Jump to content

Mazda CX-3 DPF Işığı Sürekli Yanıp Sönüyor


lordshine61
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba. Aracım 2015 model Cx-3 ve henüz 7500 km de. Dün akşam yakıtımı herzaman aldığım petrol ofisinden aldım ve arkadaşlarla yaklaşık 40 km uzaklıktaki yaylaya çıkmak üzere yola koyulduk. Tam yaylaya varmak üzereyken DPF ışığım yanıp sönmeye başladı.

Araçta hiçbir şekilde boğulma, devirden düşme, çekmeme yok. DPF tıkanırsa aracın çekişinin düşeceğini biliyorum. Gideceğimiz yere vardık ve aracı stop ettim. Döneceğimiz zaman çalıştırdım ve DPF ışığı hala yanıp sönüyordu. Rejenerasyon yaptığını düşündüm. İniş yolundan düz yola çıktığımda 10 km devirli kullandım ve evin  önüne yine ışık yanıp sönerken stop ettim. Bu sabah işe gitmek için çalıştırdım değişen bişey yoktu. Mazdanın 4 farklı ildeki servislerini arayarak durumu anlattım. Birinci servisi pis yakıt aldığımı DPF tıkanmış yakma işlemi yapılacak 100 tl + KDV eğer yakma yeterli olmazsa özel bir sıvısı var onun da kullanılması gerekir dedi.

İkinci aradığım servis getirmeniz lazım bilgisayara bağlayacaz dedi, üçüncü servis kötü yakıt devirli kullanın olmazsa DPF temizlenecek 50 tl ye hallederiz dedi. Dördüncü servisteki arkadaş kendisi de cx3 kullanıcısı olduğunu kötü yakıttan olabileceğini, petrol ofisini önermediklerini, shell veya totalin yakıtını önerdiğini, bu soruna arasıra kendisinin de rastladığını, çeşme otobanında 3500 devirde 20-30 dk kullanarak sorunu çözdüğünü belirtti. Özellikle ''ışık sürekli yanık kalmıyor, yanıp sönüyor'' diye belirtmeme rağmen bu cevapları aldım.

Halbuki aracın kitapçığında ışık sürekli yanıyorsa rejenerasyon yapılması gerektiği, yanıp sönüyorsa servise götürülmesi gerektiği yazıyor. Mazda connect uyarılar ekranında da ''DPF hatası, aracı servise götürmenizi öneririz'' yazıyor Bugün yine ne olur ne olmaz dedim zigana yoluna çıktım 3500 devirde yaklaşık 30 dk tırmandım, değişen hiçbişey olmadı. İşin ilginç kısmı aracın gidişinde çekişinde hiçbir sorun yok.

Bu durumla karşılaşan kimse oldu mu? Bu problem neden olmuş olabilir ve çözümü nedir. Servisler garanti dahilinde değil diyor araç daha 7500 km de ve seri açar kullanan biriyim, devirsiz kullanıp DPF'yi tıkamam mümkün değil. Zaten aracın verdiği uyarı da DPF tıkanması gibi değil. Yardımlarınızı rica ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Sorundan dolayı temmuz sonu aracı Trabzon Adnan Otomotiv servisine götürdüm. Rejenerasyon yaptılar ışık söndü. Usta beni yanına çağırdı aracın yağ seviyesinin rejenerasyondan sonra yağa mazot karıştığı için yükselebileceğini x seviyesinin üstüne veya üzerine çıkabileceğini belirtti. Yağ çubuğunu taktı çıkarttı yağ x seviyesindeydi ve değişmesi gerektiğini belirtti. Zaten uzun yola çıkacaktım komple bakımınınyaptırttım aldım. Bugün yolda giderken ingiliz anahtarı ışığı sarı renkli olarak yandı. Ekrandan uyarılara baktığımda "yağ seviyesi çok yüksek yağı değiştirin" uyarısı var. Bakımdan sonra geçen km sadece 6300. Kullanım kitapçığında uyarının bakıma 500 km veya 15 gün kaldığında yanabileceği bölüm 6-2 de yazıyor. Bölüm 4-12 de de motor yağı bozulduğunda yetersiz olduğunda x işaretini geçen bir durumda olduğunda anahtar ışığının yanabileceği ve yağın değişmesi gerektiği yazıyor. Sayfa 6-2 deki sıfırlama yöntemi ile uyarı ışığını söndürdüm. Yağ seviyesini kontrol ettim x seviyesinin üzerinde. Bundan sonra yapmam gerekenler neler? Servise götürsem yağı değişelim diyecekler eminim. Arabanın yağ seviyesinin yükselmesi normal mi? Yağa mazot karışması normal mi? Her 6000-7000 de bir arabayı servise mi götürecez nasıl iş bu anlamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Mazda bu dizel işini beceremedi diyebilir miyiz?

mazda 3 dizellerde durum nasıl acaba?

dökülmeye başlar mıyız yakında foruma?

kafamda binbir sorular..hadi hayırlısı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aşağıdaki konuda detaylı olarak herşeyi yazdım ve diğer arkadaşların görüşleri de mevcut. Oradan devam edebiliriz;

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 yıl sonra ...

2017 model cx 3 kullanıyorum, 61 bin km de. 10 bin bakimi bir kac ay önce yapıldı, mazot filtresi değişti. Gecenlerde motor işaret lambası yandı turuncu ama söndü. Bugun Erzurum dan rizeye gelirken yine motor işaret lambası yandı akabinde yari yolda dpf isigi da yandı,  bir süre sonra dpf isigi yanip sonmeye başladı, ovit tunelinden Rize merkeze kadar geldim isik hala yanip sönüyor idi. Erzurum rize arası sürüşlerimde daha once de motor lambası yanıyor idi, o yüzden onu önemsemedim, rakım ve oksijen degisimi ile ilgili yanıyor diye tahmin ediyorum. Kendi kendine sönüyor çünkü. Ama bu sefer dpf de yandı , petrol ofisinden mazot almistim az birşey, üstüne opet aldim fulledim, onun haricinde son bir aydir araci kisa mesafe kullandım hava soğuktu 4 derece ve aşağısı. Bu güne kadar hic dpf ışığının yandığını görmedim. Mazot filtresi yeni değişti hatta bi kac bekletti servis elinde yoktu yeni uretim seri geldi taktilar. Acaba onunla bir ilgisi varmıdır. Aracın cekisinde bir sorun yok , motor sesinde de bir sorun yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20.12.2022 at 13:41, arabatr :

şimdiye kadar yakıt filtresini değiştirdiniz mi?
 

Evet yaklaşık 2 ay önce değişti mazot filtresini yetkili serrvis 60bin bakiminda.

Bu arada sorun çözüldü, araç bilgisayara baglandi (tablet), arizalar tarandı, dpf arizasi görüldü, tabletten bir komut verilerek (dpf temizliği yapilsin gibi birsey galiba) aracin kendi kendine yaklasik yarim saat calismasi sonucunda dpf ışığı söndü, dpf temizlendi, ilac veya sökme işlemi yapilmadi. Bunun üzerine yaklasik 40 50 km yol yaptim, köye ciktim indim, asfaltta ve şehir ici kulandim. Herhangi bir sorun yok. 

Tavsiye : özelikle kış aylarında, kisa mesafe kullanim yapanlar (gunluk 3,4 km ) haftada bir motor sicakken 15 20 km mumkunse hafif yüksek devirde (manuele alip 3000 devir civari) kullansınlar. Ayrıca araci cok dusuk devirlerde kullanmasinlar. Gerekirse manuele alip 2000 devir ve uzeri sursunler. Aksi takdirde dpf kendini temizlemeye firsat bulamayor partiküller iyice birikiyor ve tikanma yapiyor. Yetkili serviste ilacli temizlik 1250 tl civarında. Sök tak yapilirsa daha da artar. Bilgisayara bağlayıp aracin kendini temizlemesi benim icin büyük şans oldu, 300 350 lira civarında bir masraf ile kurtuldum. Daha aşırı tıkanmalarda bu yöntem fayda etmeyecektir. Araci sifir aldim (2017 aralik) 62bin kmdeyim ilk defa başıma geldi (Erzurum merkezde kullandim son 4 ay). 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23.12.2022 at 19:20, effect :

Evet yaklaşık 2 ay önce değişti mazot filtresini yetkili serrvis 60bin bakiminda.

Bu arada sorun çözüldü, araç bilgisayara baglandi (tablet), arizalar tarandı, dpf arizasi görüldü, tabletten bir komut verilerek (dpf temizliği yapilsin gibi birsey galiba) aracin kendi kendine yaklasik yarim saat calismasi sonucunda dpf ışığı söndü, dpf temizlendi, ilac veya sökme işlemi yapilmadi. Bunun üzerine yaklasik 40 50 km yol yaptim, köye ciktim indim, asfaltta ve şehir ici kulandim. Herhangi bir sorun yok. 

Tavsiye : özelikle kış aylarında, kisa mesafe kullanim yapanlar (gunluk 3,4 km ) haftada bir motor sicakken 15 20 km mumkunse hafif yüksek devirde (manuele alip 3000 devir civari) kullansınlar. Ayrıca araci cok dusuk devirlerde kullanmasinlar. Gerekirse manuele alip 2000 devir ve uzeri sursunler. Aksi takdirde dpf kendini temizlemeye firsat bulamayor partiküller iyice birikiyor ve tikanma yapiyor. Yetkili serviste ilacli temizlik 1250 tl civarında. Sök tak yapilirsa daha da artar. Bilgisayara bağlayıp aracin kendini temizlemesi benim icin büyük şans oldu, 300 350 lira civarında bir masraf ile kurtuldum. Daha aşırı tıkanmalarda bu yöntem fayda etmeyecektir. Araci sifir aldim (2017 aralik) 62bin kmdeyim ilk defa başıma geldi (Erzurum merkezde kullandim son 4 ay). 

 

Bu gün Rize'den Erzurum'a geri geldim (ikizdere, ovit tünel, ispir, pazaryolu üzerinden) yolda hava sıcaklığı ortalama olarak -1 derece idi (-4 ile +3 arasında bölge bölge değişti). Sürüş esnasında herhangi bir uyarı veya problem ile karşılaşmadım, sürüşü manuel vitese alarak gerçekleştirdim, araç devri 2500-3500 arasında olacak şekilde kullandım. Otomatik viteste giderken araç mümkün oldukça yüksek viteste gitmek istiyor, araç devrini 2000 devir civarlarında tutmaya çalışıyor, daha önce aynı yolda özellikle yokuş çıkarken araç yüksek viteslerle çıktığı için sürüş devirsiz oluyor idi, sanıyorum o sebeple motor ikaz ışığım yanıyor idi, bu sürüşümde özellikle ona dikkat ettim bağlantı var mı acaba diye. Gerçekten de motor ikaz ışığım hiç yanmadı, bu durumu neden test etmek istedim, çünkü 0 rakımdan 2300 rakımlara hızlı bir tırmanış gerçekleşiyor, (ters istikamette de aynı şekilde iniş gerçekleşiyor) doğal olarak aracın yakıt hava karışım oranı ilk sürmeye başladığınız konumdakinden farklı şekilde ayarlanması gerekiyor, araç bunu normalde sürüş esnasında otomatik olarak gerçekleştiriyor ANCAK tahminimce düşük devirlerde sürüş yapıldığı zaman yeteri verimde yakma yapılamıyor veya o anda doğru yakıt hava karışımı tam olarak yapılamıyor, malum rakım değiştikçe havadaki oksijen oranı ve nem oranı da sürekli değişiyor. yeterli verimde yanma sağlanamadığı zaman motor ikaz ışığı (tahminimce enjeksiyon ile alakalı olarak) yanıyor. Bu durum (bu devirsiz kullanış alışkanlığı) zamanla DPF ye de etki ediyor. Bunlar benim şahsi izlenim ve görüşlerimdir, konu ile alakalı daha teknik bilgiye sahip ustalarımız , kullanıcılarımız yanlışım var ise beni düzeltsin ve katkılarını esirgemesinler lütfen. Teşekkür eder, sağlıklı günler dilerim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23.12.2022 at 19:20, effect :

Evet yaklaşık 2 ay önce değişti mazot filtresini yetkili serrvis 60bin bakiminda.

Bu arada sorun çözüldü, araç bilgisayara baglandi (tablet), arizalar tarandı, dpf arizasi görüldü, tabletten bir komut verilerek (dpf temizliği yapilsin gibi birsey galiba) aracin kendi kendine yaklasik yarim saat calismasi sonucunda dpf ışığı söndü, dpf temizlendi, ilac veya sökme işlemi yapilmadi. Bunun üzerine yaklasik 40 50 km yol yaptim, köye ciktim indim, asfaltta ve şehir ici kulandim. Herhangi bir sorun yok. 

Tavsiye : özelikle kış aylarında, kisa mesafe kullanim yapanlar (gunluk 3,4 km ) haftada bir motor sicakken 15 20 km mumkunse hafif yüksek devirde (manuele alip 3000 devir civari) kullansınlar. Ayrıca araci cok dusuk devirlerde kullanmasinlar. Gerekirse manuele alip 2000 devir ve uzeri sursunler. Aksi takdirde dpf kendini temizlemeye firsat bulamayor partiküller iyice birikiyor ve tikanma yapiyor. Yetkili serviste ilacli temizlik 1250 tl civarında. Sök tak yapilirsa daha da artar. Bilgisayara bağlayıp aracin kendini temizlemesi benim icin büyük şans oldu, 300 350 lira civarında bir masraf ile kurtuldum. Daha aşırı tıkanmalarda bu yöntem fayda etmeyecektir. Araci sifir aldim (2017 aralik) 62bin kmdeyim ilk defa başıma geldi (Erzurum merkezde kullandim son 4 ay). 

 

Dediklerinize kesinlikle katılıyorum ve bilgilendirme için de teşekkürler.Benim de gözlemlediğim kadarıyla, bu araçlar kısa sürüş sevmiyor.Mutlaka ara ara yüksek devir ve uzun sürüş istiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

25.12.2022 at 17:35, effect :

Bu gün Rize'den Erzurum'a geri geldim (ikizdere, ovit tünel, ispir, pazaryolu üzerinden) yolda hava sıcaklığı ortalama olarak -1 derece idi (-4 ile +3 arasında bölge bölge değişti). Sürüş esnasında herhangi bir uyarı veya problem ile karşılaşmadım, sürüşü manuel vitese alarak gerçekleştirdim, araç devri 2500-3500 arasında olacak şekilde kullandım. Otomatik viteste giderken araç mümkün oldukça yüksek viteste gitmek istiyor, araç devrini 2000 devir civarlarında tutmaya çalışıyor, daha önce aynı yolda özellikle yokuş çıkarken araç yüksek viteslerle çıktığı için sürüş devirsiz oluyor idi, sanıyorum o sebeple motor ikaz ışığım yanıyor idi, bu sürüşümde özellikle ona dikkat ettim bağlantı var mı acaba diye. Gerçekten de motor ikaz ışığım hiç yanmadı, bu durumu neden test etmek istedim, çünkü 0 rakımdan 2300 rakımlara hızlı bir tırmanış gerçekleşiyor, (ters istikamette de aynı şekilde iniş gerçekleşiyor) doğal olarak aracın yakıt hava karışım oranı ilk sürmeye başladığınız konumdakinden farklı şekilde ayarlanması gerekiyor, araç bunu normalde sürüş esnasında otomatik olarak gerçekleştiriyor ANCAK tahminimce düşük devirlerde sürüş yapıldığı zaman yeteri verimde yakma yapılamıyor veya o anda doğru yakıt hava karışımı tam olarak yapılamıyor, malum rakım değiştikçe havadaki oksijen oranı ve nem oranı da sürekli değişiyor. yeterli verimde yanma sağlanamadığı zaman motor ikaz ışığı (tahminimce enjeksiyon ile alakalı olarak) yanıyor. Bu durum (bu devirsiz kullanış alışkanlığı) zamanla DPF ye de etki ediyor. Bunlar benim şahsi izlenim ve görüşlerimdir, konu ile alakalı daha teknik bilgiye sahip ustalarımız , kullanıcılarımız yanlışım var ise beni düzeltsin ve katkılarını esirgemesinler lütfen. Teşekkür eder, sağlıklı günler dilerim.

Güncelleme : 

Aracımda dün motor arıza ışığı yandı, sehir ici kullanım yapıyordum, erzurum mazda servise gittim, bilgisayara bağladılar ve motora giren havanın ölçümünü yapan sensörü söküp temizlediler (üst kısımda bir yerde), motorun önünden ufak bir şeyi de söküp temizlediler sanırım o da başka bir sensördü, geri taktılar ışık söndü. araç ile ilgilenen usta ve müşteri temsilcisi sağolsun çok ilgili idi, usta ile test sürüşüne çıktık kendisi kullandı hafif rampa çıktık biraz yol yaptık zaman zaman hız da yaptı hiç bir sorun yok. Hocam sensöründe arıza var tam olarak algılayamıyor hava koşullarını (sıcaklık , nem, oksijen vb), onun haricinde araçta hiç bir hata yok maşallah dedi. Sorun tekrar yapar ise (motor ışık yakar ise) o parçanın değişimi yapılması lazım dedi yada o şekilde kullan dedi önemli değil, bu güne kadar o parçayı sadece bir kere değiştik dedi normalde arıza veren bir parça değilmiş. Ustaya ve müşteri temsilcisine teşekkür ettim servisten çıktım bir kaç km sonra ışık yandı :) o tarafa yolum düştüğünde tekrar servise gideceğim parça fiyatını oğrendiğimde buradan sizlerle paylaşırım , ( bu bahsettiğim sensörün ne oldugunu bilen elinde olan fiyatını bilen varsa yazabilirse sevinirim ).

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben DPF (Diesel Particulate Filter) yani dizel parçacık filitresi ile ilgili basit bir web araştırması yaptım.  Valvoline firmasının genel olarak DPF ile ilgili gayet kapsamlı ama Ingilizce bir sayfasını buldum.

Everything You Should Know About Diesel Particulate Filters - Valvoline

Ayrıca, Mazda CX-5 kitabında da DPF ile ilgili kısa bir bölüm varmış.

Mazda CX-5 Owner's Manual

Bunların dışında DPF ile ilgili hiçbir bilgim yok maalesef.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 saat önce, effect :

Güncelleme : 

Aracımda dün motor arıza ışığı yandı, sehir ici kullanım yapıyordum, erzurum mazda servise gittim, bilgisayara bağladılar ve motora giren havanın ölçümünü yapan sensörü söküp temizlediler (üst kısımda bir yerde), motorun önünden ufak bir şeyi de söküp temizlediler sanırım o da başka bir sensördü, geri taktılar ışık söndü. araç ile ilgilenen usta ve müşteri temsilcisi sağolsun çok ilgili idi, usta ile test sürüşüne çıktık kendisi kullandı hafif rampa çıktık biraz yol yaptık zaman zaman hız da yaptı hiç bir sorun yok. Hocam sensöründe arıza var tam olarak algılayamıyor hava koşullarını (sıcaklık , nem, oksijen vb), onun haricinde araçta hiç bir hata yok maşallah dedi. Sorun tekrar yapar ise (motor ışık yakar ise) o parçanın değişimi yapılması lazım dedi yada o şekilde kullan dedi önemli değil, bu güne kadar o parçayı sadece bir kere değiştik dedi normalde arıza veren bir parça değilmiş. Ustaya ve müşteri temsilcisine teşekkür ettim servisten çıktım bir kaç km sonra ışık yandı :) o tarafa yolum düştüğünde tekrar servise gideceğim parça fiyatını oğrendiğimde buradan sizlerle paylaşırım , ( bu bahsettiğim sensörün ne oldugunu bilen elinde olan fiyatını bilen varsa yazabilirse sevinirim ).

Maf sensörüdür temizlenen. Maf sensörü karşılığı bir uyarı alıp işlem yaptılarsa iyi, değişimle çözülme ihtimali var. Ancak çözülmeme ihtimali de var. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

30.12.2022 at 16:08, effect :

Güncelleme : 

Aracımda dün motor arıza ışığı yandı, sehir ici kullanım yapıyordum, erzurum mazda servise gittim, bilgisayara bağladılar ve motora giren havanın ölçümünü yapan sensörü söküp temizlediler (üst kısımda bir yerde), motorun önünden ufak bir şeyi de söküp temizlediler sanırım o da başka bir sensördü, geri taktılar ışık söndü. araç ile ilgilenen usta ve müşteri temsilcisi sağolsun çok ilgili idi, usta ile test sürüşüne çıktık kendisi kullandı hafif rampa çıktık biraz yol yaptık zaman zaman hız da yaptı hiç bir sorun yok. Hocam sensöründe arıza var tam olarak algılayamıyor hava koşullarını (sıcaklık , nem, oksijen vb), onun haricinde araçta hiç bir hata yok maşallah dedi. Sorun tekrar yapar ise (motor ışık yakar ise) o parçanın değişimi yapılması lazım dedi yada o şekilde kullan dedi önemli değil, bu güne kadar o parçayı sadece bir kere değiştik dedi normalde arıza veren bir parça değilmiş. Ustaya ve müşteri temsilcisine teşekkür ettim servisten çıktım bir kaç km sonra ışık yandı :) o tarafa yolum düştüğünde tekrar servise gideceğim parça fiyatını oğrendiğimde buradan sizlerle paylaşırım , ( bu bahsettiğim sensörün ne oldugunu bilen elinde olan fiyatını bilen varsa yazabilirse sevinirim ).

motor ışığı dün havalar bir kaç derece ısınınca kendiliğinden söndü :) anlaşılan o ki sensör bi geliyor bir gidiyor ya da belirli hava koşullarında ölçüm yapamayıp o an sorun çıkartıyor (-5 derece aşagısı, belirli bir rakım, nem değişiminin üzerine çıkılması gibi...) sonrasında ortam koşulları bir iki gün stabilleşince düzeliyor. benim izlenimlerim bu şekilde. DPF ışığım ise bilgisayarlı temizlik yapıldığından beri hiç yanmadı. O günden beri aracı 2000 devir ve üzeri sürmeye özen gösteriyorum. hava sıcaklığı ortalama gündüz 1 gece -5 derece.

bilgiler için teşekkür ederim. @Leanback @AKayhan

@AKayhan beyin yollamış olduğu linklerdeki bir kaç bölümü Türkçe olarak aşağıda özetleyeyim.

 

DPF nin tıkanmasına etki eden faktörler;

- aracın düşük hızda (15 km/s ve altında olacak şekilde) belirli bir süre boyunca kullanımı (ben de bunu yaptım),

- motor soğuk iken aracın kısa süreler (10 dk ve aşağısı) ile kullanımı (bunu da yaptım ev ofis arası haftanın 5,6 günü bu şekilde geçiyordu 1 ay boyunca),

- aracın uzun süre yatması (2 ay önce şehir dısına cıktıgımda araç 1 ay yattı, akabinde yukarıdaki maddeleri de tamamladım).

**tüm kusurlu hareketleri combo yapmışım kendimi bu performansımdan ötürü tebrik ediyorum..

- sensör arızaları ; aracın motor sistemini etkileyen tüm sensörler önemli, bozuk bir sensör aracın bulunduğu koşulları algılamasını zorlaştıracak veya engelleyecektir, bu durumda araç DPF doluluk oranı algılama veyahut DPF temizliği için yapması gereken hava yakıt karışımı hesapları / motor ve egzoz gazı ısısını ayarlamak gibi işlemleri doğru yapamayabilir. Bu durum da zamanla DPF nin temizlenememesi ve tıkanmasına sebebiyet verebilir.

 

DPF nin tıkanmaması için yapılması önerilenler;

- araç motoru sıcak iken (mavi termometre ısığı sönük ve motor sıcaklığı 80 derece ve üzerinde iken) aracı 20 km/s ve daha yüksek bir hızda 15-20 dk boyunca sürmek.

 

DPF nin kendini temizlemesine yardımcı olmak için yapılması gerekenler (rejeneration);

- motor sıcaklığını yükseltmek (350 derece ve yukarısı yazıyor fakat motor tipine göre farklılık gösterebilir) ve aracı normal şekilde kullanmak (bu madde pasif rejenerasyon olarak geçiyor). Araç motor sıcaklığı belli bir seviyenin üzerinde iken otomatik olarak DPF temizliği için kendisi çalışmalar yapıyor, yani biz aracı kullanırken araç otomatik olarak DPF temizliğini yapıyor.

- Eğer DPF doluluk oranı belirli bir seviyenin üzerine çıkar ise (yaklaşık %45 gibi) araç sensörleri bu durumu algılayarak egzoz gazı ısısını yükseltiyor ısınan gaz ile DPF partikülleri yakılıyor (bu da aktif rejenerasyon olarak geçiyor). Bu durumda genellikle aracın anlık yakıt tüketim değerlerinin normalden fazla olduğu ve devrinin de bir tık daha yüksek olduğu gözlemlenir, sabit hızda gider iken yakıt tüketim değerlerinizin yüksek olduğunu ve devrinizin de otomatik olarak bi tık yükseldiğini fark ederseniz anlayın ki araç temizlik yapıyor ve aracı anlık tüketim ve devir değerleriniz normale dönene kadar sabit şekilde sürmeye devam edin (genellikle 20 dk içerisinde tamamlıyor), böylece aracın kendini temizlemesine yardımcı olmuş olursunuz.

 

DPF ışığı SABİT yanıyor ise;

- Yukarıdaki rejenerasyon işlemleri için aracınızı yüksek devirde (2500 ve üzeri) en az yarım saat sabit hızda kullanın. Sorun düzelmez ise sonraki gün işlemi tekrarlayın.

 

DPF ışığı Yanıp Sönüyor ise;

- Yukarıdaki maddeyi bir kaç gün boyunca tekrarladıysanız ve DPF ışığınız yanıp sönmeye başladı ise aracı servise götürüp bilgisayara bağlatarak aracın rejenereasyon yapmasını sağlayınız. Zira aracınız kendi başına yeteri kadar rejenerasyon yapamıyor demektir.

Tıkanmanın boyutuna bağlı olarak ilk etapta bilgisayarlı rejenerasyon, ikinci olarak ilaçlı temizlik, üçüncü etapta sökülerek fiziki temizlik işlemleri uygulanır.

 

Rejenerasyon sonrası dikkat edilmesi gereken durum;

Aracınızı rejeneresyon yaptıktan sonra motor yağı seviyenizde yükselme meydana gelebilir, bunu kontrol edin ve yağ çubuğundaki max değerinin üzerinde olup olmadığını gözlemleyin. Bu durumun bir kaç sebebi olabilir, ama en önemli ve kritik nokta motor yağına yakıt karışmış olma ihtimali durumudur. Bu durum tehlikelidir, motorun stop etmemesine sebep olabilir ve motor YANABİLİR ! Serviste yapılan rejenerasyon işlemleri sonrasında bu durum genellikle servis tarafından kontrol edilir. Ancak ne olur ne olmaz siz de bir kontrol edin derim. Motor yağ seviyesinde yükseklik var ise servise gidip durumu bildirin onlar gerekli kontrol bakımı sağlayacaklardır.

 

Herkese keyifli, kazasız, arızasız sürüşler dilerim.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 saat önce, effect :

DPF nin tıkanmasına etki eden faktörler;

- aracın düşük hızda (15 km/s ve altında olacak şekilde) belirli bir süre boyunca kullanımı (ben de bunu yaptım),

- motor soğuk iken aracın kısa süreler (10 dk ve aşağısı) ile kullanımı (bunu da yaptım ev ofis arası haftanın 5,6 günü bu şekilde geçiyordu 1 ay boyunca),

- aracın uzun süre yatması (2 ay önce şehir dısına cıktıgımda araç 1 ay yattı, akabinde yukarıdaki maddeleri de tamamladım).

**tüm kusurlu hareketleri combo yapmışım kendimi bu performansımdan ötürü tebrik ediyorum..

- sensör arızaları ; aracın motor sistemini etkileyen tüm sensörler önemli, bozuk bir sensör aracın bulunduğu koşulları algılamasını zorlaştıracak veya engelleyecektir, bu durumda araç DPF doluluk oranı algılama veyahut DPF temizliği için yapması gereken hava yakıt karışımı hesapları / motor ve egzoz gazı ısısını ayarlamak gibi işlemleri doğru yapamayabilir. Bu durum da zamanla DPF nin temizlenememesi ve tıkanmasına sebebiyet verebilir

Maalesef aynı durumları son 3 aydır bende yapmak zorunda kalıyorum ve can sıkıcı bir durum.Onun için bu ürünü aldım deneyeceğim.https://www.motul.com/tr/tr/products/dpf-clean-pro

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, Sibiryaberberi :

Maalesef aynı durumları son 3 aydır bende yapmak zorunda kalıyorum ve can sıkıcı bir durum.Onun için bu ürünü aldım deneyeceğim.https://www.motul.com/tr/tr/products/dpf-clean-pro

servise sorduğumda ilaç veya katkı kullanmamamı söylemişler idi enjektörlere zarar verir hocam demişler idi. tavsiyem hiç uğraşmayın yukarıdaki adımları izleyip sonuç alamadıysanız direkt servise gidin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...