Jump to content

Farı Komple Değiştirmektense, Far Camını Değiştirmeye Ne Dersiniz?


quiteguide
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

iç kısımı ellemiyoruz..   eğer farları açarsan sadece bezle silebilirsin..   dış kısmı  zımpara ve cila..   

cila olarak  benim tercihim meguiars plastx

farları açmak çok zor ve zahmetli ama..  çok çok elzem bir durum olmadıkça, veya canın sıkılmıyorsa,  tavsiye etmem..

bir de  zımpara ve cila   farlar sökülü iken yapmak neredeyse imkansız . sabitleyecek yer yok... kolayı arabanın üstünde yapmak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Zealot :

iç kısımı ellemiyoruz..   eğer farları açarsan sadece bezle silebilirsin..   dış kısmı  zımpara ve cila..   

cila olarak  benim tercihim meguiars plastx

farları açmak çok zor ve zahmetli ama..  çok çok elzem bir durum olmadıkça, veya canın sıkılmıyorsa,  tavsiye etmem..

bir de  zımpara ve cila   farlar sökülü iken yapmak neredeyse imkansız . sabitleyecek yer yok... kolayı arabanın üstünde yapmak

Farlara, beyaz angel eye ile rgb demon koyacam.

El değmişken nikelajı, lensleri, kısa farın merceklerini temizlememek olmaz.

Far camının iç kısmında da (video da temizlik yaptığınız farın dış kısmı gibi) gözle görünür sararma var.

Zımpara siparişini verdim bile, 3000-4000-5000 grit sırasıyla iç kısma da el atacam, zorundayım.

İç kısmı zımparaladıktan sonra nasıl bir yol izlememi tavsiye edersin?

Isıya dayanıklı parlak şeffaf akrilik vernik mi kullanayım yoksa şeffaf plastik astar mı atayım?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Far camı açma konusunda en cok deneyim yaşayanlardan biri benim, aracı ilk aldığımda sağ ön camdan su giriyordu, birgün yağmurda kullanırken Xenon bozuldu baktık içine bayağı su girmiş alttaki Xenon devresinin o su içinde çalışması imkansız tabi. aylarca o şekilde dolaştım, cunku RX-8'te farı sökmek için ön tamponu sökmek gerekiyordu. Tamponu söktükten sonra tabi alelacele far tamiri yapılmaz, tamponu yerine taktım aylarca da öyle tek farla dolaştım ; ön camı zarar vermeden açması, temizlemesi, tekrar hangi malzeme ile geri yapıştırılması (yukarda en cok bahsi geçen şeylerden : ) ve tabi ki yeni Xenon devresi bulması alması falan aylar sürdü ancak sonuçta fabrikasyon temizliğinde oldu.

Ön camı çıkartırken resimde görd ısı tabancası kullandım, ancak resimde görülmüyor lazerli sıcaklık ölçerle işlem yaptığım bölgelerin sıcaklığını ölçerek yaptım; cunku belli bir derece üstünde ısıtırsanız ön camın optik ve mukavemet yapısı bozulabilir. Ön camın orjinal yedek parca olarak satılmadığını bildiğimden o aşamada cok dikkatli hareket etmiştim. Resim, ön camı çıkarmayı başardıktan sonra cekildi fakat uçlarda kalan mastik veya her ne ise siyah şeyi temizlemek için doğal (selülözik) tiner alıp temizledim. Ön camın su almasına yol açan çatlağı arasına ince Japon sızdırarak yapıştırdım.

Arkadaş, camı içerden tutma buğu önleyici falan var demiş ancak benim durumda Xenon devresi yandığı için suda kızıl bir pas karışmıştı ve cama arkadan onun kiri yapışmıştı yani içerden ellememek gibi bir seceneğim yoktu. İç kısmını doğal (mercan) süngeri ile ve doğal (jöle şeklinde) arap sabunu ile : ) temizledim, pırıl pırıl oldu.

En önemli konu geri takarken hangi yapıştırıcı kullanılacağı. Far camı açan tamircinin mantığı şudur: Öyle bir yapıştırıcıyla kapatayım ki, kesinlikle su almasın. Nitekim önceki bakımı yapan kişi, mastik veya kaporta macunu gibi birşeyle kapatmıştı kemik gibi sertleşmişti, ısı tabancası ile güç bela eritip çıkarabilmiştim (bu arada 3M 'in burnu kapatan gaz maskesinden de aldım işlem esnasında zehirlenmemek için) o yüzden daha hafif siklet sızdırmazlık silikonu kullanmaya karar verdim. Bauhaus ya da Koçtaş gibi yerlere uğradım reyon reyon dolaştım, görevlilere bayağı bir sordum, kahverenkli (adını şu anda unuttum) bir sızdırmazlık silikonu aldım. Kuruduğu zaman cok esnek oluyordu ve elinle cektiğin zaman da kolayca çıkıyordu Yani öncamı tekrar sökmem gerekirse çok uğraştırmayacak birşeydi. (silikonu itlemek için silikon tabancası da almıştım) onunla dikkatlice yapıştırdım.

Bu şekilde far bir daha hiç su almadı. Yağmurda pek çıkmıyorum  araç alttan çamur almasın diye o yüzden far yağmurda cok kalmadı ancak aracı yıkarken biraz da deneme babında suyu fara da sıkıyorum en ufak su almadı, buhar bile yapmadı.

Far bakımında tavsiyem, herşeyini kendiniz yapmanız. Bu iş için aldığım ekipmanları sonradan başka işlerde de kullandım, yani demirbaş açısından da iyi.

Ön camı sökmek için fırına koyup ısıtma veya kaynar sıcaklıktaki suya batırma gibi de yöntemler var ancak onları uygulamadım, resimde görülen Xenon mercek farın içinde; yüksek ısıdan kalıcı bozulabilir deniliyordu. Xenon devreyi de bir Toyota'dan çıkma buldum, birebir uyumluydu.

r3zP93.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Revivo73 :

Far camı açma konusunda en cok deneyim yaşayanlardan biri benim, aracı ilk aldığımda sağ ön camdan su giriyordu, birgün yağmurda kullanırken Xenon bozuldu baktık içine bayağı su girmiş alttaki Xenon devresinin o su içinde çalışması imkansız tabi. aylarca o şekilde dolaştım, cunku RX-8'te farı sökmek için ön tamponu sökmek gerekiyordu. Tamponu söktükten sonra tabi alelacele far tamiri yapılmaz, tamponu yerine taktım aylarca da öyle tek farla dolaştım ; ön camı zarar vermeden açması, temizlemesi, tekrar hangi malzeme ile geri yapıştırılması (yukarda en cok bahsi geçen şeylerden : ) ve tabi ki yeni Xenon devresi bulması alması falan aylar sürdü ancak sonuçta fabrikasyon temizliğinde oldu.

Ön camı çıkartırken resimde görd ısı tabancası kullandım, ancak resimde görülmüyor lazerli sıcaklık ölçerle işlem yaptığım bölgelerin sıcaklığını ölçerek yaptım; cunku belli bir derece üstünde ısıtırsanız ön camın optik ve mukavemet yapısı bozulabilir. Ön camın orjinal yedek parca olarak satılmadığını bildiğimden o aşamada cok dikkatli hareket etmiştim. Resim, ön camı çıkarmayı başardıktan sonra cekildi fakat uçlarda kalan mastik veya her ne ise siyah şeyi temizlemek için doğal (selülözik) tiner alıp temizledim. Ön camın su almasına yol açan çatlağı arasına ince Japon sızdırarak yapıştırdım.

Arkadaş, camı içerden tutma buğu önleyici falan var demiş ancak benim durumda Xenon devresi yandığı için suda kızıl bir pas karışmıştı ve cama arkadan onun kiri yapışmıştı yani içerden ellememek gibi bir seceneğim yoktu. İç kısmını doğal (mercan) süngeri ile ve doğal (jöle şeklinde) arap sabunu ile : ) temizledim, pırıl pırıl oldu.

En önemli konu geri takarken hangi yapıştırıcı kullanılacağı. Far camı açan tamircinin mantığı şudur: Öyle bir yapıştırıcıyla kapatayım ki, kesinlikle su almasın. Nitekim önceki bakımı yapan kişi, mastik veya kaporta macunu gibi birşeyle kapatmıştı kemik gibi sertleşmişti, ısı tabancası ile güç bela eritip çıkarabilmiştim (bu arada 3M 'in burnu kapatan gaz maskesinden de aldım işlem esnasında zehirlenmemek için) o yüzden daha hafif siklet sızdırmazlık silikonu kullanmaya karar verdim. Bauhaus ya da Koçtaş gibi yerlere uğradım reyon reyon dolaştım, görevlilere bayağı bir sordum, kahverenkli (adını şu anda unuttum) bir sızdırmazlık silikonu aldım. Kuruduğu zaman cok esnek oluyordu ve elinle cektiğin zaman da kolayca çıkıyordu Yani öncamı tekrar sökmem gerekirse çok uğraştırmayacak birşeydi. (silikonu itlemek için silikon tabancası da almıştım) onunla dikkatlice yapıştırdım.

Bu şekilde far bir daha hiç su almadı. Yağmurda pek çıkmıyorum  araç alttan çamur almasın diye o yüzden far yağmurda cok kalmadı ancak aracı yıkarken biraz da deneme babında suyu fara da sıkıyorum en ufak su almadı, buhar bile yapmadı.

Far bakımında tavsiyem, herşeyini kendiniz yapmanız. Bu iş için aldığım ekipmanları sonradan başka işlerde de kullandım, yani demirbaş açısından da iyi.

Ön camı sökmek için fırına koyup ısıtma veya kaynar sıcaklıktaki suya batırma gibi de yöntemler var ancak onları uygulamadım, resimde görülen Xenon mercek farın içinde; yüksek ısıdan kalıcı bozulabilir deniliyordu. Xenon devreyi de bir Toyota'dan çıkma buldum, birebir uyumluydu.

r3zP93.jpg

İlaç gibi geldi valla. Mersi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

48 dakika önce, quiteguide :

Farlara, beyaz angel eye ile rgb demon koyacam.

El değmişken nikelajı, lensleri, kısa farın merceklerini temizlememek olmaz.

Far camının iç kısmında da (video da temizlik yaptığınız farın dış kısmı gibi) gözle görünür sararma var.

Zımpara siparişini verdim bile, 3000-4000-5000 grit sırasıyla iç kısma da el atacam, zorundayım.

İç kısmı zımparaladıktan sonra nasıl bir yol izlememi tavsiye edersin?

Isıya dayanıklı parlak şeffaf akrilik vernik mi kullanayım yoksa şeffaf plastik astar mı atayım?

 

farın iç kısmı kesinlikle sararmamıştır.. silmeniz yeterli..  o sararma dıştadır..  

ha diyelim ki içi sarardı..   >  içini zımparalamak ve cila çekmek  imkansız..  asla parlatamazsınız.. rezil olur..

iç kısmı yapamazsınız dememin 2 sebebi var.. 

1) iç yüzeye zımpara çekmekte zorlanacaksınız. eliniz her yere giremeyecek ve mükemmel bir yüzey oluşturamayacaksınız..

2) iç yüzeye cila çekmek neredeyse imkansız. çünkü meguiars plastx yaparken çok bastırmak ve aynı yüzeyden defalarca defalarca geçmek gerekiyor..  öyle iç yüzeye bunu yedirme şansınız yok..

 

yanlış anlamayın ama bu far açma kapama işi çok hassas bir mevzu... o butil silikonlar her yere bulaşma potansiyeline sahip. değdiği yerde leke yapar..  far aynasına dokunursanız kromu kararabilir. ayna üzerinde temizleyici bir deterjan kullanmayın. su yeterlidir.   far camını sabun vs yıkayabilirsiniz ama ıslak bezle ve ardından kuru bezle silin yeter..   içerde oluşacak küçük su lekeleri ilerde gözünüze batabilir.

farın içindeki yükseklik motoru çok hassas ve incecik plastiklerle duruyor..  çekince kırılmaya müsait..  sonuçta bunu açılmamak üzere tasarlamışlar..

led koyacağınız yerleri önceden tasarlayıp karar verin.. zira bazı modüller cam ile beraber geliyor. bazı modüller far kasasında kalıyor. dışardan bakarken "şurası güzelmiş" dediğiniz yerlere  farı açınca kolayca ulaşamayabilirsiniz...

uzun lafın kısası

bu iş için yeterince tecrübeniz yok ise eğer,   eskisinden kötü yapabilirsiniz. çok dikkatli olun..   yardıma ihtiyacınız olursa elimden geleni yaparım. işim gereği silikon vb. malzemeler hakkında wikipedia ayarında bilgiye sahibim..   bol şanslar .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Zealot :

 

farın iç kısmı kesinlikle sararmamıştır.. silmeniz yeterli..  o sararma dıştadır..  

ha diyelim ki içi sarardı..   >  içini zımparalamak ve cila çekmek  imkansız..  asla parlatamazsınız.. rezil olur..

iç kısmı yapamazsınız dememin 2 sebebi var.. 

1) iç yüzeye zımpara çekmekte zorlanacaksınız. eliniz her yere giremeyecek ve mükemmel bir yüzey oluşturamayacaksınız..

2) iç yüzeye cila çekmek neredeyse imkansız. çünkü meguiars plastx yaparken çok bastırmak ve aynı yüzeyden defalarca defalarca geçmek gerekiyor..  öyle iç yüzeye bunu yedirme şansınız yok..

 

yanlış anlamayın ama bu far açma kapama işi çok hassas bir mevzu... o butil silikonlar her yere bulaşma potansiyeline sahip. değdiği yerde leke yapar..  far aynasına dokunursanız kromu kararabilir. ayna üzerinde temizleyici bir deterjan kullanmayın. su yeterlidir.   far camını sabun vs yıkayabilirsiniz ama ıslak bezle ve ardından kuru bezle silin yeter..   içerde oluşacak küçük su lekeleri ilerde gözünüze batabilir.

farın içindeki yükseklik motoru çok hassas ve incecik plastiklerle duruyor..  çekince kırılmaya müsait..  sonuçta bunu açılmamak üzere tasarlamışlar..

led koyacağınız yerleri önceden tasarlayıp karar verin.. zira bazı modüller cam ile beraber geliyor. bazı modüller far kasasında kalıyor. dışardan bakarken "şurası güzelmiş" dediğiniz yerlere  farı açınca kolayca ulaşamayabilirsiniz...

uzun lafın kısası

bu iş için yeterince tecrübeniz yok ise eğer,   eskisinden kötü yapabilirsiniz. çok dikkatli olun..   yardıma ihtiyacınız olursa elimden geleni yaparım. işim gereği silikon vb. malzemeler hakkında wikipedia ayarında bilgiye sahibim..   bol şanslar .

Haklısın üstad, çok ince iş ve ince işçilik gerektiren bir iş.

O yüzden 2 aydır her ayrıntısına kadar araştırıyorum.

Bugün sizden öğrendiğim butil silikon olayı bir dönüm noktası oldu benim için, tekrar tekrar teşekkürler.

Her şeyi göze aldım ;D  O yüzden, her ihtimale karşı ben en iyisi 2 tane yedek cam siparişi vereyim.

Kısa far merceklerinin etrafına sadece birer adet beyaz O (yuvarlak) angel eye ve iç kısımlarına da rgb demon koyacağım başka da ledlik bir işim yok.

Bu arada iç kısmın sararma nedeni, sanırım amerikan park ve çok ledli (yüksek ısı yayan) park lambaları.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Amerikan park ve  sıcak park lambaları,  öncelikli olarak far camından önce, bulunduğu yuvayı ve krom u karartırlar.. eğer kromda bir kararma yoksa  camda kesinlikle yoktur..

ayrıca sizi temin ederim ki,  hiç bir çok led li park ampulü, (piyasada 8chip li olarak satılan)smd5630 lar bile,   standart park ampulü kadar sıcak değil.. verimi yüksek olduğu için yaydığı ısı az.   Amerikan park şeklinde yanan sinyaller de aynı şekilde...   led'lerden de iyi anlarım =)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben daha çok  makyaj sırları, dekolte kıyafetler falan üstüne bi kanal açmak istiyorum =)

Fanın olurum hemen..

 

 

Farları açmadan temizlemenin en kısa yolu üzüm ( kesinlikle elma olmaz) sirkesi ile iyice çalkalayıp, saf su ile yine çalkalamak ve basınçlı hava ile kurutmak. Far yükseklik motoru far içinde olanlara yapılmaz ama.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5000 kum nedir :blink: a4 kağıt gibi bir şey herhalde :D Hayırlı olsun. En önemlisi ilk kat unutmayın. Sonraki katlar ilk katın çiziklerini almak için kullanılıyor. İlk katı çizikler, renk değişiklikleri gidene kadar sürtün. 

Kolay gelsin. Takipteyim resimleri bekliyorusss. B)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

800-2000 kum farın dış kısmı için, 2500-5000 kumu da farın iç kısmı için sipariş vermiştim (geçen ay), ama konuda daha önce yazdıklarınızdan sonra sanırım iç kısma müdahale etmeyeceğim. Dursun bakalım belki lazım olur bir gün.

İşleme 800 değil de 600 ile başlasam daha iyi sonuç verecek gibi, yalnız 24 saat boş vakte ve bir de ısı tabancasına ihtiyacım var.

Bu arada güzel ülkemizde 4000 kum üzeri zımpara için anasının nikahını da istiyorlar, aliexpress'ten ürünlerin toplam maliyeti $ 7.5.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bunlar aliexpress ten mi geldi? :blink: İyi fikir ilk gez gören beğensin. 

Son katı en az 2500 tercihen 3000 ile bitirin. Ben öyle yapıyorum. polisaj katmanında farın ısıya maruziyetini azaltıyorum. 

Aslında en güzeli çok ince 2k vernik ama işte boya tabancası, hava kompresörü ve kaliteli vernik problemimiz var. Bizim işleme devam :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, quiteguide :

ısı tabancasına ihtiyacım var.

dar fön ağzı takılı olan bir saç kurutma makinası fazlasıyla yeterli olacaktır.. dakikalar içerisinde açar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, zoptrik :

Bunlar aliexpress ten mi geldi? :blink: İyi fikir ilk gez gören beğensin. 

Son katı en az 2500 tercihen 3000 ile bitirin. Ben öyle yapıyorum. polisaj katmanında farın ısıya maruziyetini azaltıyorum. 

Aslında en güzeli çok ince 2k vernik ama işte boya tabancası, hava kompresörü ve kaliteli vernik problemimiz var. Bizim işleme devam :D 

He valla, taa Çin'den 1 ayda sapasağlam geldi.

Bu detayları da yazdım bir kenara, eyvallah.

Bunlar da ürünleri aldığım linkler.

2000-5000 Set.      

Bu elemanda da 220-7000 arası var.

 

1 dakika önce, Zealot :

dar fön ağzı takılı olan bir saç kurutma makinası fazlasıyla yeterli olacaktır.. dakikalar içerisinde açar

Bu da 10 numara oldu. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cehaletimi mazur görün arkadaslar ama sormadan yapamadim.  Bahsettiginiz farin ön kismi, malzeme olarak "cam" midir, yoksa "pleksiglas" türü bir sey mi?  Eskiden bunlar cam olurdu ama daha yeni arabalarda pek cam kullanilmiyor olabilir.  Bu ayrim biraz önemli...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, AKayhan :

Cehaletimi mazur görün arkadaslar ama sormadan yapamadim.  Bahsettiginiz farin ön kismi, malzeme olarak "cam" midir, yoksa "pleksiglas" türü bir sey mi?  Eskiden bunlar cam olurdu ama daha yeni arabalarda pek cam kullanilmiyor olabilir.  Bu ayrim biraz önemli...

Evet artık cam değil, bir çeşit plastik, plexiglass gibi birşey 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim seneler önce 2001 Honda Civic arabamda farlar sürekli güneste durmaktan sararmisti.  Farlar için bu amaçla satilan kitlerden alip kendim uygulamistim.  Bunlarin orijinal ismi "headlight restoration kit" diye geçiyor.

http://www.popularmechanics.com/cars/how-to/g1470/which-headlight-restorer-works-best/

http://www.meguiars.com/en/automotive/products/g2960-basic-headlight-restoration-kit/

Tabii ki yepyeni olmamisti ama eskisine göre çok daha iyi olmustu farlar.  Farlarin dis yüzeyini komple yeniliyor ve parlatiyor.  Farlari sökmek falan gerekmiyor.  Sakin tozsuz bir ortamda kutunun üzerini iyice okuyup farlara uyguluyorsunuz.  Kutunun içinde ihtiyaciniz olan hersey var (su hariç).  Birkaç asamalik bir islem bu, öyle 10 dakikalik falan bir is degil.  Serbest bir gününüzde birkaç saatinizi buna ayirmalisiniz.  Buna ödediginiz bedel ile yeni komple bir farin fiyatini karsilastirirsaniz bunun daha akillica oldugunu farkedersiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...
 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...