Jump to content

2.Nesil Mazda3 Dizel Motor Güç Üretmiyor Sorun Ne Olabilir ?


muren
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Araştırın bence forumda konusu var kiminin 60 binde kimisinin 100 bin civarı problem olmuş erken farkedip volantı sıyırmadan değiştiren var

 

Şimdi, Servet :


40.k çok uzun süre.

Bakım kılavuzunda öyle yazıyor forumda ilhan bey in ki 40 binde yapılıyor diye yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 saat önce, murataslanix :

Araştırın bence forumda konusu var kiminin 60 binde kimisinin 100 bin civarı problem olmuş erken farkedip volantı sıyırmadan değiştiren var

 

Bakım kılavuzunda öyle yazıyor forumda ilhan bey in ki 40 binde yapılıyor diye yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam 

 

Debriyaj konusu apayrı bi problem, bu aktarılanlarla bir ilgisi olmadığını düşünüyorum. Kronik diye ifade edilen debriyajdaki bir yayın kırılması ve aracın o anki viteste kalması pedala bassanız bile ayırmaması.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, muren :

Bilmiyorum. 6 herhalde

Tekerlekten motor gücünü bulmak için son dişli oranı, o vitesteki dişli oranını bilmesi gerekiyor. Aktarma organlarının verimini katmıyorum. 

Her dyno ya güven olmaz. Bence başka bir yerde daha baktırın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 dakika önce, M.E.G :

Tekerlekten motor gücünü bulmak için son dişli oranı, o vitesteki dişli oranını bilmesi gerekiyor. Aktarma organlarının verimini katmıyorum. 

Her dyno ya güven olmaz. Bence başka bir yerde daha baktırın. 

Bu isi yetkili servis yapmiyor mu arkadaslar. Yarin gidicegim. Boyle bir problem var dedigimde pc ye baglayip motor gucunu olcemeyecekler mi? Her ekspertiz 250 civari ucret aliyor başka yerde de test ettirip bi ton para verip ayni sonucu almakta var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizim arkadaşın dizel passatını alırken dyno ya soktular. Adam 4000 deviri geçmedi buna rağmen dyno verisinde 5700 devir yazıyordu. 120ps araç 103 ps olarak ölçüldü. motor çok iyi dedi. Demem o ki eğer siz kullanıcı olarak aracın gidişinde sıkıntı görmüyorsanız o motorda güç kaybı yoktur. Segmanlardan yağ kaçıran araç dyno da fabrika verisine yakın değerlerde güç üretir şimdi bu motor iyi midir? Satılacak her aracın dynoya sokulup gücü şöyle böyle denmesi saçmalık başka bir şey değil. Kafa bulandırmaktan başka bir işe yaramaz. @Servet abinin dediği gibi 0-100 ölçün 12sn ye kadar kabul edilebilir. 75 bg se zaten 15-16 sn falan çıkar durum açıklığa kavuşmuş olur. Ekspertiz ücretini kim ödedi? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, muren :

Arkadaslar test sonuclari ektedir. 

IMG-20170507-WA0000.jpg

Burada hesaba göre %18 aktarma kaybı hesaplamış. Motor devrini nereden anladı onu da merak etmiyor değilim. 6. vites 4100 devir 123 km hız mı yapıyormuş bu araba? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba,

Arkadaşlar söylenebilecek her şeyi belirtmişler aslında.

2.Nesil 135.000.-Km'de Dizel Mazda 3 Sahibiyim. Benim baskı balata yayı kırılması, 105 bin Km'de başıma geldi. Ama öncesinde asla ve asla çekişten düşme/performans düşüklüğü/yakıt sarfiyatı fazlalığı vs hiç bir sorun/belirtim yoktu. Yayın kırılmasıyla vites geçmez ve araç yürümez olmuştu. Dolayısı ile bir sorun varsa bununla ilgili olacağını düşünmüyorum.

Bu güne kadar yakıt filtrem 40.000.-Km ve katlarında değişti. 2004 Yılından bu güne sürekli aynı istasyonu da kullandığım için, bu konuda bu güne kadar hiç bir sorun yaşamadım.

Turbo hortumunu kontrol edin-ettirin. Rutin periyodik bakımda, yetkili serviste ustam fark etmişti. Akordion hortumda kılcal bir çatlak/yırtık vardı. Çekişten düşme-performans düşüklüğü yaratabiliyormuş.

  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Türkiye'de  krank gücünü  %10 hata ile ölçebilecek kapasitede dyno ve bunu hesaplayacak kapasitede personel toplamda belki 1 - belki 2 tane vardır..  

geri kalan binlercesinin hepsi,  ama hepsi,   tamamen sallama sonuçlar üretir..    

üzerinde konuşacak veya tartışacak bir veri sunamazlar.  

gerçeği bırakın,  gerçeğe yakın  "acaba" dedirtecek kadar bile değeri yoktur..  

hiç bir değeri yoktur.. önemsizdir.. gereksizdir.. değersizdir.. yapılamaz. ölçülemez. imkansız. saçma .    

bilmem anlatabildim mi 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracı alırken expertize soktum, 50.000 kmde ki motor %98 çıkmıştı, satıcının ısrarla boyalı parça yok demesine rağmen sağ ön kapının altında 20 cm kadar lokal boya olduğunu söylediler! Satan arkadaş experden çıkınca ' aracı izmir de (deniz seviyesi) ben exper yaptırdığımda motor %92 demişlerdi, %98 imkaansız, kesinlikle de boyanan parçası yok dedi'. İlk gördüğüm de vurulmuştum zaten canavara, notere gittik parayı bastım aldım.

Nevşehir de bir exper daha yaptırdım, elemana özellikle 'sadece bir yerinde lokal boya var bakalım neresinde' dedim. Wurthün cihazıyla 45 dakika aracın her yerini didik didik gezdi, abi bulamadım neresindeymiş dedi. Eline sağlık dedim çıktım. Motora baktırmadım bile, 1.2 swiftten inip 1.6 Z6'ya binince kendimi formula pilotu gibi hissetmiştim :D Bir daha 2. el araç alacak olsam, boya experi tabi ki yaptırırım ama, bulunulan rakıma göre 0-100 fabrika verilerine yakınsa motor hakkında ki kağıt üzerinde ki verilere pek takılmam. Satıcı 0-100'e izin vermezse o aracı da almam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Servet :

Dyno da hangi vites 1/1 aktarma yapıyor ise orada ölçüm yapılıyor genelde. Buda 4.vites oluyor

Burada yanılıyorsun @Servet abi. GÜÇ herhangi bir viteste ölçülebilir. KRANKIN TORKUNU ölçmek için 1:1 oran kullanılabilir ki son dişli de var hiçbir zaman 1e 1 ölçülemez. yakın değerler olabilir. Tork dönüştürülebilir bir birimdir. Tekerde hatta dyno üzerindeki mildeki tork hesaplanır milin deviri hesaplanır güç bulunur. Yanlış bilmiyorsam bu ekpertizlerdeki dyno aleti şu şekilde ölçüyor: Gücü hesaplıyor. Motor devri verilerini de giriyorsunuz, standart bir aktarma kayıbı hesaplayıp motor gücünü buluyor. Oradan da anlık güçle motor devrinden tork u hesaplıyor. O görünen çizgiler bu şekilde ortaya çıkıyor. Geneli yanlış. Aslında doğru kullanılsa ve cihaz kalibrasyonları düzgün yapılsa belki doğru sonuçlar verebilir. FAKAT yukarıda saydığım sebeplerden GÜÇ motorun sağlıklı çalıştığının bir göstergesi değildir. Cihaza bağlanıp DTC taraması yapılması, yağ kapağının açılıp yağ üflemesine bakılması, tecrübeli kulakların motoru dinleyip segman, yatak, kol sesi dinlemesi daha faydalıdır. Ben şahsen araba alsam kaportacıda kaportaya baktırırım, boyacıda boyasına baktırırım, motorunu da elimle yoklar dinler tevekkül eder alırım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dyno hesaplaması aşağıdaki değişkenlerin çarpımı ile yapılır.. bunlar

1) tekerleğin yerdeki silindire uyguladığı döndürme kuvveti N cinsinden

2) tekerleğin dönme sayısı ..   devir / dakika cinsinden

3)  tekerlek çapı Metre cinsinden

4) Son dişli oranı birimsiz

5)  dyno yapılırken takılı olan vitesin dişli oranı birimsiz

6) aktarma organlarında oluşan kaybın  tahmini katsayısı.. birimsiz

7) 1,36  birimsiz.. (kw hp dönüştürme katsayısı

8 )  / 9550   devir /dakikayı  radyana çevirmek içn

 

formül ise şu şekilde hesaplana bilir..     1 x 2 x 3 x 4 x 5 x 6 x 7 /8   = hp cinsinden kranktaki motor gücü bulunur..   

bunun üzerine deniz seviyesinden yükseklik de göz önüne alınıp aşağıdaki gibi kabuller  tahmini de olsa yapılabilr

atmosferik motorlarda  (1 -yükseklik(metre) /10000)  e bölünmelidir çıkan güç..

bazı turbo motorlarda ise turbo basıncı bilinip   turbo basıncı (bar) +  (1 -yükseklik(metre) /10000)  e bölünmelidir çıkan güç.. 

bir kısım turbo motorlarda ise servis manuelleri olmadan veya map sensöründen bilgi alınmadan doğru sonuç elde edilemez.

 

bu sebeple türkiye şartlarında gerçeği yansıtan  belki 1  belki 2 adet dyno ve personel vardır..   ötesi yalandır..

listeyi ben yazdım. gözden kaçanlar olabilir. takılmayın =)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet arkadaslar sabah akcanlar gaziantep mazda yetkili servise gittim. Durumu anlattim. Bilgisayara bağladılar. Usta bakti etti. 15 dk sonra teslim ettiler aracimi. Hicbir sorun yok dediler. Motor sesinden dahi belli duzgun çalışıyor dediler. Guc ile ilgi ne yapabiliriz dedim. Biz rapor veremiyoruz dedi. Guvenilir bir ekspertiz soyleyin gidim dedim. Soyledigi yere gittim. Durumu anlattim. Sadece motor gücü ölcturdüm. 93.4hp guc olctu. Bu da onceki rapora gore motoru %81 gosterdi. Normalmi peki adiyaman boyle olctu dedim. Bizimki en dogrusu dediler. Ama benimde anladigim bu sekilde ölçmek hicbir ise yaramaz. Arabam sorunsuz hamdolsun. Onceki %75 veren ekspertizi de arayip soyleyecem bunu. Sacma sapan yontemlerle vebal almaktan baska birsey degil bu olay. 

20170508_172020.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaslar onceki raporu veren ekspertizi aradim antepten %81 verdiler hangisine inaniyim dedim. Zaten 3 -5 oynar olabilir dedi. Yaptiginiz olcum gercekle ilgisi yok dedim. En azindan insanlara hata payi birakin ki vebal almayasiniz cunku her olctugunuz yerde farkli sonuc cikacaktir sadece testi yapan personel faktoru bile onemli ki bazi arkadaslar deniz seviyesinden yuksekligi ifade etmisler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...