Jump to content

2003 Model Mazda 6 Ateşleme Sorunu


Hakanşen
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese selamlar aranıza yeni katıldım.  2003 model otomatik mazda 6 sahibiyim araç motor arıza lambası yakıyor baktığımızda 1. Ve 2. Silindir ateşleme arızası gösteriyor.  Araç sürekli olmamakla birlikte terleme yapıyor. Aracın bujileri ni yeni aldım Ngk marka buji kablosu yaklaşık 4 ay önce değişti onda da sıkıntı olmadığı söyleniyor,  geriye ateşleme bobini kalıyor yan sanayi bir tane aldım ama arızayı gideremedik biraz araştırma sonunda yan sanayileşme uyum sağlamadığını öğrendim bu sefer çıkma orijinal ateşleme bobini aldım ama sorunum hala devam ediyor.  Siirtte görev yapmam sebebiyle burada mazda dan anlayan bir servis yada usta yok aynı üçgende dönüp duruyorum(buji-buji kablosu-bobin)  sorunum ne olabilir çözümü ne olabilir yardım Ederseniz sevinirim.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Üzerinde ngk ıtr6f13 vardı ama aynısından bulamadığım için ngk nın farklı bi buji sini taktım onun kodunu tam hatırlayamıyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

olması gereken  konik sızdırmaz buji.  sizinki contalı.. 

elektrot aralığı olması gereken 1,3mm  sizinki 1,1mm    

başka farklar varsa bilmiyorım.

bu farklardan dolayı tekleme yapar mı..  yapabilir.. net birşey söylemek zor.  

ITR6F13 deneyip tecrübe etme şansınız olsa, çözüme 1 adım yaklaşmış oluruz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Itr6f13 sipariş vermeyi düşünüyorum ancak sorun bu değilse sürekli masraf yapmak istemiyorum daha yeni aldım çünkü diğer bujileri 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

35-40 tl birşey buji. iridyum değil klasik bujiden alırsınız olur biter. Denemeden de bilinmez zealotun dediği gibi. sanayide denemelik kullandırtan belki olabilir. 

Sorun lpg den kaynaklı mı diye bakmak için akü resetleme yapabilirsiniz önce. Akü resetleme sonrası ise 3-4 gün benzinde kullanmayı deneyin bir de.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

35-40 liraya alacağım buji bu arabaya olacakmı peki,  orjinal kodunu almadıktan sonra üzerindekinden bir farkı olacakmı acaba çünkü üzerindeki bujileri yeni aldım.  Akü resetlemeyide en kısa zamanda yaparım. Ateşleme de arıza bulamayınca  Bugün aracın kompresör ölçümünü yaptırdım 12 çıktı ondada bir sorun yok bakalım ne çıkacak.  Acaba vuruntu sensörü olabilirdi.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Hakanşen :

35-40 liraya alacağım buji bu arabaya olacakmı peki,  orjinal kodunu almadıktan sonra üzerindekinden bir farkı olacakmı acaba çünkü üzerindeki bujileri yeni aldım.  Akü resetlemeyide en kısa zamanda yaparım. Ateşleme de arıza bulamayınca  Bugün aracın kompresör ölçümünü yaptırdım 12 çıktı ondada bir sorun yok bakalım ne çıkacak.  Acaba vuruntu sensörü olabilirdi.. 

Vuruntu sensörü olsa vuruntu arızası verirdi. Subaplardan da şüphelenmiştim ama kompresyon değeri iyi çıktıysa sıkıntı ateşlemede ya da lpg ayarında kalıyor. 

2.0 I 2000 2003 - 2005 4 Lf-De 1.3 ITR6F-13 BPR6EF-13

 

http://www.ngksparkplugs.co.za/meta/mazda-6/

 

BPR6EF13 uygun standart buji. Bujiden kaynaklanabilir çünkü tırnak aralığı uygun değil, sıcaklığı da uygun değil sanırım, bujiden kaynaklanma ihtimali yüksek. Japonlar buji seçer derler bir de sanayide. Çıkma kablo ve bobin de denemişsiniz yine aynı çünkü. Geriye ya lpg ayarı ya da buji kalıyor geriye. Önce akü resetleme deneyin de bi. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende öyle düşünmüştüm :rolleyes:. Daha 1 ay olmadı 235 lira verdim bujiye şimdi bunuda alıp sorunum çözülmezse diye almaya cesaret edemiyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...