Jump to content

Honda Civic Hatchback Sport 1.5 T 182 BG İnceleme


vethekim
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Galiba burda CVT'yi sabit tutmayıp 7 ileri sanal oranlamışlar değil mi vethekim hocam?  Yani tam gaz yaptığınızda 5500 de sabit mi kalıyor yoksa oynama yapıyor mu? 
Subaru da cvt şanzımanlarında sanal vitesler koyarak bu scooter hissini aşmaya çalışmışlardı ve bence olması gereken de bu. 

 

Uzun yolda hız devir değerlerine bakabildiniz mi? Uzun yolda sabit hızda ne yakıyor peki?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, vethekim :

cvt sizde bıraktığı o scooter hissiyatı yok ve ister sıkışık trafik olsun ister uzun yol ben daha saçmaladığını görmedim.bu sefer olmuş yani.

Bu konuda el atmış gibi geldi bana da. Mesela toyata corolla kullandığımda araç direk üst devre sabitleyip hızlanıyordu. Aynı durum 1.6 atmosferik honda da var. Ama bu motor seçeneğinde civic sanki devir bandına güzel yayılmış bir motor şanzuman uyumu vardı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Mutlu Tekir :

Galiba burda CVT'yi sabit tutmayıp 7 ileri sanal oranlamışlar değil mi vethekim hocam?  Yani tam gaz yaptığınızda 5500 de sabit mi kalıyor yoksa oynama yapıyor mu? 
Subaru da cvt şanzımanlarında sanal vitesler koyarak bu scooter hissini aşmaya çalışmışlardı ve bence olması gereken de bu. 

 

Uzun yolda hız devir değerlerine bakabildiniz mi? Uzun yolda sabit hızda ne yakıyor peki?

aynen öyle Mutlu bey,

devir sabit (5500 devre sabitlemiyor) olmayıp linear artıp azalıyor. 7 ileri sanal oranlamışlar. kalibrasyonu o kadar güzel ayarlamışlarki hıza göre vites olması gereken konumda. hangi hızda ve vites oranında olursa olsun gaza basınca araç seri bir şekilde sarsmadan ivmelenmeye devam ediyor. üst limit hıza kadar tempolu ancak 205km/h hızdan sonrasını malum kesici nedeniyle bilemiyorum.

tabi bu durum yüksek beygir ve iyi bir tork bandın sayesinde böyle. subaru konusunda haklısınız subaru çözebildimi bu hissi bilemiyorum ama honda hb sport veya rs güzel bir motor-cvt kombinasyonu olmuş. cvt, tork konventörü güçsüz ufak hacimli atmosferik motorların şanzumanı değil bence.

saatte 90km hızla sabit giderken devir 1500-1800 arasında. çok nadiren turbo hafif devreye giriyor(cruise controlle seyirde) ortalama yakıt 5 lt ve altında. yol eğimi ve yüke bağlı ufak tefek oynuyor.ama 5 lt pek geçmiyor.100-110 km/h hızda devir 1800-2000-2200 civarlarında ort yakıt 5,5 civarı. 120 km/h devir 2500 gibi geziyor yakıt 6 civarı. klima açık ortalama 2 yetişkin bagaj 30kg yükle.

yakıt anlamında eski aracımdan dolayı econ modu kullanıyorum. gaz pedalı tepkisini azaltıyor. biraz daha iyisini veya kötüsünü yapabilirsiniz.ekonomik sürüş konusunda daha  çokta alışabildiğim söylenemez.O0

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, vethekim :

aynen öyle Mutlu bey,

devir sabit (5500 devre sabitlemiyor) olmayıp linear artıp azalıyor. 7 ileri sanal oranlamışlar. kalibrasyonu o kadar güzel ayarlamışlarki hıza göre vites olması gereken konumda. hangi hızda ve vites oranında olursa olsun gaza basınca araç seri bir şekilde sarsmadan ivmelenmeye devam ediyor. üst limit hıza kadar tempolu ancak 205km/h hızdan sonrasını malum kesici nedeniyle bilemiyorum.

tabi bu durum yüksek beygir ve iyi bir tork bandın sayesinde böyle. subaru konusunda haklısınız subaru çözebildimi bu hissi bilemiyorum ama honda hb sport veya rs güzel bir motor-cvt kombinasyonu olmuş. cvt, tork konventörü güçsüz ufak hacimli atmosferik motorların şanzumanı değil bence.

saatte 90km hızla sabit giderken devir 1500-1800 arasında. çok nadiren turbo hafif devreye giriyor(cruise controlle seyirde) ortalama yakıt 5 lt ve altında. yol eğimi ve yüke bağlı ufak tefek oynuyor.ama 5 lt pek geçmiyor.100-110 km/h hızda devir 1800-2000-2200 civarlarında ort yakıt 5,5 civarı. 120 km/h devir 2500 gibi geziyor yakıt 6 civarı. klima açık ortalama 2 yetişkin bagaj 30kg yükle.

yakıt anlamında eski aracımdan dolayı econ modu kullanıyorum. gaz pedalı tepkisini azaltıyor. biraz daha iyisini veya kötüsünü yapabilirsiniz.ekonomik sürüş konusunda daha  çokta alışabildiğim söylenemez.O0

Vur kırbacı :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Turbo haram beygir derler ya. Gunaha girmiyoruzdur herhalde.?:2funny:Arada dayanamiyorum basiyom gaza. Ama foti benzin olmus 5.23 tl kirbacta bir yere kadar. O0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...
08.08.2017 at 01:31, vethekim :

Turbo haram beygir derler ya. Gunaha girmiyoruzdur herhalde.?:2funny:Arada dayanamiyorum basiyom gaza. Ama foti benzin olmus 5.23 tl kirbacta bir yere kadar. O0

2017'de benzin 5.23 demişsiniz, şuan o rakama bulsak stoklarız :)

 

Ben de Rs sahibiyim, yorumları gördüm ve geldim. Genelde RS'e çok saldırı olur forumlarda, bu Mazda forumu çok dostane duruyor.

Rs ve Mazda 3 bence şuan satılan en şık sedanlar. Ama ne yazık ki Mazda motorları vergi sebebiyle gelmiyor.

 

Rs'i 10bin kmden fazla kullandım sanırım şuanlık. Araç beklentileri tamamen karşılıyor. Ufak aksesuarlar da olsa eksiksiz bir araç olabilirmiş fiyatına rağmen. 10bin km benzin tüketimim 6.0Lt. Genelde şehir dışı, zaman zaman performanslı kullanım ve Bursa şehir içi trafik. Bu güçte bir araç için çok iyi değerler diyebilirim. Motorun canlılığından bahsedilmiş, cidden geçen gün 1.4 tsi passat kullandıktan sonra bunu farkettim, Civic çok daha karakterli bir motor. Passat ne zaman hızlanacak hiç anlamadım, Passat'ın gaz tepkisi çok vasat, direksiyon ölü resmen, tabi 182 beygirden sonra 125 beygir az gelmiş de olabilir. 

Cvt vitese genelde ağır eleştiri var, fakat Türkiye için çok iyi bir vites bence. Konfor zaten çok iyi, hızlanmada da manuel kadar hızlanıyor. Bu arada geçen bir videoda gördüm, Mazda 3 MPS diye bir model var sanırım, chipli tüm civiclerden iyi gidiyordu :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, sleepingawake :

Mazda 3 MPS diye bir model var sanırım, chipli tüm civiclerden iyi gidiyordu :)

evet 2. nesil canavar gerçekten

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2.3'ün mtv'si ve alırken ötv'si yorar. Ne yazık ki alamıyoruz böyle araçları. Zamanında RS almadan önce RX8 düşünmüştüm, fakat otomatik olmadığı için uzaklaştım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öncelikle foruma hoş geldiniz @sleepingawake . her arabanın artı veya eksileri vardır. honda tercihimden dolayıda hiç pişman olmadım. marka fanatikliği yapmanın luzumu yok. bizi burada buluşturan araba sevgisi. daha önce toyota marka bir aracım vardı ve tıpkı toyotaclubtr gibi mazdaclubtr de gayet guzel keyifli bir ortam var. fırsat buldukça birşeyler öğrenip paylaşımda bulunuyoruz kendi çapımızda. civicx forumunu takip ediyormusun? 

07.10.2019 at 16:22, Mehmet Özdemir :

evet 2. nesil canavar gerçekten

zaten yeterince performanslı bir araç. hele birde yazılımlı ise. 

honda civic için yazılım atıp uzun süredir kullanan arkadaşlarım var. 220 bg 250nm tork ile. beygirden ziyade tork kısıtlaması var sanzumandan dolayı. benimde araca ufak dokunuşlarım var ancak yazılım ile uğraşmam. bana ziyadesi ile yetiyor.

yeni corollada gayet güzel özellikle bu vergi sistemi için. 

mazdanın tek kusuru ufak hacimli turbo motorunun olmayışı. gerçi atmosferik 2.0 yada 2.5 turbo makinaları harika ancak bize gelmiyor. yapacak bir şey yok

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 saat önce, vethekim :

öncelikle foruma hoş geldiniz @sleepingawake . her arabanın artı veya eksileri vardır. honda tercihimden dolayıda hiç pişman olmadım. marka fanatikliği yapmanın luzumu yok. bizi burada buluşturan araba sevgisi. daha önce toyota marka bir aracım vardı ve tıpkı toyotaclubtr gibi mazdaclubtr de gayet guzel keyifli bir ortam var. fırsat buldukça birşeyler öğrenip paylaşımda bulunuyoruz kendi çapımızda. civicx forumunu takip ediyormusun? 

zaten yeterince performanslı bir araç. hele birde yazılımlı ise. 

honda civic için yazılım atıp uzun süredir kullanan arkadaşlarım var. 220 bg 250nm tork ile. beygirden ziyade tork kısıtlaması var sanzumandan dolayı. benimde araca ufak dokunuşlarım var ancak yazılım ile uğraşmam. bana ziyadesi ile yetiyor.

yeni corollada gayet güzel özellikle bu vergi sistemi için. 

mazdanın tek kusuru ufak hacimli turbo motorunun olmayışı. gerçi atmosferik 2.0 yada 2.5 turbo makinaları harika ancak bize gelmiyor. yapacak bir şey yok

Merhaba @vethekim . Civicx'e giriyorum. Ama yerli düzgün pek forum yok, çoğu kişi her şeyi bildiğini iddia ediyor.

Ne gibi güncelleme yaptın araca? Ufaktan bir şeyler yapabilirim, fakat benzine etki etmeyecekse.

Yazılım atan çeşitli kişilerle konuştum, sorun yaşayan duymadım. Ama forumlarda garip bir algı var, chip atılınca Cvt dayanmıyor diye, ama hiç örnek görmedik.

Chip ile benzinin düştüğünü söyleyenler var, fakat orijinal yazılımı yapan fabrika mühendislerinden daha iyi nasıl yapabiliyor yan sanayi anlamıyorum. Motora uzun vadede mutlaka hasar veriyordur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, sleepingawake :

Merhaba @vethekim . Civicx'e giriyorum. Ama yerli düzgün pek forum yok, çoğu kişi her şeyi bildiğini iddia ediyor.

Ne gibi güncelleme yaptın araca? Ufaktan bir şeyler yapabilirim, fakat benzine etki etmeyecekse.

Yazılım atan çeşitli kişilerle konuştum, sorun yaşayan duymadım. Ama forumlarda garip bir algı var, chip atılınca Cvt dayanmıyor diye, ama hiç örnek görmedik.

Chip ile benzinin düştüğünü söyleyenler var, fakat orijinal yazılımı yapan fabrika mühendislerinden daha iyi nasıl yapabiliyor yan sanayi anlamıyorum. Motora uzun vadede mutlaka hasar veriyordur.

Yazılım olan birşeyi daha iyi yapmaz zaten. Fabrikanın optimum emisyon/tüketim/bakım aralıkları ve en önemlisi çeşitli koşullara, iklimlere, sürüş tarzlarına dayanıklılık gibi kaygıları var. Sonuçta seri üretim, araç sadece sana göre yapılmıyor milyonlarca alabilecek potansiyel müşteriye göre yapılıyor. Bu yüzden turbo basıncı güvenli bir limitte tutuluyor. 

Pazarlama gibi kaygılar da var tabi, aynı motorun sadece yazılımla kısılmış veya güçlendirilmiş bir çok versiyonu satılıyor. Bize en yakın örnek 2.0 120hp ve 2.0 165hp Mazda 3'ler. Tek fark yazılım.

Önemli olan bu limiti ileriye alırken yapılan ayarın başarısı. Sizin araçlar için Hondata yazılım var örneğin, lisanslı profesyonel ürünler satan bir kurumun üretimidir ve araca aldığın benzinde sorun yoksa, çok aşırı da zorlamazsan kolay kolay sorun olacağını sanmıyorum. Bu tip firmalar bazı uzun dönem testleri yapmadan, belli prosedürlerden geçirmeden piyasaya ürün sürmüyorlar çünkü. Yine de epey araştırmak lazım önce, her ne yapılacaksa.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

47 dakika önce, Leanback :

Yazılım olan birşeyi daha iyi yapmaz zaten. Fabrikanın optimum emisyon/tüketim/bakım aralıkları ve en önemlisi çeşitli koşullara, iklimlere, sürüş tarzlarına dayanıklılık gibi kaygıları var. Sonuçta seri üretim, araç sadece sana göre yapılmıyor milyonlarca alabilecek potansiyel müşteriye göre yapılıyor. Bu yüzden turbo basıncı güvenli bir limitte tutuluyor. 

Pazarlama gibi kaygılar da var tabi, aynı motorun sadece yazılımla kısılmış veya güçlendirilmiş bir çok versiyonu satılıyor. Bize en yakın örnek 2.0 120hp ve 2.0 165hp Mazda 3'ler. Tek fark yazılım.

Önemli olan bu limiti ileriye alırken yapılan ayarın başarısı. Sizin araçlar için Hondata yazılım var örneğin, lisanslı profesyonel ürünler satan bir kurumun üretimidir ve araca aldığın benzinde sorun yoksa, çok aşırı da zorlamazsan kolay kolay sorun olacağını sanmıyorum. Bu tip firmalar bazı uzun dönem testleri yapmadan, belli prosedürlerden geçirmeden piyasaya ürün sürmüyorlar çünkü. Yine de epey araştırmak lazım önce, her ne yapılacaksa.

Hondata ve ktuner araştırıyorum bir süredir, fakat aracı uzun yıllar kullanacağım gibi, malum ülke şartları Tesla aldırmayacak artık, dolayısıyla arabaya hasar verebilecek bir şey yapmak istemiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, sleepingawake :

Merhaba @vethekim . Civicx'e giriyorum. Ama yerli düzgün pek forum yok, çoğu kişi her şeyi bildiğini iddia ediyor.

Ne gibi güncelleme yaptın araca? Ufaktan bir şeyler yapabilirim, fakat benzine etki etmeyecekse.

Yazılım atan çeşitli kişilerle konuştum, sorun yaşayan duymadım. Ama forumlarda garip bir algı var, chip atılınca Cvt dayanmıyor diye, ama hiç örnek görmedik.

Chip ile benzinin düştüğünü söyleyenler var, fakat orijinal yazılımı yapan fabrika mühendislerinden daha iyi nasıl yapabiliyor yan sanayi anlamıyorum. Motora uzun vadede mutlaka hasar veriyordur.

Emisyonu es geçtikleri için yazılımda yakıt bir miktar düşebiliyor tabi bu gazlamadığınız süre içerisinde geçerli. Hem emisyonu, hem yakıt düşürmek kolay iş değil. Milyon dolarlık yatırım yapılıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Biz ülke olarak vergi politikamiz nedeniyle 180 - 200 hp güçleri sadece "turbocharge" vasitasiyla almaya mecburuz.  Oysa otomobil motorlari dünyada o kadar genis bir spektrumda üretiliyor ki, siz kendi istediginizi seçin.  4 Silindirli motor mu istersiniz, 6 silindirli motor mu istersiniz, 8 silindirli motor mu istersiniz, hatta (çok ender de olsa) 12 silindirli motor mu istersiniz?  Bizim Türk vatandaslari olarak maalesef hemen hiç seçenegimiz yok çünkü ÖTV ve MTV bizden silindir hacmine göre para aliyor.  Gerçi 8 silindirli ve 12 silindirli motorlar ülkemizde mevcut.  Bir ipucu vereyim: bu araçlar genellikle siyah renkte geliyor.  Bir de denizlerimizdeki mega motoryatlar bu tür büyük motor kullanabiliyor.  Özetle halkin bu tarz motorlarda pek bezi yok.  Onu anliyorum ama neden 1.5 litre motorlu araçla 2.0 litre motorlu araç arasinda ÖTV ve MTV farki vardir?  Bunu anlamakta zorlaniyorum çünkü teknik olarak bu ikisi arasinda ciddi bir fark yoktur (hemen hemen aynidir).  Dolayisiyla ben vergi farki da olmamasini beklerim.  Bu bence sanki "micromanagement" yani çok ince detaya kadar yönetmek gibi bir sey.  Hani bazi yöneticiler hep ince ince detaylarla ilgilenirler ve bu yüzden büyük resmi asla göremezler.  Oysa ben olsaydim araçlardan silindir hacmine göre degil, silindir adedine göre vergi alirdim.  Bunu yaparken yukarida bahsettigim istisnalari da atlamazdim.  Yani aracin siyah renkte olmasi veya denizde gitmesi farketmez.  Ayricalikli motor yok.  Bakin nereden nereye geldik.  Iyiki Honda'nin "turbocharged" modeli ülkemize geldi.  🙂

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ufak tefek kozmetik değişiklikler yaptım. yalıtım, cam filmi, ambiyans aydınlatma, deri kol dayama, iç led aydınlatma v. s. iç ve dışta ufak dokunuşlar... yapmayı düşündüklerin varsa tavsiye, öneri veya deneyimlerimi severek paylaşırım.

kendi aracımda şimdiki projem dc sport cs1 ön dikme barı, typer ön alt takım destek demiri, arka süspansiyonda civic si nin salma çubuğu ve accord un dökme aliminyum stabilizatörünü takacağım. yol tutuşu konforu çok bozmadan oem yüksektme düşünüyorum. frenlerden ve süspansiyondan memnunum. daha iyisi var mı? kesinlikle var ancak çok pahalı ve şu an için gereksiz. belki ileride yaparım. 

yazılım atacak olsam hondata tercihim olurdu. @M.E.G ve @Leanback hocam çokta güzel özetlemiş durumu. @AKayhan valla 2.0 atmosferik makinayı aynı paraya vereceklerini bilsem onu alırdım. ancak ötv ve mtv varken beni üzer.

yazılımı işi bilen düzgün bir yerde yaptırmak lazım. cvt transmission hakkında çok hurafe var. yağ değişimini atlamayın problem yaşamazsınız. yazılım konusunda civic te sizi sınırlandıran şanzumanın maksimum tork dayanım sınırı. çok daha yüksek torka dayanacak oem yükseltme yapmayacaksanız 250 nm tork şanzuman problemsizliği için ideal bence. 220 bg 250 nm tork ile sıkıntısız gezilir. 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@vethekim hocam çevremde çok fazla yazılımlı araç var. Oluşan fikirler bu yönde. Vag grubunda sorunsuz 200 bin km binenler var. Opel grubunda yine aynı şekilde. Bmw  5.20i 170 bg i 270 bg yapıp 90 bin km binen arkadaşlarım. 

Bende octavia’ yı aldığımda yaptırmıştım. @Zealot ile beraber. 130 km ortalama hızlarda (140-150 den aşağı nadir gidiyordum) 5.1-5.2 yakıyordu. Çok memnundum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 saat önce, AKayhan :

Biz ülke olarak vergi politikamiz nedeniyle 180 - 200 hp güçleri sadece "turbocharge" vasitasiyla almaya mecburuz.  Oysa otomobil motorlari dünyada o kadar genis bir spektrumda üretiliyor ki, siz kendi istediginizi seçin.  4 Silindirli motor mu istersiniz, 6 silindirli motor mu istersiniz, 8 silindirli motor mu istersiniz, hatta (çok ender de olsa) 12 silindirli motor mu istersiniz?  Bizim Türk vatandaslari olarak maalesef hemen hiç seçenegimiz yok çünkü ÖTV ve MTV bizden silindir hacmine göre para aliyor.  Gerçi 8 silindirli ve 12 silindirli motorlar ülkemizde mevcut.  Bir ipucu vereyim: bu araçlar genellikle siyah renkte geliyor.  Bir de denizlerimizdeki mega motoryatlar bu tür büyük motor kullanabiliyor.  Özetle halkin bu tarz motorlarda pek bezi yok.  Onu anliyorum ama neden 1.5 litre motorlu araçla 2.0 litre motorlu araç arasinda ÖTV ve MTV farki vardir?  Bunu anlamakta zorlaniyorum çünkü teknik olarak bu ikisi arasinda ciddi bir fark yoktur (hemen hemen aynidir).  Dolayisiyla ben vergi farki da olmamasini beklerim.  Bu bence sanki "micromanagement" yani çok ince detaya kadar yönetmek gibi bir sey.  Hani bazi yöneticiler hep ince ince detaylarla ilgilenirler ve bu yüzden büyük resmi asla göremezler.  Oysa ben olsaydim araçlardan silindir hacmine göre degil, silindir adedine göre vergi alirdim.  Bunu yaparken yukarida bahsettigim istisnalari da atlamazdim.  Yani aracin siyah renkte olmasi veya denizde gitmesi farketmez.  Ayricalikli motor yok.  Bakin nereden nereye geldik.  Iyiki Honda'nin "turbocharged" modeli ülkemize geldi.  🙂

 

Ülkede bir çok adaletsizlik var, vergilendirme bunlardan biri ve her geçen gün daha da mantıksız seviyelere gidiyor hep. Dünyada bu cağdışı vergi sistemini kullanan kabile devleti bile yok. Vergi emisyona göre alinmali, amaç dunyayi kirletenden daha cok vergi almak olmali, ama çoğu konu gibi o konuda da cok geriyiz. 

18 saat önce, M.E.G :

Emisyonu es geçtikleri için yazılımda yakıt bir miktar düşebiliyor tabi bu gazlamadığınız süre içerisinde geçerli. Hem emisyonu, hem yakıt düşürmek kolay iş değil. Milyon dolarlık yatırım yapılıyor.

Volkswagen gibi yani :)

13 saat önce, vethekim :

ufak tefek kozmetik değişiklikler yaptım. yalıtım, cam filmi, ambiyans aydınlatma, deri kol dayama, iç led aydınlatma v. s. iç ve dışta ufak dokunuşlar... yapmayı düşündüklerin varsa tavsiye, öneri veya deneyimlerimi severek paylaşırım.

kendi aracımda şimdiki projem dc sport cs1 ön dikme barı, typer ön alt takım destek demiri, arka süspansiyonda civic si nin salma çubuğu ve accord un dökme aliminyum stabilizatörünü takacağım. yol tutuşu konforu çok bozmadan oem yüksektme düşünüyorum. frenlerden ve süspansiyondan memnunum. daha iyisi var mı? kesinlikle var ancak çok pahalı ve şu an için gereksiz. belki ileride yaparım. 

yazılım atacak olsam hondata tercihim olurdu. @M.E.G ve @Leanback hocam çokta güzel özetlemiş durumu. @AKayhan valla 2.0 atmosferik makinayı aynı paraya vereceklerini bilsem onu alırdım. ancak ötv ve mtv varken beni üzer.

yazılımı işi bilen düzgün bir yerde yaptırmak lazım. cvt transmission hakkında çok hurafe var. yağ değişimini atlamayın problem yaşamazsınız. yazılım konusunda civic te sizi sınırlandıran şanzumanın maksimum tork dayanım sınırı. çok daha yüksek torka dayanacak oem yükseltme yapmayacaksanız 250 nm tork şanzuman problemsizliği için ideal bence. 220 bg 250 nm tork ile sıkıntısız gezilir. 

 

Yalıtımı başarılı buluyorum, sol kapıdan rüzgar sesi giriyor fakat yüksek hızlarda, bunu düzeltecek bir iyilestirme yapabilirdim. Chip için araciya para vermeye gerek yok bence. Abdden alinan kitleri kendimiz yapabiliyoruz. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

rs sedan kasada kaput altı plastikler standartta yok diye biliyorum. motor kaputunun altında oluşan hava tirbülasının bir kısmı kapılara yöneliyor. bir miktar çamurluktan kapılara gelen hava akımını kesersin. b stunundaki kapı fitili bir miktar rüzgar keser ve kapı eşiklikleri çok daha az kirlenir.

makyajda çamurluklar, arka bagaj havuzu ve motor kısmında izolasyonu artırdılar ancak bizdeki makyajlı sedan kasalarda iyileşme yok. yıllardır avrupada sundukları honda sensing güvenlik paketini getirmek akıllarına geldi nasıl olduysa. hb ile sedan arasında çok fark var. 

rüzgar sesi daha çok yan camlar, dikiz ayna kısmından geliyor. çift cam neden getirmediler anlamadım. tipik maliyet azaltma stratejisi. gerçi hatcback kasa bu anlamda sedanlardan daha iyi. aynalar baya büyük olduğu için ciddi rüzgar sesi geliyor. vortex generator ile veya böyle bir parçayla https://m.n11.com/honda-civic-fc5-yarasa-ayna-kapagi-batman-pianoblack-parlak-siyah-P380041631?gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjw0IDtBRC6ARIsAIA5gWuQ2Rvma8o2Fq_IqcxJ4f2jg3VtXLDfaB6or3dQO5ZdvzFMhzGhEZcaAgIyEALw_wcB biraz iyileşme elde edebilirsin .

kapı fitillerini güçlendirebilirsin. ancak rüzgar sesini tamamen sıfırlamak mümkün değil. sonuçta sınıfı belli aracın premium sekment sessizliği beklemek biraz hayal olur. nokta atışı müdehale yapmanız yeterli olur. zira araç bu sınıfına kıyasla gayet iyi, en iyisi değil. 235 taban lastikler ile ciddi lastik sesi alıyorum. yeni megane yol ve lastik sesi yalıtımında daha iyi. japonya üretimi araçlar ile arasında dağlar var. makyajlı honda hatchback gelince bir test edin ne demek istediğimi anlarsınız. hondanın global yeniden yapılanması nedeni ile yakın gelecekte civiclerde japonyadan gelecek. o zaman böyle problemler olacağını zannetmiyorum şahsen. 

aracımdan gerçekten çok mennunum. sadece iç dış yalıtım yapınca rüzgar sesini daha çok duyar oldum. en ufak trim tıkırtısı duyuluyor artık. çift yan camı bugün çıkartsalar hemen değiştiririm.

ilk önce kapı ayarlarınıza bir baktırmanızı tavsiye ederim. servis, sanayi fark etmez. düzgün iş yapan, işinin eğli bir usta olsunda. servis genelde böyle işleri sallar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...