Jump to content

Mazda CX-3 Sıfır Araca Rodaj Yapılmalı mı?


Balaban
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba Değerli Arkadaşlar.Benim ilk sıfır aracım olması münasebetiyle,takdir edersinizki araç hakkında tedbirli olmaya çalışıyorum.0 Araç alımlarında nelere dikkat edilmesisi gerektiği konusunda bilgi toplarken(Google Amca sağolsun) bir iki video ile karşılaştım.Servisler yeni araçların modern kesim yeni lazer sistemiyle üretildiklerini rodaja gerek olmadığını söylüyorlar.Bir kısım ustamızda;bunun servis gelirlerini artırmak için,yetkili servislerin, araç sahiplerinin araçlarıyla değil de,sürekli arızalanıp serviste para bayılan araç sahipleriyle ilgilendiğini söylüyor.Birde video paylaşayım belki yardımı olur.Değerli mazda Doğayenleri Rodaj konusunda fikirlerini beyan ederlerse sevinirim...

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aldığım sıfır araçlarda ilk 1000-1500 km çok dikkat ettiğim bir konu. Bence dikkat etmekte fayda var. Şu arkadaşlar gayet güzel anlatıyorlar. Tavsiye ederim.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşım yanlışım varsa bilenler düzeltsin ancak tavsiye olarak sana soyleyebileceklerim şunlar olur:

1- ilk 1500 2000 km arasında aracı GENEL olarak gayet sakin kullan.

2- Bu sakin kullanım esnasında uzun sureli sabit hız ve devirlerde kullanma. Yani yola çıktığında arac 1500 deviri de görsün 3500 deviri de gorsun ara ara. Fakat bu artış ve azalişlar ani ve agresif şekilde olmasın.

3- Aracı aşırı dik rampalı yollarda devirli kullanmak zorunda kalırsan mumkun mertebe motoru durdurmadan once 30 40 sn rölantide bekletmeye ozen goster.

4-  Aracı ozellikle ilk 1500 2000 km arasında motor tam ısınmadan zorlama.

5- Bazı ustalar sıfır araçlarda 500 km sonra yağ ve yağ filtre değişimi yapılmasının çok faydalı olacağını hatırlatıyor. Ki zaten kimse bunun zararlı olacağını da iddia etmez. Ancak bu araçlarda böyle bir şey yaparsan orijinal yağ bulma konusunda problem yaşayabilirsin diye düşünüyorum. Ne kadar gerekli olduğu ayrı bir tartışma konusu olabilir ayrıca.

6- Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin inşallah.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bunların hiçbirini hiçbir aracımda yapmadım cx3 dahil. Sebebine gelince, günümüz teknolojisi parça imalatında micron seviyesinde hassasiyet ile işlem yapıyor. Dolayısıyla sıfır motorda olası çapak vs oluşmuyor. Üretici zaten gerekli ön hazırlığı yapıyor. Ha aracı aldım ve yeni motor yapıldı. O zaman yazdıklarınızı uygularım.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende araci sifir aldiğimda odtü makina mühendisi mezunu olan kuzenime danişmiş ve özetle şunlari söylemişti;

Rodaj meselesi ilk 1000 km için geçerli olan yüzlerce motor parçasinin birbirine alişmasi açisindan motoru aşiri zorlamama prensibine dayali, bunu düşünerek çok zorlamakmakta fayda var.

Rodajdan daha önemli olan ilk 3000 km den sonra yapilacak olan 2 bin km de motoru olabildiğince zorlamak ve parçalarin birbirine uyumunu üst sinira taşiyarak motor performansinin arttirilmasini sağlamak.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence yeni motorda ilk 1000 - 2000 km kadar yapilmasi tavsiye edilenler, motora hiçbir zarari olmayacak, tersine yarari olabilecek islemlerdir.  Bu nedenle, bence bu islemlerin yapilmasi uygundur.  (Uzun süreler sabit devir ve/veya sabir hizda gitmeyin, agresif kullanmayin, sert ivmelenmeden kaçinin, mümkünse motor harareti normale gelene kadar klimayi açmayin, araç manuel ise çok düsük veya çok yüksek devirlerden kaçinin, vs.)

Mazda bildigim kadariyla 1000 km'ye geldiginizde bir servis bakimi yapmanizi istiyor.  Bunu da atlamayin.  Tabii daha sonraki bakimlarinizi da düzenli olarak yapin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende sifir aldigim hic bir aracta yag ve filtre degisimi yapmadim. Ancak yeni motorda ilk bir kac bin km motoru asiri zorlamam. Bu sadece motor icin yaptigim bir sey degil. Sifir arac bile olsa olasi yag , yakit gibi sivi kacaklari olabilir. Zaten servislerin 1.000 km bakiminda bakilan seyde bu. Fabrika dolum yagi oyle kolaycana bozulan bir yag degil. Yag filtreside olasi mikron capaklari tutar. Uretici gerekli görseydi zaten degismesini tavsiye ederdi. Yukarda soylenen şeylerin zarari olmaz ancak faydasida tartisilir. Motoru isitmadan zorlamamak ve yol durumuna göre en uygun devir bandinda kullanmakta fayda var. Ne red line da uzun sure tutun nede sagir edin. Uzun Yolculuk bitiminde araci stop etmeden bir kac dk rolantide bekletin yeterli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.000 km bakim icin degil kontrol amaclidir. Asagi yukari  her firma da yapar. Araci goturme zorunlulugu yok. Ancak tum aracin rutin kontrolden gecirilmesinin sakincasida yok. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizce bu 1000 km kontrolu biraz daha erken (örnegin, 500 km) veya biraz daha geç (örnegin, 1500 km) yapmanin bir sakincasi olabilir mi?  Bana 1000 km tam olarak denk düsmeyebilir de...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hiç bir zararı olmaz zaten yapılması, rutin yağ değişimi gibi cok cok cok gerekli bir durum değil. Pek cok arkadaş da goturmuyor zaten. Tabi sonuçta kontrol kontroldur; faydası olur zararı olmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla benim bildiklerim toyota , honda , ford , fiat kesin yapiyor. Hatta honda aracimi alirken 4 defa hatirlattilar. Surucu kapisinin icine a4 kagitta garanti suresi ve bin km bakim ( kontrol ) icin kocaman hatirlatma vardi. Km olarak cok sikinti degil erken veya gec gidebilirsiniz. Rutin kontrol yapıyorlar en cokta yag ve sivi kacaklarina bakiyorlar (yakit deposu ve boru hattinda) bence onemli bir mevzu.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Bu konuda yazılanlar belli nettede pekçok öneri var, benim bildiğim kadarıyla araçlarda kullanılan motorlar zaten arabaya montajlanmadan ve yağ doldurulmadan  önce teste tabii oluyorlar bu durumda bence bir nevi rodaj dır lakin genede motor aracın üzerindeyken yazıldığı gibi pek çok aksamla birleşiyor (şanzıman gibi) bu durumda parçaların birbirlerine uyumu ve alışması aşamasında geçen sürede aracı fazla sıkıştırmadan kullanmak daha doğru gibi geliyor. 

İlk Yağ değişimine gelince illa 10 bini beklemek mantıksızlıkdır bence ilk aşınma evresinde çok daha fazla  motor aşınması olacağından rodaj km sonrasında yag ve filtreyi değişmek doğru olacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • mesut2323
      Yazan: mesut2323
      Bu araç sahibi forumumuzda mı acaba? Bilgisi olan var mı? Ben mi yeni fark ettim?
      Haberin linkini bulursam atacağım.
      https://www.google.com/amp/s/m.haberturk.com/bingol-haberleri-amp/83093710-sifir-aldigi-otomobil-ayipli-mal-cikti-hukuk-mucadelesi-baslatti


    • farmutcu
      Yazan: farmutcu
      arkadaşlar merhaba
      2015 model power sense dizel cx3 üm var. gören otomotivden 8500 kmde aldım ve şu anda 20 bin kmde. motordan özellikle 90-100 km  ve 135 ile 140 km arasında vınlama şeklinde ses geliyor. 10 bin bakımda kazan değişti, 20 bin bakımdada motorda temizlik işlemi yapıldı ama ses azalmadı. sonrada servis sesin normal olduğunu her araçta olduğunu söyledi. hatta test ederken bir başka cx3 sahibi bayanda araca bindi ve bu sesin onun aracındada olduğunu söyledi. oda başta dert etmiş ama sonradan alışmış böyle dedi. ben alışmak istemiyorum. böyle bir sesi mazdaya hiç yakıştıramıyorum. aracımı almama sebep olan kuzenim fotifoti'nin aracında da böyle bir ses yok. başına böyle birşey gelen var mı? varsa çözüme kavuştumu yoksa servis elemanın önerisini dinleyip benzinli olanımı alayım  sesten şikayetçi isem benzinlisi ile değiştirelim dedi  konuyla ilgili bilgisi olan varsa açıklarsa sevinirim. 
      herkese teşekkürler
    • erdi24
      Yazan: erdi24
      Merhabalar, tanıtımda da belirttiğim gibi aracı 1 ay önce kadar aldım yaşadığım konum oldukça rampalı sürekli rampa çıkmak zorunda kalıyorum. Çıkarken genelde vitesi manuele alıyorum. Tabi bu da yakıt tüketimini oldukça etkiliyor(8.9L) siz rampalarda ne yapıyorsunuz ? Veya ne gibi önerilerde bulunabilirsiniz.
    • MayLife
      Yazan: MayLife
      Arkadaşlar herkese merhaba;
      Evin ilk aracını değiştirmek için artık vakit geldi geçiyor.Uzun süredir hayalini kurduğumuz cx3 e kavusmamız için çok az bi süre kaldı.Ailece mazda hayranıyız..Mazda cx3 power sense 2016  ortalama 100 bin tl bütçe civarı km düşük bi araç arayışlarına başladım.Aracın olmazsa olmazı donanım seviyesi ve siyah renk olması.Eşim de bende bu aracı ömürlük kullanmayı düşünüyoruz.2 kişi olduğumuz için bağaj ve iç hacimle ilgili hiçbir problem yok.Aracı şehir içi sıklık da kullansak da yılda 2  3 defa şehirler arası ve ayda en az  1 kere hafta sonu Ankara Konya git gel yapacağız.
      Araç ile ilgili sanırım izlemediğim test,inceleme vs. kalmamıştır ama siz değerli mazdaclubtr üyeleri ve araç sahipleri araç ile ilgili izlenimlerini paylaşırsa çok sevinir,mutlu olur,teşekkür ederim...
      Öncellikle uzun yol kullanımların da aracı her zaman performanslı kullanırım,tabiri caizse limitleri zorlarım her zaman, bu yüzden 270nm tork yeterli görünüyor ancak  105bg  korkutuyor.Bu motor için chip tuning e başvuran oldumu ? Yaptırırsam garanti bozulur mu ?a Araca herhangi bir zararı dokunur mu çünkü gerçekten fabrika verisi çok düşük görünüyor.Ben ve benim gibi bir çok mazda sever için can sıkıcı bir durum olduğunu düşünüyorum.
      2. olarak yalıtımı.Yüksek hızlarda lastik yol rüzgar sesi ne durumda.Sollama yaparken ağır bir araç yanından geçerken bazı araçlarda hafif bi sallanma oluyor.Mazda cx3 b sınıfı bi suv olarak geçiyor sonuçta,viraj performansı güven veriyor mu ?
      Değerli yorumlarınız için teşekküler...
    • lordshine61
      Yazan: lordshine61
      Öncelikle merhaba. Temmuz sonunda Araç 7300 km de iken DPF ışığının yanıp sönmesinden dolayı aracı Trabzon Adnan Otomotiv servisine götürdüm. Rejenerasyon yaptılar ışık söndü. Usta beni yanına çağırdı aracın yağ seviyesinin rejenerasyondan sonra yağa mazot karıştığı için yükselebileceğini x seviyesinin üstüne veya üzerine çıkabileceğini belirtti. Yağ çubuğunu taktı çıkarttı yağ x seviyesindeydi ve değişmesi gerektiğini belirtti. Zaten uzun yola çıkacaktım komple bakımınınyaptırttım aldım. Bugün yolda giderken ingiliz anahtarı ışığı sarı renkli olarak yandı. Ekrandan uyarılara baktığımda "yağ seviyesi çok yüksek yağı değiştirin" uyarısı var. Bakımdan sonra geçen km sadece 6300. Kullanım kitapçığında uyarının bakıma 500 km veya 15 gün kaldığında yanabileceği bölüm 6-2 de yazıyor. Bölüm 4-12 de de motor yağı bozulduğunda yetersiz olduğunda x işaretini geçen bir durumda olduğunda anahtar ışığının yanabileceği ve yağın değişmesi gerektiği yazıyor. Sayfa 6-2 deki sıfırlama yöntemi ile uyarı ışığını söndürdüm. Yağ seviyesini kontrol ettim x seviyesinin üzerinde. Bundan sonra yapmam gerekenler neler? Servise götürsem yağı değişelim diyip ücret isteyecekler eminim. Arabanın yağ seviyesinin yükselmesi normal mi? Yağa mazot karışması normal mi? Her 6000-7000 de bir arabayı servise mi götürecez nasıl iş bu anlamadım.
×
×
  • Yeni Oluştur...