Jump to content

Mazda 6 Tekleme ve Yığılma Sorunu 2009


RSBurak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Sorun yüzde 99 conta, eski kasanın ve yeni kasanın motoru aynı fakat benim kullandığım kasada vvt olmasından dolayı conta farklı. Yağla çalışan mekanizmaya yağ ulaşmıyor.

F3211 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Sağolsun@Zealot. Ufuk abi teşhisi koydu.

F3211 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@zealot lu bakım ve kontrol günleri yapalım [emoji1] bendede m6 2010 var usta gözüyle bi bakılması dinlenmesi lazım [emoji85]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Zealot gerekeni söylemiş. Problem vanos un devreye girmemesi. Fakat işin içinde tekleme de var. Motor açılmadan önce kompresyon testi de yapılmalı subapların durumunu öğrenmek için. Piyasada bilgi kirliliği var. Subap ayarları servis klavuzunun söylendiği gibi yapılmalı. Subaplar gevşek ayarlanırsa sadece ses yapar FAKAT sıkı ayarlanırsa tekleme yapar ve subap/baga yanmasına kadar yolu var. 

Aslında motoru açmadan @Zealot un dediği hatayı görmenin de bir yolu var ama onu burada anlatmak biraz zor. Eğer motoru açtırmaya karar verirseniz @Zealot a anlatırım o size yardımcı olur. 

Geçmiş olsun. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

herkese selamlar,

ayrıca konu açmak istemedim benzer bir sıkıntı bir süredir bende yaşıyorum.

2009 mazda 6 ex aracım var. lpg li. 

sorun şöyle ki; araç ilk çalıştığında motor soğukken hem lpg hem benzinde sorun yok. sadece benzinli kullanımda motor ısındıktan sonra trafikte dur-kalkta yada dururken rölantide dalgalanma oluyor ve aniden stop ediyor. bunu yolda giderken de yapıyor, özellikle rampa aşağı giderken ayağımı gazdan çekinde araç rölantide gidiyor bu sırada tekliyor ve stop ediyor. buda akan trafikte ciddi sıkıntı oluşturuyor.

benim sorum, aracımdaki sıkıntı sizlerinde burada bahsettiğiniz sorunla aynı mı acaba?? özellikle @zealot bu konuda tecrübeli sanırım, yorumunu bekliyorum.

ayrıca (mazda6 rölanti sorunu-başlatan: @tr_19075 aralık 2013) konusuda var ancak sonucu yazılmamış...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lpg de olmayıp benzinde olması aklıma lpg ayarının bozuk olmasını getirdi. Lpgde ayar bozuk olunca motorun beyninin ayarını da bozuyor, lpgde sıkıntı ortaya çıkmazken benzinde kullanırken sıkıntı ortaya çıkıyor. Bunu da akü resetleyerek anlayabilirsiniz. Akü resetleme yapın, eğer düzelirse sorun lpg ayarındandır. Düzelmezse sorunu başka yerde arayabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, orcunorcun :

herkese selamlar,

ayrıca konu açmak istemedim benzer bir sıkıntı bir süredir bende yaşıyorum.

2009 mazda 6 ex aracım var. lpg li. 

sorun şöyle ki; araç ilk çalıştığında motor soğukken hem lpg hem benzinde sorun yok. sadece benzinli kullanımda motor ısındıktan sonra trafikte dur-kalkta yada dururken rölantide dalgalanma oluyor ve aniden stop ediyor. bunu yolda giderken de yapıyor, özellikle rampa aşağı giderken ayağımı gazdan çekinde araç rölantide gidiyor bu sırada tekliyor ve stop ediyor. buda akan trafikte ciddi sıkıntı oluşturuyor.

benim sorum, aracımdaki sıkıntı sizlerinde burada bahsettiğiniz sorunla aynı mı acaba?? özellikle @zealot bu konuda tecrübeli sanırım, yorumunu bekliyorum.

ayrıca (mazda6 rölanti sorunu-başlatan: @tr_19075 aralık 2013) konusuda var ancak sonucu yazılmamış...

yakınlardaysan 1 bez. 1 balata spreyi  bi küçük yıldız tornavida  1 kiloda fıstıklı baklava al gel.  bakarız.. olursa olur. olmazsa  tatlı yemiş olurz  =)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, orcunorcun :

hahahahah :) dostum hepsi kolay sıkıntı yok :D  sence 2. nesil mazda da sorun aynı mıdır? @Zealot

bir bez  bir tornavida ile hallolabilecek bir sorundur..      ha  tabi görmeden bir tahmin.. bakarız ağır bişey çıkarsa da teşhis koymaya çalışır, tanıdığımız ve aracı bilen ustamıza götürürüz.

senin arabanın motorunun parça kodlarını, seri numaralarını falan ezberledik artık 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Herkese merhaba öncelikle,

Benim aracım 2009 model, otomatik vites Mazda 6. Araçta Landirenzo marka LPG bulunuyor.

Araç alındığından beri LPG’de sorun yaşanmıyorken son 1 yıldır araç LPG’deyken bazı sorunlar yaşıyorum. Benzinde ise herhangi bir sorunum bulunmuyor.

Söyle ki;

Yaklaşık 1 yıl önce sabahları araç soğukken LPG’ye ilk geçtiğinde rolantide tekleme ya da stop etme, kırmızı ışıkta vites ‘D’de beklerken öne doğru salınımlar vs. olmaya başladı.

Bunun üzerinde ilk önce LPG’ye geçme derecesini 45 dereceye çıkarttık ve filtrelerini değiştirdik. Sorun devam edince bujileri ve daha sonra LPG enjektörlerini değiştirdim. Fakat sorun çözülmedi. Hatta ateşleme sorunu olup olmadığını anlamak için sıfır bobin takıp 2-3 gün onlarla da denedim ve aynı sorunlar devam etti.

Şuan araçta benzinde herhangi bir sorun yok fakat yukarıda bahsettiğim sorunlar devam ediyor. Her ne kadar rolantideki tekleme ve ileri salınımlar azalmış olsa da sabah ilk gaza geçtiğinde düşük devirlerde araç tekleme yapıp stop edebiliyor.

Şuanki esas sorun; araç düşük devirlerdeyken hızlanmak istediğimde hangi viteste ya da hangi hızda olursa olsun gaz yememesi ve teklemesi. Örneğin; 60 km/s’ten 80 km/s’e çıkmak istediğimde motor tekliyor ve hızlanmıyor. Bu sorunun kaynağı olabilir mi bilmiyorum ama aracın gaz pedalına aniden yüklendiğimde hava filtresinin olduğu bölgeden, sanki bir boğulma oluyor da sonradan açılıyor gibi ‘poff’ diye ufak bir patlama sesi geliyor.

Kurusa bakmayın çok uzun yazdım ama detay vermek istedim. Sorunumun ne olabileceğine dair fikri olan var mıdır acaba?

Özellikle @zealot bu konuda tecrübeli sanırım, yardımlarınızı rica ederim.

Saygılarımla

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...