Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Otomatik Şanzıman Arızası


bozkurt358
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

skyactiv -d şanzıman  tork konvertörlü şanzımanlar kategorisinde  en yüksek kilitleme oranına sahip şanzımandır..  neredeyse %95 oranla kilitli çalışır..  hep manuel vites  baskı balata kilitli gibi düşünebilirsiniz.

bu yüzden verim yüksek,  ısınma az,  tüketim düşüktür

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, okkko :

Mazda orjinal oil ATF FZ diye geçer. Bizde var diğer servisleri bilemiyorum. Eski nesil otomatiklere bu konmayacağı gibi skyactiv drive lara da normal atf konmuyor. Normal çalışma sıcakkığı 80derecedir. Yağ için çok sıcak sayılmaz. Piyasada muadili var mıdır bilemiyorum...

Teşekkürler Sn okko.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Features of SKYACTIV-DRIVE

・Combines all the advantages of conventional automatic transmissions, continuously variable transmissions, and dual clutch transmissions
A dramatically widened lock-up range improves torque transfer efficiency and realizes a direct driving feel that is equivalent to a manual transmission

mazda sitesinde belirtilen bir paragraf

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, Zealot :

skyactiv -d şanzıman  tork konvertörlü şanzımanlar kategorisinde  en yüksek kilitleme oranına sahip şanzımandır..  neredeyse %95 oranla kilitli çalışır..  hep manuel vites  baskı balata kilitli gibi düşünebilirsiniz.

bu yüzden verim yüksek,  ısınma az,  tüketim düşüktür

Ben şanzımanın teknoljisi hakkında detayli bilgiye sahip değilim sadece genel olarak değerlendirdim km yağ ömrü açısından.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

abi şanzıman manuel gibi çalışıyor .  yağ 'a yük binmiyor..    mekanik kilitli..        aynı yağı  senin arabaya koy  50 bin km sonra  tokat üzüm pekmezi gibi olur 

 

___________________________________________________________

 

bakın 2. nesildeki 4 ileri şanzımana göre  açık ara  çok daha yüksek kilitleme oranına sahip olan 5 ileri şanzıman bile %64 kitleme oranına sahipken   bu oran skyactiv de  %89'a çıkartılmış..   

muazzam yüksek kitleme oranına sahip ..   

skyactiv-drive_03_en.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Zealot :

abi şanzıman manuel gibi çalışıyor .  yağ 'a yük binmiyor..    mekanik kilitli..        aynı yağı  senin arabaya koy  50 bin km sonra  tokat üzüm pekmezi gibi olur 

Daha önce yazdığım gibi buşanzımanın teknolojisi hakkında bilgim yok ama araştırıp öğreneceğim belki sonra gene yazarım. :) 

14 dakika önce, Zealot :

 

abi şanzıman manuel gibi çalışıyor .  yağ 'a yük binmiyor..    mekanik kilitli..        aynı yağı  senin arabaya koy  50 bin km sonra  tokat üzüm pekmezi gibi olur 

 

___________________________________________________________

 

bakın 2. nesildeki 4 ileri şanzımana göre  açık ara  çok daha yüksek kilitleme oranına sahip olan 5 ileri şanzıman bile %64 kitleme oranına sahipken   bu oran skyactiv de  %89'a çıkartılmış..   

muazzam yüksek kitleme oranına sahip ..   

skyactiv-drive_03_en.jpg

Peki bu yüksek kilitleme olayını nasıl sağlıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmişte araçlar uzun yıllar kullanılırdı. Araçtaki fren hidrolik yağı ve şanzıman yağı gibi yağlar biryerlerden sızdırarak azalır ve bakım esnasında kontrol edilerek  noksan miktar tamamlanırdı. Dolayısı ile büyük arıza sök tak olmadığı taktirde zaman içerisinde büyük ölçüde kendiliğinden değişmiş olurdu.

Şimdi teknolojinin ilerlemesi hem sistemlerin çalışma şekilleri, hem yağların çeşit ve kaliteleri, hem  de sızdırmazlkık özellikleri gelişti. Ayrıca Tüketici toplumuna geçiş ile aynı araçlar artık uzun yıllar kullanılmıyor. Hal böyle olunca ömürlük şanzıman hidrolik yağı kavramı bana tuhaf gelmiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Skyactiv D şanzıman ZF ile hemen hemen aynı kilit oranlarına sahip. Zf piyasanın en iyisidir bu arada. 

Mazda6  1 ve 2. Viteslerde 1800-1900 devir civarı kilitliyor ve hiç boşa çevirmiyor şanzımanı @Zealot un dediği gibi. 

3 vites 1300 devir yanlış hatırlamıyorsam 4-5-6 sürekli kilitli zaten. 

Zf de aynısıydı kullandığım en keyifli 2 tork konvertörlü şanzıman.

Bmw’ yi 90 bin bakıma götürdüğümde şanzıman yağının ömürlük olduğunu söylediler. “

Abi ben size saygı duyuyorum ama benim değişmem lazım, rahatsız olurum” diye zorla değiştirtdim.

Bu benim kararımdı. Bunu kalkıp da servisteki kimseyle de tartışmadım. Servis prosedürü bu şekilde.

@Zealot çok doğru bi konuya değinmiş. 2. Nesil Mazda3 de yarım saat performanslı kullan vites kutusunun etrafı falan komple ısınıyor. Mazda 6 da 1 saatten fazla dip gazla gittim ( bahsettiğim sürekli 5500-6700 devir arası) en ufak ısınma söz konusu olmuyor.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tork konvertör de kayıbın önüne geçmenin tek yolu  ön ve arka türbinleri kilitlemektir fakat bunun bazı dezavtajları var.. 

örneğin 1.6 dizelde  turbo dolmadan kitlenirse  araba yığılıp kalır.. dolduramaz turboyu.. manuel viteste kalkarken yarım debriyaj yapma şansınız var.. otomatikte yok..      

1.6 benzinli de bi yokuşta  kitlerse şanzımanı  1. viteste bile çıkamazsınız.. 

baya dik bi yokuş düşünün .. manuel viteste nasıl yarım debriyajla  motoru devirlendirip sonra kaldırıyorsunuz,    otomatikte de böyle olması için geç kitlemek gerekiyor. 

mazda da sonunda diğer üreticiler gibi konunun üstünde çalışmış,  ilk 3 viteste biraz geç  ve 4-5-6 yı diretk kitleme ye göre ayarlamış.   

benzinli skyactivler 2000 devirde bile yeterince güçlü..  1. vitesin kitlemesi de  biraz daha geç 

 ama diğer vitesler de hemen kitliyor..

Dizeller için  kendini garantiye almış ve şanzıman oranını   benzinliye göre  aşırı kısaltmış..   dizel sorunun da kısa şanzıman oranıyla çözmüş.  

  dizellerde 1. viteste 20 ile giderken  2000 devirde falan gidiyor..     1de en fazla 40  2.de en fazla 70 yapıyor dizel cx3 ve mazda 3 .    vitesler birbirine çok yakın..       1. viteste  tork konvertörü çalışıp hızlandıktan sonra  diğerleri peşinden  kiltleyerek gidebilir.    

yani kağıt üstünde hesaplarla kitaplarla uğraşarak  en optimum seviyeye çekmeye çalışmışlar. 6 veya daha fazla vites olaması da işleri kolaylaştırıyor.. 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Zealot :

Arkadaşlar Merhaba

Sn @Mutlu Tekir, mazda hiroshima nin açıkladığı bir servis bültenini, hiç bir servis personeli, bilimsel kademe de öğrenmek sorunda değil sadece uygulamak zorundadır bence.

Ne Sn.  @okkko Okan bey,  ne Merser Halil usta, bu bültenlerdeki verilerin mantığını öğrenmek zorunda deildir. O bültende yazılan uygulama yapıldığını sürece, muhattap, mazda hiroshima dır.


Bu konu ile ilgili sorusu olan, merak eden, kafasında bir şeyler yerleşmeyen,   ille de öğrenmek ve emin olmak istiyorsa  hiroshima da ki yetkili mühendis ile tartışmaya girmeli bence.. adam altına imzasını atmış..   bu konunun muhattapı  yetkili servisler değil, tasarımcı mühendislerdir..  Kimse yanlış anlamasın

 

Konumuza dönersek, ilgi çekmesi açısından en son söyleyeceğimi en başta söyleyeyim.. Fren hidroliğinin ömrü 2 sene olsa da

SKYACTIV_D şanzımanın Şanzıman sıvısının ömrü,  Evet ömür boyudur..  Uzun yıllardır. Buradaki ömür belki insan ömrü değil şanzıman ömrü de olabilir =) 

neyse Sebeplerine gelelim.. Neden bu şanzıman sıvısı ( yağ değildir)   ömür boyu gider...

ilgisini çekmeyen buradan sonrasını okumayabilir...

 

Şimdi arkadaşlar ortak kabul görmüş bir veri var elimizde.. Bu sıvıya zarar veren şey NEM ve SICAKLIK tır.. 

bunu bir yere not edelim ve , şanzımanın kapalı bir devre olduğunu kabul ederek,  NEM sorununu ortadan kaldıralım..    Gelelim sıcaklığa...

Tork konvertörlü şanzımanlarda motor devri arttıkça konvertördeki sıvıyı dönderir. bu sıvı da türbinin diğer tarafındaki sıvıyı dönderir ve o sıvı da şanzımanı dönderir.. 

bazı tork konvertörler de ki boşluk çok fazladır ve verim düşüktür.. bu özellikle aşırı konfor lu tasarlanmış şanzımanlarda ve güçsüz motorlarda böyledir. motor alt devirde boğulup kalmasın diye  motor devri şanzıman devrinden önde gider ve bir güç kaybı oluşur.. işte buradaki güç kaybı  şanzıman sıvısında kaybolan ISI dır.   aynı aracın otomatik ile manuel i arasında 10 hp fark varsa,  bu 10 hp ısı olarak şanzıman sıvısı tarafından absorbe edilir ve öndeki yağ soğutucu vasıtası ile  doğaya bırakılır..  örneğin 2. nesil mazda 3..  

2. nesil mazda 3 de en yükseke mertebe de  tork konvertör boşluğu vardır.. zaten bu yüzden araba gitmiyor diyorsunuz..  yani 2. nesil mazda 3 ün  şanzıman sıvısı  aşırı ısı ya maruz kalmakta  ve çok çabuk eskimektedir.  misal 90 bin km mi gitti..  bunu aklımızda tutalım

şimdi bu tork konvertörler  bazı şanzıman yazılımları ile  belli bir devir veya hızda  türbinleri MEKANİK olarak kitlemekte ve şanzıman sıvısından yükü almaktadır..

Bu noktada @zoptrik i çağıralım..   Kendisinde tork konvertörü öten bir opel omega var..  ve sürekli ötüyor tork konvertörü..    ama opel omega nın şanzımanının şöyle bir özelliği var ve 80km/h  hıza çıktığınız anda tork konvertörü KİLİTLENİYOR..   evet gayet sesli bir şekilde kitlendiği anda,  tork konvertörünün sesi kesiliyor.. içerisindeki sıvıdan yük kalkıyor. Bu 80 km/h hızdan itibaren şanzıman sıvısı yük altında kalmayıp, sadece dolanıyor.

devam edelim,  tam bilmiyorum yerini ama 2.nesil mazda 3 lerde  120km hızda mı , hem 120 hız hem 3500 devirde mi  kitleme yapıyor ve  halk arasında buna 4,5 vites diyorlar .. devir bir tık düşüyor o noktada..

şimdi gelelim skyactiv-d  şanzımana

bunun için de @M.E.G i çağıralım...

kendisinin mazda 6 sı  sadece motor soğukken tork konvertöründeki sıvıya yük bindiriyordu ve motor ısındıktan sonra  bir de çok düşük bir devirde hemen konvertörü kilitliyordu..  Mazdanın övündüğü de bu zaten. şanzımanda fazla güç kaybı olmuyor.  şanzıman sıvısına yük binmiyor ve ISINMIYOR... motor devri ile şanzıman hızı, tıpkı manuel şanzıman gibi paralel ilerliyor.. 

belki 300 bin km de şanzıman plate leri eskiyecek, veya kilitleme bozulacaktır..  revizyon isteyecektir.. Sıvı şanzımandan daha uzun süre görevini yapabilecek pozisyonda ise,  skyactiv-d şanzıman sıvısı ömür  boyu gider demek doğrudur. 

Özetle : 

SKYACTIV-D şanzımanın çok yüksek kilitlenme oranı sebebiyle  Şanzıman sıvısı çok fazla ısınmadığı için, yüksek sıcaklıklara maruz kalmadığı için, kapalı ortamdaki sıvının hava ve nem ile buluşmadığı için,  

2. nesil mazda 3 te 90 bin km giden şanzıman sıvısı  skyactiv-d şanzımanda 450 bin gidebilir.

Muhakak mazda bu şanzıman için gereken özel sıvıyı tasarlatmış ve en üst mertebede dayanıklı olmasını talep etmiştir...  ama esas Keramet sıvıda değil Şanzımandadır..  

 

 

 

 

Heh şöyle sonunda,  eline aklına sağlık. 

Forumu ego tatmin etme ya da alt etme ortamı diye niteleyip dediğini yapan birilerine karşın ne güzel fikir ortamı oluştu. Yazılanı anlamayıp sadece bir kısmını görüp de copy paste demek de ayrı bir körlük. Otomotivci değilim o bile bilinmiyorken laf yetiştirmeye çalışmak yazık. Bu sorgulamama olayı ülkece var zaten fanboyluk düzeyinde. Şanzıman yağı konusunda no fear hocamla aynı düşündüğümü belirtmişim ve karşılığıdaki cevaplar ortada. Teknik detay bilmeyince de bilmiyorum diyerek kabullenmek yerine alt etme yarışına girmek... Ne diyim. Mazda dan gelen bilgileri sorgulamaya devam ediyoruz biz. Son kullanıcılar anlamayabilir normal olarak. Dediğim gibi selametle. 

Zealot hocama dönersek sağolasın öncelikle. Dediklerinde haklısın. Mazda çift kavrama gibi çalışan tork konvertörlü şanzıman yapmış. Güzel de bir şanzıman gerçekten. Şanzımanın hemen kitlenmesi sıvıya yine de yük bindirir ama. En büyük yük ilk kalkışta ve ara hızlanmalarda olur. Bu durumlarda şanzıman kitli değil. Yine muazzam basınçlara maruz kalıyor. Kitli olduğu durumlarda zaten türbinle statorun devir sayıları yakın olacak kayıp yük çok fazla değil. 

Yukarıda 80 derecede çalıştığı belirtiliyor. Her yağın raf ömrü varken, ve yağ 80 derecelere kadar geliyor sürekli ısınıp soğuyor bu yağın bir ömrü illaki vardır. Ha 100bin km olmaz 150 200 olur belki ama bu sefer de yıldan ötürü yağın özelliklerinde viskozitesinde değişme olur. 

48 dakika önce, Zealot :

 

abi şanzıman manuel gibi çalışıyor .  yağ 'a yük binmiyor..    mekanik kilitli..        aynı yağı  senin arabaya koy  50 bin km sonra  tokat üzüm pekmezi gibi olur 

 

___________________________________________________________

 

bakın 2. nesildeki 4 ileri şanzımana göre  açık ara  çok daha yüksek kilitleme oranına sahip olan 5 ileri şanzıman bile %64 kitleme oranına sahipken   bu oran skyactiv de  %89'a çıkartılmış..   

muazzam yüksek kitleme oranına sahip ..   

skyactiv-drive_03_en.jpg

Bu fotoyu yeni gördüm. 5 ile 10 km hıza kadar kitlemiş oluyor. 

Başka bir noktayı düşünelim. Şanzımanın ömrü. Bu kadar yüksek kitlenme oranına sahipse sürtünme yüzeyleri daha çabuk bitmez mi? Tork konvertörlü klasik şanzımanların bile balatalar 350 400 bin km ye ancak dayanıyor. Bu yeni nesilde şanzıman daha erken inecek demek? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

biz daha dün  bu konu başlığından habersiz şekilde fatih ile tork konvertörü bakıyorduk ebay 'den.

opel omegada  çılgınca bir cıyaklama sesi var  tork konvertöründen geliyor   ve tam 80 de şanzıman kitlendiğinde  ses gidiyor..  

belli ki  parçadan yük kalkıyor.. 

80 den sonra hızlansan da  ses yok..  adamlar hıza göre kitlemişler..

vites ne olursa olsun 80km den sonra  ses yok... tork konvertörü hizmet dışı gibi...

  kendi gelsin daha ii anlatır.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, Zealot :

biz daha dün  bu konu başlığından habersiz şekilde fatih ile tork konvertörü bakıyorduk ebay 'den.

opel omegada  çılgınca bir cıyaklama sesi var  tork konvertöründen geliyor   ve tam 80 de şanzıman kitlendiğinde  ses gidiyor..  

belli ki  parçadan yük kalkıyor.. 

80 den sonra hızlansan da  ses yok..  adamlar hıza göre kitlemişler..

vites ne olursa olsun 80km den sonra  ses yok... tork konvertörü hizmet dışı gibi...

  kendi gelsin daha ii anlatır.. 

Aynı şekilde yükün en çok olduğu en düşük vitesler. Üst vitesler kitlenme hızlı oluyor. Fakat düşük hızda düşük viteste kitlenme sonrası gaza çok basılır kitlenme çıkıyor yine belirli bir süre. MEG hocamın araçta durum nasıldı acaba? 

Nedc testi bu arada çok yavaş hızlanmalarla yapılır. Bunu da gözardı etmeyelim. 

Şanzıman balata ömrü konusuna değinmemin sebebi, yağ değişimini bu balata ömründen ötürü inecek revizyon olacak şanzıman için mi dediler. Atıyorum nasılsa 200 bin km de inecek yağ da bu km yi çıkarır misali. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

skyactivde hızlanırken de  kilitli  2000 deviri geçtinmi  hep kilit..    2. nesil ile alakası yok..    bildiğin manuel vites baskı balata gibi hızlanıyor.. 

şanzıman ömrüne gelirsek,      şanzıman içindeki dişlilere için değişen çok fazla bişey yok..  

150NM araba da tork konvertörü açık pozisyonda iken 120NM ye maruz kalan dişliler..   tork konvertörü kapalı pozisyonda iken 145 NM ye maruz kalıyordur..    zaten o şanzımanın kapasitesi 200 NM olduğunu düşünürsek sorun teşkil etmiyor..   

kitleme aktif olduğunda dişliler tarafında mekanik bir şey değişmiyor..  sadece tork konvertörü tarafında kitleme oluyor 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, Zealot :

skyactivde hızlanırken de  kilitli  2000 deviri geçtinmi  hep kilit..    2. nesil ile alakası yok..    bildiğin manuel vites baskı balata gibi hızlanıyor.. 

şanzıman ömrüne gelirsek,      şanzıman içindeki dişlilere için değişen çok fazla bişey yok..  

150NM araba da tork konvertörü açık pozisyonda iken 120NM ye maruz kalan dişliler..   tork konvertörü kapalı pozisyonda iken 145 NM ye maruz kalıyordur..    zaten o şanzımanın kapasitesi 200 NM olduğunu düşünürsek sorun teşkil etmiyor..   

kitleme aktif olduğunda dişliler tarafında mekanik bir şey değişmiyor..  sadece tork konvertörü tarafında kitleme oluyor 

Kavrama debriyajından bahsetmiştim. lockup clutch ömrü.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

vardır bir bildikleri..   yada 200 bin km yi geçenler  dökülmeye başlayınca anlarız  ne kadar gideceğini. 

ZF  ve AISIN in son şanzımanları da bu şekilde ..  özellike ZF   300-400bin  leri rahat görüyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

30 dakika önce, Mutlu Tekir :

Aynı şekilde yükün en çok olduğu en düşük vitesler. Üst vitesler kitlenme hızlı oluyor. Fakat düşük hızda düşük viteste kitlenme sonrası gaza çok basılır kitlenme çıkıyor yine belirli bir süre. MEG hocamın araçta durum nasıldı acaba? 

Nedc testi bu arada çok yavaş hızlanmalarla yapılır. Bunu da gözardı etmeyelim. 

Şanzıman balata ömrü konusuna değinmemin sebebi, yağ değişimini bu balata ömründen ötürü inecek revizyon olacak şanzıman için mi dediler. Atıyorum nasılsa 200 bin km de inecek yağ da bu km yi çıkarır misali. 

Mazda 6 da kilit ayrılmıyor. Örneğin 2. Vites 2000 devirdesiniz, dip gaz yaptınız ( gazın sonundaki o çıkıntıya dokunmamak kaydıyla ) normal manuel vites gibi hızlanıyor. Yarı kavrama moduna geçmiyor. Devri yükselteyim, hız biraz artsın kilitlerim demiyor. Kilide devam bırakmam diyor :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, Mutlu Tekir :

Heh şöyle sonunda,  eline aklına sağlık. 

Forumu ego tatmin etme ya da alt etme ortamı diye niteleyip dediğini yapan birilerine karşın ne güzel fikir ortamı oluştu. Yazılanı anlamayıp sadece bir kısmını görüp de copy paste demek de ayrı bir körlük. Otomotivci değilim o bile bilinmiyorken laf yetiştirmeye çalışmak yazık. Bu sorgulamama olayı ülkece var zaten fanboyluk düzeyinde. Şanzıman yağı konusunda no fear hocamla aynı düşündüğümü belirtmişim ve karşılığıdaki cevaplar ortada. Teknik detay bilmeyince de bilmiyorum diyerek kabullenmek yerine alt etme yarışına girmek... Ne diyim. Mazda dan gelen bilgileri sorgulamaya devam ediyoruz biz. Son kullanıcılar anlamayabilir normal olarak. Dediğim gibi selametle. 

...

Bak güzel kardeşim. Bana sürekli muhalefet ediyorsun. Ben kullanıcılar için burada faydalı bilgiler paylaşabilmek için bulunuyorum. Mazdayı temsil etmiyorum. Bildiğim herşeyi de yazamıyorum. Çoğu bilgi malesef mazda teknik departman telifli ve paylaşımı yasak. Ama buyur gel misafirim ol, kutsal mazda bilgi bankasında istediğin kadar vakit geçir. Malesrf 3 kere elekten geçiriyorum da yazıyorum. Çünkü burası teknik adam forumu değil, kullanıcı forumu. Mazda bilgisi konusunda mütevazi olamayacağım. Sadece Mazda3 BM/BN 1.5 benzinli araçta 6 çeşit skyactiv otomatik şanzıman var. Siz neden bahsediyorsunuz daha?... Diğer model ve motorları saymıyorum bile.

Burada arkadaşların yazdıkları bazı şeyler gerçekten doğru, bazıları eksik, bazıları tamamen yanlış. Olabilir. Herbirini tek tek onaylayamam veya tek tek düzeltemem tabiki. Elimdeki kaynakların ve imkanların 10da biri bile hiç bir kullanıcıda yok. Olmasını da beklemiyorum, ancak yazdıklarımın bir tanesinin yanlış olduğunu ispatladığınız anda 1 kelime daha yazmam. Ama şunu söyleyeyim. Sen sen ol yağı bir problem yaşamadıkça değiştirme. Diğer kullanıcıları da yağlarını değiştirme konusunda teşvik etme. Yağın doğru şekilde seviyesini ölçmeyi bilen bile malesef yok denecek kadar az. Kontrol ettirmek bile yağı zaman içinde bozar. O kadarını söyleyim.Mazda dan gelen bilgileri sorgulamayın. Sağlam ve düzgün şanzımanlarınızı bozmayın. 185bin km de 2012 model cx5 dizel gibi azami torklarda çalışan bir aracın şanzıman yağı bile bugün cam gibi berrak. Öte yandan sadece gözle görünen değil, teknik açıdan da yağ özelliklerinden birşey kaybetmemiş durumda tabiki. Yaşamadan yazmam. Güven bana...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben hatırı sayılır bir süredir bu forumdayım. Foruma ilk girdiğim günden bu yana fikirlerine tamamen güvendiğim 10 adam ya vardır ya yoktur. Bunlardan biri @okkko Okan abidir. Tanıdığım kadarıyla meraklı bültenleri takip eden, ezbere çalışmayıp mantığını çözen bir insan. Hiç yüzyüze tanışmadık ama -ben de bu işten anlarım mütevazilik yapamayacağım- anlayan adam işten anlayanı bilir. Bir örnek doktor doktorun iyi mi kötü mü olduğunu bilir bunu hasta anlayamaz. Okan abi bu işi bilir ve hakkıyla yapar "nokta". 

Otomatik şanzuman olayı deniz derya. Benim kullandığım aracın kullanım şartları farklı, mazda 3 ünki farklı, zf daha bir farklı, mercedes bile kendine has bazı özellikler geliştiriyor geniş bir yazıyla bunları ayrı bir konuda paylaşmanın vakti gelmiş anlaşılan bildiklerimi yazarım. @Zealot un dedikleri tamamen doğru. Bana da çok garip geliyor ama otomatik şanzuman da yağ değişimi olmuyor. Hatta size kendi aracımdan örnek vereyim; benim aracımın şanzuman yağ tahliye tıpası YOK. Evet yanlış duymadınız YOK. Servis manuelinde yazan aynen şöyle bir cümle var; 

"Şanzuman sıvısının değişmesi gibi birşey sözkonusu olmadığı/değişim planlanmadığı için akıtma(drain) tıpası bulunmamaktadır. Şanzuman yağ filtresi değişimi -veya şanzumanın tamiri gerektiği durumlar- için şanzuman karteri söküldüğünde yağ da değişmelidir"

kaynak:

https://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=734014

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...