Jump to content

3. Nesil Mazda 3 'km77.com' Performans Başarısı


mesut2323
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mx5 in amortisör konusunu bilmiyordum. Zaten ESP dışındaki en önemli etkenler amortisör, yay ve lastiktir. Yoksa aynı markanın araçlarının esp leri de heralde aynıdır. Aynı markanın tüm araçları aynı sonuç vermediğinden diğer etkenlerin farkı sonucu değiştiriyor.

Ağırlığın artmasıyla sadece merkezkaç kuvveti artmıyor, sürtünmede artıyor. O yüzden belli bir değerdeki ağırlık artışı bu testi olumlu etkilemeli. Sonuçta aracın yolda tutunmasını sağlayan lastikteki sürtünme ve sürtünmenin artması tutunmayı arttırır. Eğer ağırlık değişmeyecekse lastik genişletilerek sürtünme artırılır. Son hız düşse de kontrol artar.

Mesela testteki jeep in lastiğinin yanağı inceltilip çapı ve tabanı büyütülse, amortisör ve yaylar sertleştirilse yani kısacası konfordan ödün verip spor sürüşe geçilse lastik patlatmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Zealot :

Spor süspansiyon olan yatmıyor hiç. @Burak da bu noktada bana katılacaktır.. aracın dalıp çıkmalarından çok şikayet etmiştim.. 

Bir tek bu noktada katılıyorum, gerisini anlayamadım henüz :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Burak :

Bir tek bu noktada katılıyorum, gerisini anlayamadım henüz :D 

:D adam mx5 videosunu yorumlarken bilstein falan diyor ama İngilizce altyazı eklememe rağmen anlayamadım. Yani diğer versiyonlarında var, bu lüks olan versiyon dedi sanki, @Zealot iyi gözlemlemiş.

Aslında bu düzeni kurup denemek lazım, videoların başında ölçüleri veriyor. Ama o koniler arabayı çizer falan, daha yeni mini onarımdan çıktı :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yalnız sitenin ve testlerin degisik bir baglayiciligi var, siradan ne kadar araba varsa izliyorum, cekirdek gibi, birakamiyorum [emoji23]

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

35 dakika önce, Holydao :

yalnız sitenin ve testlerin degisik bir baglayiciligi var, siradan ne kadar araba varsa izliyorum, cekirdek gibi, birakamiyorum emoji23.png

Ben de :D 

ESP olayı markadan markaya değişiyor maalesef. Hatta aynı markanın eskisi ile yenisi arasında bile dağlar kadar fark olabiliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yalnız sitenin ve testlerin degisik bir baglayiciligi var, siradan ne kadar araba varsa izliyorum, cekirdek gibi, birakamiyorum [emoji23]

Dikkat ediyorum. Hiç bir araştırma kuruluşu cx3 esc testi yapmamış.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş


Dikkat ediyorum. Hiç bir araştırma kuruluşu cx3 esc testi yapmamış.

Nissan juke var, fena savruluyo [emoji23] ruzgardaki yapraklar misali...
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar jeep in lastiği gümlemiyor.. 

Lastik janttan çıkıyor..  Dar janta geniş lastik takınca, her aracın başına gelir.. 

Mesela 7J ye 205 en fazla takmak lazım spor sürüş için. Ama 225 kadar takıyorlar..  235 takan bile var.. Jeep in de janti dar ve lastiği muhtemelen xl veya rf  deil.  Yani yanaklar xtraload veya reinforced olsa, daha dayanıklı olur spor a..  Bakınız rx8  8J ye  225 lastik takıyor. Çok fazla bu.. Ama spor sürüş için gerekli.. 

Ayrıca dipnot : sürtünme alandan bağımsızdır. Makina mühendisliğinde yapılan en büyük hata..  Fs=k.N    denkleminde alan yok. Alan artınca basınç değişir, kuvvet değişmez.  Yani lastik tabanı arttırmak,  sürtünme kuvvetini arttırmaz,  azaltmaz, değiştirmez.. 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Biz de makina mühendisi değiliz zaten :D 

Güzel google lamışsın, senden örnek alıp ince taban/geniş tabanın yol tutuşuna etkisini biraz araştırdım. @mtutun başka bir forumda konuyu açıklamış.

Yani olay tabanın genişlemesinin sürtünmeyi artırmasıyla ilgisi yokmuş, zaten video daki olaya sonradan dikkatli bakınca yanak kalınlığın etkisi olduğu anladım.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

44 dakika önce, SweepeR :

Biz de makina mühendisi değiliz zaten :D 

Güzel google lamışsın, senden örnek alıp ince taban/geniş tabanın yol tutuşuna etkisini biraz araştırdım. @mtutun başka bir forumda konuyu açıklamış.

Yani olay tabanın genişlemesinin sürtünmeyi artırmasıyla ilgisi yokmuş, zaten video daki olaya sonradan dikkatli bakınca yanak kalınlığın etkisi olduğu anladım.

 

 

neyy neyy,  google lamış mıyım..  kanka oto yıkamacıda  telefondan yazdım ..      

samimiyetimize dayanan bi espri yaptın sanırım.. bu google lamışsın lafını söylemedin farz ediyorum.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Olayı bilmen için demiyorum zaten, ama formülü hatırlıyorum deme gözünü seviyim :)  Haaa hatırlıyorsan tebrik ederim o da ayrı.

Ayrıca googlelamak hakaret değil, araştırmanın bilgisayar çağındaki terimi. Hakaret olsa samimiyete dayanarak dahi söylemem. Yanlış anlamışsın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ilk buluşmamızda  mak-el de bernaulli ye  laflayalım biraz =)    

bunlar lastiklerimden bazıları..  

benim hayatımın bir parçası  otomotiv ve hesaplamalar. 

WhatsApp Image 2017-05-12 at 19.20.57.jpeg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ilk buluşmamızda  mak-el de bernaulli ye  laflayalım biraz =)    
bunlar lastiklerimden bazıları..  
benim hayatımın bir parçası  otomotiv ve hesaplamalar. 
5916173383c2e_WhatsAppImage2017-05-12at19_20_57.thumb.jpeg.15d8b57510a539d09b7eb80eb8fa4edb.jpeg

Lastiklerin uzerine birer dantel atın bari de gözü yormasın [emoji16]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, Zealot :

ilk buluşmamızda  mak-el de bernaulli ye  laflayalım biraz =)    

bunlar lastiklerimden bazıları..  

benim hayatımın bir parçası  otomotiv ve hesaplamalar. 

WhatsApp Image 2017-05-12 at 19.20.57.jpeg

Seni o evden kovmak lazım. Lastik oteli gibi bi odayı kapatmışsın... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 dakika önce, M.E.G :

Seni o evden kovmak lazım. Lastik oteli gibi bi odayı kapatmışsın... 

Burası oturduğu ev değil ki :D Adam lastik için ev mi kiraladı acaba :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...