Kia Niro Hybrid Türkiye'de
-
Etiket tabanlı benzer içerikler
-
Yazan: Efebey
Kia'nın A Segmenti temsilcisi Picanto, resmi tanıtımı 9 Mart 2017 tarihinde yapılacak olan Cenevre Otomobil Fuarı öncesinde, ilk görselleri ile resmi olarak tanıtıldı. Her ne kadar sportif görünüme sahip serinin en üstünde yer alan GT Line paketi ile tanıtılmış olsa da tasarımdaki kayda değer değişim gerçekten de çarpıcı olmasıyla dikkat çekiyor.
Bir önceki modelin daha minik ve sevimli görünümü yerine artık daha sinirli ve keskin hatlara sahip sportif tasarım yer alıyor. Ön panjur Kia'nın diğer modelleri ile oldukça benzeşirken, ön farların daha büyük ve çekik yapısı sinirli bir bakışın ortaya çıkmasını sağlıyor. Ön panjurun genel yapısı ile büyük farlar başarılı bir şekilde birleştirilmiş.
Arka tasarım ise daha geniş ve keskin hatları ise ön görünümün sportifliğine destek veriyor. Yan görünüm ise ön ve arkanın yana yansımaları hariç önemli bir değişiklik barındırmıyor. Bu arada aracın uzunluğunda herhangi bir değişiklik olmamasına rağmen dingil mesafesinin 2385mm'den 2400mm'ye çıkmış olması arka diz mesafesinin bir miktar genişlemiş olabileceği anlamına geliyor.
Kia; tarafından yapılan bir açıklamada ise belli bir değer verilmemesine rağmen yaşam alanı ve bagaj hacminin rakiplerinden daha geniş olduğu belirtiliyor.
Kokpit ise yenilenen dış tasarımdan çok daha fazla yenilik barındırıyor diyebiliriz. Son zamanların kokpit modası orta konsolda asılı gibi duran ve iki tarafı tuşlarla çevrili bilgi eğlence ekranı hoş bir görünüme sahip.
Sürücü ve yolcu tarafında yer alan ve dikine duruşu ile dikkat çeken dikdörtgen elips karışımı iri havalandırma üfleçleri ise ilginç bir görünüme sahip. Genel olarak bakılacak olursa kokpit birçok farklı markanın son zamanlarda benimsediği yapıya sahip olmasıyla dikkat çekiyor ve bize göre de eskisinden daha modern ve şık görünüyor.
Kullanılacak motorlar ile ilgili henüz bir bilgi bulunmasa da halen kullanılmakta olan 1.25lt atmosferik-benzin 85ps gücünde motorun elden geçmiş bir versiyonu ile Hyundai i20 modelinde de kullanılmaya başlanan 1.0lt 3 silindir turbo-benzin 100ps ve 120ps gücündeki motorların Kia Picanto modelinde de kullanılması muhtemel görünüyor. Ayrıca mevcut modellerde kullanılan ve eski teknoloji 4 ileri otomatik şanzıman yerine 6 ileri otomatik şanzıman kullanılmaya başlanabilir. Bu sayede hem performansta artış hem de yakıt tüketiminde düşüş sağlanabilir.
Yeni Kia Picanto'nun 9-19 Mart 2017 tarihlerinde gerçekleşecek Cenevre Otomobil Fuarı sonrası Avrupa'da satışına başlanacağı tahmin ediliyor. Ülkemize ise yaz başı gelmesi ve mevcut kur değerlerinde önemli bir artış olmazsa 55.000TL-57.000'den başlayan fiyatlarla satılması beklenebilir. (1 Euro=3.75TL)
-
Yazan: Efebey
Yeni Rio’nun platformundan yükselecek olan kompakt crossover, Mazda CX-3’ün en ciddi rakiplerinden biri olmaya hazırlanıyor.
Son yıllarda en hızlı gelişen kompakt crossover sınıfı Mazda CX-3, Jeep Renegade, Honda HR-V ve son olarak Türkiye’de üretilecek olan Toyota C-HR’nin katılmasıyla rekabetin çok sıkı yaşandığı bir segment olacağa benziyor. Bu pastadan payını almak isteyen KIA’da yeni Rio platformundan yükselecek olan kompakt crossover’ı ile iddialı olmayı hedefliyor.
Güney Koreli markanın 2013 Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıttı The Provo Concept ile benzer tasarıma sahip olmasını planladığı yeni CUV’unun ismini henüz açıklamadı.
Gelen bilgilere göre KIA’nın yeni CUV’u 2017 yılının üçüncü çeyreğinde pazara sunulmuş olacak.
-
Yazan: Efebey
Koreli üreticinin popüler modellerinden Sorento, üçüncü nesliyle yollara çıkmaya hazırlanıyor. Model İstanbul Autoshow’da sahneye çıkacak. Şu an yollarda olan Sorento üzerine inşa edilen bu yepyeni SUV'un tasarımında kalite algısı üst seviyede… Özellikle artan boyutlar iç mekanda da rahat ve ferah bir ortam vaat ediyor. Tasarımın en dikkat çekici yeniliği "kaplan burnu" ızgara olurken, bu ızgara eski nesildekine göre daha geniş. Şık farlar ve stoplar da yeni Sorento'nun dikkat çekici yanlarından… Otomobilin hatları artık daha sert ve belirgin... Bu da Sorento'yu daha vurucu ve sportif bir görünüme bürümüş. Selefine göre, daha alçak tavan çizgisi ve daha yüksek bel çizgisi ile dikkat çeken modelin camları da daha dar olarak tasarlanmış. Avrupa pazarında Sorento'nun kaputunun altında üç farklı motor seçeneği sunulacak. 2.4 litrelik 188 HP güç üreten ve 241 Nm torka sahip benzinli motor, Sorento'nun 0'dan 100 km /s hıza 10.4 saniyede ulaşmasını sağlıyor. Eğer aracı manuel değil de 6 kademeli otomatik şanzımanla tercih ederseniz, aracın 0'dan 100 km/s hıza ulaşması saniyenin 10'da 1'i daha yavaş gerçekleşiyor. Dizel cephesinde ise 2.0 litrelik ve 2.2 litrelik dört silindirli iki motor Sorento'nun kalbini attırıyor. 2.0 litrelik motor 6 kademeli otomatik şanzımanla kombine edilmiş ve 185 HP güç, 402 Nm tork değerine sahip. Bu versiyona sahip Sorento'nun 0'dan 100 km/s hıza ulaşması 10.4 saniye sürüyor. 2.2 litrelik ve motor gamının en güçlü versiyonu olan dizel motor ise 200 HP güç ve 441 Nm tork üretiyor. Bu aracın 0'dan 100 km/s hıza ulaşması 9.6 saniye… Kaynak -
Yazan: Mümin
Şimdi bu araç da CX-3 ten çok satarsa artık diyecek bir kelimem kalmaz bu millete. Aracın şekli hoşuna giden var mı ?
Kia, 1.6 litrelik dizel motor ve 7 kademeli çift kavramalı şanzıman olan 7 DCT'ye sahip Soul modelini, 82.900 TL fiyatla ülkemizde satışa sunuyor.
Kia'nın ilk olarak 6 kademeli tam otomatik şanzıman ile kombine edilen 1.6 litrelik dizel motorla ülkemizde satışa sunuduğu yeni Soul modeline bir yeni seçenek daha ekliyor. Markanın yeni geliştirdiği 7 DCT adlı 7 kademeli çift kavramalı şanzıman, güncellenen 1.6 litrelik dizel motor ile birlikte Soul'da yer almaya başlıyor.
Her iki seçeneği de sadece Premium donanım seviyesi ile sunan Kia, 6 ileri otomatik Soul modelini 78.900 TL fiyatla satarken, 7 DCT şanzımana sahip versiyon için 4.000 TL daha yüksek bir bedel olan 82.900 TL'yi belirlemiş.
6 kademeli tam otomatik şanzımana sahip Kia Soul'da görev yapan 1.6 litrelik dizel motor 4.000 devirde 128 hp güç ve 1.900 ile 2.750 devir aralığında 260 Nm tork üretirken, 7 DCT vitesli Soul'da 1.6 litrelik dizel ünite 4.000 devirde 136 hp güç ve 1.750 ile 2.500 devir aralığında 300 Nm tork üretir hale getirilmiş.
Güç ve tork değerlerindeki artış ile birlikte 7 DCT şanzıman, aracın son hızının 5 km/s iyileşerek 182 km/s'ye çıkmasını, 0'dan 100 km/s hıza ivmelenme süresinin ise 1,1 saniye azalarak 11,1 saniyeye gerilemesini sağlamış.
Bir diğer önemli gelişim ise aracın yakıt tüketimi değerlerinde yaşanmış. Aracın yakıt tüketimi şehir içinde, 1.5 litre azalışla 7.5 litreden 6.0 litreye, şehir dışında 0.5 litre azalışla, 5.2 litreden 4.7 litreye ve ortalamada 0.8 litre azalarak 6 litreden, 5.2 litreye düşmüş. Kia Soul'un emisyon değeri de 6 kademeli otomatik versiyonda 158 gr/km iken 7 DCT versiyonda 135 gr/km.
Kaynak : Habersefi.com
-
Yazan: EgeG
Uzun süredir satışta olan Kia Sportage'ın yeni kasası herkes tarafından merakla bekleniyordu. Özellikle Hyundai ix35'in tekrardan Hyundai Tucson olarak satılacak olması ve yeni Tucson'un çok beğenilmesi Sportage'a olan beklentileri bir hayli yükseltti.
Uzun bekleyiş nihayet sonlanmaya başladı. Geçtiğimiz günlerde Kia Sportage'ın yenilenen modeli kamuflajlarıyla yollarda yakalandı.
-
Tavsiye Edilen Mesajlar