Jump to content

Mazda 2'ye Aisin 500 Supercharger


jamesjay
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

56 dakika önce, zoptrik :

Gelecek olan sc için 6 kanallı kasnak istemişsin süper. Gelecek olan kasnağın çapı belli mi? 

Satıcıya 75 mm yap dedim. Elimden geleni yapacam dedi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 dakika önce, zoptrik :

Neden 75? Krank kasnağı kaç mm?

 

150 mm krank.

Zealot bir mesajda 2:1 yapilabilir demişti o yüzden. Aslında başlangıçta 1.7:1 başlamak daha iyi olur da demişti. 

En son da kasnak işi en kolayı dedi :D

Benim aklıma yatan 2:1 oldu o yüzden 75 mm olsun dedim. 

Başka bir düşünce varsa satıcıya ileteyim. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, quiteguide :

150 mm krank.

Zealot bir mesajda 2:1 yapilabilir demişti o yüzden. Aslında başlangıçta 1.7:1 başlamak daha iyi olur da demişti. 

En son da kasnak işi en kolayı dedi :D

Benim aklıma yatan 2:1 oldu o yüzden 75 mm olsun dedim. 

Başka bir düşünce varsa satıcıya ileteyim. 

 

Yapılan bir araştırmada 2.1 : 1 oranında 1.6vw motora yapılan modifiyede 8000 devirde 5psi bastığı görülmüş. Oradan yola çıkarak bu değerleri verebiliyoruz. 6500 de redline 7000 de kesiciye giriyor sanırım yanlış bilmiyorsam. hadi 8 bin devirde dönsün 2:1 oranında 5 psi bassa bile bu hesapla 3.4 bar eder. 0.3 ü geçeceğimizi sanmıyorum. hatta yetişebileceğimizi bile sanmıyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, zoptrik :

Yapılan bir araştırmada 2.1 : 1 oranında 1.6vw motora yapılan modifiyede 8000 devirde 5psi bastığı görülmüş. Oradan yola çıkarak bu değerleri verebiliyoruz. 6500 de redline 7000 de kesiciye giriyor sanırım yanlış bilmiyorsam. hadi 8 bin devirde dönsün 2:1 oranında 5 psi bassa bile bu hesapla 3.4 bar eder. 0.3 ü geçeceğimizi sanmıyorum. hatta yetişebileceğimizi bile sanmıyorum. 

6800 de kesiciye giriyor doktor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kaba kaba kabaca bir hesap yaparsak 8000/6800=3.4/x,  x= 2.89bar eder ki lineer bir basınç vereceğini tahmin etmiyorum. İlla kayıplar olacaktır. Hep turbo ile ilgili konuştuğumuzdan bunlar sadece teorik bilgiler. Pratikte nasıl acaba halen araştırıyorum. En büyük kullanım alanı drag yarışları olduğu için çok da ayrıntılı teknik bilgi yok hep dağınık bilgiler süzmek zaman alıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, M.E.G :

6800 de kesiciye giriyor doktor. 

Kadran öyle diyor ama gerçekte  maksimum 6300 çeviriyor.

100 km/s gittiğimizi sanarken gerçek hızın 94-95 km/s olduğu gibi.

IMG_20170523_235038.jpg

13 dakika önce, zoptrik :

kaba kaba kabaca bir hesap yaparsak 8000/6800=3.4/x,  x= 2.89bar eder ki lineer bir basınç vereceğini tahmin etmiyorum. İlla kayıplar olacaktır. Hep turbo ile ilgili konuştuğumuzdan bunlar sadece teorik bilgiler. Pratikte nasıl acaba halen araştırıyorum. En büyük kullanım alanı drag yarışları olduğu için çok da ayrıntılı teknik bilgi yok hep dağınık bilgiler süzmek zaman alıyor. 

Patron, ne yapıp edip gücü krank kasnagindan almamamız lazım.

1. Kasnağı & motoru dağıtma ihtimali,

2. Güç kaybı.

1. şık 1000 de 1 ihtimal ama 2.si kesin

Motorda uygun bir yere direk V kayisina cakmamiz lazim scyi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, quiteguide :

 

Patron, ne yapıp edip gücü krank kasnagindan almamamız lazım.

1. Kasnağı & motoru dağıtma ihtimali,

2. Güç kaybı.

1. şık 1000 de 1 ihtimal ama 2.si kesin

Motorda uygun bir yere direk V kayisina cakmamiz lazim scyi.

krank kasnağı zaten V kayışını çeviriyor..  V kayışına  direksiyon pompası klima kompresiörü şarj dinamosu  gergi falan bağlı. hepsi de krank kasnağından dönüyor.. yani bu sc çevirmek içn bir güç lazım.. ve bu nereye bağlarsan bağla motordan elde edilecek..

bir de krank kasnağı 15cm olsa da, yanına çakacağımız 2. kasnak çapını ayarlayabiliriz.. ama bundan önce  SC ı koyacak yer bulmamız lazım. braketler lazım..  yani önce sc sığacağı bir yer bulup  sonra bi şekilde oraya kayışı iletiriz.. 

ayrıca süperşarjın,  kasnağı veya motoru dağıtma ihtimali :  mekanik olarak bunlara bağlı olduğuı için değil, yanma odasında fazla hava basınç olduğu  için =)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güç kaybı açısından nereden aldığımızın bir önemi yok. Her halukarda o güç motora binecek. Krank kasnağından alma konusunda bu gün internette z6 motor resimlerini inceledim. Krank kasnağından almasak bile buna bağlı bir kasnaktan veya direk v kayışını uzatarak almak zorundayız. Pek bir seçenek yok. Bunda aracın öncen çekişli olması da büyük etken motor bölümünde çok yer yok. Bunlar şimdilik araştırma konusu. Elimize sc ve aracı almadan söylediklerimizin hepsi havada kalır. Bu arada motor LF ve L3 motorla baya benzer. Bu lehimize çünkü o motoru çok çok iyi tanıyoruz. aklımda bir iki yer var bakalım. Gelsin şu süper şarj yanardöner. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motorun patlama çatlama olayına gelince sadece kayış koparsa hiçbirşey olmaz. Kayış gider o kadar. sağa çeker stop ederiz. Ha motorun patlama olayı @Zealot un dediği gibi iç basıncın artmasından kaynaklı. Bu bir iki senaryoda mümkün. 3-4 bar basılır, krank, kol veya piston dayanmaz patlar gider, bizim olayda bu pek mümkün değil. o fiyata o basıncı oluşturabilecek bir alet şarcır yok maalesef keşke olsa :D bizim olayda ise şu şekilde olabilir. Eğer ECU herhangi bir sebepten avans verirse yani erken ateşleme yaparsa ve motor bunu kaldıramayacak kadar yüksek devirlerdeyse o zaman krank kırabilir. Bizim Ufuk la anlaşamadığımız yer burası ki o da ben de kısmen haklıyız. Kendi yaşadığımız tecrübeler var. 40 derece avansla, min 12 derece kaçık avansla 1500km araba sürmüşlüğümüz var vs vs. Anlatsak buraya sığmaz biz de anne karnında öğrenmedik, boza yapa öğrendik bazıları acı bazıları tatlı anı :D 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, quiteguide :

Kadran öyle diyor ama gerçekte  maksimum 6300 çeviriyor.

100 km/s gittiğimizi sanarken gerçek hızın 94-95 km/s olduğu gibi.

IMG_20170523_235038.jpg

Patron, ne yapıp edip gücü krank kasnagindan almamamız lazım.

1. Kasnağı & motoru dağıtma ihtimali,

2. Güç kaybı.

1. şık 1000 de 1 ihtimal ama 2.si kesin

Motorda uygun bir yere direk V kayisina cakmamiz lazim scyi.

Toque programında defalarca ölçtüm 6800 devir. Hız gibi değil, birebir aynısını gösteriyor motor devrinde. Tekrar bakmak lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, M.E.G :

Toque programında defalarca ölçtüm 6800 devir. Hız gibi değil, birebir aynısını gösteriyor motor devrinde. Tekrar bakmak lazım.

Otomatik manuel farkı vardır 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

29 dakika önce, Zealot :

Otomatik manuel farkı vardır 

Manuelde 6700-6800 civarı kesiyor. Devir göstergesi sapan bir araç görmedim henüz. 

Kadran lastik çapları v.b durumlardan dolayı bir nevi fazla gösteriyor. Devir göstergesi neyse o. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, Çağlar Bayur :

fzla hızlı olmayacakmı dönüş hızı

Motor hacmi:1.598 lt
Maksimum motor devri: 6300 devir dakika
Superchargerin 1 çevrimde bastığı hava miktarı 0.5lt 
Superchargerin basmasını istediğimiz basınç max 3 psi.

1. Motor hacmi X Maksimum motor devri = Maksimum içeri alınan dolgu miktarı

1.598litre X 6300devir\dakika = 10,067litre\dakika

Motor 4 zamanlı olduğu için 10,067\2= 5033litre\dakika

2. Atmosfer basıncı artı motora basacağımız basınç= 14.7 artı 3 = 17.7 psi

(1200 mt yükseklikte aslında 12,73 psi, bizim yapmak istediğimiz aracın performasını deniz seviyesinde ki basıncın bir kaç tık üzerine çıkarmak)

17,7\14.7= 1,2040 buda basılacak basıncın atmosferik basınca oranı

3. Motorun 3 psi basınç altındaki içeri alacağı dolgu miktarı

5033litre\dakika X 1,2040= 6060 litre\dakika

4. Superchargerin dönme hızı

6060litre\dakika \ 0.5litre= 12120 devir\dakika

Bu sonuca göre superchargerin 3 psi basınç basabilmesi için teoride dakikada 12120 devir dönmesi gerekiyor.  
Buda şu demek oluyor benim motorun krank kasnağı 6300 devir döndüğü zaman superchargerın kasnagı 12120 devir dönmesi gerekiyor. 
Bunuda sağlamak için benim krank kasnağından 1,92 kat daha küçük bir supercharger kasnağı gerekli. 
Benim istediğim kasnak %4 daha büyük, yukarıda ki hesaba göre %4 daha az verimli çalışacak. Yada tam olarak 3 psi basmayacak.

Benim gibi yabancı dil çıkışlı birisine bu hesabı yaptırabildiği için şuraya teşekkürler.

quiteguide tarafından düzenlendi
yanlış hesap
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Zealot :

krank kasnağı zaten V kayışını çeviriyor..  V kayışına  direksiyon pompası klima kompresiörü şarj dinamosu  gergi falan bağlı. hepsi de krank kasnağından dönüyor.. yani bu sc çevirmek içn bir güç lazım.. ve bu nereye bağlarsan bağla motordan elde edilecek..

bir de krank kasnağı 15cm olsa da, yanına çakacağımız 2. kasnak çapını ayarlayabiliriz.. ama bundan önce  SC ı koyacak yer bulmamız lazım. braketler lazım..  yani önce sc sığacağı bir yer bulup  sonra bi şekilde oraya kayışı iletiriz.. 

ayrıca süperşarjın,  kasnağı veya motoru dağıtma ihtimali :  mekanik olarak bunlara bağlı olduğuı için değil, yanma odasında fazla hava basınç olduğu  için =)

Bulamadım nerede okuduğumu ama yabancı bir eleman özellikle kranka ek kasnak atılmaması gerektiğini yazmış, bulunca atarım. 

1200 m yükseklikte 3 yıldır 14,7-12,8 : 1,9 psi az basınçta çalışıyor zaten, ben 3 yıldır idare ettim, o da 14,7+1 psi idare edecek artık.

Bu arada, blow off-dump valve, evet şart.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, quiteguide :

Bulamadım nerede okuduğumu ama yabancı bir eleman özellikle kranka ek kasnak atılmaması gerektiğini yazmış, bulunca atarım. 

nereye kasnak atacağımızdan çok,  kompresörü nereye  konumlandıracağımıza bakmamız lazım... bunun için kesinlikle blokda uygun yer bulmamız gerekiyor..    kasnak kayış falan derken elbette bir yerden tahrik alırız.. hiç bir yer bulamazsak koyarız 2 akü bagaja  veririz 1-2kw   elektrikle çeviririz  her devirde ne kadar döneceğini pwm ile ayarlarız..   bakarız neler olacak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, M.E.G :

Manuelde 6700-6800 civarı kesiyor. Devir göstergesi sapan bir araç görmedim henüz. 

Kadran lastik çapları v.b durumlardan dolayı bir nevi fazla gösteriyor. Devir göstergesi neyse o. 

 

Manuellerin, 0-100 hızlanmalarının da 1 snye felan hızlı olması, aradaki 500 rpmden kaynaklı demek. Otomatikler maça direk 0-1 başlıyor.

1 dakika önce, Zealot :

nereye kasnak atacağımızdan çok,  kompresörü nereye  konumlandıracağımıza bakmamız lazım... bunun için kesinlikle blokda uygun yer bulmamız gerekiyor..    kasnak kayış falan derken elbette bir yerden tahrik alırız.. hiç bir yer bulamazsak koyarız 2 akü bagaja  veririz 1-2kw   elektrikle çeviririz  her devirde ne kadar döneceğini pwm ile ayarlarız..   bakarız neler olacak

Usta'sın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...