Jump to content

Araç Alırken Dizel mi Benzinli mi Alınmalı Örnek Hesaplaması


Saridoan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar örnek bir hesaplama yaptım değişik etkenleri göz önünde bulundurdum örneğin kredi maliyeti, mtv, kasko trafik sigortası, yıllık yakıt tüketimi gibi...

1.5 SKY-G AT Power Sense sıfır satış fiyatı......113,522

1.5 SKY-D AT Power Sense sıfır satış fiyatı......139,449

Araçların arasında alırken 26bin TL fark var... Bu 26bin TL için 3 yıl geri ödemeli kredi çekersek 32bin TL olarak geri ödememiz gerekecek.

Araçları satarken ikisi içinde yüzde20 değer kaybı ile hesaplayalım;

1.5 SKY-G AT Power Sense ikinci el satış fiyatı......90binTL

1.5 SKY-D AT Power Sense sıfır satış fiyatı ..........112binTL

Kredi ödemesinden dolayı iki araç farkı 32bin TL iken geri satışta 22binTL lik farktan dolayı kullanım süresi boyunca dizel aleyhine 10binTL fark olacak.

1.5 SKY-G AT yakıt tüketimi karma (kullanıcı verisi) 7,5lt diyelim x 5,3= 39,75TL/100km

1.5 SKY-D AT yakıt tüketimi karma (kullanıcı verisi) 6 lt diyelim x4,55= 27,3TL/100km

Yılda 15000km yaptığımızı düşünüp 3 yıl sonunda kredi borcumuz bittiğinde aracımızı sattığımızı düşünelim;

1.5 SKY-G AT Power Sense yıllık yakıt tüketimi yaklaşık 6bin TL

1.5 SKY-D AT Power Sense yıllık yakıt tüketimi yaklaşık 4bin TL

Kasko ve Trafik Sigortasında yıllık 350TL 1.5 SKY-D AT Power Sense aleyhine

Yıllık bakımlarda sıfır araç için benzinli dizel arasında çok fark olmasa da biz 350 TL 1.5 SKY-D AT Power Sense aleyhine hesaplayalım.

MTV giderleri aynı olduğuna göre;

İki aracın yıllık 15000km için kullanım maliyetlerini karşılaştırdığımızda 1300 TL dizel araç lehine.

3 yıl sonunda bu fark 3900TL olacaktır.

10000 TL/1300 TL= 7,7 yıl.

6bin TL kredi farkı ile beraber ortalama 8 yıl sonunda ancak dizel ile benzinli arasındaki fark kapanıyor. Eğer elimizde imkan var kredi çekmeden araç alabiliyorsak (10000TL - 6000TL kredi faizini düşersek= 4000TL) 3 yıl sonunda yıllık 15bin km kullanım ile dizel araç bize kar ettirmeye başlayacak.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç alırken ben de şu hesabı yapmıştım.

Km başına 0,50 kuruş 

aylık 1000 km 

1000 X 0,50 = 500 TL /ay

Ben araç alırken dizel ile benzinli arasında 16.000 TL fark vardı.

16.000 / 500 = 32  ay neredeyse 3 yıl 

aradaki farkla 3 yıl yakıt bedeli çıkıyor. (Bakımlar giderleri  hariç)

ev - iş arası 6 km olduğundan benzinli tercih ettim.

3 yıllık yakıtım cepte :)

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

36 dakika önce, seriatsu :

Araç alırken ben de şu hesabı yapmıştım.

Km başına 0,50 kuruş 

aylık 1000 km 

1000 X 0,50 = 500 TL /ay

Ben araç alırken dizel ile benzinli arasında 16.000 TL fark vardı.

16.000 / 500 = 32  ay neredeyse 3 yıl 

aradaki farkla 3 yıl yakıt bedeli çıkıyor. (Bakımlar giderleri  hariç)

ev - iş arası 6 km olduğundan benzinli tercih ettim.

3 yıllık yakıtım cepte :)

 

 

 

O da daha farklı bir hesaplama yöntemiymiş, Ama sonuç aynı 3 yıl:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence 2. el değerlerini hesaplamak için doğru yol %20 değil

Evet 3 yılın sonunda 45000 km deki dizel araç daha değerli olacaktır fakat araç 100K olduğu zaman ne olacak ? Benim yakıttan kar ettim diye gördüğüm mebla araç değer kaybı olarak karşıma çıkacak. 2012 model Impressive benzinli ile dizel arasında 100K larda fiyat farkı yok denecek kadar az. 

Bugüne kadar son 1 yıl içerisinde dizel araçtan benzinli araca döndürdüğüm çok kişi var. Mevcut şartlarda 3 yıl içerisinde 100K yapmıyorsanız dizelin hiçbir esprisi yok. Bu sebeple Mazda 3 dizeller filolara verilemediği sürece kimse satışların artmasını beklemesin. Motorin 3,5 TL ye çekilir o zaman başka.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çevremde pazarlamacı veya iş gereği çok km yapmayan insanlar, dizel tercihlerini benzinliye değiştirdiler. çoğu da verdiği karardan çok memnunlar. turbo şarjlı benzinli modellerin kendilerini ispat etmeye başlamaları bu tercihlerde çok etkili.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada Dizel Manuel Titanium paket Mondeo 119000 TL, Mazda neyin kafasında . Tamam abi çok satma derdinde değilsin anladık ama bu kadar kasmak neyin nesidir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Mümin :

Bence 2. el değerlerini hesaplamak için doğru yol %20 değil

Evet 3 yılın sonunda 45000 km deki dizel araç daha değerli olacaktır fakat araç 100K olduğu zaman ne olacak ? Benim yakıttan kar ettim diye gördüğüm mebla araç değer kaybı olarak karşıma çıkacak. 2012 model Impressive benzinli ile dizel arasında 100K larda fiyat farkı yok denecek kadar az. 

Bugüne kadar son 1 yıl içerisinde dizel araçtan benzinli araca döndürdüğüm çok kişi var. Mevcut şartlarda 3 yıl içerisinde 100K yapmıyorsanız dizelin hiçbir esprisi yok. Bu sebeple Mazda 3 dizeller filolara verilemediği sürece kimse satışların artmasını beklemesin. Motorin 3,5 TL ye çekilir o zaman başka.

Değişik etkenler ile hesaplar yapabilirisiniz. Ben 3 yıl içinde satma planıyla hesapladım o şartlarda bile benzinli almak daha mantıklı oluyor. Aradaki farkın kredi faizini hesap etmesek bile 3 yıl için fazladan para verip dizel almamıza gerek yok, sonuç kafa kafaya çıkıyor kaldı ki dizel benzinli konfor kıyaslamasına hiç değinmedim bile:)

4 saat önce, Mehmet Özdemir :

çevremde pazarlamacı veya iş gereği çok km yapmayan insanlar, dizel tercihlerini benzinliye değiştirdiler. çoğu da verdiği karardan çok memnunlar. turbo şarjlı benzinli modellerin kendilerini ispat etmeye başlamaları bu tercihlerde çok etkili.

Bencede 1.2 turbolu veya 1.0 turbolu araçlar almak daha mantıklı, mtv den de kar yapıyorsunuz çünkü... Şahsen ben gibi az km yapanlar kesinlikle düşük hacimli benzinli araçlar tercih etmeli. Hem bakım fiyatları olsun hemde mtv ve kasko gideri olsun yılda 1200TL kar etmiş oluyorsunuz. Dizel 30 kuruş Benzinli 40 kuruş yaksa yılda 12bin km sonra anca eşit oluyorlar. Kaldı ki bunda ilk alım maliyeti, kredi faizi vs dahil bile değil...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...