Jump to content

Test Günlüğü: 2017 Mazda 3


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

52 dakika önce, AreY :

Yol sesini, mıcırlı asfalt üzerinde ve parke taşlı yollarda deneyin lütfen.

her zaman girdiğim bi parke taşlı bozuk yola girdim..  yol sesi azdı. konforu çok iyiydi..  

aynı yerde dacia'm da kafamı tavana vurmuşluğum var.    mazda 6'm da konforlu ama bu mazda 3 e göre sesli çalışıyor süspansiyonları . tabi eskime payını da göz ardı etmemek lazım.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yine, aracı ilk çalıştırınca (coldstart) 2bin devir civarında hörül hörül devir çevirme olayı var bunda da değil mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Devrim Babacan :

Yine, aracı ilk çalıştırınca (coldstart) 2bin devir civarında hörül hörül devir çevirme olayı var bunda da değil mi?

Evet ilk çalıştırmada ciddi bir motor sesi var. Hatta sabah sesini kaydettim ama biraz geç kalınca ses hemen azaldı. Yarın veya akşam çalıştırmadan önce kaydetmeye başlayıp tamamını çekeceğim 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, Devrim Babacan :

Yine, aracı ilk çalıştırınca (coldstart) 2bin devir civarında hörül hörül devir çevirme olayı var bunda da değil mi?

bazı markalar soğuk motorda 2bin devir rölanti çevirmeyi tercih ediyor.. (örn. mazda)

bazı markalar rölantiyi düşük tutup, motor ısınana kadar elektornik olarak deviri bir limite sınırlıyor (örn. vw)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Zealot :

bazı markalar soğuk motorda 2bin devir rölanti çevirmeyi tercih ediyor.. (örn. mazda)

bazı markalar rölantiyi düşük tutup, motor ısınana kadar elektornik olarak deviri bir limite sınırlıyor (örn. vw)

2. Nesil Mazda 3 te de birebir aynı olduğu için bana garip gelmedi. Sadece egzoz ve motor yapısı farklı olduğu için ses biraz daha fazla gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4-2-1 headers kullandığı için ve yüksek ısı üretmek  için farklı bir ateşleme tipi kullandığından skyactiv'ler ilk çalıştırmada çok gürültülü. İlk soğuk çalıştırma emsiyonlarını düşük tutmak için arabanın devasa 4-2-1 headersı çabucak ısıtması gerekiyor ki ısı oradan katalizöre hemen yayılsın.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Leanback :

4-2-1 headers kullandığı için ve yüksek ısı üretmek  için farklı bir ateşleme tipi kullandığından skyactiv'ler ilk çalıştırmada çok gürültülü. İlk soğuk çalıştırma emsiyonlarını düşük tutmak için arabanın devasa 4-2-1 headersı çabucak ısıtması gerekiyor ki ısı oradan katalizöre hemen yayılsın.

 

müsadenizle biraz daha teknik izah edeyim

14e1 sıkıştırma oranı ile yanma odasının sıcaklık ve basıncı sonucu benzin kontrolsüz yanma eğilimi gösteriyor. 

bunu engellemek için, başka markalarda da seyrek raslatanbilecek headers uygulaması kullanıyorlar. benim aracımda da fabrika çıkışı headers var..     

headers kullanıldığında egsoz gazları yanma odasından hemen tahliye ediliyor ve yanma odası nispeten egsoz manifolduna göre soğuk oluyor.. 

silindir içinde yanan gazların manifolddaki sıcaklık ile de reaksiyona girerek, farklı ürünler çıkarması beklenir fakat headers da sıcaklık olmadığı için böyle bir şey mümkün olmuyor. emisyon barajına takılıyor..

çözüm olarak mazda 3 yollu büyük katalitik kullanmayı tercih ediyor.. bu sıcak motorda sorunu çözüyor da, yine karşımızda şöyle bir engel var..

headers dan dolayı motordan uzaklaşan katalitik, soğuk motorda çok geç ısınıyor..  bu yüzden rölanti yüksek başlıyor ve sesli çalışıyor diyorsunuz. sesli çalışması rölanti yüksekliğinden değil,  mazdanın ateşleme avansını Retard( gecikmeye) çekmesinden..  ilk ısınma anında, yanma, olması gerekenden çok sonra yapılıyor.. böylece katalitik çabuk ısınıyor..  

hatta sabit hızlarda da uzak katalitik ve soğuk manifold yüzünden  emisyona takılmışlar ve yine ateşleme yi retard a çekmek zorunda kalmışlar.  katalitik sıcaklığını korumak zorundalar..  ateşleme retard a gelince de piston içinde kontolsüz yanma ve vuruntu başlıyor.. bunu çözmek için de ortası oval ve üstü konik piston geliştirmişler.. bu sorunu da böyle çözmüşler..   

bayaa uğraşmışlar bu arabayı yapmak için, emisyon çok engel olmuş. yüksek sıkıştırmanın getirdiği avantajlardan bazılarını malesef emisyon yüzünden kaybetmek zorunda kalmışlar.. 

 

PS: ateşleme zamanı retard/advance  =  ateşleme piston üst ölü noktaya gelmeden belirli bir süre önce yapılır.. yani sıkıştırma anında..  çünkü alevin yanma hızı ile pistonun da yukarı çıkma hızı vardır. bunlar örtüşür ve piston tam yukarıdan aşağı inme pozisyonuna geçmeye başladığında, alevin itme kuvvetinin etki göstermesi beklenir. bazen üst devirlerde 40 derece krank açısına kadar advance pozisyonunda ateşleme yapılabiliyor.. advance : avans. retard gecikme.  düşünsenize piston daha yukarı çıkmaya başlarken buji ateşlemesi yapılıyor ve bu alevin patlaması için geçen süre = pistonun yukarı çıkması için gereken süre..   burda piston tam yukarı çıkmadan önce alev patlarsa vuruntu olur.. piston yukarı çıkıp da inerken alev patlarsa , itme gücü az olur..  piston yukarı çıkıp da inerken alev patlaması isteniyor, ama sıkıştırmadan dolayı  tam tepede patlıyorsa vuruntu olur..   piston yukarı çıkarken de patlarsa vuruntu olur.. eskiler de  buna avans ayarı filan denirdi...  şimdi binlerce değişkenle hesap yapılıyor. önüne engeller çıkıyor. çarşı karışık vs. 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Zealot :

bayaa uğraşmışlar bu arabayı yapmak için, emisyon çok engel olmuş. yüksek sıkıştırmanın getirdiği avantajlardan bazılarını malesef emisyon yüzünden kaybetmek zorunda kalmışlar..

Teşekkürler güzel açıklama için, fakat üzücü bir hikaye aslında. Dediğiniz gibi ses devirden ziyade açıkladığınız olaylar zincirinden kaynaklı. Zira, gaz pedalına basıp motoru 2bin devre getirince aynı sesi elde edemiyoruz.

Her şey güzel. "Bu ses ne la?" diyen arkadaşlarıma bir başka açıklama olmuş oldu bu. Fakat "az yakıt tüketimi" çabalarına biraz balta vuran bir durum gibi de geliyor bana. Gerçi o devir civarında 7-8 LT./100KM değeri civarında yaktığını düşünüyorum ben.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Devrim Babacan :

Teşekkürler güzel açıklama için, fakat üzücü bir hikaye aslında. Dediğiniz gibi ses devirden ziyade açıkladığınız olaylar zincirinden kaynaklı. Zira, gaz pedalına basıp motoru 2bin devre getirince aynı sesi elde edemiyoruz.

Her şey güzel. "Bu ses ne la?" diyen arkadaşlarıma bir başka açıklama olmuş oldu bu. Fakat "az yakıt tüketimi" çabalarına biraz balta vuran bir durum gibi de geliyor bana. Gerçi o devir civarında 7-8 LT./100KM değeri civarında yaktığını düşünüyorum ben.

Aslında motorun hem ateşleme prensibi hemde yüksek başlayan çalışma devri sayesinde erken ısınması, ideal çalışma sıcaklığına rolantiden bekleyen motordan daha çabuk çıkmasını sağlıyor. Bu yüzden yakıt tasarrufuna olumsuz bir etkisi olmayacaktır muhtemelen, öyle olsaydı arabanın şehir tüketimi katalog değerlerinde de yüksek olurdu, malum şehir tüketimi verisi soğuk başlayan bir motorla simüle ediliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

skyactiv lerde,  >  bmw deki adıyla  çift vanos var..   yada honda adıyla çift vtec..  

emme ve egsozda değişken sübap zamanlaması

hatta bazılarında ikisi de elektrik motorlu. bazılarında sadece emme, elektrik motorlu. böylece yağ basıncını beklemek gerekmiyor.. alt devirlerde veya ecu istediği zaman açabiliyor..

üst devirlerde, hava akışını direkt emme manifolduna alan değişken hava emme sistemi var..  atıyorum 4000 devirde vi valf açılıyor.. havanın dolandığı yeri kısaltıp açık hava filtresi var gibi direkt çekiyor havayı.. 

i stop aktifken motor durduğunda piston 1 i  TDC ye yakın ateşleme zamanına getiren bir elektrik motoru var. böylece çok çabuk çalışabiliyor 

var da var..  olabilecek her şey var..  

ama emisyondan çok gol yemişler..  bide skyactiv -D  şanzıman  iyi hoş da  çok baltalıyor performansı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Peki son olarak - beni en çok tedirgin eden noktası bu işin şu (yakıt tüketimi vs. önemli değil), bir kaç gün (hatta belki bir kaç hafta) garajda bekleyen aracı çalıştırınca da birden 2bin devre fırlayıp çalışıyor. Motorun anlık yağlama kaabiliyeti beni düşündürüyor. Hareketli parçalara hiç bir zarar gelmiyor mu? Yağmala o denli anında mı giriyor devreye?

Bu konuda ne diyebilirsiniz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3/30/2017 at 16:08, Burak :

3. Vites 3000 devir mi? 6. Vites mi demek istedim @Mümin?

Düzeltildi. pardon

15 saat önce, M.E.G :

İyi bi leoncuya denk gelin deneyin @Zealot bey. 1.2 tsi olsa aralarında 1.5 sn fark var. 1.6 tdi olsa aralarında 1.3 sn fark var. Şanzımanı sizinki kadar uzun değil. Hiç şansınız yok :) 

Aynı fikirdeyim. 2014 Reflex Manuel ve 2015 Leon 1.2 TSI 110 bg Manuel kullanıcısı olarak Leon nal toplatması lazım 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Peki son olarak - beni en çok tedirgin eden noktası bu işin şu (yakıt tüketimi vs. önemli değil), bir kaç gün (hatta belki bir kaç hafta) garajda bekleyen aracı çalıştırınca da birden 2bin devre fırlayıp çalışıyor. Motorun anlık yağlama kaabiliyeti beni düşündürüyor. Hareketli parçalara hiç bir zarar gelmiyor mu? Yağmala o denli anında mı giriyor devreye?
Bu konuda ne diyebilirsiniz?


Sorunuzu belki yanitlar 80 yillik bu video. Motor calismaya basladigi anda basincli bir sekilde motorun tamami yaglaniyor. Dusunun ki 80 senede nasil gelistirmislerdir. 14:1 sikistirma orani yapabilen adam heralde istese yagla degil, pekmezle de sogutabilir bence.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Devrim Babacan :

Peki son olarak - beni en çok tedirgin eden noktası bu işin şu (yakıt tüketimi vs. önemli değil), bir kaç gün (hatta belki bir kaç hafta) garajda bekleyen aracı çalıştırınca da birden 2bin devre fırlayıp çalışıyor. Motorun anlık yağlama kaabiliyeti beni düşündürüyor. Hareketli parçalara hiç bir zarar gelmiyor mu? Yağmala o denli anında mı giriyor devreye?

Bu konuda ne diyebilirsiniz?

Evet, artık yağlar oldukça ileri teknoloji ve ince olduğu için yağ pompası soğukken bile birkaç saniyede filtreden geçirip üst kapağa gönderebiliyor yağı. Hatta devri 2000'de tutması yağ pompasının da daha hızlı çalışmasına ve yağ basıncının artıp yağın daha fazla bölgeye daha hızlı ulaşmasına yarıyor. Tabiki bu durum atmosferik motor için geçerli, turbo araçlarda böyle birşey olmaz çünkü ilk çalıştırmada turbonun kesinlikle hızlı dönmemesi gerekiyor, bu yüzden motor rolantide çalışmaya başlıyor.

Zealot'un dediği gibi 14:1 sıkıştırmalı motorla aslında çok efsane işler yapılabilirdi (özellikle 2.0 skyactivler için) ama emisyon salınımını dizginleme kaygıları işi baltalıyor. Bizdeki 1.5 motor bile sadece dövme krank ve farklı yazılım ile 7600 devirlere çıkabiliyor ve oralarda rahatça güç üretebiliyor mx5'de fakat Mx5 o kadar hafif bir araç olmasına rağmen fabrika verisi tüketim ve emisyon nerelere çıkıyor görüyoruz. Aslında günük hayatta Mx5 bizim araçlardan az dahi yakıyor ama katalog verisi uçuyor. neyse iyice dağıttık konuyu :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

37 dakika önce, Mümin :

Düzeltildi. pardon

Aynı fikirdeyim. 2014 Reflex Manuel ve 2015 Leon 1.2 TSI 110 bg Manuel kullanıcısı olarak Leon nal toplatması lazım 

Mümin ikisini de manuel olarak ele alsak hangisi daha iyi gider? Ben leon alır diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

37 dakika önce, M.E.G :

Mümin ikisini de manuel olarak ele alsak hangisi daha iyi gider? Ben leon alır diye düşünüyorum. 

 

yaw ne leon muş.  bulun getirin bi leon bidaha atlayım =)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, Zealot :

 

yaw ne leon muş.  bulun getirin bi leon bidaha atlayım =)

Hem de 2 kişi ile. Mesela sadece ben sürsem direk 10 m önden başlamış gibi oluruz :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Burak :

Hem de 2 kişi ile. Mesela sadece ben sürsem direk 10 m önden başlamış gibi oluruz :D

he vallahi,  sen bişe söle bu gençlere ya...  kimlere neler yaptık sahilde =)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Zealot
      Yazan: Zealot
      Test günlüğü serimizde sıradaki aracımız 2016 model Mazda MX-5 2.0 160ps 
      MazdaClubTR'nin 10. yılı şerefine geçtiğimiz hafta sonu @Ali arkadaşımıza emanet ettiğimiz aracı,  şimdi MazdaClubTR ekibi olarak detaylı incelemeye alacağız. 
      Türkiye'ye şimdilik sadece 1 adet getirilen 2.0 motorlu Miata'nın 1.5 ten başlıca farkları,  
      neredeyse 30sn civarında 200km hıza çıkabiliyor olması..  
      Kilitli diferansiyel,
      Billstein süspansiyonlar
      ve
      17" jantlar.. 
       
      Araç ile ilgili merak ettiklerinizi şimdiden sorabilirsiniz..  
       
      Benim ön inceleme için yarım saat civarı kullandığım hızlı roadster hakkında en çok merak ettiğim şeylerin başında,  yolda RX-8 e karşı nasıl bir performans sergileyeceği..  
      RX-8 sahibi ateşli arkadaşları h.sonu bi çay içmeye bekleriz =)
      Ayrıca mx-5 testimizde konuk olarak katılmak isteyen arkadaşların, "sağ koltuğa kendi rızamla oturdum  ve başıma geleceklerden mazdaclubtr sorumlu değildir" yazılı noter imzalı belgeyi ek'te yükleyerek konuya cevap atmalarını rica ederim..   

×
×
  • Yeni Oluştur...