Jump to content

Tüketiciler artık otomobil almıyor, kiralıyor


Ali
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Dünya otomotiv pazarında büyük değişim yaşanıyor. Bireysel yıllık otomobil kiralama hızla yaygınlaşıyor. Bunun nedeni tüketicilerin sahip olmak yerine kiralama yöntemini tercih etmesi.

 

Dünyada yıllık bireysel Otomobil kiralama hızla yaygınlaşıyor. Artık tüketiciler "sahip olmak" yerine "kiralama" yöntemini tercih ediyor. Bireysel araç kiralama konusunda en gelişmiş pazar olan ABD'de, trafiğe çıkan yeni araçların yüzde 35'i bireysel uzun dönem kiralama yöntemiyle kullanılıyor. Yaklaşık 17.5 milyon aracın satıldığı ABD pazarında, bireysel yıllık kiralama her yıl yüzde 4.4 büyüyor. Avrupa'da 2020'debu yöntem kapsamında kiralanacak araç sayısının 1.5 milyon adede ulaşması bekleniyor.

 

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI DEĞİŞTİ

Türkiye'de de bireysel yıllık kiralamanın potansiyeli olduğu düşünülüyor. Bu gerçekten yola çıkan DRD bireysel yıllık kiralama markası OneCar ile otomobil sahibi olmaya yepyeni bir alternatif getiriyor. DRD Filo Kiralama Genel Müdürü İlkay Ersoy, OneCar'ın bireyleri otomobil sahip olmanın getirdiği tüm finansal ve operasyonel yüklerden kurtardığını söyledi. Bu yeni sistem ile bireylerin de şirketler gibi diledikleri aracı iki yıldan dört yıla kadar sabit kira bedeli ile kiralayabileceklerini ifade eden Ersoy, "Tüm deneyim ve altyapımızı, bireylere de sunmak için OneCar markasını yarattık." dedi. Günümüzde 'sahiplik' anlayışının 'erişim' ve 'kullanım' kavramına dönüştüğünü belirten İlkay Ersoy, şöyle devam etti: "Sahip olmak artık yük olarak görülüyor. Bireyler tek seferde büyük bedeller ödeyip, finansal ve operasyonel riskleri üstlenerek satın almak yerine, ürünü belirli bir süreliğine kullanmayı ve karşılığında kullandığı kadar maliyete katlanmayı tercih ediyor. Kiralamanın satın almaya göre ortalama yüzde 15-20 maliyet avantajı var."

Y kuşağı sahip olmak istemiyor

Türkiye'de başta Y kuşağı olmak üzere tüketici davranışlarını incelendiğinde "sahip olma" yöntemleri yerine "kullanma" yönünde önemli tercih değişiklikleri olduğunu söyleyen Ersoy, "Bireysel yıllık kiralama araç sahibi olmanın tüm dezavantajlarını ortadan kaldırıyor. Kullanıcısının sadece hayalindeki otomobilin keyfini sürmesini sağlıyor" şeklinde konuştu.

Her beş otodan biri kiralanacak

Bireysel yıllık kiralama pazarının büyük potansiyeli olduğunu söyleyen Ersoy, "Önümüzdeki 5-10 yıllık dönemde trafiğe çıkacak her beş yeni otomobilden biri bireyler tarafından uzun dönemli olarak kiralanacak. Bireysel yıllık kiralama segmenti pazarın büyümesine de katkı sağlayacak" dedi.

Finansal yük ortadan kalkıyor

Ersoy, OneCar'ın sunduğu hizmetleri şöyle anlattı: "Sıfır kilometre araç kullanma fırsatı, aylık sabit ödemeler, 2-3 yılda bir yeni araca kolayca ulaşabilme avantajı, satın alabileceğinin daha üzerinde bir aracı tercih edebilme imkanı, sözleşme sonunda zahmetsizce araç yenileme, değiştirme gibi opsiyonlar tüketicileri OneCar'a yönelten önemli faktörler olarak öne çıkıyor. Ayrıca araç sahibi olmanın getirdiği ikinci elde değer kaybı, sigorta, hasar, bakım/onarım, MTV gibi hiçbir maliyet yüküne katlanmadan; hasar veya arıza halinde ikame bir araç kolaylığı, satın alma işlemlerine kıyasla daha az bürokratik işlemler de OneCar'ı cazip kılan önemli özelliklerden bazıları."

 

Kaynak : http://www.milliyet.com.tr/tuketiciler-artik-otomobil-otomobil-2463553/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, Çağlar Bayur :

miami beach te de topless denize giriliyor, bu işler coğrafi olarak değişir

Haber ısmarlama olmuş. Doğruluğuna dair şüphelerim var. ABD'de 1 ay kalacak olanlar bile araç kiralamak yerine satın almayı tercih ediyor iken bu haber kafa karıştırdı. ABD'de popülerleşen bildiğim leasing yöntemi ile araç alma. Neyse aksine ülkemizde araç kiralama oranı oldukça yüksek. Bunun sebebi vergisel avantajlar. Ayrıca etiksel kavramların düşük olması.

 

Konuyu açmak gerekirse HP CEO'su şirket aracı ile pikniğe gittiği için istifa etmek zorunda kalmıştı. Şirket araçlarının masrafları vergiden düştüğü için bireysel kullanım "halka ait paranın gasp'ı" olarak yorumlanıyor. Yani adam şirketin sahibi olsada şirket aracını kişisel işlerinde kullanmıyor. Almanya'da ise örneğin bildiğim şirket aracı ile eve geliyor isen o aracın vergilerini sen bireysel ödüyorsun. Ancak ülkemizde özellikle lüks tüketimin çok büyük kısmı şirketlere faturalandırılıyor, eşine çocuğuna şirket üzerinden araç kiralıyor, personelede daha düşük maaş verip araç tahsis ediyorlar. Bu sebep ile kiralık araç oranı özellikle İstanbulda çok ciddi oranlarda. KGM bir ara anket yapmıştı. Hafta içi hergün köprüden geçen araçların %70'i şirket aracı gibi bir anket sonucu çıkmıştı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şirketlerin kiralamasında da olay ekonomik olması değil operasyon maliyeti ve yükünü üstünden atması içindir, diğer yandan krediblitesi azalmaz, vergi alacağı varsa kara geçr vs.

tekil kullanıcı kiralamaz, mantıksız

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 yıl sonra ...

Bu Consumer Reports makalesi otomobil satın almak ile uzun dönem kiralamak ("leasing") seçeneklerini detaylı olarak karşılaştırıyor, hatta bu ikisini yan yana koyan Ingilizce bir tablo bile veriyor.

Uzun dönem kiralamanın başlıca avantajları, son model bir otomobil kullanmak, normalde satın alabileceğinizden daha yüksek fiyatlı bir araca binmek, eğer bir işyeriniz varsa önemli vergi avantajları elde etmek, her sene (çift!) MTV ödememek, gibi.

Kiralamanın başlıca dezavantajları, kira kontratında belirtilen aylık km limitini aşamamak, kontrat süresinden önce aracı geri vermek isterseniz maddi zarara girmek, araca ek modifikasyonlar yapamamak, eğer sürekli olarak kiralık araç kullanırsanız bunun genelde satın almaya göre daha pahalıya gelmesi, gibi sıralanıyor.

Leasing vs. Buying a New Car - Consumer Reports

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...