Jump to content

3. Nesil Mazda 3 i-Stop ve Akü Arızası


Ali Furkan İpek
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

5 saat önce, ediz07 :

bugün bana da akü arızası verdi yavaştan aküleri incelemeye başladım. Yıl başı gelmeden alayım diyorum. Kar yagmaya başlayınca kesin yolda bırakacak hissi oluştu:)

Arabanın önüne gelip de açamamak, hadi açtın ama çalıştıramamak çok kötü bir durum 😣

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19.12.2018 at 20:58, ssolak :

İç aydınlatma lambasının 3 gün boyunca açık kalması sonucu bende bu uyarılarla tanıştım. Araç yine çalıştı.

İlginç olan, birçok araçta aküyü korumak için bir süre sonra ışık kapanırken böyle bir donanıma sahip bir araçta bu özelliğin olmaması.

Maalesef. Neyse ki ben bu problemle aracı aldığım hafta tanıştım. Akşam park ettim, sabah bindikten sonra ışığı açık gördüm. Işığıa dokundum hatta, bir hayli sıcaktı. Çok garibime gitti ve üzüldüm tabii.

O günden beridir travma oldu bende. Kapılar kilitlenip aynalar katlanırken bile bakıyorum araca şöyle bir, yanık kalan ışık var mı, ocakta bir şey unuttuk mu diye. :D

  • Beğen 3
  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20.12.2018 at 22:56, Holydao :

2 gün önce zaten zayıf olan ve sık sık i-stop arıza lambası yakan akü tamamen pes etti. Önce anahtarin pili bitti diye dusundum ama yedek anahtar da fayda etmeyince kabullendim mevzuyu...Arac 2014 model, normal bence, nerdeyse 5 yil olacak. Yeni akü 575 tl tuttu (mutlu efb 72 amper), degistiren arkadas degistirme suresince baska bir kaynaga bagladi, sonuc olarak i-stop normal olarak calismaya devam etti islem bitince. Yalniz akü bittikten sonra, bi aletle takviye yapip cakistirildiktan sonea inanilmaz sacmaladi araba, ne kadar ariza lambasi varsa hepsi yandi, s.ici carpisma sistemi devrede gorunuyordu, ileri-geri bites degisiminde arac sicriyordu bir de direksiyon donerken surekli takiliyordu. ilk defa boyle birseyle karsilastim, cok korkuttu ama aku degisiminden sonra hersey kormale dondu.

akülere bakınca fiyat farkı baya var Karabük'te start stoplu akü elinde bulunduran çok az ve mutlu akü agm 72ah 850 lira istediler. Çoğu yer sipariş verelim gelsin diyor :D İnternet'ten araştırırken inci akü buldum. İnci Akü NanoGold (Start-Stop) Ela 12V 72Ah 680CCA 460TL'ye ve Mutlu aküye o kadar verinceye kadar 2 adet inci akü değiştiririm diye düşünüyorum. Ayrıca eski aküyü geri dönüşüme Tekzen alıyormuş ve yaklaşık 50tl  hediye çeki veriyormuş. 

Hocam senin taktırdığın Mutlu efb 72 amper akünün uzunluğu 278mm  yada 260mm mi? Mutlu aküde 2 adet 72ah model boyutları var. Ben arabayı açıp ölçtüm fakat aküyü tam çıkarmadan kesin değerler alınmıyor. İncinin aküyü alıp yerine takamazsam bi işe yaramayacak. Yardımcı olabilirsen sevinirim. en azından mutlu akünün üzerindeki kod hangisi ona baksan yeterli olur. Kod bunlardan hangisi EFB.L3.72.072A mı EFB.D26.72.076A

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

51 dakika önce, ediz07 :

akülere bakınca fiyat farkı baya var Karabük'te start stoplu akü elinde bulunduran çok az ve mutlu akü agm 72ah 850 lira istediler. Çoğu yer sipariş verelim gelsin diyor :D İnternet'ten araştırırken inci akü buldum. İnci Akü NanoGold (Start-Stop) Ela 12V 72Ah 680CCA 460TL'ye ve Mutlu aküye o kadar verinceye kadar 2 adet inci akü değiştiririm diye düşünüyorum. Ayrıca eski aküyü geri dönüşüme Tekzen alıyormuş ve yaklaşık 50tl  hediye çeki veriyormuş. 

Hocam senin taktırdığın Mutlu efb 72 amper akünün uzunluğu 278mm  yada 260mm mi? Mutlu aküde 2 adet 72ah model boyutları var. Ben arabayı açıp ölçtüm fakat aküyü tam çıkarmadan kesin değerler alınmıyor. İncinin aküyü alıp yerine takamazsam bi işe yaramayacak. Yardımcı olabilirsen sevinirim. en azından mutlu akünün üzerindeki kod hangisi ona baksan yeterli olur. Kod bunlardan hangisi EFB.L3.72.072A mı EFB.D26.72.076A

Gun icinde koda bakar soylerim, yalniz aldigim akü orjinal akuden daha uzun, haliyle ayni yere sigmadi. Dikdortgen seklindeki akü muhafazasinin kisa kenarlarindan birini kestik, yoksa oturmuyordu akü uzerine.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, ediz07 :

akülere bakınca fiyat farkı baya var Karabük'te start stoplu akü elinde bulunduran çok az ve mutlu akü agm 72ah 850 lira istediler. Çoğu yer sipariş verelim gelsin diyor :D İnternet'ten araştırırken inci akü buldum. İnci Akü NanoGold (Start-Stop) Ela 12V 72Ah 680CCA 460TL'ye ve Mutlu aküye o kadar verinceye kadar 2 adet inci akü değiştiririm diye düşünüyorum. Ayrıca eski aküyü geri dönüşüme Tekzen alıyormuş ve yaklaşık 50tl  hediye çeki veriyormuş. 

Hocam senin taktırdığın Mutlu efb 72 amper akünün uzunluğu 278mm  yada 260mm mi? Mutlu aküde 2 adet 72ah model boyutları var. Ben arabayı açıp ölçtüm fakat aküyü tam çıkarmadan kesin değerler alınmıyor. İncinin aküyü alıp yerine takamazsam bi işe yaramayacak. Yardımcı olabilirsen sevinirim. en azından mutlu akünün üzerindeki kod hangisi ona baksan yeterli olur. Kod bunlardan hangisi EFB.L3.72.072A mı EFB.D26.72.076A

EFB.L3.72.072.A yaziyor aküde.

2 parmak kadar disarda kaliyor akü eski yerine gore, kestigimiz yeri gorebilirsiniz, tam köşe noktasindan kestik, disarda kalan kisim kadar buyuk eski aküye gore.

IMG_20181224_124739.jpg

IMG_20181224_131045.jpg

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, Holydao :

EFB.L3.72.072.A yaziyor aküde.

2 parmak kadar disarda kaliyor akü eski yerine gore, kestigimiz yeri gorebilirsiniz, tam köşe noktasindan kestik, disarda kalan kisim kadar buyuk eski aküye gore.

IMG_20181224_124739.jpg

IMG_20181224_131045.jpg

çok teşekkür ederim. Ben de sizinki gibi takarım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19.12.2018 at 20:58, ssolak :

Merhaba,

İç aydınlatma lambasının 3 gün boyunca açık kalması sonucu bende bu uyarılarla tanıştım. Araç yine çalıştı.

İlginç olan, birçok araçta aküyü korumak için bir süre sonra ışık kapanırken böyle bir donanıma sahip bir araçta bu özelliğin olmaması.

Arabadan çıkarken ışığı açık bırakmadığınızdan emin olun :)

Cumartesi günü yaptığım yaklaşık 200km'lik uzun yoldan sonra uyarılar kendi kendine silindi ve i-stop eskisi gibi çalışmaya başladı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Koray74 :

İlla Start stoplu akü takmak şart mı? 

Mesela start stop'u kullanmak istemiyorum. Normal akü takabilir miyim.

takılır tabi ki fakat i-stop özelliğini komple kapatmak lazım. Kapatmazsak ilk kış sorun olmayabilir fakat 2.kış soğuk günlerde çalıştırmaya yetmeyecektir ve zorlanacaktır akü. Forscan ile nasıl kapatılacağı yazılmıştı forumda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün hava biraz daha sıcakken internetten aldığım inci aküyü bağladım. Karlar daha çok yağınca yarı yolda bırakacaktı :@Holydao 72ah lik akü taktırması ve bilgisi sayesinde güzel referans oldu. Öncelikle orjinal akünün amper değerleri sabitleme aparatının altında kaldığından dolayı sökmeden okunmuyor. Orijinal akü 65Ah CCA 520A özelliğine sahip fotosunu ekledim.  Orijinal aküyü çıkartınca uzunluk olarak 24cmlik akü haznesi mevcut ve 60Ah lik akü hiç bir modifiye yapmadan takılabilir. Ne kadar Ah büyük akü takarsak aküyü az yoracağından dolayı daha uzun ömürlü olacaktır ve 72Ah akü aldım önceden referans olması çok da iyi oldu. Arabayı çalıştırdım ve eski akü kutup başlarını çıkardım yeni akü takılıncaya kadar araba çalışır durumda bıraktım, bu şekilde yaparsanız istop programlaması yapmanıza gerek kalmaz. Akü haznesini ekledim arka tarafın köşelerini maket bıçağı ile ayırdım sonrasından arkasındaki plastiği pense ile yavaş yavaş kırarak aldım. En sonunda aküyü yerine koyup yukarıdan sabitleme aparatıyla sabitledim.  Aküsünü kendi değiştirmek isteyenler için örnek olsun diye ekledim.

Akünü boyutları:Boy x En x Yükseklik (mm) 278x175x190

 
 

1842dd5c-0f66-43b2-91fe-8609eb8d3d49.jpg

cc5977c6-45b8-460d-b212-a8596da1d7be.jpg

da966ece-2bd2-4e21-b8ae-79e1420364ef.jpg

  • Beğen 3
  • Teşekkürler 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 dakika önce, ediz07 :

Bugün hava biraz daha sıcakken internetten aldığım inci aküyü bağladım. Karlar daha çok yağınca yarı yolda bırakacaktı :@Holydao 72ah lik akü taktırması ve bilgisi sayesinde güzel referans oldu. Öncelikle orjinal akünün amper değerleri sabitleme aparatının altında kaldığından dolayı sökmeden okunmuyor. Orijinal akü 65Ah CCA 520A özelliğine sahip fotosunu ekledim.  Orijinal aküyü çıkartınca uzunluk olarak 24cmlik akü haznesi mevcut ve 60Ah lik akü hiç bir modifiye yapmadan takılabilir. Ne kadar Ah büyük akü takarsak aküyü az yoracağından dolayı daha uzun ömürlü olacaktır ve 72Ah akü aldım önceden referans olması çok da iyi oldu. Arabayı çalıştırdım ve eski akü kutup başlarını çıkardım yeni akü takılıncaya kadar araba çalışır durumda bıraktım, bu şekilde yaparsanız istop programlaması yapmanıza gerek kalmaz. Akü haznesini ekledim arka tarafın köşelerini maket bıçağı ile ayırdım sonrasından arkasındaki plastiği pense ile yavaş yavaş kırarak aldım. En sonunda aküyü yerine koyup yukarıdan sabitleme aparatıyla sabitledim.  Aküsünü kendi değiştirmek isteyenler için örnek olsun diye ekledim.

Akünü boyutları:Boy x En x Yükseklik (mm) 278x175x190

 
 

1842dd5c-0f66-43b2-91fe-8609eb8d3d49.jpg

cc5977c6-45b8-460d-b212-a8596da1d7be.jpg

da966ece-2bd2-4e21-b8ae-79e1420364ef.jpg

Ben de sen "kırdım" deyince büyük bir şey kırdın sandım. Meğer çentiği almışsın hocam. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 saat önce, ediz07 :

Arabayı çalıştırdım ve eski akü kutup başlarını çıkardım yeni akü takılıncaya kadar araba çalışır durumda bıraktım, bu şekilde yaparsanız istop programlaması yapmanıza gerek kalmaz.

Asla ama asla araç çalışırken akü kutup başı sökülmez. Akü, sistem geriliminin belli bir aralıkta olmasını sağlar. Aküyü ayırdığınızda gerilim yükselir ve elektronik aksam zarar görme ihtimali artar. Prosedürleri uygulamamak için en mantıklısı paralel bir akü bağlamak.

Ayrıca son resimde amortisör kulesindeki akü şase kablo bağlantı noktasına ekstra bir kablo bağlanmış. Bu ne için bağlandı acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim akü misal benzin alırken stop ettiğimde  ama eğer telefon vites konumuna göre aküden şarj olmaya devam ediyorsa karttan parayı ödeyip dönene kadar bile dayanamıyor. hemen veriyor arızayı ama  biraz yol yapınca düzeliyor. allahtan sabah soğukta çalışmada falan sorun yok. bakalım yaza kadar idare ederse ve  yaz sıcaklarını da atlatırsa yaz sonunda değişirim.

simdilik tatlı tatlı didişiyoruz:) umarım yolda bırakmaz..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İ-STOP u Tarahumara Hocam paylaşmıştı   kısaca özetledim

İ-Stop
1-Negatif kutup başını söküp 5dk. bekleyin, Negatif kutup başını takıp 10sn. sonra kontak açın 15sn. sonra İ-stop düğmesine 10 saniye  kadar basılı tutun İ-stop yeşil olarak yanıp sönecektir.

2-Kontak kapatın motoru çalıştırın Direksiyon önce sağa sonra sola  Sonuna kadar çevirin ve stop edebilirsiniz.

ilk çalıştırmada devrede olacaktır 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 saat önce, ssolak :

Asla ama asla araç çalışırken akü kutup başı sökülmez. Akü, sistem geriliminin belli bir aralıkta olmasını sağlar. Aküyü ayırdığınızda gerilim yükselir ve elektronik aksam zarar görme ihtimali artar. Prosedürleri uygulamamak için en mantıklısı paralel bir akü bağlamak.

Ayrıca son resimde amortisör kulesindeki akü şase kablo bağlantı noktasına ekstra bir kablo bağlanmış. Bu ne için bağlandı acaba?

C tipi gündüz led var eksiyi ordan bağlamıştım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

30.12.2018 at 14:36, ediz07 :

C tipi gündüz led var eksiyi ordan bağlamıştım.

Merhaba,

Mümkünse sis lambasının veya farın konnektörüne gelen şase kablosundan ek alabilir misiniz? Böylesi çok daha doğru olur...

Not: Şemaya göre sis lambasına ve fara gelen şase kablosunun rengi siyah...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, ssolak :

Merhaba,

Mümkünse sis lambasının veya farın konnektörüne gelen şase kablosundan ek alabilir misiniz? Böylesi çok daha doğru olur...

Not: Şemaya göre sis lambasına ve fara gelen şase kablosunun rengi siyah...

Dediğiniz yerlerden toprak almakla aracın şasisinden toprak almak arasındaki farkı açıklar mısınız, çok merak ettim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, ssolak :

Merhaba,

Mümkünse sis lambasının veya farın konnektörüne gelen şase kablosundan ek alabilir misiniz? Böylesi çok daha doğru olur...

Not: Şemaya göre sis lambasına ve fara gelen şase kablosunun rengi siyah...

Bana gelen şema da bu şekildeydi ve sigorta kutusundan yapılıyordu bütün işler. hem ne fark edecek şasi şasidir. Sis farına gelen eksi uç bir kere siyah değil pembeydi iki kablo biri düz biri çizgili. Avometreyle kontrol etmiştim ki çizgili olan eksi olması lazım. Siz kendi arabanıza istediğiniz yerden bağlayın. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...