Jump to content

Makyajlı Golf 1.4 TSI testi (Mazda 3 ile kıyaslama)


Leanback
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Baya guzel bir yazi ve inceleme olmus. Iki aracta gayet guzel araclar. Ancak ben makyajli golf kesinlikle sevmedim. Motor guzel isini yapiyor ancak sizinde dediginiz gibi normal kullanici icin guzel. Vw ilk kalkislari dgs etkisiyle gayet guzeldir. 0 dan 100 kadar iyi yurur. 100 ile 150 arasi yeter demeye baslar. 150 sonrasi pekte gitme hevesi yoktur. Gerci bir cok kullanici icin bu limitlere cikmaya gerek bile yok. Dsg sehir ici yogun trafikteki cikardigi sesleri yalitim iyi olunca siz pek duymuyorsunuz ancak disarida iseniz arac mi bozuldu dersiniz.wv sevmedigin sey performansli kullanimda arac kafadan kopuyor. Direksiyon size geri bildirimde bulunmuyor. Sen saga dreksiyonu kiriyorsun arac sola aciyor. Esp kapatilamasi bundan dolayi. Eski golf daha guzeldi. Mazda cok daha linear ve dogrusal bir arac.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çok ayrıntılı, açıklayıcı bir test olmuş. sürüş pozisyonu eleştirinize ben de katılıyorum, diğer markalar kötü değil ama mazda bunun için epey mesai harcamış. hep bir adım önde bu konuda

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok güzel yorumlar :) golf boşline olmuş iyice. Mazda Destanını keyifle okudum. Bizde şans yok aslında. vergi sistemi böyle olmasa dışarıdaki gibi 1.4tsi fiyatına 2.0 Mazda 3 alabilsek çok başka olurdu. Atmosferik candır 8) Türkiye şartlarında dediğiniz gibi fosfos tavsiye edilip Mazda alınıyor :D 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Volkswagen grubunun içinde en beğendiğim  CC'yle 3-5 ay önce test yaptım aşağı yukarı 10 km lik mesafede 2 sert viraj olan bi bölgede virajların ikisinde de savurdu hatta arkada bi tanıdık vardı o bile hissetmiş aracın savurduğunu benim araçtaki bi çok özellik yoktu camlarda çıta olmadığı için çok ses alıyordu teste çıktığımız yetkiliyede teklif ettim gel benim araba ile aynı mesafeyi test edelim diye yasakmış volkswagen sadece marka satıyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Beğeniler için teşekkür ederim öncelikle.

 

02.07.2017 at 01:10, vethekim :

Baya guzel bir yazi ve inceleme olmus. Iki aracta gayet guzel araclar. Ancak ben makyajli golf kesinlikle sevmedim. Motor guzel isini yapiyor ancak sizinde dediginiz gibi normal kullanici icin guzel. Vw ilk kalkislari dgs etkisiyle gayet guzeldir. 0 dan 100 kadar iyi yurur. 100 ile 150 arasi yeter demeye baslar. 150 sonrasi pekte gitme hevesi yoktur. Gerci bir cok kullanici icin bu limitlere cikmaya gerek bile yok. Dsg sehir ici yogun trafikteki cikardigi sesleri yalitim iyi olunca siz pek duymuyorsunuz ancak disarida iseniz arac mi bozuldu dersiniz.wv sevmedigin sey performansli kullanimda arac kafadan kopuyor. Direksiyon size geri bildirimde bulunmuyor. Sen saga dreksiyonu kiriyorsun arac sola aciyor. Esp kapatilamasi bundan dolayi. Eski golf daha guzeldi. Mazda cok daha linear ve dogrusal bir arac.

100den veya 150'den sonra da Mazda'dan iyi gidiyor, asıl sorunu yüksek devirlerde zayıflaması. 3. viteste hızlanıyorsun, 80-90-100 çıkıp devir 6000lere gelirken gittikçe zayıflıyor, 4'e atınca tekrar canlanıyor. Durum böyle olunca yüksek devir çevirmenin pek bir anlamı kalmıyor, bunun sonucu da zamanla gazlama isteğinin kaybolması bende. Daha çok sabit yüksek hız ve şehir içinde iyi bir motor 125lik tsi, gazlama motoru değil. Başka kullanıcılar sırf torku ve performansı yüzünden sevebilir ama benim tarzım bir motor değil.

 

02.07.2017 at 02:44, Mehmet Özdemir :

çok ayrıntılı, açıklayıcı bir test olmuş. sürüş pozisyonu eleştirinize ben de katılıyorum, diğer markalar kötü değil ama mazda bunun için epey mesai harcamış. hep bir adım önde bu konuda

Teşekkürler, benzer şekilde Civic hbin sürüş pozisyonu da çok güzel mesela, hatta onda daha bile alçalıyor koltuklar, orta konsol bölümünün yüksekliği kapı içlerinin desteği, direksiyonun tam karşıya gelen açısı hepsi çok iyi. Seat Leon'da bu konuda fena değil, Golf benim için facia. Muhtemelen araç çok geniş bir kitleye hitap etsin diye yapıldığı için 2 metrelik adam da, 1.50'lik bayan'da rahat etsin diye düşünülüyor.

 

02.07.2017 at 03:42, Fotifoti :

Çok güzel yorumlar :) golf boşline olmuş iyice. Mazda Destanını keyifle okudum. Bizde şans yok aslında. vergi sistemi böyle olmasa dışarıdaki gibi 1.4tsi fiyatına 2.0 Mazda 3 alabilsek çok başka olurdu. Atmosferik candır 8) Türkiye şartlarında dediğiniz gibi fosfos tavsiye edilip Mazda alınıyor :D 

 

Malesef, motor 2.0 120hp'lik model olsa benim için motor konusunda hiçbir tereddüt kalmayacaktı. İstediğin torku, performansı en doğal haliyle alıyorsun o zaman, otomatik şanzımanla uyum da iyileşiyor, tüketim de değişmiyor vs. Fakat vergi sistemimiz hala 70li yılların kafasında olduğu için durum bu.

 

4 saat önce, Riot03 :

Volkswagen grubunun içinde en beğendiğim  CC'yle 3-5 ay önce test yaptım aşağı yukarı 10 km lik mesafede 2 sert viraj olan bi bölgede virajların ikisinde de savurdu hatta arkada bi tanıdık vardı o bile hissetmiş aracın savurduğunu benim araçtaki bi çok özellik yoktu camlarda çıta olmadığı için çok ses alıyordu teste çıktığımız yetkiliyede teklif ettim gel benim araba ile aynı mesafeyi test edelim diye yasakmış volkswagen sadece marka satıyor...

Bir ara araç alıp satmıştım, 1.4 tsi 160lık CC'de 4 ay kadar kullandım, Bodruma'a gidip geldim. Açıkcası yol tutuşunu beğenirdim özellikle Csc5 lastiklerle. Eğlencesiz ama sağlam tutardı. Sizin lastiklerde bir sorun olabilir mi acaba? Aynı şekilde çıtasız cam yüzünden de pek rahatsız etmiyordu beni. En kötü tarafı süspansiyonun sesli çalışmasıydı, Golften bile fazla ses geliyordu içeri. Motoru da benden sonraki sahibine ciddi sıkıntılar çıkardı, garantiden 45bin tl+kdv'ye sandık motor gelmişti.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      vw motor olarak aynen sizin dediğiniz gibi. motor gitmesine gidiyor ama üst devirleri seven tahrik eden bir motor değil. tork bandı bir çok kullanıcı için yeterli. ancak benimde sevdiğim bir motor değil. bir müddet sonrası sıkıyor. O0

      Turbolu araçlardaki turbo lag veya ani güç patlamalarından hoşlanan birisi değilim. özellikle dizel araçlar bende miğde bulantısı yapıyor. çoğu üretici kısa bir devir aralığında yüksek torku veriyor. dizel motoru, benzinli gibi karaktere sahip sayılı birkaç marka hariç sevmem. atmosferik motorun çok daha linear ve güzel olduğunu düşünüyorum8)

       keşke 2.0 veya 3.0 atmosferik motor olsa da binsek ancak ülkemdeki vergi sisteminde biraz hayal. hem ilk satın almada binen vergi fazla hemde yıllık ödenen mtv si. 2.0 bin mazda 6 , 1.5 dizel mazda 3 ten daha ucuz veya aynı fiyata geliyor. segment farkını geçtim biri 130 bin öbürü 180 bin tl şaka gibi. vergiyi ve yakıt fiyatlarını bir an için unutsak 2 aracı yan yana koysak herhalde birçok kişi mazda 6 seçerdi. :tey:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tsi motor üst devirleri sevmeyen bir motor değil. Üst devirlerde mazda gibi motor sesi yok ve 5000 devirden sonra 6000 devire kadar hep maksimum güçte olduğu için size devirlenemiyor hissi veriyor. 5000 den sonra güç artışı olmadığından sizi geriye yapıştırma hissi de azalıyor. Leon da bu daha barizken passat da daha az. 

Tsi act 6250 devirde kesiciye giriyor. Mazda gibi 6700 devir çeviremiyor tabiki. Bu da o tiz motor sesini ve hazzını yaşatmıyor size. 

Haz ve ses olarak skyactiv açık ara öndedir. Ama performans, ortalama güç, sessizlik tsi daha önde. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, M.E.G :

Tsi motor üst devirleri sevmeyen bir motor değil. Üst devirlerde mazda gibi motor sesi yok ve 5000 devirden sonra 6000 devire kadar hep maksimum güçte olduğu için size devirlenemiyor hissi veriyor. 5000 den sonra güç artışı olmadığından sizi geriye yapıştırma hissi de azalıyor. Leon da bu daha barizken passat da daha az. 

Tsi act 6250 devirde kesiciye giriyor. Mazda gibi 6700 devir çeviremiyor tabiki. Bu da o tiz motor sesini ve hazzını yaşatmıyor size. 

Haz ve ses olarak skyactiv açık ara öndedir. Ama performans, ortalama güç, sessizlik tsi daha önde. 

Katılıyorum ama tsi derken bir çok farklı tsi motoru düşünüp ona göre yorumlamak lazım. Güçlü Tsi'larda da üst devirlerde güç sabit üretilir (2.0 211hp, 1.8 tsi 180hp) fakat 1.4 125likte kullanılan turbo doğal olarak sabit geometrili ve küçük, dar emiş ve egzoz manifoldlarına sahip olduğu için üst devirlerde araba nefessiz kalıyor. Tamamen motor hacminin ve yapılan ayarın getirdiği bir sonuç bu. Hacim 1.4 olacaksa turbo basıncının yükselmesi, basıncın daha yüksek devirlerde korunabilecek şekilde ayarın yapılması ve/veya devir yükseldikçe subap zamanlamasının daha agresif çalışması gerekli. VW özellikle lt başına 100hp'den düşük motorlarında alt devir torkuna abanıyor. Bu araçların daha çok şehir içi kullanıldığı düşünülürse aslında bu isabetli bir tercih fakat bana göre değil.

Performans olarak tsi'ın skyactivden değil de, turbonun aynı hacimde atmosferik motordan önde olduğunu düşünüyorum. Hangi 1.4-1.5 turbo motoru getirirsen getir Mazda'dan doğal olarak üstün olacaktır ama Mazda 2 için yapılmış 1.5 atmosferik motorla yakın hacim turbo motorları karşılaştırmak Mazda'ya adaletsizlik oluyor. Türkiye de ise benzer rakamlara satıldıkları için yapacak birşey yok.

Aslında Mx5'deki daha yüksek kam profiline sahip, yüksek devirli 1.5 skyactiv motor Mazda 3'e gelse manuel şanzımanla, bugün arabamı satışa koyarım. Benim için bu kadar düşük güçteki motorlar arasındaki performans rekabetinin bir önemi yok, önemli olan motorun ne kadar özel hissettirdiği ve keyif verdiği. Mesela genelde tsi'ları pek tutmasam da Polo Gtı'daki 1.4 180lik makinaya bayılırım. Sağlam değildir belki yağı suyu yakar ama her devirde dopdolu yürüyüp gitmesi, soluksuz 7000 devir üstünü zorlaması, araya karışan kompresor vızıltıları turbo ıslıkları vs tam bir eğlence makinasıdır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...