Jump to content

Test Günlüğü: 2017 Mazda 3


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

2 saat önce, ikarayel :

Makyajlı Mazda 3 Power benzinli aracımı aldım.Çok mutluyum eski arabamda güzeldi ama bu daha iyi olmuş.Çok beğendim.Makyajsız kasada eksik olan çoğu şey tamamlanmış.Eksik olanlarda ilerde yazılımla düzeltirim.Kör nokta için yukarda 10 km yazmıştım klavuzda öyle yazıyordu ama 25 km de devreye giriyor.Head up display de kör nokta uyarılarını veriyor.Sport tuşunu çok sevdim tuşa basınca seyir halindeyken 4000 devire alıyor arabayı.Hız sabitleyici açıksa sport mod devreye girmiyor.Geri trafik uyarı sistemi güzel çalışıyor arkada araba varsa ekranda ünlem işaretleri çıkıyor  aynalardaki kör nokta ışıkları yanıp sönüyor devam ederseniz fren yapıyor.Elektronik el freni çok iyi gaza basınca bırakıyor.Bu arada kapı tam kapanmazsa bırakmıyor bilginiz olsun.Farlara bayıldım gece bembeyaz ediyor yolu aydınlatması çok iyi ama sola virajlarda aydınlatma çizgisi çok öne geliyor bazen uzunları açmak zorunda kaldım.Uzunlarda eskiye nazaran çok iyi olmuş.Anahtarlardan arabayı açınca farları açıyor ama kapıdaki tuştan açınca açmıyor.Bayiden alınca lastikler 51 psi oluyor bilginiz olsun 36 ya düşürdüm.Lastikleri beğenemedim . Eski aracımda gvc yoktu virajlarda çok iyi yol tutuyordu esp nin müdahale edip etmediğini anlamıyordum.GVC de bunu hissediyorum sürüş zevkini baltalamıyor virajları çok konforlu alıyorsunuz hatta virajda olduğunuzu anlamıyorsunuz.Makyajsız kasada direksiyon yoldaki bozukluklardan dolayı sağa sola oynamalar yapıyordu onlardan eser kalmamış.Ses konusunda eskiye nazaran daha iyi tırtıklı yolda ses alıyor Yeni yapılan asfaltlarda ise yol sesi çok az içeri giriyor bunun sebebi ise lastikler.Lastikleri o yüzden beğenmedim.225/45/18 michelin yada continental almayı düşünüyorum 20000 km de.Mazdanın en sevdiğim özelliği arabayla bütünleşiyorsunuz kollarınızda direksiyona direksiyondan lastiklere bir parçanız gibi hareket ediyor.Makyajsız direksiyona alışmışım bu tuş dizilimine alışamadım.Zamanla düzelir.Cuma günü aldım 1200 km yol yaptım.

Çok Hayırölı olsun kazasız belasız ,keyifli sürüşler olur inşallah..Gün geçtikçe detay bekleriz artık ..:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, ikarayel :

Makyajlı Mazda 3 Power benzinli aracımı aldım.Çok mutluyum eski arabamda güzeldi ama bu daha iyi olmuş.Çok beğendim.Makyajsız kasada eksik olan çoğu şey tamamlanmış.Eksik olanlarda ilerde yazılımla düzeltirim.Kör nokta için yukarda 10 km yazmıştım klavuzda öyle yazıyordu ama 25 km de devreye giriyor.Head up display de kör nokta uyarılarını veriyor.Sport tuşunu çok sevdim tuşa basınca seyir halindeyken 4000 devire alıyor arabayı.Hız sabitleyici açıksa sport mod devreye girmiyor.Geri trafik uyarı sistemi güzel çalışıyor arkada araba varsa ekranda ünlem işaretleri çıkıyor  aynalardaki kör nokta ışıkları yanıp sönüyor devam ederseniz fren yapıyor.Elektronik el freni çok iyi gaza basınca bırakıyor.Bu arada kapı tam kapanmazsa bırakmıyor bilginiz olsun.Farlara bayıldım gece bembeyaz ediyor yolu aydınlatması çok iyi ama sola virajlarda aydınlatma çizgisi çok öne geliyor bazen uzunları açmak zorunda kaldım.Uzunlarda eskiye nazaran çok iyi olmuş.Anahtarlardan arabayı açınca farları açıyor ama kapıdaki tuştan açınca açmıyor.Bayiden alınca lastikler 51 psi oluyor bilginiz olsun 36 ya düşürdüm.Lastikleri beğenemedim . Eski aracımda gvc yoktu virajlarda çok iyi yol tutuyordu esp nin müdahale edip etmediğini anlamıyordum.GVC de bunu hissediyorum sürüş zevkini baltalamıyor virajları çok konforlu alıyorsunuz hatta virajda olduğunuzu anlamıyorsunuz.Makyajsız kasada direksiyon yoldaki bozukluklardan dolayı sağa sola oynamalar yapıyordu onlardan eser kalmamış.Ses konusunda eskiye nazaran daha iyi tırtıklı yolda ses alıyor Yeni yapılan asfaltlarda ise yol sesi çok az içeri giriyor bunun sebebi ise lastikler.Lastikleri o yüzden beğenmedim.225/45/18 michelin yada continental almayı düşünüyorum 20000 km de.Mazdanın en sevdiğim özelliği arabayla bütünleşiyorsunuz kollarınızda direksiyona direksiyondan lastiklere bir parçanız gibi hareket ediyor.Makyajsız direksiyona alışmışım bu tuş dizilimine alışamadım.Zamanla düzelir.Cuma günü aldım 1200 km yol yaptım.

hayırlı olsun gule gule kulanın 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Makyajsız Mazda 3 te cam silecek suyu bittiğinde gösterge ekranında uyarı veriyordu.Şimdi yok büyük bir ihtimalle xenon far sistemi için koyulan bir sensördü yeni nesilde yok.Navigasyonla beraber gelen trafik levhalarını tanıma özelliği çok başarılı hız sınırlama ve girilmez levharını tanıyor.Diğer levhaları okumuyor.Makyajsız kasada ayna katlama ayrı satılıyor ve anahtarla araba açıldığında açılmıyordu illa araba çalışacaktı.Şimdi anahtardan açınca açılıyor kapatınca kapanıyor.Klimada eskisine nazaran daha iyi ve hızlı soğutuyor.10 günde 3650 km yaptım tecrübeyle sabit.i-stop klima açık dahi olsa artık daha uzun bekleme süresi sunuyor.Sürücü kapısındaki cam kitleme tuşuna basınca sürücü camı dışındaki diğer camları açıp kapatamıyorsunuz.Sürgülü kapak güzel bir hava katmış telefonu üstüne koyduğum da hiç rahatsızlık vermedi.Bagaj kapağının kolları plastikle kapatılmış ekstradan lastik yastıklar koyulmuş daha oturaklı olmuş ve daha tok bir sese kavuşmuş.Koltuklar yine bagajdan yatırılıyor.Kemer tutacakları eskisinde çok oynaktı sürüş esnasında sallanıyordu şimdi sağlam duruyor kımıldamıyor.Boya çok hassas bilginiz olsun hemen kılcal çizik oluşuyor(Soul Red).Başka aklıma gelenler bunlar 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 saat önce, ikarayel :

Sürücü kapısındaki cam kitleme tuşuna basınca sürücü camı dışındaki diğer camları açıp kapatamıyorsunuz.

Bizim araçlardan farkı ne bunun acaba? Şu anda da öyle değil mi?

***

Bu arada, forumun Eskişehir çıkartmasıyla eş zamanda Konya Zeki Kaya servisimiz de (daha doğrusu Mazda Türkiye) bir etkinlik yaptı burada. :) Biz de oraya katıldık. Gerçi forumdan sanırım sadece @OnurKonya ve ben vardık. :)

Onur'un yönetiminde 2017 Mazda 3 ile bir miktar gezme şansımız oldu. Onur aracı çalıştırdı ve alandan çıkış yaparken, arkada oturan görevlinin bulunduğumuz aracın dizel olduğunu söylemesiyle uyandım ben. Arkadaş! Bu nedir? :) Valla benzinli sandım. Motor sesi karakteri farklı diye düşünecektim ki dizel olduğu bilgisi geldi. Akabinde şehir içinde gezerken motor sesiyle beraber yol sesinin de minimuma inmiş olduğunu gördük/işittik. Gerçekten çok güzeldi. Adamlar yapmışlar.

Bunun dışında, pek iç mekân ve teknik özelliklerle ilgili yorum yapmak bana düşmez. Fakat ufak ayrıntı; kapılarda, cam düğmesi bölümündeki piano black'i sevmedim nedense. Yani piano black'i severim, piyanistim ne de olsa, :D ama oraya olmamış bence. Neyse bu komik bir ayrıntı. Onun dışında araba 10 numara...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bazı araçlarda sürücü kapısındaki cam kitleme tuşuna basınca sürücü diğer camları da kontrol edebiliyor.Sessizlik konusunda epey bir ilerleme kaydedilmiş.Dunlop lastiklere rağmen seste tatmin edici bir azalma var.Bu lastikler bana güven vermiyor biraz kullanıp değiştireceğim.Orta konsoldaki ekran biraz daha doygun renklere kavuşmuş eskisi solgun gibiydi yenisinde daha canlı hissediyorsunuz.Navigasyon yönlendirmeleri yeni renkli hud da çok güzel görünüyor.90 km hızın altında 500 m kala üstünde ise 1 km kala döneceğiniz yeri gösteriyor.Birde cam suyu haznesi 2-2,5 lt civarında doluyor. Aklıma geldikçe eklerim soracağınız bir şey varsa yardımcı olurum.Piyano black konusunda katılıyorum çok çabuk çiziliyor ,sürekli elinin altında bir yer olduğundan dolayı zamanla çizkler rahatsızlık verecek ,ne yalan söyleyeyim arabadaki naylon korumaları çıkardım tek dokunmadığım yer piano black üstündeki jelatinler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aklıma gelmişken şunuda yazayım.Park tuşunu sol dizin oraya almışlar.Sürekli açık şekilde kullanıyorum.Eskiden park ederken devreye giren ön ve arka park sensörleri artık sürekli devrede oluyor.Trafikte öndeki araca çok yaklaşınca park menusu açılıyor ve ne kadar yaklaştığınızı gösteriyor aynı şekilde arkadaki araç çok yaklaşıncada devreye giriyor ve ne kadar yaklaştığını gösteriyor.Eskisinde park tuşuna bassanız dahi sürüş sırasında belli bir hızın üstünde aktif olmuyordu.Önce R ye almanız gerekiyordu yada park tuşundan aktif etmeniz.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Doğru. Onu yazmayı unutmuşum. Test sürüşü sonrası gelip park ederken sensörler otomatik devreye girdi. Hoşuma gitti ama uzun vadeli kullanımda veya trafikte nasıl etkileri olur bilemedim şimdi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Zealot
      Yazan: Zealot
      Test günlüğü serimizde sıradaki aracımız 2016 model Mazda MX-5 2.0 160ps 
      MazdaClubTR'nin 10. yılı şerefine geçtiğimiz hafta sonu @Ali arkadaşımıza emanet ettiğimiz aracı,  şimdi MazdaClubTR ekibi olarak detaylı incelemeye alacağız. 
      Türkiye'ye şimdilik sadece 1 adet getirilen 2.0 motorlu Miata'nın 1.5 ten başlıca farkları,  
      neredeyse 30sn civarında 200km hıza çıkabiliyor olması..  
      Kilitli diferansiyel,
      Billstein süspansiyonlar
      ve
      17" jantlar.. 
       
      Araç ile ilgili merak ettiklerinizi şimdiden sorabilirsiniz..  
       
      Benim ön inceleme için yarım saat civarı kullandığım hızlı roadster hakkında en çok merak ettiğim şeylerin başında,  yolda RX-8 e karşı nasıl bir performans sergileyeceği..  
      RX-8 sahibi ateşli arkadaşları h.sonu bi çay içmeye bekleriz =)
      Ayrıca mx-5 testimizde konuk olarak katılmak isteyen arkadaşların, "sağ koltuğa kendi rızamla oturdum  ve başıma geleceklerden mazdaclubtr sorumlu değildir" yazılı noter imzalı belgeyi ek'te yükleyerek konuya cevap atmalarını rica ederim..   

×
×
  • Yeni Oluştur...