Jump to content

Mazda RX-8 Alacağım Tavsiyeleriniz Nelerdir?


ea1338
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bu fiyata satıldıysa bravo. Gerçi Türkiye de tek olduğundan satılmış olabilir. Ama ön far yıkama olmaması büyük bir eksiklik. Sınırlı üretimlerden birinin satış için hazırlanmış videosu aşağıda. Sanırım spoiler ı da orijinal, birkaç araçta daha aynısını gördüm. 3:05 te kapı eşiğindeki numarasını da gösteriyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, SweepeR :

Bu fiyata satıldıysa bravo. Gerçi Türkiye de tek olduğundan satılmış olabilir. Ama ön far yıkama olmaması büyük bir eksiklik. Sınırlı üretimlerden birinin satış için hazırlanmış videosu aşağıda. Sanırım spoiler ı da orijinal, birkaç araçta daha aynısını gördüm. 3:05 te kapı eşiğindeki numarasını da gösteriyor.

 

seri 2 yani 40.yıl versiyonu güzel ama bulmak zor iyileştirmeler var ama fark yıkama olmaması kötü olmuş :P  3 ay var önümde eğer 40.yıl modeli denk gelirse uygun fiyata temiz erkenden kapora verip ayırtabilirim yada seri 1 lerden temiz olanı bulup alıcam hepinize teşekkür ederim ilginizden ötürü 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, ea1338 :

seri 2 yani 40.yıl versiyonu güzel ama bulmak zor iyileştirmeler var ama fark yıkama olmaması kötü olmuş :P  3 ay var önümde eğer 40.yıl modeli denk gelirse uygun fiyata temiz erkenden kapora verip ayırtabilirim yada seri 1 lerden temiz olanı bulup alıcam hepinize teşekkür ederim ilginizden ötürü 

Sadece bu araçta far yıkama yok, diğer 40. yıllarda var zaten. misal benimki :) 

Far yıkama xenon farlar için çok önemli, demedi deme ;) Önce güvenlik.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

37 dakika önce, SweepeR :

Sadece bu araçta far yıkama yok, diğer 40. yıllarda var zaten. misal benimki :) 

Far yıkama xenon farlar için çok önemli, demedi deme ;) Önce güvenlik.

Fark yıkaması olan 40. yıl yada seri1 ojinal kasa alıcam :D:D  Önce güvenlik.O0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

rx i çok seven biri olarak > mx5 i hafife atmayın.. 

son kasa 2.0 mx5 ile beni yakalayabilecek RX8 tanımıyorum.

net olarak yarısından az yakıyor. üstü açılıyor. çok kıvrak. motoru uzun ömürlü.. motoruna hazır turbo kit var.. takınca Ferrari peşine gidiyor. 

eski kasalar rx8 kadar hızlı değil ama onlar içinde BBR turbo kit var. ocak söndürür yuva yıkar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Zealot :

rx i çok seven biri olarak > mx5 i hafife atmayın.. 

son kasa 2.0 mx5 ile beni yakalayabilecek RX8 tanımıyorum.

net olarak yarısından az yakıyor. üstü açılıyor. çok kıvrak. motoru uzun ömürlü.. motoruna hazır turbo kit var.. takınca Ferrari peşine gidiyor. 

eski kasalar rx8 kadar hızlı değil ama onlar içinde BBR turbo kit var. ocak söndürür yuva yıkar

mx5 hafife alınıcak bi araç değil kendi sınıfında bnce çok iyi ama rx8 ile kafa tutmaz yakıt olarak ekonomik ve motoru uzun ömürlü olabilir fakat rx8 fiyat performans bakımından çok çok iyi mx5 fiyatına 2 rx8 alınır yada 1 rx8 alınıp bi o kadar da  masraf yapıp daha iyi ve güçlü bir rx8 elde edilebilir ayrıca rx8 kullanım ve bakım kurallarına uyuldukça daha uzun ömürlü olduğu söyleniliyor 

4 dakika önce, karsiyakaliozi :

rx-8 ile mx-5 kıyaslanmaz bence yerleri ayrı :)

Abi izmirde oturuyorsun sanırım :D seninle ve RX-8 in ile tanışmak isterim 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Zealot :

rx i çok seven biri olarak > mx5 i hafife atmayın.. 

son kasa 2.0 mx5 ile beni yakalayabilecek RX8 tanımıyorum.

net olarak yarısından az yakıyor. üstü açılıyor. çok kıvrak. motoru uzun ömürlü.. motoruna hazır turbo kit var.. takınca Ferrari peşine gidiyor. 

eski kasalar rx8 kadar hızlı değil ama onlar içinde BBR turbo kit var. ocak söndürür yuva yıkar

Sen RX8 kullanırsan da mx5 kullanan biri yakalayamaz seni, cx3 ile istanbulpark ta nasıl viraja girdiğini gördük :) şoförlük ayrı aracın üstünlüğü ayrı. Ben de @karsiyakaliozi gibi düşünüyorum, ikisinin de yeri ayrı tercih yap dersen daha cümleni tamamlayamadan rx8 ime binmiş ve wankel in nefis sesini dinlemeye başlamış olurum.

Bunların dışında motor dayanıklılığına gelirsek eğer doğru bakılırsa motorunu açtırmadan 300-400 bin km de olan rx8 ler var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, ea1338 :

mx5 hafife alınıcak bi araç değil kendi sınıfında bnce çok iyi ama rx8 ile kafa tutmaz yakıt olarak ekonomik ve motoru uzun ömürlü olabilir fakat rx8 fiyat performans bakımından çok çok iyi mx5 fiyatına 2 rx8 alınır yada 1 rx8 alınıp bi o kadar da  masraf yapıp daha iyi ve güçlü bir rx8 elde edilebilir ayrıca rx8 kullanım ve bakım kurallarına uyuldukça daha uzun ömürlü olduğu söyleniliyor 

doğrudur... sen daha iyi bilirsin =) 

1 dakika önce, SweepeR :

Sen RX8 kullanırsan da mx5 kullanan biri yakalayamaz seni, cx3 ile istanbulpark ta nasıl viraja girdiğini gördük :) şoförlük ayrı aracın üstünlüğü ayrı. Ben de @karsiyakaliozi gibi düşünüyorum, ikisinin de yeri ayrı tercih yap dersen daha cümleni tamamlayamadan rx8 ime binmiş ve wankel in nefis sesini dinlemeye başlamış olurum.

Bunların dışında motor dayanıklılığına gelirsek eğer doğru bakılırsa motorunu açtırmadan 300-400 bin km de olan rx8 ler var.

 

abi sende gördün mx5 i..  it gibi gidiyordu.. 30 sn de 190 temiz..  

rx8lerin de her araba gibi zamanla güç kaybı oluyor..  her arabada var bu..     hal böyle olunca  ibre mx5 tarafını gösterdi..   bide çok hafif. çok kıvrak.. aşırı kıvrak yani..   rx8 çok daha oturaklı..  200 km civarında ezici olarak rx8 derim..  ama günlük hayatta  200'e kadar mx5 çok pratik ilerliyo

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, karsiyakaliozi :

Karşıyakadayım ben genelde haftasonu araçla takılıyorum hafta içi garajda yatıyor sen ne tarafdasın

Ev Egekent de mağaza çiğlide olduğundan sürekli olarak Çiğli deyim bazenleri ise Bayraklı Karşıyaka tarafı 

7 dakika önce, Zealot :

doğrudur... sen daha iyi bilirsin =) 

yok estağfurullah ben duyduklarımdan ve okuduklarımdan anladığımı yazdım elbette benden daha iyi biliyorsunuzdur 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, karsiyakaliozi :

ben bostanlıdayım özelden tel atarım gelirsen o taraflara ararsın görüşürüz 

Tabi abi çok memnun olurum :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, Zealot :

doğrudur... sen daha iyi bilirsin =) 

 

abi sende gördün mx5 i..  it gibi gidiyordu.. 30 sn de 190 temiz..  

rx8lerin de her araba gibi zamanla güç kaybı oluyor..  her arabada var bu..     hal böyle olunca  ibre mx5 tarafını gösterdi..   bide çok hafif. çok kıvrak.. aşırı kıvrak yani..   rx8 çok daha oturaklı..  200 km civarında ezici olarak rx8 derim..  ama günlük hayatta  200'e kadar mx5 çok pratik ilerliyor

Gidişi güzel ama benimle yaptığın run lar rx8 için fikir vermesin. Benimki 0-100 denemelerimizde sürekli esp yakıyordu, baskı balata dan sonra neredeyse hiç yakmıyor. 0-100 ve 200 de resmi ve kullanıcı verileri rx8 in daha iyi olduğunu gösteriyor ama çok fark yok. R3 ile 0-200 ünde fark daha fazla final end 4.777 olması 3 sn oynatıyor.

Buradaki asıl durum aracın kasa yapısıyla da alakalı, suicide door ları ile spor otomobil kategorisinde eşsiz bir araç. Mx5 e bakarsak ikon olmuş bir araç, hafife almak zaten mümkün değil. İşin özü zevk meselesi. Bi de MX5 benim başımı ağrıttı ya o gün :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, ea1338 :

Ev Egekent de mağaza çiğlide olduğundan sürekli olarak Çiğli deyim bazenleri ise Bayraklı Karşıyaka tarafı 

yok estağfurullah ben duyduklarımdan ve okuduklarımdan anladığımı yazdım elbette benden daha iyi biliyorsunuzdur 

kıymetli kardeşim,  rx8 harika bi araba.. içinde güzel günler geçirdik. , güzel anılarımız var .  ama hayatımın en güzel günlerini mx5 de geçirdim.

rx8 de maalesef motorda modifiye durumu yok.  masraf eder para harcarsanız da işe yaramıyor..  turbo veya kompresör de kaldırmaz diye tasavvuf ediyoruz..

 laf aramızda kalsın, türkiye'nin en meşhur en dolu, yapılabilecek herşey yapılmış  rx-8 i ile, bizim 100bin km de ki stock rx8 otobanda bastık.. kimse kimseyi  1 metre geçemedi.. =) 

rx8 normal bir araba gibi kullanılsa bence de 200-300k  görür.. ama hep aykırı işler için kullanıldığı için , ömrü kısalıyor..  bu s2000 için de geçerli.. 350z içinde geçerli..hepsi 100k da motor bitiriyor. yani sorun rotary de değil,  arabanın başına gelenlerde..siz istanbuldan Kars'a  90 km hızla 100 kere gitseniz gelseniz. 200 bin km yapar ve inanın caddede 2 hafta yarışmış bi araba kadar bile eskimez.  ayrıca motoru da pahalı değil bence..  s2000 ve 350z in de motorunu yaptırmaya kalksaız 15 den aşağı çıkmaz.  

bende kendime 45 bin civarında bir rx8 baksam da,  bence 65-70 lere çıkılabiliyorsa mx5 Türkiye'de çok daha makul bir araba. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@SweepeR  2009 serisinin süspansiyonu sert olduğundan yol tutuşunun daha iyi olduğunu ve Series I 'in en son üretilen kasası olduğundan diğerlerine göre daha diri olduğunu söylemiş. Bunlardan ikincisine kısmen katılırım ilkine ise pek katılmam. Evet 2006-2008 arasına göre göre hem yıl hem de kullanıcı profili sayesinde Türkiye'deki 2009 RX-8'ler daha temiz ve daha diri, ayrıca Series I kasası olduğu için Series II'deki gibi imaj kaybı yok, bu açılardan +.

 

Fakat sert süsp olayı bence birçok açıdan iyi değil. sebebini anlatmadan önce en son kullandığım motosikletin resmini bir paylaşayım ki... yol tutuşu, sert-yumuşak süspansiyon için diyeceklerim netlik kazansın.

vpzz6D.jpg

Bu motor 1251cc. Hiç modifiyesi yok fabrika çıkışı, XJR1300'ün spor temalı versiyonu olan XJR1300SP.  1251cc'den beklenecek şekilde güçlü 110HP, 200km hıza 6-7 saniyede ulaşıyor, 10 saniyede 250'yi görüyor :)

Yol tutuş dediğimiz olay bu motorsiklette tam ve süspansiyonu hiç sert değil hatta yumuşak bile diyebilirim.

Süspansiyon sertliği yolların düzlüğü ile orantılı olmalı. Yollarda hiç tümsek cıkıntı cukur vs olmasa idi o zaman sert süspansiyon mantıklı olurdu. Bu motorla bazen 150 gibi hızlarla virajlara girdiğim oldu, o anda aklınızdan geçen şey şu oluyor: Ya beklenmedik bir tümsek ya da çukur karşıma çıkarsa ? :) 150 'de motor bayağı bir yatık oluyor, o esnada bir tümsek çıksa en son olması gereken şey motorun tümseğe çarparak yerden yükselmesi cunku o durumda motor yerden yükseldiği için anlık dahi olsa yol tutuşu azalır ve hatta tamamen kaybolabilir! Nitekim o yüzden Yamaha mühendisleri süspansionu yumuşak ayarlamış ki o durumlarda en pis tümseği bie karşılayıp tekerlek yola yapışsın diye.

Şimdi benim RX-8 süspansiyonu ne sert ne yumuşak, Mazda mühendisleri Türkiye yol şartlarına en uygun en güvenli ve en konforlu ne olacaksa onu ayarlamışlar. Ve yol tutuşu tam. Cunku DCS/TCS tam lastikler tam, jantlar tam.Milim oynama yok.

ve normal seyahatlerde konfor açısından da yumuşak süsp cok iyi.RX-8 Series II kullanıcıları arasında uzun yol yapanlar sert süspansiyondan şikayet eder cunku serttir. 

 daha önce de söylemiştim,  ben RX-8'i ilk Series II ile tanıdım cunku 2010 Ekim gibi iki arkadaşım birden sıfır RX-8 almıştı. Biri ile bayağı gezdim, daha o zamandan süsp sertlğini fark etmiştim. Nitekim arkadaş o RX-8'i sonradan cok kullanmamaya başladı! dedi ki bu araç cok yakıo ondan kullanmıom fakat aynı zamanda sert süsp dolayı konforsuz yolculuk ta olmalı. Diğer arkadaş ise Series II'sini 2013 sonuna doğru sattı, Mercedes C aldı, konforlu araca kavuştu : ) Benim öyle birşey yapmama gerek yok cunku zaten Mercedes konforunda ha hah. Series I konfor ve spor 'un en iyi yanlarını bir araya getirmiş modeldir. Ha ancak Türkiye'de temiz Series I alma imkanı yok cunku temiz Series I 'i olan satmıo, konfor ve sporu aynı anda yaşadığı için kullanmaya devam ediyo. : )

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Revivo73 aslında konu bilstein süspansiyon sisteminin yol tutuşunu artırdığını kabul etmekle alakalı değil, bunu mazda nın kendi tanıtımında da bulabilirsiniz. Özellikle ön süspansiyonların içinde köpük olduğunu ve yol hissinin arttırıldığını da belirtmekte.

Bana sınırlarda viraja girip testini yaptın mı derseniz yapmadım, firmanın yalancısıyım :) 

Bir saat önce, Zealot :

rx8 de maalesef motorda modifiye durumu yok.  masraf eder para harcarsanız da işe yaramıyor..  turbo veya kompresör de kaldırmaz diye tasavvuf ediyoruz..

Bunu hatırlatmak iyi olmuş, yarın bir gün bu güç yetmedi bana bir şeyler takıp performansı arttırmak istiyorum dersen en azından Türkiye de zor. Mx5 in ise yanlış hatırlamıyorsam BBR firmasından hazır kiti var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

RX-8 te HP arttıran ve uzun ömürlü modifiye hem pahalı hem de geniş bilgi gerektiriyor. Pejo, Seat, BMW vs. modifiye yapan takımın yapabileceği şey değil.

RX-8 series I 2004'te 204HP civatı çıkarken 2006 da bu 231HP ye düşürülmüş bunun sebebini bilmeyen araştırmayanlar kafasına göre modifiye yapınca olmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet kasisli ve çukurlu yollarda sert süspansiyon çok tehlikeli çok kötü.

benim spor araçlarda defalarca başıma geldi.. : sol şeritte hızlı döndüğüm bir virajda yoldaki dalgalanma yüzünden  zıplayarak orta şerite geçtim.  esp falan yaktı.. 

mx5 le de çok sektiği için 200 ü geçmeye korktum..   seri 1 rx8 ile  mahalle arasında 200ü görüyorduk.. ama o bile korkutuyor yoldaki bozukluklar sebebiyle.. 

r3 de sekiyor.. ince yanak ve billstein lar sert..

ama yol güzelse, hiç dalga yoksa, çukur veya yama yoksa,  kesinlikle sert olan daha stabil.   pistte sert olan daha stabil.    ani ağırlık transferlerinde sert olan daha stabil.. makas atarken falan sert süspansiyon daha dengeli.  mesela soldan sağa geçtiğinizde  ikisi de geçiyor ama ordan aniden tekrar sola geçerseniz, yumuşak olan yamulmaya başlıyor..  

yol hatasızsa sert, yollar bozuksa yumuşak iyidir..  

sert süspansiyonlu araçlar normal yol koşullarında spor sürüşte hep bi üstünlük kurar ama türkiye'de sınırları zorlayarak sürecekseniz her an bi bariyerde patlayabilir.  altına imzamı atarım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

AEM Cold Air Intake 

BHR İgnition Kit

Racing Beat Exhaust header

Agency Power Lightweight Crank Pulley RX8 e genelde bunlar uygun görülüyormuş öyle okudum ve listeledim :D tüm bunları taksak en fazla %kaç hp alırız ? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...