Jump to content

2017 Mazda CX-5 İnceleme


Batuhan79
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

 

http://www.jdmspiritturkey.com/index.php/2017/06/22/mazda-cx-5-yepyeni-yuzuyle-karsinizda/

 

Satın Alınabilir Lüks

Günümüzde insanların her şeyi bilmesi, “hayır” ya da “bilmiyorum” sözlerini unutması aslında bir nevi at gözlüğü takmalarına sebep oluyor. Egomuz arttıkça bildiklerimizin ve inandıklarımızın arkasına sığınıp sımsıkı sarılıyoruz. Oysa ki dünya bunun tam tersi yönde gidiyor. Kalıpları yıkanlar ve yenilikçi olanlar hep kazanan kişiler oluyor size binlerce örnek verebilirim.

Mazda ise 1. nesil Cx-5 ile zaten Japon otomobil firmalarının kalıplaşmış yapılarından çıkıp daha modern, daha lüks, daha sorunsuz ve aynı zamanda daha ulaşılabilir olmayı başardı. Ve Mazda’nın artık 2. nesil Cx-5 ile bunun üstüne daha neler koyabilir derken çıtayı resmen Japon kalitesini de yanına alıp Avrupa’nın göbeğine (Yeni Mazda’ların AR-Ge si Almanya’da bu arada) adeta ben artık bir global bir markayım deyip oturdu. Hadi gelin neden ve nasıl olmuş birlikte bakalım.

2017-mazda-cx-5-exterior-2-300x200.jpg

Mazda yeni nesil Cx-5’te ilk neslin temel çizgilerine sadık kalarak daha güçlü görünen daha elegan ve premiumvari bir yapıyıa bürünmiş.

Ön ve arka tarafta yer alan full led ve adaptif aydınlatma üniteleri alacakaranlık ve akşamları ayrıca aracın güzel gözükmesini sağlamış.

Resimde görülen jantlar 19″ ve evet biz de 17″ gibi algıladık. Çünkü aracın çamurlukları devasa ve boyutu hakkında size iyi bir fikir vermiş olur.

2017-Mazda-CX-5-interior-300x199.jpg

İçeriye geçtiğimiz zaman aslında Mazda evrimini gerçek anlamda nerede gerçekleştirdiğini anlıyorum. Aslında olması gereken de bu! Aracın içinde zaman geçiriyoruz sonuçta.
Aracın içinde olan biten aslında çok ilginç basitleştirerek kaliteyi arttırmak! Japonların minimalist yaklaşımlarını düşünürsek aslında ne kadar da mantıklı olduğunu görürüz. İçeriye adım atar atmaz kaliteli deri ve oldukça yüksek kaliteli plastik malzemeler bizi karşılıyor ve bi an acaba bu Japon otomobili mi dedirtiyor! Koltuklar bir önceki nesile göre daha genişletilmiş böylece Amerika pazarına daha fazla oynamış.

      Elektronik park freni ile kazanılan alan ile bolca göz ve bardak tutucu alanı kazanılmış. Doğrusu her ne kadar el frenini klasik şekilde sevsemde yeni tasarlanan orta konsol öyle kusursuzca konumlandırılmış ki! Kolunuz aşağıya inmeden tüm kontroller elinize geliyor ve her şeyin yumuşacık olması ise cabası!.

Elektronik park freninin otomatik vites ile eş zamanlı çalıştığı için autohold ile beraber kusursuzca işlediklerini ayrıca söylemek isterim.
2017mazdacx5gt-05829-300x169.jpg

Aracın içinde önceki nesilde var olan yüksek kaide görüntüsü azaltılmış ve daha yatay parçalar kullanılmış bu da aracın psikolojik açıdan daha geniş durmasını sağlamış. Kullanılan parlak ve açık renkli materyaller de bunu destekler nitelikte. Önceki nesilde gömülü olan ekran dashboardun üsütne çıkartılarak Head-up display’in sağ hizasına getirilmiş. Böylece gözünüzü yoldan çok daha az ayırarak multimedya sistemine hükmetmeniz mümkün olmuş.

Sürücü kabinine doğrudan doğruya baktığımızda yeniden tasarlanmış eli dolduran ama daha sade ve elegan duruşlu direksiyon bizi karşılıyor. Hemen direksiyonun arkasında yer alan gösterge paneli oldukça net ve okunabilir. Mazda hala bazı konularda analog kalmayı seviyor (ve evet biz de seviyoruz). Devir , hız göstergeleri ve uyarı ışıkları hala eskisi gibi ama sağda kalan alanda yüksek çözünürlüklü renkli TFT ekranda adaptif cruise control, yakıt tüketimi, yakıt durumu gibi daha dinamik bilgiler yer alıyor.
Bunun yanında head-up display artık basit bir plastik parçasına değil doğrudan daha masraflı olan cama yansıyor ve ayrıca tek renk değil çok renkli bir biçimde.

Mazda yeni nesil Cx-5 ile teknoloji vurgusunu bir üst seviyeye taşımış ve daha kullanışlılık alanında çalışmış. Head-up display sayesinde benzin seviyesi haricinde neredeyse her şeye ulaşıyorsunuz.
Mazda-CX05-2017-HUD-3-640x360-300x169.jpg

Navigasyon yönergeleri, hızınız, acc ayarları, hız sınırı göstergesi, kör nokta uyarı sistemi, çizgide tutma asistanı. Neredeyse standart göstergelere gerek bile kalmayacakmış.

Her Japon aracında mutlaka gördüğümüz bir saçmalık vardır. Aracı sürücü için her şeyi yap ve gerisini unut evet neredeyse arka koltuğu bile unuturlar. Ama Cx-5 bu konuda da bir üst seviyeye çıkmış durumda. Önde çok yönlü elektrikli ayarlanabilir koltuklar ile beraber arkada ise iki kişinin uzun yolda rahatça seyahat edebileceği sırtlıkları ayarlanabilir koltukları, öndeki kolçağın arkasında yerleştirilen krom kaplı havalndırma kanalları, orta kol dayamanın içine yerleştirilen koltuk ısıtma ve iki adet 2A usb soketi ile arkada size adeta premium hissi yaşatıyor. Ve isteyince Japonların bunları da yapabiliceğini görmüş oluyoruz.
 

Bu kadar detaya indikçe kusur arıyorum. Ama detaya indikçe kusurdan çok vay be bunu da yapmışlar ha diye düşünmeden edemiyorum. Artık tüm camlar tek dokunuş ve ışıklandırmalı. Kapı içi trim kalitesinde bahsetmiş miydim?

 

2017-Mazda-CX-5-GT-AWD-rear-center-console-300x200.jpg

Bagaja geçtiğimiz zaman ise bizi ekstra bir sürpriz karşılıyor otomatik açılan bagaj kapağı isterseniz anahtar ile isterseniz tek dokunuş ile açılıyor. Kapanma anında çok hassas bir çocuk koruma sistemi bulunuyor en ufak sıkışma da tekrar açılıyor bagaj.

Dedim ya detaylara ilk defa bu kadar hasta olan bir Japon aracı gördüm. Bagaj ise bir önce ki nesile göre 5 lt bir kayıba uğramış ancak bu kayıp kullanışlılık olarak geri dönmüş durumda. Çünkü ıvır zıvır yer kaplayan aracınıza bulunması gereken her şey aşırı kalın halı arkasında saklanmış kapaklı bölmelerin içine gömülmüş.

Arka sırtlıklar yatınca dümdüz bir alan ortaya çıkıyor böylece çok daha rahat eşya taşınıyor. Bunun yanında mükemmel bose sisteminin subwooferı bir Mazda klasiği yarım stepnenin içine gömülmüş…
2017-Mazda-CX-5-Sport-Maxx-cargo-space-300x207.jpg

 

Detay demişken unutmamak gerekir, aptal mukavva pandizot yerine bagaj kapağına entegre perde çok kullanışlı sizi hiç meşgul etmiyor.

Alttaki yedek lastiği bölmesinin üstündeki kalın halı kaplı parça ise kaldırıldığı zaman havada kalacak şekilde yuvaya oturup yedek lastik ihtiyaç anında sizi durumda zor bırakmıyor.

automobiles-new-2017-mazda-cx-5-1116434-engine-compartment-photo-Image-300x225.jpg

Mazda’nın kalbinde ise daha önce ki kasadan da bilmiş olduğumuz 2.0 litre benzinli 2.5 litre benzinli ve 2.2 litre dizel motorlar halen yerini korumakta. Beygir ve tork değerleri çok az bir yükselişte ama esas konu motorlardaki NVH( ses titreşim çıtırtı) seviyelerini düşürmek için yapılan çalışmalar dikkat çekiyor.

Bunun yanında 2.5 litrelik motorda bu kasayla beraber 2 silindir kapatma teknolojisi de bulunuyor!

Tüm motor çeşitlerinde de 6 ileri manuel ve 6 ileri otomatik bulunuyor.

Ülkemize standart olarak gelse de “awd” sistemi artık bir üst kademeye geçmiş böylece tek bir tekere motor torkunun %80’nine gönderebilme yeteneğine kavuşmuş.

Bildiğiniz üzere yeni nesil G-vectoring sistemi de standart geliyor.

Yalıtım ve Şasi

Buna ekstra bir başlık açmak gerek herhalde. Çünkü artık daha ne yapsınlar demek istiyorum….

Zaten yeterince sert ve sportif olan şasi ağırlık merkezi aşağıya çekilmiş. Burulma direnci %15 artmış. Bununla beraber çalışma aralığı daha geniş olan çift kademeli süspansiyon sistemine geçilmiş ve bu sayede bir SUV’den beklenmeyecek kadar konforlu. Alt takımda kullanılan aliminyum alaşımlı taşıyıcılar ise yakıt tüketimi ve sürüş hissi üzerinde önemli gelişmeler gerçekleştirmiş.

Yalıtım ise sözün bittiği yer diyebiliriz. Aracın gövdesinin en altında başlayan tamamen kapalı alt bölmeler ve hava yönlendirme parçaları. Aracın içini kaplayan inanılmaz kalın halılar. Parçaların sıkılığı, motor bölmesi ile kabin arasında yapılan 3 katlı yalıtım sistemi. Çamurluklarda su tutmayan özellikli kalın halı görünümli koruyucu plastik kaplı materyaller.
Ve en bombası ise (umarım ülkemize bu özellik gelir) camların çift katlı yalıtımlı olması evet Mercedes ve BMW’lerde sunulan çift katlı camlar mevcut.

SONUÇ

Yazıyı yazarken bol bol fanboyluk, bol bol övgü doldu farkındayım… Ancak genel olarak bir önceki nesle göre tüm Dünyada yapılan genel testlerde hep olumlu yönler inanılmaz şekilde öne çıkmış durumda. Bunun yanında en kısa sürede ayrıntılı test etme şansım olursa artısı ve eksisi ile didiklemek isterim. Bu aracın ben de yerinin ayrı doluğu gerçeği var açıkçası.  Bu yazı da bitmedi aslında altına daha çok yazılacak çok konuşulacak şeyler var ama bazı şeyler de zamanla.

İnanın şu yazıyı yazmak için ne kadar uzun süre bekledim ve Vedat başkandan fırça yedim anlatamam. Ve mutlaka çok şeyi de unuttum şimdilik bu kadar…. Sağlıcakla 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Skyactiv'e CX-5 le geçen Mazda artık premium kalitesindeyim diyebilir net olarak demekki. O kadar poh pohlanmış ki yeni kasa acaba dediği kadar iyi diye ben bile dedim. İnşallah dediği gibidir. Özellikle yalıtım için söyledikleri ve çift katlı cam olayı, arka koltuklarda ısıtma çok dikkat çekici şeyler. 2,5 litre motorun da çift silindik kapatması " ben herşeyi yaparım arkadaş " demek olmuş bence. 

Artık fiyat ve vergi yorumlarını yazmayacağım. Yazmaktan ve okumaktan sıkıldım hakkaten. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Mehmet Özdemir :

testçiler pusuya yatmışlar @Burak @Zealot @İlhan

Geçen gün 2. köprü yolunda Nurkan Bey ile karşılaştım, altında 2017 Mazda CX-5 vardı, kırmızı, yakıyordu :) Test aracı geldi mi diye sordum Mazda'ya, cevap bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 dakika önce, Burak :

Geçen gün 2. köprü yolunda Nurkan Bey ile karşılaştım, altında 2017 Mazda CX-5 vardı, kırmızı, yakıyordu :) Test aracı geldi mi diye sordum Mazda'ya, cevap bekliyorum.

Ben şimdiden kendimi telkinlerde bulunmaya başlayayım o zaman.

İlhan CX-5 senin değil..

İlhan CX-5 ödünç.. o bir test aracı..

İlhan CX-5'e bağlanma..

İlhan CX-5 Geçici Bir Heves Bu...

İlhan CX-5'ten ayrılıp teslim etmek zorundasın..

:D  :geyik: 

 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, İlhan :

Ben şimdiden kendimi telkinlerde bulunmaya başlayayım o zaman.

İlhan CX-5 senin değil..

İlhan CX-5 ödünç.. o bir test aracı..

İlhan CX-5'e bağlanma..

İlhan CX-5 Geçici Bir Heves Bu...

İlhan CX-5'ten ayrılıp teslim etmek zorundasın..

:D  :geyik: 

 

 

Benimde şöyle olur heralde

Emre oğlum hadi kalk yerine yat. Bir rüyaymış meğer. :tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 yıl sonra ...

Konuyu hortlatmış olacağım ancak tüm CX-5 konularına bakmama rağmen bu bilgiye rastlayamadım.

2017 model CX-5'lerde MRCC var mı? Yoksa hangi yıldan itibaren geldi? 

Bir de ses yalıtımı bir önceki nesle göre hatrı sayılır şekilde iyi mi? 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

38 dakika önce, amirbey :

Konuyu hortlatmış olacağım ancak tüm CX-5 konularına bakmama rağmen bu bilgiye rastlayamadım.

2017 model CX-5'lerde MRCC var mı? Yoksa hangi yıldan itibaren geldi? 

Bir de ses yalıtımı bir önceki nesle göre hatrı sayılır şekilde iyi mi? 

 

https://www.autoguide.com/auto-news/2017/03/how-the-2017-mazda-cx-5-became-so-quiet.html

Böyle bir makale var. Bende hem Mazda 6'lara hemde CX5'lere 2017 ve sonrası makyajla birlikte yalıtım yapıldı diye biliyorum, testlerde de bahsedilmişti iyileşme, özellikle CX5 de ve özellikle yol ve rüzgar sesi konusunda. 

Motor sesi izolasyonunda da iyileşme olsa da turboşarj motorlu rakiplerinin sönümlenmiş motor sesini beklemeyin. Rüzgar ve yol sesi bastırıldığı için daha bile öne çıkabilir.

MRCC'yi bilmiyorum ama powersense donanımlı bir CX5'de mutlaka olması lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Leanback :

MRCC'yi bilmiyorum ama powersense donanımlı bir CX5'de mutlaka olması lazım.

Keşke bunu bir kullanıcıya veya kesin olarak bilgi sahibi olan bir arkadaşa da doğrulatabilsek. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, amirbey :

Keşke bunu bir kullanıcıya veya kesin olarak bilgi sahibi olan bir arkadaşa da doğrulatabilsek. 

Evet, 2017 ve sonrasındaki CX5'lerde MRCC var TR'de satılan modellerin hepsinde. 

2017 CX5'lerde ve 2018 sonrası Mazda 6'larda ciddi şekilde ses izolasyonu konusunda iyileştirme var. İki modelde de ön yan camlar çift katmanlı aküstik camlar. Yol sesi biraz da olsa geliyor lastiklerden. Rüzgar sesi yok denecek kadar az. 2017 ve üzeri CX5 alma niyetiyle epey test edip, 2018 Mazda 6'da karar kıldım. CX5'in sürüşü biraz jöle gibi gelmişti tabiri caiz ise ama epey konforluydu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 saat önce, amirbey :

Konuyu hortlatmış olacağım ancak tüm CX-5 konularına bakmama rağmen bu bilgiye rastlayamadım.

2017 model CX-5'lerde MRCC var mı? Yoksa hangi yıldan itibaren geldi? 

Bir de ses yalıtımı bir önceki nesle göre hatrı sayılır şekilde iyi mi? 

 

bizim test videomuzdaki kaç modeldi hatırlamıyorum da,  mrcc  vardı dur kalk falan da yapıodu.   

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Zealot :

bizim test videomuzdaki kaç modeldi hatırlamıyorum da,  mrcc  vardı dur kalk falan da yapıodu.   

 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...

Yandan vuran cismin ağırlığını 1500 kg den 1900 kg ye. Hızını da 50 km/s den 60 km/s e çıkarmışlar. Bu da %82 daha fazla enerjiye tekabul ediyormuş. Bundan sonra bu şekilde yapılacakmış bu test.

Testin sonuçları şu şekilde:

 

Untitled-1.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...