Jump to content

Mazda 626 (1999)


SWeeT6six6
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • 2 ay sonra ...

En fullerde Deri direksiyon ve vites topuzuda var...

deri direksiyon ve vites topuzu var ama sanruf yok 136 lık benim mazda da alaşım cant kompletcs abs 4 hava yastığı digital klima ama o tavan kubbesi yok unutmuşlar galiba yada en fulu değil bu =)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 yıl sonra ...

Genel olarak danışmak istediğim birkaç mesele var. onun için başlık açmak istemedim.  98-2001 mazda 626'larla ilgili birkaç sorum olacak. 1. nesil mazda 3'üm var, karışaltırma yaparsak daha net fikir verir, daha mutlu edersiniz beni :)

1- ses yalıtımı konusunda nasıl? ses konusunda hassas olduğum için önemli. 

2- Lpgye uyumu naısl bu motorların? m3'ler gibi 50 bin km.de subap eritme olayı yaşanır mı? 

3- Hb mi sedanı mı tercih edilmeli ?

4- Kronik sorunu (varsa) nedir-nelerdir?

5- 'Bu böyle bir arabaya yakışmamış' dediğiniz yanı var mı? varsa nedir?

 

Yanı kısacası çok merak ettiğim bir araba ve d segmentinin tadına bakmak istiyorum ve ilk tercihim yine mazda'dan yana. Vereceğiniz cevaplar benim için çok belirleyici oldu ve olacak. Şimdiden teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Genel olarak danışmak istediğim birkaç mesele var. onun için başlık açmak istemedim.  98-2001 mazda 626'larla ilgili birkaç sorum olacak. 1. nesil mazda 3'üm var, karışaltırma yaparsak daha net fikir verir, daha mutlu edersiniz beni :)

1- ses yalıtımı konusunda nasıl? ses konusunda hassas olduğum için önemli. 

2- Lpgye uyumu naısl bu motorların? m3'ler gibi 50 bin km.de subap eritme olayı yaşanır mı? 

3- Hb mi sedanı mı tercih edilmeli ?

4- Kronik sorunu (varsa) nedir-nelerdir?

5- 'Bu böyle bir arabaya yakışmamış' dediğiniz yanı var mı? varsa nedir?

 

Yanı kısacası çok merak ettiğim bir araba ve d segmentinin tadına bakmak istiyorum ve ilk tercihim yine mazda'dan yana. Vereceğiniz cevaplar benim için çok belirleyici oldu ve olacak. Şimdiden teşekkürler...

Kendi fikirlerimdir, herkese göre değişir. Öncelikle belirtmeliyim. 93 Model 626yı 6 yıl. Bir 99 Model 626'yı ise 6 ay kullandım. 2006 Model bir 3'ü ise komşumun vardı, bir-iki kere Yalova-Bursa arası kullandım. Size fikir verir mi bilemem ama paylaşayım yine de.

1-Öncelikle bulabilirseniz, 2001 makyajlı 626'lar yalıtım konusunda zirvede olacaktır. 3'ün bu konuda 626'ya yetişebileceğini sanmıyorum. Ama 98-2000 arası kasalar ile 3 arasında aman aman bir fark yok, belki bir tık öndedir 3.

2-LPG'ye uyum konusunda 98-2001 arası tüm 626'lar sorunsuz çalıştı diyebilirim. (Bazen kötü yakıt-işçilik ve malzeme montajından doğan şikayetler okuyabilirsin forumumuzda) Bu durum 3'ler içinde geçerli.

3- 626'larda HB değilde LB(Liftback) denilen bir kasa var. Kullanışlılık konusunda 3 HB'ye fark atar.

4-626'larda kronik sorun, kesin şüyu var diyemem ama AT alacaksanız dikkat ediniz derim. Çünkü ülkemizin tam AT arabaları tanımadığı zamanlarda geldikleri için kullanımlardan doğan arızalar çıkıyor. 3'lerde de illa ki şurası sorunlu diyen olmadı.

5-626'larda hep 2.0 litrelik arabaya yakışmayan tork-BG verileri olduğunu söylerdim. Bu durum 3 içinde geçerli.

 

Daha yaşlı bir D segmentinde rahat yolculuk mu? Daha genç C Segmentinin ekonomisi mi? Bu ikilem hepimizin önüne geliyor.

 

D Segmenti ve o yaşta bir arabanın rahatlığı yanında masrafı 3'ün üzerinde olacaktır. İlla bir D segmenti istiyorsanız, sizi 2003-2005 arası bir 6'ya yönelmeniz.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kendi fikirlerimdir, herkese göre değişir. Öncelikle belirtmeliyim. 93 Model 626yı 6 yıl. Bir 99 Model 626'yı ise 6 ay kullandım. 2006 Model bir 3'ü ise komşumun vardı, bir-iki kere Yalova-Bursa arası kullandım. Size fikir verir mi bilemem ama paylaşayım yine de.

1-Öncelikle bulabilirseniz, 2001 makyajlı 626'lar yalıtım konusunda zirvede olacaktır. 3'ün bu konuda 626'ya yetişebileceğini sanmıyorum. Ama 98-2000 arası kasalar ile 3 arasında aman aman bir fark yok, belki bir tık öndedir 3.

2-LPG'ye uyum konusunda 98-2001 arası tüm 626'lar sorunsuz çalıştı diyebilirim. (Bazen kötü yakıt-işçilik ve malzeme montajından doğan şikayetler okuyabilirsin forumumuzda) Bu durum 3'ler içinde geçerli.

3- 626'larda HB değilde LB(Liftback) denilen bir kasa var. Kullanışlılık konusunda 3 HB'ye fark atar.

4-626'larda kronik sorun, kesin şüyu var diyemem ama AT alacaksanız dikkat ediniz derim. Çünkü ülkemizin tam AT arabaları tanımadığı zamanlarda geldikleri için kullanımlardan doğan arızalar çıkıyor. 3'lerde de illa ki şurası sorunlu diyen olmadı.

5-626'larda hep 2.0 litrelik arabaya yakışmayan tork-BG verileri olduğunu söylerdim. Bu durum 3 içinde geçerli.

 

Daha yaşlı bir D segmentinde rahat yolculuk mu? Daha genç C Segmentinin ekonomisi mi? Bu ikilem hepimizin önüne geliyor.

 

D Segmenti ve o yaşta bir arabanın rahatlığı yanında masrafı 3'ün üzerinde olacaktır. İlla bir D segmenti istiyorsanız, sizi 2003-2005 arası bir 6'ya yönelmeniz.

 

Çok teşekkür ederim ustadım ellerin dert görmesin :)

 

Forumlardan okuduğum kadarıyla bu düşüncelerim oluştu ama tabi ki sizin tecrübeleriniz benim okuduğum yazılardan daha değerli ve sağlıklı değerlendirme olacaktır benim için. Hadsizlik yapmak istemem, yanlış anlaşılmasın lütfen. 

 

Masraf konusunda, mesela 150 bin km yapmış temiz bir 98-2000 kasası forumlardan okuduğum kadarıyla masrafsız olacak gibi duruyor. Ne dersiniz?

 

2001 makyajlı kasasının yalıtımın iyi olduğunu söymişsin ustadım. Bence diğer 626lardan çok daha güzel ve modern bir havası var gerçekten görünüşüne bayılıyorum :) ammaa, çok az var bu arabalardan ve bir sinyalini tedarik konusunda sorun yaşayacakmışım gibi hissediyorum. Sizce?

 

Yakıt konusunda, yine araştırdığım kadarıyla 2.0 enjeksiyonlu motorların 1.6'ya çok yakın tükettiğini görüyorum. Ben çok km. yapan biriyim. Şehir içi de ş. dışı da kullanıyorum. Uzun yolda sakin kullanınca çok sorun olacağını zannetmiyorum ama şehir içi benim için soru işareti??Nisbeten genç biriyim :) biraz da gazına basınca gitsin istiyorum ama sakin kullanınca da 1.6 gibi harcasın istiyorum. Bu 2.0'lar beklentimi bu açıdan  karşılar mı?

 

Mazda 3'ler vazgeçilmeyecek arabalar ama subap eritmesi beni geri adım atmaya itiyor ve LPG' ;D sorun yaşatmayacak bir eski jenerasyon motorlara ilgim kayıyor. Hem bu sebepten hem de mazda 6'ların 626lara göre daha az yaygın bulunduğundan dolayı ayrıca maddi durumlardan dolayı Mazda 6 benim için uzak bir hedef. 

 

Tüm bunları düşününce 626nın son çıkanları beni mutlu eder mi onu danışmak istedim forumdaki deneyimli ustadlarıma. Ne dersiniz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok teşekkür ederim ustadım ellerin dert görmesin :)

 

Forumlardan okuduğum kadarıyla bu düşüncelerim oluştu ama tabi ki sizin tecrübeleriniz benim okuduğum yazılardan daha değerli ve sağlıklı değerlendirme olacaktır benim için. Hadsizlik yapmak istemem, yanlış anlaşılmasın lütfen. 

 

Masraf konusunda, mesela 150 bin km yapmış temiz bir 98-2000 kasası forumlardan okuduğum kadarıyla masrafsız olacak gibi duruyor. Ne dersiniz?

 

2001 makyajlı kasasının yalıtımın iyi olduğunu söymişsin ustadım. Bence diğer 626lardan çok daha güzel ve modern bir havası var gerçekten görünüşüne bayılıyorum :) ammaa, çok az var bu arabalardan ve bir sinyalini tedarik konusunda sorun yaşayacakmışım gibi hissediyorum. Sizce?

 

Yakıt konusunda, yine araştırdığım kadarıyla 2.0 enjeksiyonlu motorların 1.6'ya çok yakın tükettiğini görüyorum. Ben çok km. yapan biriyim. Şehir içi de ş. dışı da kullanıyorum. Uzun yolda sakin kullanınca çok sorun olacağını zannetmiyorum ama şehir içi benim için soru işareti??Nisbeten genç biriyim :) biraz da gazına basınca gitsin istiyorum ama sakin kullanınca da 1.6 gibi harcasın istiyorum. Bu 2.0'lar beklentimi bu açıdan  karşılar mı?

 

Mazda 3'ler vazgeçilmeyecek arabalar ama subap eritmesi beni geri adım atmaya itiyor ve LPG' ;D sorun yaşatmayacak bir eski jenerasyon motorlara ilgim kayıyor. Hem bu sebepten hem de mazda 6'ların 626lara göre daha az yaygın bulunduğundan dolayı ayrıca maddi durumlardan dolayı Mazda 6 benim için uzak bir hedef. 

 

Tüm bunları düşününce 626nın son çıkanları beni mutlu eder mi onu danışmak istedim forumdaki deneyimli ustadlarıma. Ne dersiniz?

 

çok mu zor şeyler sordum? :)

Hayır, değil. Ancak sitemizde bulunan sorunlar bir değil, iki değil. Cevabım gecikti bu yüzden.

 

    98 kasa bir 626 nispeten masrafı daha az demek çok iddialı bir cümle olur.

Ama bir önceki kasa (1992-1997) ile sonraki (2001) kasalardan daha çabuk parça bulacağınızı garanti edebilirim. Çünkü 93 626 aracım için forum ahalisi olmasaydı ciddi sorun yaşardım sanırım. Kaldı ki benim gibi İstanbul dışında oturanlar gibi.

    Dediğim gibi, 2001'ler için parça konusu sizi yorabilir.

    2.0 Litrelik bir 626 motoru, 1.6 litrelik bir 3'e gibi verimli olacaktır. (Ş.D.)

    Tabii Ş.İ. tüm plan değişir. Ancak 626'ların verimli çalıştığı birçok LPG markası mevcut. (BRC,Prince,Lavato, vb.) Bunu 3'lerde söylemek zor. Söylediğiniz gibi sorunlar yaşandığını okuyoruz burada. (Subap, ateşleme vs.)

    Yeterki iyi bir işçilikle monte edilsin.

    LPG istemezseniz şayet, açıkçası 626 ile ortalama karışık sizi 7-8 litre gibi bir benzin tüketimi bekler. Gerçi 3'erde aşağı kalmıyor bu tüketimle.

     Bugün ben bir 2. el AT Mazda alacak olsam, kesinlikle 626 AT LB. Olurdu. 3'ler iyi hoş ama bu arabanın konforunu veremez. Ha, para durumuna göre 6 da olur tabi.

      Öncede dediğim gibi, ekonominiz müsaitse, 6'ya doğru bakın. Çünkü temizce bir 626 bulmak bayağı zor. Hatta 6 bile zor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün bir arkadaşın 1999 model 140bin km'de 136hp'lik 626'sını denedim ve inceledim ufak çapta. Satıcı- alıcı gibi değil de iki dost arasındaki muhabbet gibi oldu biraz. Bilmiyorum bu araca özgü şeylerdir belki ama izlenimlerimi paylaşmak istedim, Tecrübeli üyelerimiz yanlışım varsa düzeltsin lütfen. Mazda 3'üme göre karşılaştırarak yazıyorum:

1- Motor 136hp'lik değil de sanki 110 Hplik bir motordu. Benzine aldım yine aynı. Kasa ağır desem o da değil 1220 kilo civarıdır LPG ile. Büyük bir heyecanla arabaya bindim ama beklediğim motor performansı yoktu. Kötü diyemem, haksızlık olur ama benim arabamdan 30 beygir daha güçlü bir arabaya binerken beklentim belki olması gerekenden fazlaydı.

2- Sessizlik anlamında, şehir içi oldukça konforlu, yol sesini 100 km civarına kadar duymadım desem yeridir. Ama 110-120'lerden sonra hissetirdi yol sesini. daha yüksek hızlara çıkmadığım için birşey diyemem yanlış yönlendirme olmasın. Ufak tıkırtılar duydum ama 15 yaşında bir delikanlı içi gayet normal ve halledilemeyecek durumlar değil. Hassas bir çift kulak ve bir yardımcı arkadaşa bakar bu tür işler smile.png

3- Yol tutuşu ve konforu; düğüne gidince oynarım, ölüye gidince ağlarım der gibiydi smile.png hem ağır duruşunu, kararlılığını hissettirdi hem de beklediğim manevra tepkilerini karşıladı diyebilirim. debriyaj ve 4 disk frenler beklentimi karşıları. danıştığım ustadlarımın dediği gibi, direksiyon bir nebze sert, vites geçişleri sert ama bunlar alışılmayacak şeyler değil.

4- Kalite, malzeme ve işçilik; bildiğimiz mazda. O yıllara göre değerlendirirsek gayet donanımlı ve kaliteli bir araba. Kaportası, duruşu taş gibi. ben kendi arabamın kaportasına dokunmaya korkuyorum içine çökecek biye smile.png

Genel olarak verilecek her kuruşun hakkını vermeye hazır bir delikanlı gördüm karşımda. Hem de hazırol'da bekleyen dipçik gibi bir asker edasında.. kısıtlı bir bütçeyle başvurulacak ilk D segmenti araçtır benim nazarımda. Amacım bunca tecrübeli insan varken ahkam kesmek değil, haddimi bilirim o konularda. Fikirlerimi, izlenimlerimi paylaşmak istedim sadece. İyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...