Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Dizel Partikül Filtre Arızası


Hakanciftci
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese selamlar.  2010 model 109hp dizel hb mazda3 sahibiyim. Ford altyapısıyla sadece 2010 yılında üretilen hb dizel mazda 3ler bir üst modeli olan 6 ileri dizeller gibi sıvısız değil partikül sıvılı katalizöre sahipmiş bunu ben de bilmiyordum ve sıvısı bitmiş biz de haberimiz olmadan bu şekilde kullandık ve geçen hafta arıza ışığı yaktı. Maslak evo ya gittim (Y6) koduyla motor ağrızası verdi pc ye bağlandığında ve servis katalizörün tıkanmış olduğunu ya yenisinin takılması gerektiğini söylediler( yeni katalizöre kdv dahil 3850 lira fiyat verdiler) bu ücret bütçemi açtığı için diğer alternatif olan katalizörü temizlenmesi işlemini söylediler ve bana oto sanayide bir yer önerdiler. Gittim ustalar gerçekten uğraştı ve hakkını vererek temizlediler. Daha sonra direk aracı alıp Maslak evo ya götürdüm 110.000km bakımı için ve partikül sıvısını da serviste eklettim.
Servis bana şunu dedi; bu katalizörün sıfır parça olmadığı için rejenerasyonun serviste olmayacağını benim yüksek devirde 100km kadar yol yapmam gerektiğini arıza lambasının öyle söneceğini söylediler. Ben de ertesi gün 120 km yol yaptım yüksek devirde fakat arıza lambası sönmedi bu olayın üzerinden 2 hafta geçti aracımı kullanıyorum ve halen arıza lambası yanıyor dolayısıyla da araç hala sınırlı güçte çalışıyor. 110-120 km hızın üzerine kesinlikle çıkmıyor. Çözüm önerebilecek biri var mıdır?

WhatsApp Image 2017-03-03 at 19.38.50.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Burak :

Geçmiş olsun. DPF ile ilgili bir arıza vermedi mi bu durumdan önce?

Sağol abi, daha önce hiçbir sorun çıkmamıştı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15-20 dk boyunca 3000 devir üzeri sürmeniz lazım. Mesela 3. Viteste 3500 devirde 15-20 dk sürün. 

Siz nasıl yüksek devirde sürdünüz ? Kaç dk, kaç devirde?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, M.E.G :

15-20 dk boyunca 3000 devir üzeri sürmeniz lazım. Mesela 3. Viteste 3500 devirde 15-20 dk sürün. 

Siz nasıl yüksek devirde sürdünüz ? Kaç dk, kaç devirde?

Öncelikle Araç 3. vitesteyken 3000 devirin üzerine anca biraz meyilli yollarda çıkıyor, 4. vitesteyken 3000 devirin üzerine hiç çıkmıyor. İlk denememde 120 km boyunca 2500-3000 devir arasında yol gittim zaman zaman 3000ün biraz üzerine çıktı. Geçenlerde bir deneme daha yaptım 30-40 dakika boyunca 3. Viteste 3000 devirde yol gittim gene birşey değişmedi. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, Hakanciftci :

Öncelikle Araç 3. vitesteyken 3000 devirin üzerine anca biraz meyilli yollarda çıkıyor, 4. vitesteyken 3000 devirin üzerine hiç çıkmıyor. İlk denememde 120 km boyunca 2500-3000 devir arasında yol gittim zaman zaman 3000ün biraz üzerine çıktı. Geçenlerde bir deneme daha yaptım 30-40 dakika boyunca 3. Viteste 3000 devirde yol gittim gene birşey değişmedi. 

O kadar mı dolmuş...

2. Viteste deneyin çıkar muhtemelen. 2. Vites 3500 devirde hız sabitlemeyi açın hızı sabitleyin 20 dk boyunca sabit gidin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç koruma konumuna girmiş sanırım.

Yapılması gerekenler;

1-Yapılan işlemin ecuya tanıtılması,

2-Mevcut arıza kodlarının silinmesi,

3-Sonrasında programla servis menüsünden statik rejenerasyon yapılması gerekli.

Belirli bir doluluk oranından sonra araç yolda rejenerasyon başlatma sınır koşullarını geçtiği için başlatmayabiliyor.

Dpf yi temizletmiş olsanız bile ecuya bunu tanıtmadığınız sürece araç kendini koruma modunda çalışmaya devam edecektir. Söylediğim 3 maddeyi uygulamanız durumunda büyük ihtimalle sorununuz giderilecektir. (Dpf de kalıcı hasar oluşmadığını, temizlenip, sıvının eklendiğini varsayarak söylüyorum)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

36 dakika önce, ibrasoft :

Araç koruma konumuna girmiş sanırım.

Yapılması gerekenler;

1-Yapılan işlemin ecuya tanıtılması,

2-Mevcut arıza kodlarının silinmesi,

3-Sonrasında programla servis menüsünden statik rejenerasyon yapılması gerekli.

Belirli bir doluluk oranından sonra araç yolda rejenerasyon başlatma sınır koşullarını geçtiği için başlatmayabiliyor.

Dpf yi temizletmiş olsanız bile ecuya bunu tanıtmadığınız sürece araç kendini koruma modunda çalışmaya devam edecektir. Söylediğim 3 maddeyi uygulamanız durumunda büyük ihtimalle sorununuz giderilecektir. (Dpf de kalıcı hasar oluşmadığını, temizlenip, sıvının eklendiğini varsayarak söylüyorum)

Çok teşekkür ederim servis bunların hiçbirini yapmadı ve bana aracı sürerek normal hale getirmem gerektiğini söyledi sadede. merser i aradım onlar da sıvının bilgisayarda araca tanıtılmasını gerektiğini söyledi. Servise bu haftaiçi tekrardan gidicem inşallah düzelir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, Hakanciftci :

Çok teşekkür ederim servis bunların hiçbirini yapmadı ve bana aracı sürerek normal hale getirmem gerektiğini söyledi sadede. merser i aradım onlar da sıvının bilgisayarda araca tanıtılmasını gerektiğini söyledi. Servise bu haftaiçi tekrardan gidicem inşallah düzelir.

Aşamaların uygulanmasını sağlarsanız çözeceğinizi düşünüyorum.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Merhaba bende de 2010 model peugeot 308 1.6 hdi 110 bg'lik dizeli vardı. Aracımda sizin bahsettiğiniz gibi partikül filtresi dolu arıZası veriyordu. Bu arızayı ise 170 km hızın üzerine çıktığımda alıyordum. Öncelikle yetkili Servise gittim ve partikül filtresinin değişmesi gerektiğini söylediler. Daha sonra özel bir servise götürdüm ve partikül sıvısının bittiğini doldurulması gerektiğini söylediler ve sonrasında obd ile bağlanıp aracın partikül sıvısının yenilendiğine dair bir sıfırlama yaptılar. Bu partikül sıvısı 2.lt civarında ve 1 lt si 60.000 km gidiyor. hatta ben serum kabına benzer olan bu parçayı gördüm ve dolum yaparken de aracımın yanındaydım. Sıvı koyu mor renginde. Usta, Daha sonra araç ile bir tura çıkarak partikül filtresinin temizleme işlemini yapmasını sağladı (!) Buraya kadar her şey normal görülebilir ancak aracımı devirli kullanınca ortaya çıkan bu hata bu bakımdan sonra da görülmeye devam etti.
Ben pek önemsemedim ancak şehirler arası yola çıktığımda araç birden 70 km hızı geçemez oldu ve yakıt sarfiyatı 7 lt yi buldu (normalde 6 lt yakıyordum). Bu yolculuktan sonra partikül filtresini kendim söküp temizlemeye karar verdim. Temizlik için 1 şişe tiner ve tazyikli bir su sistemi gerekiyor. Youtube da çok var bu konuda video. Parçayı sökmek takmaktan daha zor onu söyleyeyim. Parçayı sökünce gördüm ki filtrenin içindeki seramik ağ yapısı kırılmış ve egzoz çıkışında birikmiş. Bir güzel parçaları ufalayarak çıkardım ve matkapla filtreye 4 tane güzel delik delip tazyikli su ile bir güzel temizledim. Daha sonra içine tiner dökerek kalan partüküllerin yanmasını sağladım (bu partiküller 400 derecenin üzerinde tamamen yanıyorlar) ve filtrenin tamamen temizlenmesini sağladım. Alevi artırmak için balata spreyi kullanabilirsin ama dikkatli ol güçlü alev oluşuyor. Daha sonra parçayı eskisi gibi yerine taktım ve aracım eskisinden daha atik oldu. 200 km hıza çıktım ve araçta hiçbir arıza olmadı. Yakıt ise 4.7 lt ye düştü. Böylece servisin 3 bin tl lik masrafını yarım günlük emek ile hallettim.
Burada önemli olan nokta partikül filtresinin mekanik bir parça olduğunu unutmamanız. Yani arıza vermez, veremez. Sizin sanırım çözümünüz aracın bilgisayara bağlanarak partikül sıvısının yenilendiğinin araca iletilmesi ile ilgili. Bununla çözülmezse parçayı sökmek ve temizlemek en mantıklı yol. Ha egzoz ustasına götürdüm temizleyin diye tunap diye bişey koyup temizlik yaptıracak ve 200 t il para alacaktı. Sonuçta filtre kırıldığından bir sonuç alamayacaktım. Ondan dolayı eğer araç bilgisayara bağlandıktan sonra sorun vermeye devam ederse böyle çöZebilirsiniz. Bir daha tıkanmasın diye de 4-5 tane matkap deliği de sizi ömür boyu idare edecektir.
Soracağınız bir şey olursa cevaplayabilirim.

Bu arada sizin aracınızın motoru da psa nın motorudur. Yani aynı motor oluyor bu durumda


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...