Jump to content

Mazda 2'ye Aisin 500 Supercharger


jamesjay
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

30 dakika önce, zoptrik :

Emişten yağ gönderse bile hiçbirşey olmaz. Supercharger in kendi yağı var en kötü yağı biter kendisi sarar kitler. Motora parça atmadığı sürece zarar vermez. Kolay ve az riskli iş aslında sadece sonuçlarını tam olarak bilmiyoruz :D 

Benim bashettiğim  yağ atması da, superchargerın içindeki yağı (belirli bir süre kullanım sonucu sızdırarak) gaz kelebeğine atma ihtimali/olasılığıydı.

Şu 19 Mayıs telaşesini bi atlatayım, iyi bir haber vermeyi umuyorum size.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Zealot :

Water methanol injection deposuna yağ koyup denedim bunu. Çok güzel oluyor =) 

Ağam bizimle eğleniiyi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

19.05.2017 at 00:05, Zealot :

Programın herşeyi vermesi için,  herşeyi bilmesi lazım,  örneğin momenti krank kaldıracağız mi bilmek için, öncelikle bizim arabanin krank ölçüsünü girip çizip, bir de mazda nin hangi malzeme yi kullandığını öğrenmek, içine neler katarak hangi alaşımı oluşturduğunu öğrenmek ve programa girmek lazım.  

Veya üst kapak contasi, oluşacak Kompresyon u kaçırır mi, bilmek için, kapak saplamalari neyden nasıl yapılmış, kaça sıkılmış, conta nin teknik özelliklerini girmek lazım. Kapak alasım malzemesine bilmek ve ölçülerini bilmek lazım.... 

Bunun gibi binlerce veri girmek lazım. Çok veri girmek lazım,  çok.  ÇOK. 

 

Ha program, mazdanin motoruna database inde sahipse, ölçülerini ve malzeme özelliklerin kendisi biliyorsa,   o zmn bakarız 

Hocam sizin dediğiniz bu tür detayları için farklı komponente dayalı analizler yapılır. Benim dediğim ise motor hakkında genel seviyede bilgiler. Hiçbir programda hiçbir motorun database gibi birşeyi olmaz hiçbir firma bunu vermez. 

İlk aşamada bize gereli olan bore-stroke, yanma odası tipi geometrisi, enjektör basıncı, püskürtme zamanlaması, port deliklerinin çapları, emme manifoldu geometrisi, egzoz manifoldu geometrisi, krank ile biyel kolu bağlantısı arasında kaçıklık varsa onun ölçüsü, kam profili veya portların açılıp kapanma zamanlaması. Bunların çoğu bulunabilecek veya motor üzerinden ölçü alınarak elde edilebilecek şeyler. 

Akabinde program bize her devir aralığı için tork-güç eğrisini verecek ve bizde modelimizi doğrulamak için ham motorun tork-güç eğrisi ile karşılaştıracağız. Eğer sonuçlar örtüşüyorsa modelimize motorumuz için kullanacağımız supercharger'ın datalarını ekleyeceğiz. Ve çıkan sonuçta bize nekadar tork ve beygir artışını hangi devir aralığında vereceğini söyleyecek. Ayrıca yanma odasına oluşacak sıcaklık ve basınç bilgisi ilede ham motorumuzdaki krankın-kafanın ve bloğun bu kuvvetlere dayannıp dayanamayacağını anlayabiliriz. 

Atıyorum modelde turboyu taktık aşırı besleme verimsiz yanmaya sebebiyet verecek, swirl parametresini düşürecek veya emme portunda basıncç düşümünü arttıracak ve biz istediğimiz gücü alamayacağız. O zaman bu motora sc takmanın alemi yok. Yada emme portunun açılış zamanını ve yakıt enjeksiyon zamanlamasını değiştirmemiz gerekecek.

Motor konusunda özellikle yanma konusunda çok çok fazla parametre var. Dolayısıyla bunların pc ortamında modellenmeden uygulamaya geçilmemesi gerektiğine inanıyorum. Yoksa herkes alsın bir sc taksın motora olsun bitsin. 

Motorun modelini çıkarabilmek biraz zaman alabilir ama işe başlamadan önce olumsuzlklar yaşamamak adına bazı bilgiler verir.

Adsız.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Reicht :

İlk aşamada bize gereli olan bore-stroke, yanma odası tipi geometrisi, enjektör basıncı, püskürtme zamanlaması, port deliklerinin çapları, emme manifoldu geometrisi, egzoz manifoldu geometrisi, krank ile biyel kolu bağlantısı arasında kaçıklık varsa onun ölçüsü, kam profili veya portların açılıp kapanma zamanlaması. Bunların çoğu bulunabilecek veya motor üzerinden ölçü alınarak elde edilebilecek şeyler. 

bunları ölçü alıp aktarmam veya aktarmamız  imkansız.   hani zaman alır falan demiyorum.  imkansız. 

küçük bir örnek : kam profili yani eksantik mili yani camshaft ölçüsünü size vermem için motoru sökmem, külbütör kapağını eksantrik kapağını sökmem, trigeri znciri vanos u  vs feriştahını sökmem lazım. kaputun yarısını sökmem gerekiyor.. hidrolik direksiyon pompası klima kompresörü,alternatör marş dinamosu falan kayışları lpg nin enjektörleri hortumları  falan.. kaputta bir blok gövdesi kalacak işte..    sonra eksantrik milini kumpasla ölçüp çizmeye çalışmalyım falan.. işe güce gitmezsem lift i olan bir dükanda 3 günde söker takarım.  ölçü ve çizim falan   1 haftada yaparım 

öte yandan en önemli parametre  ateşleme zamanı . ignition timing.   her şey bunun üstüne kurulu ve bu da basınç, sıcaklık, yakıt miktarı, devir, yük miktarına bağlı olarak hep değişiyor. bunu bir sabite bağlayamıyoruz.  

maalesef işin programlama boyutu bizi çok aşar

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Zealot :

bunları ölçü alıp aktarmam veya aktarmamız  imkansız.   hani zaman alır falan demiyorum.  imkansız. 

küçük bir örnek : kam profili yani eksantik mili yani camshaft ölçüsünü size vermem için motoru sökmem, külbütör kapağını eksantrik kapağını sökmem, trigeri znciri vanos u  vs feriştahını sökmem lazım. kaputun yarısını sökmem gerekiyor.. hidrolik direksiyon pompası klima kompresörü,alternatör marş dinamosu falan kayışları lpg nin enjektörleri hortumları  falan.. kaputta bir blok gövdesi kalacak işte..    sonra eksantrik milini kumpasla ölçüp çizmeye çalışmalyım falan.. işe güce gitmezsem lift i olan bir dükanda 3 günde söker takarım.  ölçü ve çizim falan   1 haftada yaparım 

öte yandan en önemli parametre  ateşleme zamanı . ignition timing.   her şey bunun üstüne kurulu ve bu da basınç, sıcaklık, yakıt miktarı, devir, yük miktarına bağlı olarak hep değişiyor. bunu bir sabite bağlayamıyoruz.  

maalesef işin programlama boyutu bizi çok aşar

Dedikleriniz doğru o yüzden diyorum ki ben, motora aşırı besleme yapıp geri kalan her şeyi eski halinde tutacağım dediğiniz de istediğiniz performansı almanız tamamen şans işi. Motoru tasarlayan adam atmosferik koşullara göre port tasarlamış püskürme zamanını ayarlamış portların açılıp kapanma zamanını ve ateşleme zamanını ayarlamış. (Mekanik motorun gözünü seveyim :)

Fakat daha önceden yapılmış bir çalışma varsa (motor parametrelerine dokunmadan sadece sc ünitesi takarak) ve istenen gücü torku veriyorsa o zaman copy-paste yapılır. Ama bunu yapan adamlar bence bu tarz programlar ile bazı şeyleri pc üstünde öngörerek işe kalkışmışlardır diye düşünüyorum. Çok fazla tecrübem yok ama bu zamana kadar öğrendiklerim beni bu yola sevk ediyor. 

Motora ne kadar hava basarsam o kadar güç elde ederim teoride doğru bir mantık ama pratikte öyle değil malesef. 

ECU'yu programlayan adam atıyorum crank angle -5 TDC açısında 10 bar'da ve 800 Kelvin'de püskürtmeye başla ve 5 ms püskürt ve hava yakıt oranı 40 olduğunda (krank açısı +7 TDC oldu diyelim) ateşleme yap şeklinde bir kod yazdı diyelim (bu çok basit oldu çok daha karışıktır eminim). Siz içeri daha fazla hava basacağınızdan ve içerisi daha basınçlı olacağından bu motor -7 TDC de 10 bar'a çıktı fakat 700 Kelvinde kaldı ve daha erken yakıt püskürtmeye kalktı ve ateşleme yaptı (-1 TDC'de). Bu durumda vuruntu ortaya çıkacaktır. Bu benim aklıma gelen tek bir örnek çok farklı senaryolarda yazılabilir. Benden tecrübeli arkadaşlar varsa ve aydınlatırsa beni sevinirim. Bu hafta içi fordda uzun zaman çalışmış bir kalibrasyon mühendisi arkadaşıma soracağım bu durumu bakalım o ne diyecek.

Bu iş ECU'ya müdahale olmadan olmayacak gibi sanki :) 

 

https://www.torquecars.com/tuning/adding-a-supercharger.php

bu sayfada benim bahsettiğme ek olarak bir kaç problemden daha bahsetmiş. 

1- Motorun optimum sıkıştırma oranı nedir. Daha fazlasını kaldırabilir mi ve yanma verimini düşürü mü?

2- Yakıt püskürtme sisteminin bu aşırı beslemeye yetip yetmediği.

3-  Vuruntu ve kontrolsüz yanma

4- ECU'ya gömülü motor haritası aşırı besleme için uygun mu? eğer bu haritanın dışına çıkılırsa aracın ECU'su ne kadar yakıt püskürteceğini bilemeyecektir.

5- Yakıt enjektörleri ve pompası yüksek basınç için yeterlimi. Az önce bahsetmiştim aşırı beslemede yanma odasında daha yüksek basınç olacak ve bu basıncı yenerek yeterli seviyede yakıt gönderebilecek bir yakıt pompası ve enjektörü var mı?

Bu saatte başınızı şişirdiysem affola :). En iyisi Türk usulü vira bismillah deyip girişelim :D . 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Reicht :

Bu saatte başınızı şişirdiysem affola :). En iyisi Türk usulü vira bismillah deyip girişelim :D . 

Aynen. Türk usulü iyidir :D 

Biz aynen Türk usulü yapılmış örneklerden yola çıkıyoruz. Sadece sc benzin pompası ve enjektörleri değiştirerek 8psi da sc kullanan bir sürü insan var. Ha bu çalışıyor ama düzgün çalışır mı? Çünkü internette adam yaptım diyor gerisini söylemiyor. 3000 km sonra ne oldu ne bitti bilmiyoruz ama bildiğimiz şey bunu yapanların sayısı çok fazla ve bu çalışıyor. Ben bunu yaparken yine aracı tasarlayan mühendislere güveniyorum çünkü üretilen her şeyin bir mühendislik töleransı vardır. Biz o töleransları az zorlayacağız o kadar. Draglarda kullanılan dünyanın en güçlü motorları 1960'ların bloklarından üretiliyor bunu da unutmayalım. 

Ayrıntılı yazılar için teşekkürler. Ben bu programı gerçekten merak ettim. Ufak bir istanbul buluşması yapabiliriz bence. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Maşallah konu nerelere gelmiş. Helal olsun herkese. 

Ben de zamanında araştırma yapmıştım biraz. Bizim araçların sıkıştırma oranı 10.5 olduğundan ötürü aşırı beslemeler için bir sınır. Çünkü aşırı besleme sonucu artan sıcaklık, her ne kadar intercooler da soğutulsa da sıkıştırma anında içeride çok hava olduğundan sıcaklık olması gerekenden fazla artıyor. Tabi fosurgen yeni 1.5 tsi larında sıkıştırmaya 12 ye çıkarsa da bizim eski araçlarda öyle bir mühendislik çalışması yapılabilmesi zor olur. 

Diğer yandan uyumsuzelement in kulakları çınlasın güzel bir konusu vardı onun da. Diğer uygulama yapılan araçlardan gördüğüm kadarıyla 0.4 bara kadar aracın yazılımında dahi oynama yapmaya gerek kalmıyor. Enjektör vs kendi kendine telafi ediyor durumu. Mercedes kompresör den çıkma bulup takanlar da var. 

Daha fazlası için ise iyi bi chip tuningci ile görüşmekte fayda var.. 

Takipteyim. Bir sıkıntı soru olursa elden geldiğince termodinamikci, akışkanlar mekanikci bir makine mühendisi olarak ben de yardım etmeye çalışırım. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

250. beğeni için mersi Fotifoti hocam. Bu beğeni nasıl kapanıyor aceba bilen varsa yazsın lütfen ya da kıymetli adminlerden biri bi el atıversin? 250 iyidir.

Bu arada yarın $ kurunda çok bir değişiklik olmazsa scyı sipariş etcem.

Ağustos ayında ki muayeneden sonra ya Akşehir'in ya da İstanbul'un yolunu tutup, vurucam kırbacı vurucam kırbacı.;D

Ufuk usta, motora 0 gibi monte ederim, muayene de sorun çıkmaz demişti, duruma göre montajı daha erkene de alabilirim, birlikte göreceğiz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, quiteguide :

250. beğeni için mersi Fotifoti hocam. Bu beğeni nasıl kapanıyor aceba bilen varsa yazsın lütfen ya da kıymetli adminlerden biri bi el atıversin? 250 iyidir.

Bu arada yarın $ kurunda çok bir değişiklik olmazsa scyı sipariş etcem.

Ağustos ayında ki muayeneden sonra ya Akşehir'in ya da İstanbul'un yolunu tutup, vurucam kırbacı vurucam kırbacı.;D

Ufuk usta, motora 0 gibi monte ederim, muayene de sorun çıkmaz demişti, duruma göre montajı daha erkene de alabilirim, birlikte göreceğiz. 

Benden önce başlayacaksınız projeye desenize. Hayırlısı olsun. Vallahi resim resim video video merakla bekliyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

250. beğeni için mersi Fotifoti hocam. Bu beğeni nasıl kapanıyor aceba bilen varsa yazsın lütfen ya da kıymetli adminlerden biri bi el atıversin? 250 iyidir.
Bu arada yarın $ kurunda çok bir değişiklik olmazsa scyı sipariş etcem.
Ağustos ayında ki muayeneden sonra ya Akşehir'in ya da İstanbul'un yolunu tutup, vurucam kırbacı vurucam kırbacı.;D
Ufuk usta, motora 0 gibi monte ederim, muayene de sorun çıkmaz demişti, duruma göre montajı daha erkene de alabilirim, birlikte göreceğiz. 

251 oldu rahat rahat yazabilirsin [emoji1][emoji1]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

59 dakika önce, jamesjay :

Benden önce başlayacaksınız projeye desenize. Hayırlısı olsun. Vallahi resim resim video video merakla bekliyoruz.

Dost, ben sadece scyi temin edeceğim, topu zoptrik ve zealot'a paslayacağım.

Fazlasında gözüm yok, mümkünse 6000 devirde max. 130-135 hp kabulumdur Zealot :clap:

 

M.E.G 

bak ne buldum burada.

 

sc.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

36 dakika önce, quiteguide :

Dost, ben sadece scyi temin edeceğim, topu zoptrik ve zealot'a paslayacağım.

Fazlasında gözüm yok, mümkünse 6000 devirde max. 130-135 hp kabulumdur Zealot :clap:

 

M.E.G 

bak ne buldum burada.

 

sc.jpg

Ömerden sonradan ses çıkmadı heralde.  Ne yaptı ne etti bilgi yok. Bülent ve hakan abi mazda3e turbo yaptılar. Onlarda şanzımandan tut bir çok parça değişti ecu falan. 105 ten 180 e çıkardılar. 

Bizim amacımız 0,1-0,2-0,3 bar  sırayla deneyerek ecuyla oynamadan bunu yapabilmek.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu printscreen yaptığım konuda ki 121'in videosunu izledim. Arkadaşın emeğine sağlık, sağlam çalışma yapmış.

İdrak edebildiğim kadarıyla, M.E.G söylediğin gibi fazla modifiye/upgrade yapmadan tatminkar & kıvamında güç alınabilecek bir uygulamaya benziyor bu supercharger olayı.

Kaybedecek hiçbir şey görmüyorum, özellikle zealot ve zoptrik  konuya bu kadar hakimken, ben aracımdan eminken.

$ 330'a, sorunsuz %20-25 güç alabilirsek, buralar baya bi değerlenir sanırım. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ecuyla oynamadan 0.4 bar basanlar var. %40 artış demek. 

Ecu' nun yazılımı esnek ise yapılabilir. 0,2 barı kaldırır diye düşünüyoruz. Ama 0,4 bar deneyerek hepbirlikte göreceğiz artık. Erzurum' da sc sorunsuz çalışır. Atmosfer basıncı 0,8 bar- 0,2 bar bassak deniz kenarındaymış gibi gider, @Zealot öyle diyor. Ama deniz kenarında ne yapar onu merak ediyoruz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, quiteguide :

Yazılımsız, ecusuz iç anadolu ortalama yükseltisine göre 0.2,5 - 0,3  bar'cık kabulum :) 

2. Nesile olur diye düşünüyorum. Bide gerçekten gerekiyor otomatiklere :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, M.E.G :

2. Nesile olur diye düşünüyorum. Bide gerçekten gerekiyor otomatiklere :) 

Kesinlikle katılıyorum üstat,

Malum, düşük devir & ara hızlanmalarda hantal bizim 2. nesil otomatik makinalar.

Şehir içi sorun yokta, uzun yolda hele bir de rampada arkadan kaptırıp gelen varsa araç sollamak ya da onu göze alamayıp vites/devir düşürmek can sıkıcı.

Bakalım sonucu hep birlikte göreceğiz, ok yayadan çıktı bir kere.

Allah utandırmasın.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...