Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Otomatik Şanzıman Arızası


bozkurt358
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Degisim olmamasi ya da degisim periyodunun cok cok uzun olmasi kullanici acisindan guzel bir haber. Ama sonucta motor kadar omrude olsa en azindan yuksek kilometrelerde (200 bin mesela) ve ya yogun kullanım sartlari altinda surulen araclarin sanzuman yaginin degismesi gerekir diye dusunuyor. Yag ne kadar uzun omurlu olsada illaki bir noktadan sonra yapisi degisir ve dayanikliligi azalir. Fayda zarar iliskisine bakmak lazim burada. Sanzuman yagi kac lira olasi bir sanzuman arizasi kac lira? 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

All Mazda vehicles equipped with SKYACTIV® TECHNOLOGY* have lifetime transmission fluid that only needs to be changed when a major transmission component or the entire transmission needs replacement.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

55 dakika önce, bozkurt358 :

All Mazda vehicles equipped with SKYACTIV® TECHNOLOGY* have lifetime transmission fluid that only needs to be changed when a major transmission component or the entire transmission needs replacement.

Sürekli ısınır soğuyan motor yağı için 6 ayda 1 servise çağırıyorlar, ama sürekli ısınıp soğuyan üstünde muazzam basınçla maruz kalan şanzıman yağı için ömür boyu diyorlar. De gitsinler oradan. 

Manuel şanzımanda da otomatik şanzımanda da yağ değişimi önemlidir. Manuelde de derler bunu ustalar sonra aşınan dişliler metal tozlarıyla daha çok aşınır daha çok ses çıkarmaya başlar. Aynı şekilde tork konvertörlü şanzıman yağını değiştirmeyip 150bine geldiğinde saçmasapan davranmaaından muzdarip bir sürü insan var. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, okkko :

Benzinli veya dizel farketmez. Skyactiv otomatik şanzumanın yağı değişmiyor. Eksiltmiyor, ilave edilmiyor. Kontrol bile etmeye gerek yok anormal bir durum yoksa veya sökülüp takılmadıysa. Enteresandır ama yağı ömürlük. Tabi normal bir atf değil bu yağ. Bu da bakım maliyetlerini tüketici açısından olumlu etkiliyor doğal olarak...

Bunu ögrendiğimiz iyi oldu teşekkür ederim. benim de 68k olmuştu kılavuzda ben de bulamamıştım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, Mutlu Tekir :

Sürekli ısınır soğuyan motor yağı için 6 ayda 1 servise çağırıyorlar, ama sürekli ısınıp soğuyan üstünde muazzam basınçla maruz kalan şanzıman yağı için ömür boyu diyorlar. De gitsinler oradan. 

Manuel şanzımanda da otomatik şanzımanda da yağ değişimi önemlidir. Manuelde de derler bunu ustalar sonra aşınan dişliler metal tozlarıyla daha çok aşınır daha çok ses çıkarmaya başlar. Aynı şekilde tork konvertörlü şanzıman yağını değiştirmeyip 150bine geldiğinde saçmasapan davranmaaından muzdarip bir sürü insan var. 

Sorun yok. O halde siz 6 ayda bir atf yi de değiştirin istediğiniz gibi olsun... benzer şekilde antifriz ve fren hidroliğini de ihmal etmeyin...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 saat önce, okkko :

Sorun yok. O halde siz 6 ayda bir atf yi de değiştirin istediğiniz gibi olsun... benzer şekilde antifriz ve fren hidroliğine ihmal etmeyin...

Siz Mazdayı dinleyip değiştirmeyip 5-6 sene sonra sorunlara yol açabilirsiniz. Zaten yetkili servisler fren hidroliğini de değiştirmiyor gerek yok ömürlük diyerek. Sonra araç 10-15 yaşına geldiğinde çürümüş fren hortumlarını görüyoruz. 

Her sıvının bir ömrü vardır. Fren hidroliği 2 yıl / 40bin km (nedense yetkili servislerimiz müşteri istemezse ful flush yapmıyor, 1 saat çok uğraştırıyor diye heralde), antifriz (çok şükür kullanıcı kitabında yazıyorlar), şanzıman yağı da yine 60-80bin km arası ömrü vardır. BL kasada yağ koyu kahverengiye dönüyor, servis illa100bin km.de zifirleşince değişecek, kitapta öyle yazıyor çünkü. Sonra 1-2. vites geçişinde niye sıkıntılar başlıyor diye zavallı kullanıcı sorunu bulamıyor. 

Aynı şekilde skyactivde de ömürlük dese de, viskozitesi çok ince yağ kullansa da, ek olarak şanzıman yağı soğutma kullanmasa da o yağın özellikleri yıllar geçtikçe değişecektir. Basınca maruz kalan her akışkan ısınır. Bu numarayı bmw de zamanında yapmıştı. Garanti bitince şanzımanlar patır patır sıkıntı vermeye başlamıştı. Şanzıman yağı ömürlüktür demek 10-15 yaşında bu araçların şanzımanlarında dinamit patlatmaktır. Tabi ülkemiz harici pazarlarda araçların ömürleri 10 sene olduğu için değişime gerek yok derler tabi.

İsteyen istediğini yapmakta özgürdür. 

Kullanıcıları yurtdışı forumları da takip etmelerini tavsiye ediyorum.

Servis çalışanının teki.

Alıntı

For a Skyactiv AT fluid change, you need about 3L of Mazda's FZ Transmission fluid, There is a drain plug, and the fill port is the tiny dipstick on the front of the transmission below the breather box.

Done a couple of them, we normally do Transmission services around 80K.

http://www.torontomazda3.ca/forum/showthread.php?82228-AT-Transmission-fluid-change-on-the-SKYACTIV

şanzıman servisinde çalışmış birisi

Alıntı

Hi folks, newb mazda owner here. I used to work in a transmission shop. I honestly believe in changing your tranny fluid every 30,000 miles. That being said, I just bought a 2014 mazda 6 with 68,000 miles on it. I asked the dealership i bought it from to do a transmission flush and change the filter. They told me not necessary until 100,000 miles and even then its just inspection. I told them sorry, I want to flush the fluid and change the filter. Local dealership said there is no filter to change. I showed them the part number for a filter and went to a different dealership. 2nd dealership called in the shop foreman to talk with me. I asked him how often he changed his fluid. He said he didnt drive a mazda but did his every 30,000 just like me. He said there is no way to connect the flush machine to the skyactive tranny to do a catalytic converter flush so all they could do was drop the pan install a new filter and run the 4 quarts through which only removes about half the old fluid. I would have to run it for an hour or so and drain and repeat to get more of the converter fluid out. I caught the shop foreman in the break room and slipped him a 20$. When he gave me the car back he said he dug up about 3 more quarts in the shop and ran it through so if i believe him i should be good to go for another 60,000 between what i believe and the factory does. The mazda tranny fluid is blue and expensive. Its a non maintenance item because they last past the warranty but just barely. If you plan on keeping your car and driving the wheels off it like i do mine change the blue stuff and drop the pan, do the filter and do more than the single flush. My opinion fwiw.
 

http://forum.mazda6club.com/atx-transmission-discussion/355289-transmission-service.html

 

Alıntı

I was reading the PDF and it clearly outlines ''SKYACTIV-DRIVE FW6A-EL AT with “ATF-FZ” is "filled for life" (no change intervals for ATF required) and flushing is not recommended as part of service maintenance. There are no oil cooler lines and the replacement SKYACTIV-DRIVE FW6A-EL AT will come with a new oil cooler, which is mounted directly to the case.''

I recently got a maintenance menu pricing for my 2013 & 2015 Mazda 3 from my local dealer and it included the following:

Before 60,000 km (37,500 miles)
Recommended Perform Transmission Flush & Fill (additional warranty with service) $236.11 tax in

This leaves me confused, as the maintenance schedule found on the Mazda website does not list this service anywhere.


EDIT: This was the Appointment Coordinator's response, and it makes sense.

Yes the SkyActiv Transmission is filled for life, but your warranty is only good until 5 years or 100,000 km if you have a 2014. 2015 however have an unlimited Km for five years. If you plan on keeping your vehicle longer than the fifth year, by doing the flush give you a warranty dollar amount for any future repairs. The list provided to you is pricing that is done at certain intervals for those who want that information if those services were performed. Page two is a list of what Mazda recommends for services.
It is up to the customer to decide if they want to do the fluid flushes to prolong the warranty on the effected items.

Hope this helps.

http://mazda3revolution.com/forums/2010-2013-mazda-3-skyactiv-how-guides/16874-atf-fluid-checking-2.html

Madem şanzıman yağı ömürlük, bu arkadaşa servis yağ değişimi ile ek olarak şanzıman garantisi neden uyguluyor?

 

vs. bir sürü konu var.

BMW deki ömürlük şanzıman yağı tartışması..

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=408585

 

Şanzımanının ömrünü dert edinen arkadaşlar 60bin km.den sonra dipstick den bakarak şanzıman yağının rengini sürekli kontrol etsinler. Renkte koyulaşma olursa değişsinler.

Nasıl kontrol edilebileceğine de buradan ulaşabilirsiniz. @ediz07

ATF-FZ REQUIRED FOR SKYACTIV DRIVE 6-SPEED AUTOMATIC TRANSAXLE.pdf

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dot_3_1571_4_20160127161749.jpgen iyilerden continental grubunun ATE marka fren hidrolik sıvısı : 

 

na ausencia desta informaçao substituir a cada 12 meses

bu bilgilerin yokluğunda her 12 ayda bir değiştirin diye çevirdi  google

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlk ATF değişiminizden sonra görüşelim lütfen. @Mutlu Tekir

Yardım gerekirse buralarda olucam... Ama size pek gerekmeyecekmiş gibi duruyor. Yabancı forumlardan bakıp değiştirir artık gittiğiniz servis...

Servise gelir müşteri protokole sadık kalıp değiştirmezsin olur mu öyle şey der, insanlık yapıp değiştirirsin servis hırsız olur. Nasıl iştir anlamadım...

...mevzu bi yana...

Kimse kusura bakmasın ama bu muhabbetler beni cidden yıpratıyor. Bilgi istiyorsanız bilgi, prosedür istiyorsanız prosedür vereyim. Yardım gerekirse seslenin gelir yazarım aklım bilgim tecrübem yettiğince. Ama ikili atışmalarda yokum. Bilgi paylaşım ortamı mı, alt etme arenası mı, yoksa egoları tatmin yeri mi burası...

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22.10.2017 at 13:44, okkko :

Sorun yok. O halde siz 6 ayda bir atf yi de değiştirin istediğiniz gibi olsun... benzer şekilde antifriz ve fren hidroliğini de ihmal etmeyin...

 

27 dakika önce, okkko :

 

...mevzu bi yana...

Kimse kusura bakmasın ama bu muhabbetler beni cidden yıpratıyor. Bilgi istiyorsanız bilgi, prosedür istiyorsanız prosedür vereyim. Yardım gerekirse seslenin gelir yazarım aklım bilgim tecrübem yettiğince. Ama ikili atışmalarda yokum. Bilgi paylaşım ortamı mı, alt etme arenası mı, yoksa egoları tatmin yeri mi burası...

Mazda nın prosedürünü ezbere yazarak bana cevap vermek harici bilimsel bir bilgi verseniz daha yararlı olurdu. 

Selametle...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tartışacak bir şey yok arkadaşlar. Birbirimizi kırmayalım böyle gereksiz konularda. Mazda bu yağın ömür boyu olduğunu ve değiştirilmesi gerekmediğini söylüyor. İsteyen değiştirmekte özgür. Kimisi Mazda'nın dediğini uygular değiştirmez. Kimisi de içi rahat etmez değiştirir. Herkes özgür istediğini yapmakta.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu yağ 10 yıl - 20 yıl belki de 30 yıl sorunsuz kullanılabilir hiç bir fikrim yok. Ama "ömür boyu değiştirmeye gerek yok ifadesi" bana çok iddialı geliyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

55 dakika önce, Mutlu Tekir :

 

Mazda nın prosedürünü ezbere yazarak bana cevap vermek harici bilimsel bir bilgi verseniz daha yararlı olurdu. 

Selametle...

Ne söylememi isterdiniz? Sizin gibi forumları karıştırıp kaynağı ve doğruluğu tartışılır subjektif bilgiler mi vereyim. Onu internette boş gezen herkes yazar. Emin olmadığım hiçbirşeyi yazmam. Duyduğumu da yazmam. Çünkü ağzımdan çıkan beni bağlar. Sizi bağlar mı? 

Bunu tasarlayan ve imal eden değiştirmeyeceksin diyorsa değişmiyordur. Ben işimi kitabına göre yaparım. Ama bir kullanıcı olarak siz istediğinizi yapmakta özgürsünüz. Ama değiştirme prosedürüne internetten bakarsanız üzülürsünüz...

Bu arada prosedürü ezbere yazmak demişsiniz ya, kendi prosedürünüzü kendiniz yazın buyrun... Lazım olur o prosedür size de bigün... 

Benimle bilimsel bilgi muhabbetine hiç girmeyin, burda herkesin anlayacağı dilde yazmaya çalışıyorum. Herkes sizin gibi otomotiv yüksek mühendisi olmayabilir değil mi? Copy paste yada çeviri yapmıyorum en azından...

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar Merhaba

Sn @Mutlu Tekir, mazda hiroshima nin açıkladığı bir servis bültenini, hiç bir servis personeli, bilimsel kademe de öğrenmek sorunda değil sadece uygulamak zorundadır bence.

Ne Sn.  @okkko Okan bey,  ne Merser Halil usta, bu bültenlerdeki verilerin mantığını öğrenmek zorunda deildir. O bültende yazılan uygulama yapıldığını sürece, muhattap, mazda hiroshima dır.


Bu konu ile ilgili sorusu olan, merak eden, kafasında bir şeyler yerleşmeyen,   ille de öğrenmek ve emin olmak istiyorsa  hiroshima da ki yetkili mühendis ile tartışmaya girmeli bence.. adam altına imzasını atmış..   bu konunun muhattapı  yetkili servisler değil, tasarımcı mühendislerdir..  Kimse yanlış anlamasın

 

Konumuza dönersek, ilgi çekmesi açısından en son söyleyeceğimi en başta söyleyeyim.. Fren hidroliğinin ömrü 2 sene olsa da

SKYACTIV_D şanzımanın Şanzıman sıvısının ömrü,  Evet ömür boyudur..  Uzun yıllardır. Buradaki ömür belki insan ömrü değil şanzıman ömrü de olabilir =) 

neyse Sebeplerine gelelim.. Neden bu şanzıman sıvısı ( yağ değildir)   ömür boyu gider...

ilgisini çekmeyen buradan sonrasını okumayabilir...

 

Şimdi arkadaşlar ortak kabul görmüş bir veri var elimizde.. Bu sıvıya zarar veren şey NEM ve SICAKLIK tır.. 

bunu bir yere not edelim ve , şanzımanın kapalı bir devre olduğunu kabul ederek,  NEM sorununu ortadan kaldıralım..    Gelelim sıcaklığa...

Tork konvertörlü şanzımanlarda motor devri arttıkça konvertördeki sıvıyı dönderir. bu sıvı da türbinin diğer tarafındaki sıvıyı dönderir ve o sıvı da şanzımanı dönderir.. 

bazı tork konvertörler de ki boşluk çok fazladır ve verim düşüktür.. bu özellikle aşırı konfor lu tasarlanmış şanzımanlarda ve güçsüz motorlarda böyledir. motor alt devirde boğulup kalmasın diye  motor devri şanzıman devrinden önde gider ve bir güç kaybı oluşur.. işte buradaki güç kaybı  şanzıman sıvısında kaybolan ISI dır.   aynı aracın otomatik ile manuel i arasında 10 hp fark varsa,  bu 10 hp ısı olarak şanzıman sıvısı tarafından absorbe edilir ve öndeki yağ soğutucu vasıtası ile  doğaya bırakılır..  örneğin 2. nesil mazda 3..  

2. nesil mazda 3 de en yükseke mertebe de  tork konvertör boşluğu vardır.. zaten bu yüzden araba gitmiyor diyorsunuz..  yani 2. nesil mazda 3 ün  şanzıman sıvısı  aşırı ısı ya maruz kalmakta  ve çok çabuk eskimektedir.  misal 90 bin km mi gitti..  bunu aklımızda tutalım

şimdi bu tork konvertörler  bazı şanzıman yazılımları ile  belli bir devir veya hızda  türbinleri MEKANİK olarak kitlemekte ve şanzıman sıvısından yükü almaktadır..

Bu noktada @zoptrik i çağıralım..   Kendisinde tork konvertörü öten bir opel omega var..  ve sürekli ötüyor tork konvertörü..    ama opel omega nın şanzımanının şöyle bir özelliği var ve 80km/h  hıza çıktığınız anda tork konvertörü KİLİTLENİYOR..   evet gayet sesli bir şekilde kitlendiği anda,  tork konvertörünün sesi kesiliyor.. içerisindeki sıvıdan yük kalkıyor. Bu 80 km/h hızdan itibaren şanzıman sıvısı yük altında kalmayıp, sadece dolanıyor.

devam edelim,  tam bilmiyorum yerini ama 2.nesil mazda 3 lerde  120km hızda mı , hem 120 hız hem 3500 devirde mi  kitleme yapıyor ve  halk arasında buna 4,5 vites diyorlar .. devir bir tık düşüyor o noktada..

şimdi gelelim skyactiv-d  şanzımana

bunun için de @M.E.G i çağıralım...

kendisinin mazda 6 sı  sadece motor soğukken tork konvertöründeki sıvıya yük bindiriyordu ve motor ısındıktan sonra  bir de çok düşük bir devirde hemen konvertörü kilitliyordu..  Mazdanın övündüğü de bu zaten. şanzımanda fazla güç kaybı olmuyor.  şanzıman sıvısına yük binmiyor ve ISINMIYOR... motor devri ile şanzıman hızı, tıpkı manuel şanzıman gibi paralel ilerliyor.. 

belki 300 bin km de şanzıman plate leri eskiyecek, veya kilitleme bozulacaktır..  revizyon isteyecektir.. Sıvı şanzımandan daha uzun süre görevini yapabilecek pozisyonda ise,  skyactiv-d şanzıman sıvısı ömür  boyu gider demek doğrudur. 

Özetle : 

SKYACTIV-D şanzımanın çok yüksek kilitlenme oranı sebebiyle  Şanzıman sıvısı çok fazla ısınmadığı için, yüksek sıcaklıklara maruz kalmadığı için, kapalı ortamdaki sıvının hava ve nem ile buluşmadığı için,  

2. nesil mazda 3 te 90 bin km giden şanzıman sıvısı  skyactiv-d şanzımanda 450 bin gidebilir.

Muhakak mazda bu şanzıman için gereken özel sıvıyı tasarlatmış ve en üst mertebede dayanıklı olmasını talep etmiştir...  ama esas Keramet sıvıda değil Şanzımandadır..  

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

        Arkadaşlar benim bildiğim herşeyin bir raf ömrünün olduğudur kullanılmasa bile her şeyin bir son kullanma tarihi vardır. Şanzıma bırakılan yağ ATF dir tabii ATF ninde fafklı performas seviyelerine göre türleri var ben de bir otomatik kullanıcısı olarak eğer km az ise yağın,  ömrü süresinde değişilmesi taraftarıyım(2-3 yıl veya raf ömrü ne kadarsa ) km yapımına göre değişecek olursak bence 50.000 km en iyi değişim zamanı olacaktır. Bunu neden yazdım motor yağı dahi 10.000 değişiyor ise ki ne kadar dayanıklı bir yağdır bence sonuçta ATF de zaman ve kullanım zarfında özelliğini kaybeder.  Zaten tork konvektörlü araçlarda yağın tamamını bir seferde değişmezsiniz karteri açıp yağı boşalttığınızda tork konvektörü ve soğutma sistemindeki yağ içinde kalır yarısı değişip devam edilebilir veya bir kez yenilenip bir müddet çalıştıktan sonra tekrar boşaltılıp bir daha yenilenebilir. %75 yeni bir yağla devam edilebilir.100 bin tl lik bir arabada 100 tl lik yağın bahsimi olur hemde 50.000 de bir.

         Servisin kullanım prosedürüne saygı duyuyorum değişim km sınırı yoksa bile bu periyodu servis ustaları belirleyecektir zaten gerek duyulması gibi bir ifade geçmişti yukarıda yanılmıyor isem , yağ özelliğini kaybettiğinde zaten kendini belli eder bunuda ustalar anlar veya yağın durumuna yağ çubuğundan dahi bakarak karar verebilirler ee tabii bu demek değildirki kullanıcı kendi isteğiyle yağını değiştirmesin isteyen değiştirir.

         Benim arabam tork konvektörlü eski bir araba ama 50.000 de bir değişirim ve hem karterin dibindeki mıknatısı hemde filtreyi temizlerim değişirken hem mıknatıstaki demir tozlarını hemde filtreyi görünce yağı ve filtreyi değişmekle mantıklı bir iş yaptığımı anlarım.

8 saat önce, okkko :

Ne söylememi isterdiniz? Sizin gibi forumları karıştırıp kaynağı ve doğruluğu tartışılır subjektif bilgiler mi vereyim. Onu internette boş gezen herkes yazar. Emin olmadığım hiçbirşeyi yazmam. Duyduğumu da yazmam. Çünkü ağzımdan çıkan beni bağlar. Sizi bağlar mı? 

Bunu tasarlayan ve imal eden değiştirmeyeceksin diyorsa değişmiyordur. Ben işimi kitabına göre yaparım. Ama bir kullanıcı olarak siz istediğinizi yapmakta özgürsünüz. Ama değiştirme prosedürüne internetten bakarsanız üzülürsünüz...

Bu arada prosedürü ezbere yazmak demişsiniz ya, kendi prosedürünüzü kendiniz yazın buyrun... Lazım olur o prosedür size de bigün... 

Benimle bilimsel bilgi muhabbetine hiç girmeyin, burda herkesin anlayacağı dilde yazmaya çalışıyorum. Herkes sizin gibi otomotiv yüksek mühendisi olmayabilir değil mi? Copy paste yada çeviri yapmıyorum en azından...

 

       SN okko bu şanzımanda nerdeyse ömürlük farklı bir ATF kullanıldığını söylemişsiniz acaba bu ATF serviste varmı hangi marka ve hangi performas seviyesinde bir yağ bilgi verebilirimisiniz. 

       Sn Zealot tork konvektörlü araçlarda da yağ ısınıyor aksi halde soğutma ihtiyacı olmazdı , araçların sisteminde bu soğutma için radyatör bile var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende onu diyorum . tork konvertörlü araçlarda zaten yağ ısınıyor..  skyactiv-d  şanzıman çok yüksek kilitleme oranına sahip..    sizinkinde %75 olan kilitleme oranı   skyactiv-d şanzımanda %95.

sizin 50 bin de değiştiğiniz sıvı..  skyactiv-d  de  250 bin gider... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Zealot :

bende onu diyorum . tork konvertörlü araçlarda zaten yağ ısınıyor..  skyactiv-d  şanzıman çok yüksek kilitleme oranına sahip..    sizinkinde %75 olan kilitleme oranı   skyactiv-d şanzımanda %95.

sizin 50 bin de değiştiğiniz sıvı..  skyactiv-d  de  250 bin gider... 

               Yağın ne kadar gideceğini bilmek için 250 bin yapmış bir aracın yağını irdelememiz gerekir öyle ezbere oranlayamayız şu an tahmin konuşuyoruz, servis diyor ki mecburi bir değişim zamanı yok gerek duyulursa , gerek duyulup duyulmadığınada servisteki ustalar karar verecektir lakin hali hazırda kullandığımız ATF lerin ömrü belli lakin Sn okko nu bahsettiği ATF nasıl bir yağ veya farkı ne , bu nokta belirleyici unsur olacaktır. 

              Senede 20.000 km yapan bir kullanıcı sizin tahminize göre nerdeyse 13- 15 yıl yağı değiştirmeyecek bu senin gibi arabadan anlayan birine mantıklı geliyormu zorlasan zorlasan ömrü 5 yıl olsun yağın , hiç km yapmasa bile bu zaman zarfında değişmesi gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi keramet yağda değil. şanzımandan..    yağı  az kullanıyor.. az deforme ediyor.. konvertörü  direk kilitliyor..  bir gün gelirsen elimizdeki skyactivlerden birinde uygulamalı gösterebiliriz 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Ne kadar az kullanırsa kullansın tork konvektörü zaten bir pompadır yağ tüm sistemde yüksek basınçla dolaşır bu durumdada bu yağ eskir be abi. Bunun kaçarı yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi tork konvertörü ilk kalkış anından hemen sonra devreden çıkıyor..   

fatihin arabadan biliyoruz..  opel omegada ARIZALI cayır cayır öten tork konvertörü  80km hıza gelince küt diye kitliyor ve  mekanik   manuel vites gibi  direk kavrıyor.. ses kesiliyor.  80 den sonra sessizce ilerliyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 dakika önce, NoooFearrrr :

...

SN okko bu şanzımanda nerdeyse ömürlük farklı bir ATF kullanıldığını söylemişsiniz acaba bu ATF serviste varmı hangi marka ve hangi performas seviyesinde bir yağ bilgi verebilirimisiniz. 

       Sn Zealot tork konvektörlü araçlarda da yağ ısınıyor aksi halde soğutma ihtiyacı olmazdı , araçların sisteminde bu soğutma için radyatör bile var.

Mazda orjinal oil ATF FZ diye geçer. Bizde var diğer servisleri bilemiyorum. Eski nesil otomatiklere bu konmayacağı gibi skyactiv drive lara da normal atf konmuyor. Normal çalışma sıcakkığı 80derecedir. Yağ için çok sıcak sayılmaz. Piyasada muadili var mıdır bilemiyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...