Jump to content

Araç Boyama Rezaleti - 3A Otomotiv


SpeedMazda
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar,
Canım çok sıkkın ve yardımlarınızı tavsiyelerinizi bekliyorum. Keyfim çok kaçtığı için uzun uzun yazamayacağım ve özet geçeceğim.
Mini onarım haklarımdan aracımın çizik ve eziklerini düzelttirmeye karar vermiştim. Sigortamın (Sompo Japon) ve sigortacımın anlaşmalı ve tavsiye ettiği 3A Otomotiv-Ümraniye 'ye önce fikir ve fiyat almak üzere gittim. Bir kaç gün sonra tekrar gidip aracımı teslim ettim. Mini onarım haklarım + 800TL'ye anlaştık. Yapılacak işler listesi şöyleydi:
- Ön tamponun çiziklerinden dolayı boyanması
- Sağ ön çamurluğun çiziklerininin giderilmesi
- Sol ön çamurluğun eziklerinin düzeltilmesi ve boyanması
- Sol arka çamurluğun eziklerinin düzeltilmesi ve boyanması
- Arka tampon sol köşesinin çiziklerinin giderilmesi
- Sol ayna kapağı çiziklerinin giderilmesi
- Diğer tüm noktasal ve yüzeysel çiziklerin rötüşlenmesi. (sağ arka çamurluk, arka tampon, bagaj kapağı, sağ ön kapı üzeri, tüm kapıların kenarları..vb)
- Kaputta bulunan koruma filminden dolayı oluşmuş renk farklılığının pasta ile giderileceği (kesin giderilir bilgisi verildi ve pasta işlemi yapılacağından servis kağıdına not alınmadı)
- Komple Pasta + Cila

Neticede araç hazır denildi ve gittiğimde yeni boyanan parçaların bordo gibi garip bir renk olduğunu gördüm. Sedef seviyesi çok azdı ve metalik renk gibi duruyordu. Ayrıca hiçbir rötüş yapılmamıştı, pasta kalıntısı olan yere rötüş yapmaya kalktılar... Tartışmalar, atışmalar..vs derken aracı teslim almadım ve yeniden yapmalarını istedim. Genel müdürlüğe şikayet ilettik, servisle görüştüler...
Bir kaç gün sonra (bugün) tekrar çağırıldım. Eskiye oranla daha iyi olmuştu, rötüşler yine yapılmamıştı, kaputtaki halen iz belli olmaktaydı.  Rötüş işlemini çok saçma uyguladıklarını gördüğümden ben rötüş boyasını istedim ve kendim yapacağımı söyledim. Çok yoğun, yorucu ve tatsız bir süreç yaşadığım için içime sinmediği halde aracı teslim aldım, ödememi yaptım çünkü karşımdakilerin anlama kapasitesi oldukça sınırlıydı...

Bir kaç saat sonra başka bir ortamda, daha aydınlık bir yerde aracıma baktığımda kapıların bariz daha koyu olduğunu farkettim, Kaputtaki iz zaten giderilmemişti pasta ciladan sonra daha da belirginleşti sanırım. Rötüşlerini kendim yapacağım fakat sonuç olarak şu an araç boyası rezalet durumda, Her parça farklı renk tonunda gibi duruyor... Kaput başka renk, kapılar başka renk, çamurluklar başka renk.. Bu durumlardan ötürü canım çok sıkkın ve neredeyse aracı komple boyatmayı falan düşünme seviyesine geldim.. Fotoğraf şu an  atamıyorum çünkü fotoğraflarda pek pelli olmuyor ve sağlıklı bir fotoğraf çekemedim. Son gördüğüm manzaranın fotoğrafını çekmeye de elim gitmedi.. Çok canım sıkkın biraz kafam rahatlayınca fotoğraf da ekleyebilirim..
Forumda bilgisi olan, bu konularda usta olan özellikle Mazda Boyaları konusunda bilgili, tecrübeli ..vb arkadaşlardan tavsiyelerini ve yardımlarını rica ediyorum. Eğer çözüm üretecek usta arkadaşlar var ise aracı göstermeye de uygun bir zamanda getirebilirim.
Teşekkürler şimdiden..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun diyelim. Sanırım biraz tecrübesiz bir arkadaşa denk geldiniz. Sedefli boyayı bilen kişilere yaptırmakta fayda vardır. İşçiliği daha farklı, rengini tutturmakta... Burada sizin yapmadığınız ya da aklınıza gelmeyen , daha önceden bu boya tamirhanesi hakkında bir ön araştırma yapmaktı. Tavsiye üzerine gidilen tamirhaneler nispeten daha iyi sonuçlar çıkarabilir. Sonuçta önemli olan iş yerinin yetkisinden ziyade ustanın nitelikli ve işbilir olmasıdır. Bu konuda yardımcı olmak için gönüllü olurum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 dakika önce, mazda_ozan :

Geçmiş olsun diyelim. Sanırım biraz tecrübesiz bir arkadaşa denk geldiniz. Sedefli boyayı bilen kişilere yaptırmakta fayda vardır. İşçiliği daha farklı, rengini tutturmakta... Burada sizin yapmadığınız ya da aklınıza gelmeyen , daha önceden bu boya tamirhanesi hakkında bir ön araştırma yapmaktı. Tavsiye üzerine gidilen tamirhaneler nispeten daha iyi sonuçlar çıkarabilir. Sonuçta önemli olan iş yerinin yetkisinden ziyade ustanın nitelikli ve işbilir olmasıdır. Bu konuda yardımcı olmak için gönüllü olurum.

Teşekkürler. 2. Kez boyamadan önce axa'dan ya da aksa'dan boya uzmanı çağırdıklarını falan söylediler. Bir önemi var mı bilmiyorum...

Hakkınızda bilgim yok kusura bakmayın, sanırım Mazda servisisiniz. Çözüm olarak ne öneriyorsunuz? aklınızda bir fikir var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda Ozan 1993'den beri Üsküdar'da Mazda alım-satımı yapan bir aile işyeri ve bende temsilen yazıyorum, adım Necip . Mevcut boyayı önce görmek lazım, boyayan arkadaş ne yapmış. Çünkü şunuda atlamayalım eski boya ile yeni boya arasında ton farkı her zaman olur. Yok bu başka birşey diyorsanız, işinin ehli bir usta tekrardan boyayacak. Bu konuda önereceğim yer olur. Ama eski ustaya faturalama konusunda birşey diyemeyeceğim.

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, Mehmet Özdemir :

çok geçmiş olsun faruk :( ödemeyi yaptın mı? en azından para almasalarmış

Yaptım malesef Mehmet bey :/ daha çok kurtulmak için yaptım. Ödemesi zerre kadar umrumda değil şu an. Tek derdim aracın şu anki bukalemun gibi olan halini ne yapabileceğim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

necip  olaya yardımcı olmaya gönüllü olmuşsa,  konu kapanmış demektir..  

ben yapacağı / yaptıracağı işlemlerin dört dörtlük olacağına canı gönülden inanıyorum. kendi aracımı da gözüm kapalı teslim ederdim.  

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, mazda_ozan :

Mazda Ozan 1993'den beri Üsküdar'da Mazda alım-satımı yapan bir aile işyeri ve bende temsilen yazıyorum, adım Necip . Mevcut boyayı önce görmek lazım, boyayan arkadaş ne yapmış. Çünkü şunuda atlamayalım eski boya ile yeni boya arasında ton farkı her zaman olur. Yok bu başka birşey diyorsanız, işinin ehli bir usta tekrardan boyayacak. Bu konuda önereceğim yer olur. Ama eski ustaya faturalama konusunda birşey diyemeyeceğim.

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Anladım Necip bey, memnun oldum benim ismim Faruk. Aslına bakarsanız 2.kez yapılan yeni boya sanırım iyi durumda (yani daha canlı ve güzel görünüyor gibi- tabi 0 halini hiç görmediğim için net bir yorum yapamıyorum.) ancak orjinal boyalı kısımlar daha koyu görünüyor. Bu da 2011 model aracımın boyası üzerinde zamanla oluşan deformasyon/sararma ve veya kararmadan kaynaklıdır diye düşünüyorum.Ama dediğiniz ve dediğim gibi çıplak gözle kotrol edilmesi en doğrusu. Ben en azından fikir almak için uygun bir zamanda gelmeye çalışacağım. Çalıştığım yer de Üsküdar'da zaten çok uzak olduğumuzu sanmıyorum..

Bu arada herhangi bir çözüm önerisi olan arkadaşlar var ise de lütfen fikirlerini esirgemesinler..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Elimden geleni yaparım tabi ne demek. Müsait olduğunuzda buyurun her zaman beklerim.

 

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, mazda_ozan :

Elimden gelebi yaparım tabi ne demek. Müsait olduğunuzda buyurun her zaman beklerim.

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Tamamdır teşekkürler, Konumunuz burası değil mi?

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tamamdır teşekkürler, Konumunuz burası değil mi?
 

Evet burası :) .

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3A Otomotiv iş yerime çok yakın. 1 sene kadar önce iş arkadaşımın aracını sigorta anlaşmalı olduğu için orada yaptırmış memnun da kalmıştık. Tabii aracın beyaz olmasının bunda katkısı olabilir ya da Necip'in dediği gibi uygulamayı yapan kişinin sedefli  boyada tecrübesizliği.

Sedefli boyalarda yetkili servisler bile zaman zaman renk tutturma problemi yaşarken bu riski daha da arttıracak yerlerde bu işlemi yaptırmak riskli olmuş ve malesef üzülmüşsünüz. Geçmiş olsun ama Ufuk'un da dediği gibi Necip yıllardır 2. El araç satan ve araçlarını özenle temizleyip gerekirse onarım yaptırıp öyle satan biri olduğu için yönlendireceği yerde sorun yaşama olasılığınız çok daha az olur.

Yalnız unutmamak gerekir ki metal aksama yapılan uygulamalar ile plastik aksama yapılan uygulamalarda renk farkı çok az da olsa olur ama iki metal aksam arasında fark olmaması ustanın ustalığı ile doğru orantılıdır.

En kısa zamanda sorunun çözülmesi dileği ile, İyi haberlerinizi bekliyoruz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, Burak :

3A Otomotiv iş yerime çok yakın. 1 sene kadar önce iş arkadaşımın aracını sigorta anlaşmalı olduğu için orada yaptırmış memnun da kalmıştık. Tabii aracın beyaz olmasının bunda katkısı olabilir ya da Necip'in dediği gibi uygulamayı yapan kişinin sedefli  boyada tecrübesizliği.

Sedefli boyalarda yetkili servisler bile zaman zaman renk tutturma problemi yaşarken bu riski daha da arttıracak yerlerde bu işlemi yaptırmak riskli olmuş ve malesef üzülmüşsünüz. Geçmiş olsun ama Ufuk'un da dediği gibi Necip yıllardır 2. El araç satan ve araçlarını özenle temizleyip gerekirse onarım yaptırıp öyle satan biri olduğu için yönlendireceği yerde sorun yaşama olasılığınız çok daha az olur.

Yalnız unutmamak gerekir ki metal aksama yapılan uygulamalar ile plastik aksama yapılan uygulamalarda renk farkı çok az da olsa olur ama iki metal aksam arasında fark olmaması ustanın ustalığı ile doğru orantılıdır.

En kısa zamanda sorunun çözülmesi dileği ile, İyi haberlerinizi bekliyoruz

Teşekkürler Burak bey. Biraz titiz olduğum için dertsiz başıma dert aldım. Bir hevesle bu yaza kadar arabayı tertemiz yapmaya 0 kondiyonuna getirmeye, güzel aksesuarlarla şık hale gtirmeye karar verdim. Daha önce jant konusu açmıştım ve Jantlarım bile aldım aslına. Forumda paylaşmak için bu işin tamamlanmasını bekliyordum ki şu an her şey berbat olmuş durumda... Üstelik boyattığım kısımlar çizikleri olmasına rağmen boyasızdı. Şu an hem boyalı hem de rengi tutmamış durumda. Kısacası benim adıma trajikomik bir hal aldı bu iş. 3A'dan memnun kalmanıza sevindim açıkcası. Ben kendi adıma bu süreçte yetkilisinden boya ustasına kadar yaklaşık 7-8 farklı kişiyle görüştüm 3A otomotiv'de. Hiçbirinin teknik bir bilgi ile açıklama yapabildiğini görmedim. "Boya rengi tutumuyor" dememe "bizim boya daha güzel olmuş " diyen mi ararsınız. Bembeyaz pasta kalıntılı yere rötüş yapan mı ararsınız. "Abi beyaz mercedes var bak orada onun bile rengi tutmuyor" diyerek beni ikna etmek isteyen boya ustası mı ararsınız... hepsine şahit oldum. Kendi adıma ne tavsiye ederim ne de kapısından gereçerim bu saatten sonra..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İşin içinde sedef - Mazda ve müşterisi olunca böyle problemlerin çıkması çok normal çünkü biz araçlarımızı seviyor ve önemsiyoruz. Böyle olunca da kılı kırk yarıyoruz.

Kişisel olarak ben de 3A ya aracımın teslim etmem çünkü kaporta konusunda oldukça yetkin olduğunu bildiğim iki alternatifim var Mazda Evo ve Mazda Merser. 

Bunun yanında daha önce de dediğim gibi Necip'in tavsiye edeceğim yerde de sorununuzun çözüleceğini düşünüyorum ama kendinize de bu kadar sorun etmeyin. Bazı olayları yaşanmış bir tecrübe olarak ele almak da iyi bir yaklaşım olabilir. Tek sorun boya tutmaması olsun ;)

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

38 dakika önce, Burak :

İşin içinde sedef - Mazda ve müşterisi olunca böyle problemlerin çıkması çok normal çünkü biz araçlarımızı seviyor ve önemsiyoruz. Böyle olunca da kılı kırk yarıyoruz.

Kişisel olarak ben de 3A ya aracımın teslim etmem çünkü kaporta konusunda oldukça yetkin olduğunu bildiğim iki alternatifim var Mazda Evo ve Mazda Merser. 

Bunun yanında daha önce de dediğim gibi Necip'in tavsiye edeceğim yerde de sorununuzun çözüleceğini düşünüyorum ama kendinize de bu kadar sorun etmeyin. Bazı olayları yaşanmış bir tecrübe olarak ele almak da iyi bir yaklaşım olabilir. Tek sorun boya tutmaması olsun ;)

 

Söylediğiniz gibi çok dert etmemek gerek ama konu renk olunca mesleki tecrübe ve alışkanlıklarım dolayısıyla benim için oldukça zor. Aslına bu tür şeyleri dert etmemeye karar vermiştim fakat yapılan işin hakkıyla yapılmamasına dayanamıyorum. Umarım bir çözüm yolu bulunur...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

En son 2009 da o zamanki metalik mavi Pejo'ma yandan carpan bir Doblo yüzüden boyatmıştım ve sorun yaşamayı bırak, fabrikadan cıkmış gibi olmuştu. Ancak daha önceden de gittiğim ve bildiğim bir yere götürmüştüm; beni artık tanıyorlardı ve araç konusunda titiz olduğumu biliyorlardı. Ancak ben titiz olmasam bile zaten kendileri de titizdi.ve diyelim ki yeni eleman alacaklar, yeni boyacı işe alacaklar, o yeni elemanın yanlış yapmak şansı ihtimali yok, cunku elemanların nasıl iş çıkarttıklarını da takip ediyorlardı. Yani bu işi sırf geçim kaynağı olarak değil sanat olarak bakıyorlardı.

Senin durumda ilk tavsiye edilen yere gitmekle hata yapmışsın gibi. O hataya zamanında mekanik bir tamir işinde ben de düştüm, yine aynı Pejo nun alttan ses geliyordu işyerinden bir arkadaş bir yeri öve öve bitiremedi ben de oraya götürdüm 1400TL paramı aldılar fakat ses aynen geliyordu!

aslında yapılması gereken, gittiğin yerdeki herkesle sohbet edip gizliden mülakat yapmak, sorular sormak, yoklamak.Benim sorduğum rutin sorulardan biri aracın başında bulunurum bakarım, bazen karışabilirim bile, bundan rahatsız olmazsın değil mi'dir. İşi doğru yapan kişi zaten aracın sahibinin civarda olmasından ve bazen karışmasından rahatsız olmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim aracımda sedefli bir gri, metropolitan gray diye geçiyor. Evo da hiç sorunsuz rengi tutturdular. Maltepe autoking i de tavsiye edebilirim. Orada lokal boya yapmalarına rağmen çok iyi işçilik çıkardılar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, SweepeR :

Benim aracımda sedefli bir gri, metropolitan gray diye geçiyor. Evo da hiç sorunsuz rengi tutturdular. Maltepe autoking i de tavsiye edebilirim. Orada lokal boya yapmalarına rağmen çok iyi işçilik çıkardılar.

Maltepe Autoking'den fiyat almıştım. Yukarıdaki işlemlerin yarısına 2300TL fiyat vermişlerdi (Kasko anlaşmasız olarak). Dolayısıyla vaz geçmiştim..

11 saat önce, Revivo73 :

En son 2009 da o zamanki metalik mavi Pejo'ma yandan carpan bir Doblo yüzüden boyatmıştım ve sorun yaşamayı bırak, fabrikadan cıkmış gibi olmuştu. Ancak daha önceden de gittiğim ve bildiğim bir yere götürmüştüm; beni artık tanıyorlardı ve araç konusunda titiz olduğumu biliyorlardı. Ancak ben titiz olmasam bile zaten kendileri de titizdi.ve diyelim ki yeni eleman alacaklar, yeni boyacı işe alacaklar, o yeni elemanın yanlış yapmak şansı ihtimali yok, cunku elemanların nasıl iş çıkarttıklarını da takip ediyorlardı. Yani bu işi sırf geçim kaynağı olarak değil sanat olarak bakıyorlardı.

Senin durumda ilk tavsiye edilen yere gitmekle hata yapmışsın gibi. O hataya zamanında mekanik bir tamir işinde ben de düştüm, yine aynı Pejo nun alttan ses geliyordu işyerinden bir arkadaş bir yeri öve öve bitiremedi ben de oraya götürdüm 1400TL paramı aldılar fakat ses aynen geliyordu!

aslında yapılması gereken, gittiğin yerdeki herkesle sohbet edip gizliden mülakat yapmak, sorular sormak, yoklamak.Benim sorduğum rutin sorulardan biri aracın başında bulunurum bakarım, bazen karışabilirim bile, bundan rahatsız olmazsın değil mi'dir. İşi doğru yapan kişi zaten aracın sahibinin civarda olmasından ve bazen karışmasından rahatsız olmaz.

Aslında ilk gittiğim andan itibaren içime sinmeyen bir şeyler vardı fakat günümüz şartlarında renk tutturulamayacağı aklımın ucundan bile geçmedi. Daha önceki aracım da dahil hiç kaza yapmadığım ve boya işleriyle ilgili tecrübem olmadığı için de tahmin edememiş olabilirim. Önceki aracımı sürtmüştüm bir keresinde ve özel servisime verdiğimde tamamen sorunsuz şekilde boyası yapılmıştı, boya işlerine dair tek tecrübem de buydu. Bu yer için sigortacım da şöyle iyi böyle iyi deyince bu konuyu hiç düşünmeden teslim ettim aracımı. Tahminimce diğer kapıları da boyatmadan ya da boyanan parçaları yeniden boyatmadan bu iş çözülmeyecek. Aracım temiz olsun güzel olsun derken geldiğim noktaya düşüğüm duruma bakın :|

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...