Jump to content

Mazda Genel Müdürü Nurkan Yurdakul: Çok Satmak Her Şey Değildir


Mehmet Özdemir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

23.05.2017 at 13:02, Fotifoti :


İstediğiniz VW'i istediğiniz bayiden istediğiniz gibi ayni gün alabiliyor musunuz? 2 yılda değil her sene yenisi geliyor :) ülke kotası çok etkiledi şimdi biraz daha rahatlayacak ama zaman alır. 2017 modeller zaten haziranda -Temmuz üretimi olacak. Ülke şartlarını unutuyoruz , sanki her şey ucuz bol Mazda eksik :) motorin aldım 4.65, geçen hafta 4.42'ydi.

İstediğiniz aracın 2016 makyajlı bulunur 2017 henüz üretilmedi :)


Ülkemizde Mazda deposu yok, daha doğrusu Avrupa'da sadece bir tane depo var. Parca maliyetlerini düşürmek için yapılmış bir tercih . İstanbuldan Elazığ'a kargo 3 günde geliyor. Bütün firmalar da aynı. Bunun için Mazda'yı suçlamak ne kadar gerçekçi ?

Benim başka firmalarda işlerin ne olduğu hususunda bilgim yok.Kıyas yapmam.Şu an 5.Mazdam kısmet olursa 6.,7.,8.....olacak.Yedek parçaya sizin söylenildiği öyle hemen ulaşılmıyor.Şu ana kadar hiç bir yerde şikayet için yazmadım.Ancak Genel Müdür 3 gün deyince aklınıza servis kaydından sonra 3 gün içinde işleme başlanacağı aklınıza gelmesin.O 3 ü birde 3 le çarpın derim.Benim ne kadar gerçekçi olduğumu öğrenmek istiyorsan benim servis kayıtlarımı inceleyelim istiyorsan istediğin servisten sondaj usulü 5 dosya seç oradan bak.Gerçekler kayıtlardadır tahminlerde değil.

23.05.2017 at 13:45, Servet :


Teyp çalındı Ford MK4 mondeo'un. 2010 model araç. Servisten 45 günde çıktı, teyp çerçevesi olmadığı için

İtirazım yok.Bu bilgiye mukabil Ford Genel Müdürü; ''Biz yedek parçayı 3 günde temin ediyoruz'' derse ne cevap vereceksiniz?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben bu röportajı bir otomobil markasının genel müdürüne yakıştıramadım. "Bayii karlılığı önemli, çok satmak herşey değil, Mazda’sı  olmayan insanların nezninde Mazda’nın 2.eli yetersiz. Hiç Mazda alıp satmayan insanlar öyle diyorlar." Peki bir markanın pazarlama stratejileri nedir?

1) Sektörde daha fazla marka bilinirliliğine ulaşmak

2) Böylece pazar payını genişletmek

3) Markanın sektörde / ülke pazarında değerini optimal düzeye getirebilmek

4) Bunları yaparken de müşteri memnuniyetinden ödün vermemek

Genelde otomobil kullanıcıları şunu demiyor mu? - Mazda neden reklam yapmıyor? Müşteri ile iletişime geçmiyor? Inovasyonunu ve marka duygusunu neden açıklama ihtiyacı yok? Türkiye'de 50 adet CX-5 satınca kafii mi geliyor? Bakın, burası Türkiye, bazı evrensel parametreler burada tutarlı olamıyor. Eğer markayı kullanan sayısı artmadığı sürece bu ülkede o markanın 2. elinin güçlü olabilmesinden bahsetmemiz zor. Bu ülkemiz için çok açık ve NET.

Mazda Türkiye, öncelikle müşteri ilişkilerini yeniden düzenlemeli, kendisini pek duymayan, inovasyonunu bilmeyen milyonlarca müşterisi ile pazarlama enstrümanlarını kullanarak (reklam, tanıtım, marka tanınırlığı/bilinirliliği, markanın duygusal anlatımı, marka-müşteri ilişkisi, ürünün inovatif yönleri, satış sonrası hizmetler vs...) Türkiye'de makul düzeylerde müşteri kitlesine biran önce  ulaşmalı. YOKSA ne yaparsanız yapın, bu ülkede siz yönetenlerce arkasına saklandığınız "BUTİK MARKA" mottosu ile sürekli büyüyen otomobil pazarında hala bir modelden 50-70 adet gibi oldukça komik yıllık satış hedefi ile 2. elinin gücünü müşteri kitlesine hissettiremeyen, o pazarda/ülkede kendini kanıtlayamayan öylece BUTİK bir marka olarak kalmaya devam edersiniz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sporx web sitesi giriş sayfasında bir mazda 3 reklamı gördüm sanki... :) 

Bu ve bunun gibi reklamların çoğalarak artmasını diliyorum ki insanlar bizim gibi kaliteli araçlara binebilsinler.

aaaa.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Nurkan bey dostlar alışverişte görsün hesabı röportaj vermiş. Kendi söylediklerine, kendisi de, pekala inanmıyordur.

Kampanya var diye bayiye gittim, bir arka kapı reflektörünü 40 günden fazla bir süredir bekliyorum. Allah'tan sırf kozmetik açıdan güzel görünsün diye sipariş vermiştim, cidden lazım olsaydı n'apardım bilmiyorum.

Eski Mazda bayisi arkadaşım, parçaları internetten almamı önerdi. Bir kaç site buldum, bakınıyorum arada bir. Fiyatları servisten pek de farklı olmasa da yine de en azından kaç günde geleceği belli.

Sorun Mazda' da değil hülasası, sorun Mazda Türkiye yönetiminde. Memur mantığıyla varıp gelinebilecek en uç nokta burası, daha ötesi yok. Mazda bu anlayış ile 15-16 bayisini 9-10 bayiye düşürür, yılda da ıkına sıkına 1.000-1.500 araç satar, o kadar. O derece de alınır mı, bilmem. Ben alırım ama almayana da niye almıyorsun diye sormam mesela.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben en çok şu cümleye takıldım.." 600 TL bakım markanın kalitesine yakışmıyor "

Biz hali hazırda gönülden bağlı olduğumuz mazda kullanıcılarına faydalı tek bir açıklama yapılmadığı gibi üstüne zar zor yürüttüğümüz (yakıt, vergi, sigorta, bakım masrafları) araçlara daha da yük bindirme peşindeler..

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...
‎22‎.‎05‎.‎2017 at 21:13, ikarayel :

Yazıyı baştan sona kadar okudum.Hiç kullanıcıları önemseyen birşey gördünüz mü? Bayi karlılığı demek bizim cebimizden daha fazla çıkıyor demek verilen rakamlara göre araç başı 3000-4000 Tl bayi karı ki daha fazladır emin olun.Bu fiyatı biraz açayım.Ben Makyajlı Mazda 3 Power donanımı 105000 liraya aldım.Liste Fiyatı 111000.Bayiden 6000 indirim aldım.Şimdi bu araçtan yukardaki hesaba göre bayi 3000-4000 Tl kazanıyorsa varın siz hesaplayın.Ne olursa Globale salla.Araba 3 yılda power donanımda 40000 lira zam yedi globalin suçu,parça ve servis ücretrlerine zam geldi globalin suçu,servis yok globalin suçu,usta yok globalin suçu,araç az globalin suçu,herşey globalin suçu ohh ne rahat. Devam edelim servis ücretleri azmış parça ucuzmuş eee ne yapalım yani. Tüketici dostu hiç bir şey söylememiş.Fırsatını bulsa parça fiyatlarında zamma gidecek ama Mazda Global izin vermiyor demek ki. Yoksa bu müdür bey kesin dile getirmiştir.Bu yönetimin Mazdayı ileri taşıyacağına inanmıyorum.Bazı arkadaşlar doğruyu söylemiş neden atar yapıyon ,kapitalist sistem,zorla mı aldırıyorlar,diyebilirler ama yukardaki durum çok farklı.Bana birtane tüketici yanlısı sözünü gösterin eyvallah diyeceğim.Servisler konusuna gelince 15-16 il dışında kendi ilinde servisi olmayan arkadaşlar ne yapacak ondan bahsetmiş mi?Servise gitmek için 400 km yol yapıyorum.Servis karlılığını yükseltmek için zam yapacağına bir iki servis açta millet arabasını götürsün.Bizim içinde birşeylerden bahsetse anlayacağım ama yok.Mazda sevgimi öldüremez bu Müdür ama hayali olanlar şu yazıyı okusa markadan soğur. Burdan duyuyorsa kendisine #dokunmamazdama diyorum.

2011 mazda kullanıcısıyım, araç değiştirme niyetim var, neye baksam aklım yine mazdada kalıyor ama dediğin gibi benim de yaşadığım şehirde servis yok ve beni en çok ikilimde bırakan olay bu servis....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...