Jump to content

Mazda RX-8 Alacağım Tavsiyeleriniz Nelerdir?


ea1338
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ben konfor konusuna çok takılmıyorum kullandığım spor araçlar hep sertti amortisörler spor araç da konfora çok takılmamak lazım bence :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, karsiyakaliozi :

Ben konfor konusuna çok takılmıyorum kullandığım spor araçlar hep sertti amortisörler spor araç da konfora çok takılmamak lazım bence :)

Doğru diyosun abi sonuçta spor araba çoğu kişi hız gösteriş için kullanıyor 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

rx-8 mod işi tr de gereksiz pahalı sonuç da arabanın yol tutuş keyfiyle tatmin olmak daha güzel mx-5 de aynı şeklide bakıyorsun standart motor gücü ama dengeli şasi ve yol tutuş hafiflikle birleşince arabayı bambaşka yapıyor sırf cabrio zevki ve hafiflik için aklım mx-5 e kayıyor 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

32 dakika önce, ea1338 :

AEM Cold Air Intake 

BHR İgnition Kit

Racing Beat Exhaust header

Agency Power Lightweight Crank Pulley RX8 e genelde bunlar uygun görülüyormuş öyle okudum ve listeledim :D tüm bunları taksak en fazla %kaç hp alırız ? 

3-5-10

yıllık 1-2-3 hp de eskime payı düşebiliriz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, Zealot :

3-5-10

yıllık 1-2-3 hp de eskime payı düşebiliriz

çok da etki etmiyo ama 250hp fln hiçte fena olmaz yani :D 

24 dakika önce, karsiyakaliozi :

rx-8 mod işi tr de gereksiz pahalı sonuç da arabanın yol tutuş keyfiyle tatmin olmak daha güzel mx-5 de aynı şeklide bakıyorsun standart motor gücü ama dengeli şasi ve yol tutuş hafiflikle birleşince arabayı bambaşka yapıyor sırf cabrio zevki ve hafiflik için aklım mx-5 e kayıyor 

stock hali bile  çok iyi rx8 in 2 kere oturdum o koltuğa ve çok müthiş bişeydi zevk için bahsettiğim modifiyeler yapılınca güzel sonuçlar ortaya çıkıyormuş ama fiyat cidden çok pahalı oluyor sırf 2-3 parça 10bin tl bunun gelmesi takılması fln 15-20 bini bulur sanırım dolar bu kadar yüksek iken 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Zealot :

250 olması imkansız. zaten şuanda eskime payıyla krankta 200-210 anca verir sanırım

hava filtresi eksoz yeni ve hafif krank hafif jant rektefiye edilmiş yada sandık motor =250 hp olmaz mı yani 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

29 dakika önce, karsiyakaliozi :

rx-8 mod işi tr de gereksiz pahalı sonuç da arabanın yol tutuş keyfiyle tatmin olmak daha güzel mx-5 de aynı şeklide bakıyorsun standart motor gücü ama dengeli şasi ve yol tutuş hafiflikle birleşince arabayı bambaşka yapıyor sırf cabrio zevki ve hafiflik için aklım mx-5 e kayıyor 

MX-5  baştan çıkarıcı bir araç... Bir aile babasını bile baştan çıkartıyor değil mi @İlhan:D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, ea1338 :

hava filtresi eksoz yeni ve hafif krank hafif jant rektefiye edilmiş yada sandık motor =250 hp olmaz mı yani 

olmaz. 

rx8 in orijinal hava filtresi zaten  çocuk mezarı kadar.   resonatörü yok. kendinden cold air intake gibi.

egsozundan da sadece kat iptali yaparsanız hava tahliye esnasındaki sürtünme enerjisini azaltır güç kazanırsınız ama o2 sensörünü ayarlamanız çok zor. hiç bir egsozcu da ayarlayamaz. üstünde çok çalışmak lazım. deneme yanılma yöntemiyle.. yoksa hep motor arıza yanar..  hatta yanlış bi ayarla bazen güç düşebiliyor. 

hafif krank ile motor gücü artmaz. teker gücü artar.  atalet düştüğü  için , aktarma organında kaybolan enerji azalacak. hafif volan kesinlikle arabayı kıvraklaştırıyor.. 

hafif jant konusuna gerek yok. rx8 in seri1  40. yıl ve r3 jantlarıın hepsi  zaten olabilecek en hafif jantlar..  r3 zaten forged alaşım da seri 1 de 10 a yakın, 9 küsür kiloydu yanlış hatırlamıosam..  çok hafifti..  

revizyon görmüş motor elbette eskisinden iyi olur . en iyi ihtimalle, fabrika gücüne gelir..    ben olsam araba yolda kalana kadar revizyon yapmam. 

çünkü kompresyonu düşük bir motorun güç kaybı olduğunu düşünmüyorum. 9000 devirde zaten o ateş ve basınç ordan kaçana kadar, rotor dönüyor.. yani basıncın kaçacağı süreden hızlı dönüyor motor. keza,  motor iç basıncı motor devri ile de alakalı..   yetkili serviste test yaptırırsanız elde edeceğiniz kompresyon sonuç değerlerinin ,   servis grafiğine bakmadan yorumlanması imkansızdır..  keza 150 devirde yapılan bir testte,  5 çıkan değerler bile çok iyiy sayılabilir. mazdanın bu konu ile ilgili bir grafiği var..  veya 300 devirin üstünde 9 değeri iyi değil  sadece normaldir..  veya istanbulda aynı şartlarda 9 veren motor erzurumda 7 verir..    uzatmadan biz kompresyon değeri düşük bir araç ile yüksek aracı denedik..  şahsi kanaatimdir : fark göremedik..  ssv valfi, ateşleme kalitesi benzin kalitesi gibi etkenler de fark yaratabilir.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, ea1338 :

hava filtresi eksoz yeni ve hafif krank hafif jant rektefiye edilmiş yada sandık motor =250 hp olmaz mı yani 

o iş olmaz baştan söyleyelim sana dediğim gibi ihtiyaç da yok zaten bu hali yeterli

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, karsiyakaliozi :

o iş olmaz baştan söyleyelim sana dediğim gibi ihtiyaç da yok zaten bu hali yeterli

Gençler daha arabayı almadan, hakkını vermeden güç arttıralım istiyor. sonra bu piyasadaki RX-8 ler neden pert :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

RX-8 modifiyeye uygun bir araç değil. Modifiye hobisi olan Seat, Pejo, BMW alsın. Hava filtre kutusunu söküp yerine coldair intake denilen filtre takmak dahi beklenmedik sonuçlara yol açıyor, yağmurlu havada hız yapınca açıktaki filtrenin yağmur suyunu cekerek motoru bozması gibi, bu olay Türkiye'de  iki defa resmi olarak gerçekleşti;iki RX-8 satış ilanında modifiye filtreye yağmur suyu kaçtığı için motor değişti açıklaması var, screenshot'lar arşivimde : ) Fakat coldair intake onun haricinde kaputu açtığınızda görüntü olarak ta berbat, Mazda'nın derli toplu görüntüsü yerine  yamuk duran bir soba borusu görüntüsü yüzüden insan kaputu açmak dahi istemez. Mazda o filtre kutusunu kocaman yapmasının sebebi var: 10bin devirde dahi gerekli hava akışını karşılayabilmek için. O kutunun içinde çeşitli hazneler, girintili çıkıntılı ayrıntılar var hepsi hava akışını en ideal olması için. Ve kutunun altı yamuk şekildedir cunku yağmurlu sürüşte havayla birlikte su da gelirse su orada toplansın diye.

33511230001_original.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, Revivo73 :

yamuk duran bir soba borusu görüntüsü yüzüden insan kaputu açmak dahi istemez.

 

bu tanım süper olmuş :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda'nın tasarımına hayran olduğum kadar benim aracın önceki iki sahibine de hayranım hani şöyle birşey yapmadıkları için: Dur şunun jantlarını değiştireyim, Bose yeterli bas vermio arkaya bi woofer vidalayayım, vs araca gereksiz yere  tornavida  ingiliz anahtarı değdirmemişler. Bursa'daki arkadaşım Japonca 10 numara anlamına gelen nikealjlı güzel bir şey almış, aracın bagajına yapıştırmak üzere  ancak  bagaja yapıştırmadan bırakmış (iyi ki!)  ne bileyim cam filmi taktırmamış fuzuli şey yaptırmamış ha ne yaptırmış yolcu güneşliği gevşemiş ya da  ışığı yanmıomuş galiba onu değiştirmiş, kırmızı-siyah direksiyon eski bulmuş gidip komple siyah yenisini almış  yerinde şeyler bunlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abiler 

Motoru çalıştırıp hareket etmeden ideal sıcaklığına ulaştığında aracı kullanmak 

Hararet çizgisi yarıya gelmeden 3.000 deviri geçmemek

Her kullanımda 1-2 kere maksimum devire getirmek 

5000 km veya 6 ay yağ ve yağ filtresini değiştirmek

FL-22 Antifreeze Kullanmalıdır.
DEXELIA  Özel yağı kullanılmalı

Bunların dışında RX8 için başka motor kuralı veya kullanım kuralı varmı 

 Kompresyon testinde odacıklar arası kaç bar fark olmalı  yada   Kompresyon test sonucun ne olması lazım orta seviye rx8 için 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aralarında en önemlisi motor ısınmadan 5000 devir üstüne çıkmamak ve FL22 olayı cunku bu ikisi Mazda tarafından resmi olarak belirtilen (kullanım kitapçığında) veya modifiye edilen (Mazda Series II'de motor ısınmadan çip 5000 rpm üstüne izin vermeycek şekilde güncelledi) Motor yağ deişim aralıkları ise yine kullanım kitapçığında belirli. sıcak ve nemli iklim veya şartlarda yağ deişim sıklığı artıo, çizelgede var. Buradan motor ve  yağ nemi ve sıcağı sevmiyor sonucu da çıkartılabilir.

İki rotor arasında basınç farkı ise ateşleme bobini buji bakımı iyi yapılmadığında olusabilir cunku rotorlardan  birinin buji veya bobini daha önce biterse o rotoru da daha kötü etkiler; kendi tahminim. Piyasadaki RX-8'lerde sahte bobin, uyumsuz bobin, ucuz bobin, uydurulmuş/çakma bobin'ler var cunku orjinali pahalı. Ebay'de orjinal görünümlü ancak Çin yapımı sahte RX-8 bobinleri var 1 set ben de aldım; anında geri iade ettim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

36 dakika önce, Revivo73 :

aralarında en önemlisi motor ısınmadan 5000 devir üstüne çıkmamak ve FL22 olayı cunku bu ikisi Mazda tarafından resmi olarak belirtilen (kullanım kitapçığında) veya modifiye edilen (Mazda Series II'de motor ısınmadan çip 5000 rpm üstüne izin vermeycek şekilde güncelledi) Motor yağ deişim aralıkları ise yine kullanım kitapçığında belirli. sıcak ve nemli iklim veya şartlarda yağ deişim sıklığı artıo, çizelgede var. Buradan motor ve  yağ nemi ve sıcağı sevmiyor sonucu da çıkartılabilir.

İki rotor arasında basınç farkı ise ateşleme bobini buji bakımı iyi yapılmadığında olusabilir cunku rotorlardan  birinin buji veya bobini daha önce biterse o rotoru da daha kötü etkiler; kendi tahminim. Piyasadaki RX-8'lerde sahte bobin, uyumsuz bobin, ucuz bobin, uydurulmuş/çakma bobin'ler var cunku orjinali pahalı. Ebay'de orjinal görünümlü ancak Çin yapımı sahte RX-8 bobinleri var 1 set ben de aldım; anında geri iade ettim.

Alıcağım arabanın çok ölü olmasını istemiyorum aldıktan sonra en geç 2-3 ay içinde rektefiye edip düzgünce kullanıcam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, ea1338 :

Motoru çalıştırıp hareket etmeden ideal sıcaklığına ulaştığında aracı kullanmak 

Hararet çizgisi yarıya gelmeden 3.000 deviri geçmemek

İdeal sıcaklık derken 1 dk civarında beklemek yetiyor. Sonrasında devir ortaya gelene kadar 3000 i geçmemek önemli.

Bir de hararet çizgisi yarıya gelmeden motoru kapatmamak önemli, eğer mutlaka kapatmak gerekiyorsa durduktan sonra 10 sn 3000 devirde bekleyip önce ayağını gazdan çekip sonra hemen kontağı kapatıyorum. Böylece motorun içindeki benzin yanıyor ve boğulmuyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 saat önce, SweepeR :

İdeal sıcaklık derken 1 dk civarında beklemek yetiyor. Sonrasında devir ortaya gelene kadar 3000 i geçmemek önemli.

Bir de hararet çizgisi yarıya gelmeden motoru kapatmamak önemli, eğer mutlaka kapatmak gerekiyorsa durduktan sonra 10 sn 3000 devirde bekleyip önce ayağını gazdan çekip sonra hemen kontağı kapatıyorum. Böylece motorun içindeki benzin yanıyor ve boğulmuyor.

Saolun tavsiyeleriniz için

Bu gün @karsiyakaliozi abi beni kırmadı yanına gittim biraz sohbet edip tanıştık çok iyi mütevazi bi abi :D RX8 R3 ü ile ufak bir tur attık çok zevkliydi tekrardan teşekkür ediyorum kendisine 

 

Bizim bu yollarda ancak böyle yaparsak rahat gezebiliriz :D  :D 

5.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...