Jump to content

Mazda 2'ye Aisin 500 Supercharger


jamesjay
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  17.05.2017 at 17:13, zoptrik :

Mazda demio 1.3 değil miydi? 

Bir de şanzumanı araştırdınız mı hangi marka ve seri? 

Genişlet  

1.3 versiyonları da var. Bu 1500cc. Yalnız biraz önce yaklaşık 2 senedir CZT'sini modlayan bir arkadaşımla görüştüm bu işi. O bunca zamandır hala parça ekleyip değiştirip duruyor bitiremedi ve epey bilgi sahibi oldu artık bu konularda. Kendisine gerekli parçaları ve masraflarını sordum. Şöyle bir liste çıkarttı bana: 

 

1. Custom kasnak

2. Afr, Egt saati

3. Boost Controller

4. Downpipe ve Egsoz (stock egsozumu istemedi :fiuw:)

5. Pompa ve enjektörlerin değişmesi gerekebilir dedi.

6. Ecu ayarlamaları  motor ecu konusunda bilindik olmadığı için, anlayanın zor bulunabileceğini söyledi ki bu konuda haklı.)

7. Bunlar yaptırılacaksa birilerine, işçilikleri kendi fiyatlarından çok tutacak dedi. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  17.05.2017 at 17:13, zoptrik :

Mazda demio 1.3 değil miydi? 

Bir de şanzumanı araştırdınız mı hangi marka ve seri? 

Genişlet  

Eger benim Demio'da motor gibi Mazda 2'nin sanzimani kullanildiysa sanziman kodu "FN4A-EL". Ama bu sanzimanin dayanabilecegi max guc gibi teknik detaylara ulasamadim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yukardaki listeden sadece custom kasnak lazım ilk etapta.  geri kalanlar  sonra değerlendirilir. zaten komple blok a girmeye gerek yok. 4 psi basıcaksın. orda kalacak. başka bi adım bile atmayacaksın.  yoksa bitmez bu iş.. özel yazılım haritası. büyük benzin pompası ve enjektörler..   yok gaz kelebeği  yok egsoz  bitmez. bu liste.

ben yapılacakları söyleyim..

bitane kasnak yapılacak. 2ye 1 oranında kompresör uygun yere bağlanacak..  bu konuda zorlanabilirsiniz.  kaputta müsait boş yer olmayabilir.

krank her 1 tur döndüğünde kompresör 2 tur dönecek.  artık şarj dinamosunun kasnağına mı bağlarsınız, klima kompresörünün kasnağına mı..  yoksa krank kasnağından mı alırsınız  ona göre hesaplamanız lazım. 2 ye 1 oranı geçmemenizi öneririm. hatta başlangıç için 1.7 ye 1 tur  ile denemenizi tavsiye ederim

hava filtresinden gaz kelebeğine giren borudan yedek 1 tane sipariş edin..  4 tane silikon hortum bağlantısı ile araya kompresörü koyun..    bu kadar

intercooler a gerek yok. yazılıma gerek yok.  şanzıman kaldırırsa her devirde aralıksız kesintisiz  %15-20 net çıkış gücü alırsınız.  sonra ilk iş kat iptali ve %20 - %30 büyük egsoz boruları..   coldair intake

işler yolunda giderse  alfaltı tırmalarsınız.... 

olumsuz bi durumda yaşanacakları sayıp şevkinizi kırmak istemiyorum =)

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  18.05.2017 at 06:59, Zealot :

yukardaki listeden sadece custom kasnak lazım ilk etapta.  geri kalanlar  sonra değerlendirilir. zaten komple blok a girmeye gerek yok. 4 psi basıcaksın. orda kalacak. başka bi adım bile atmayacaksın.  yoksa bitmez bu iş.. özel yazılım haritası. büyük benzin pompası ve enjektörler..   yok gaz kelebeği  yok egsoz  bitmez. bu liste.

ben yapılacakları söyleyim..

bitane kasnak yapılacak. 2ye 1 oranında kompresör uygun yere bağlanacak..  bu konuda zorlanabilirsiniz.  kaputta müsait boş yer olmayabilir.

krank her 1 tur döndüğünde kompresör 2 tur dönecek.  artık şarj dinamosunun kasnağına mı bağlarsınız, klima kompresörünün kasnağına mı..  yoksa krank kasnağından mı alırsınız  ona göre hesaplamanız lazım. 2 ye 1 oranı geçmemenizi öneririm. hatta başlangıç için 1.7 ye 1 tur  ile denemenizi tavsiye ederim

hava filtresinden gaz kelebeğine giren borudan yedek 1 tane sipariş edin..  4 tane silikon hortum bağlantısı ile araya kompresörü koyun..    bu kadar

intercooler a gerek yok. yazılıma gerek yok.  şanzıman kaldırırsa her devirde aralıksız kesintisiz  %15-20 net çıkış gücü alırsınız.  sonra ilk iş kat iptali ve %20 - %30 büyük egsoz boruları..   coldair intake

işler yolunda giderse  alfaltı tırmalarsınız.... 

olumsuz bi durumda yaşanacakları sayıp şevkinizi kırmak istemiyorum =)

 

Genişlet  

Olumsuz durumları sıralar mısın canım?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  18.05.2017 at 06:59, Zealot :

yukardaki listeden sadece custom kasnak lazım ilk etapta.  geri kalanlar  sonra değerlendirilir. zaten komple blok a girmeye gerek yok. 4 psi basıcaksın. orda kalacak. başka bi adım bile atmayacaksın.  yoksa bitmez bu iş.. özel yazılım haritası. büyük benzin pompası ve enjektörler..   yok gaz kelebeği  yok egsoz  bitmez. bu liste.

ben yapılacakları söyleyim..

bitane kasnak yapılacak. 2ye 1 oranında kompresör uygun yere bağlanacak..  bu konuda zorlanabilirsiniz.  kaputta müsait boş yer olmayabilir.

krank her 1 tur döndüğünde kompresör 2 tur dönecek.  artık şarj dinamosunun kasnağına mı bağlarsınız, klima kompresörünün kasnağına mı..  yoksa krank kasnağından mı alırsınız  ona göre hesaplamanız lazım. 2 ye 1 oranı geçmemenizi öneririm. hatta başlangıç için 1.7 ye 1 tur  ile denemenizi tavsiye ederim

hava filtresinden gaz kelebeğine giren borudan yedek 1 tane sipariş edin..  4 tane silikon hortum bağlantısı ile araya kompresörü koyun..    bu kadar

intercooler a gerek yok. yazılıma gerek yok.  şanzıman kaldırırsa her devirde aralıksız kesintisiz  %15-20 net çıkış gücü alırsınız.  sonra ilk iş kat iptali ve %20 - %30 büyük egsoz boruları..   coldair intake

işler yolunda giderse  alfaltı tırmalarsınız.... 

olumsuz bi durumda yaşanacakları sayıp şevkinizi kırmak istemiyorum =)

 

Genişlet  

hocam, custom kasnak dediğin resimde ki şu olay mı? 

kasnak.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  arabanın kendi kasnaklarından birine  ilave bi kasnak atıp  onu buna kayışla bağlayacaksınız..  veye yer varsa araya da koyabilrsin bunu..      mazda  6 standart kasnakları 6pk  mesela.

custom kasnak dediğim :  bu kompresörü v kayışına bağlamak için yapılacak ilave  bir kasnak rulman  basit bişey

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İstanbul'a yakında bir yerde olsam, superchargerı aldığım gibi yanına koşardım. 

Çok basit güzel de anlattın ağzına sağlık ama, şimdilik beni ziyadesiyle aştı bu konu.:-[

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Olumsuz yönlerinden biri anormal ses mi? İzlediğim tüm videolarda çok yüksek vızlama var, eski golf lerdeki süper charger ve turbo birleşiminde bunun gibi anormal bir ses yoktu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  18.05.2017 at 08:16, SweepeR :

Olumsuz yönlerinden biri anormal ses mi? İzlediğim tüm videolarda çok yüksek vızlama var, eski golf lerdeki süper charger ve turbo birleşiminde bunun gibi anormal bir ses yoktu.

Genişlet  

Ah keşke sadece vızıldama kadar iyimser olsaydı ::tey:

  Gizlenmiş içeriği göster

 

  18.05.2017 at 06:59, Zealot :

yukardaki listeden sadece custom kasnak lazım ilk etapta.  geri kalanlar  sonra değerlendirilir. zaten komple blok a girmeye gerek yok. 4 psi basıcaksın. orda kalacak. başka bi adım bile atmayacaksın.  yoksa bitmez bu iş.. özel yazılım haritası. büyük benzin pompası ve enjektörler..   yok gaz kelebeği  yok egsoz  bitmez. bu liste.

ben yapılacakları söyleyim..

bitane kasnak yapılacak. 2ye 1 oranında kompresör uygun yere bağlanacak..  bu konuda zorlanabilirsiniz.  kaputta müsait boş yer olmayabilir.

krank her 1 tur döndüğünde kompresör 2 tur dönecek.  artık şarj dinamosunun kasnağına mı bağlarsınız, klima kompresörünün kasnağına mı..  yoksa krank kasnağından mı alırsınız  ona göre hesaplamanız lazım. 2 ye 1 oranı geçmemenizi öneririm. hatta başlangıç için 1.7 ye 1 tur  ile denemenizi tavsiye ederim

hava filtresinden gaz kelebeğine giren borudan yedek 1 tane sipariş edin..  4 tane silikon hortum bağlantısı ile araya kompresörü koyun..    bu kadar

intercooler a gerek yok. yazılıma gerek yok.  şanzıman kaldırırsa her devirde aralıksız kesintisiz  %15-20 net çıkış gücü alırsınız.  sonra ilk iş kat iptali ve %20 - %30 büyük egsoz boruları..   coldair intake

işler yolunda giderse  alfaltı tırmalarsınız.... 

olumsuz bi durumda yaşanacakları sayıp şevkinizi kırmak istemiyorum =)

 

Genişlet  

Şevklendirici bir mesaj olmuş gerçekten. Benim de araştırdıklarım ve mantığımın yönü aynı tablonun içinde yer alıyordu. Sc, turboya göre çok daha ilkel bir sistem çünkü. Şanzıman ve kaput altından endişeliyim sadece. Arabanın burnu biraz ufak ve motor biraz büyükçe. Neredeyse hiç yer kalmamış gibi içeride. İyi bir hesaplama yapmak lazım içerisi için. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yok bunlar hep açık filtre takmış.. CAI  için  hava emiş yerini iyi muhafaza etmen gerekiyor motorun sıcağından..

ayrıca blow off dump valve  wastegate  falan gerekebilir zaten çalışmaya göre. bizde bu konu üstünde durduk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...