Jump to content

Mazda RX-8'i Anlatır mısınız ?


Melih Yıldırım
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

S.a. herkese. Benim 1.5 tdci 2015 model fiestam var. 1 yıldır biniyorum. Ancak RX8 almak gibi bir planım var. Yakıt ve konfor benim için önemli değil. Arabanın performansı iyi olduğu sürece istediği kadar yakabilir :) Ancak sağda solda duyduğumuz söylentiler (100.000 de motoru biter, satamazsın, ustasını bulamazsın, düşük devirlerde performası çok kötü vs.) beni düşündürüyor. Sizce 2015 model fiestayı 50 civarına satıp. 70 e 2010-2012 model arası kmsi ölmemiş (30-40 bin civarı) bi RX8 almak mantıklı mı? İleride değiştirmek istediğimde satabilir miyim? Aylardır ilan sitelerinde duran satılmayan temiz RX8'ler var. Bunu sebebi ne?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba öncelikle beklentilerini iyi belirlemen lazım fieastadan sonra rx-8 çok radikal bir değişim olur :) rx-8  Türkiye şartlarında her gün kullanmaya uygun araç deyil 2. araç şart bence ( en azından büyük şehirler için bu söylediğim geçerli) performans beklentin nedir 0-100 hızlanması veya tork ise, seni mutlu etmeyebilir ama benim gibi ben viraj severim yol tutuşu severim kendimi zorlarım dersen rx-8 den iyisi yok 100.000 km motor bitiyor konusunun efsane olduğunu düşünüyorum özen isteyen ilgi bekleyen bir araç max 2000 km yağ değiştiriyorum hiç bir aracımda yapmadığım bakımları yapıyorum şanzıman yağı dif. yağ değişikliği gibi yok ben gazlarım bakın v.s uğraşman dersen sana uygun deyil 70000 tl  civarında da düşük km araç da zor sanırım .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de alıcağım için çook araştırdım bu formdaki tüm rx8 konularını okudum ve motoruna  iyi bakarsan (motor soğukken gaza çok yüklenmeden ve sıklıkla yağına bakarsan  delixia  yağı ve fl22 antifiriz vs) kullanırsan hiç bir sorun çıkmaz  ilanlarda 130bin de olan rx8  var eski kasa . Hem yeni kasa düşünüyormuşsun  R3 diye tabir ediliyo eski kasalara göre daha diri kullanan kişiler  daha bilinçli kullanıyor. Performans olarak R3 Hiç sürmedim ama @Karsiyakaliozi Sağolsun onunla kısa bi tur attık içindeyken sanki porsche  ye binmiş gibi hissediyorsun görünümü detayları o muazzam sesi çok mükemmel gaza bastığı anda sırtın koltukta :D hızlanması ve gücü fazlasıyla yeterli. Biz o kısa tur da viraja girdik hızlıydık  savrulma 0 sartıntı 0 yol tutuş 100+ hiç düşünme direk al. Daha iyi bilen abilerim de sana yardımcı olacaktır zaten 

(70 80 bin tl ye 35.000km  üstü bulursun)

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-acil-2011-sedefli-beyaz-orjinal-bakimli-extrali-37bin-km-ruf-65-448931276/detay

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

30-40bin km civarı aracı 70bin TL'ye olurmu diyorsun da o fiyata 40bin km'de 2010 RX-8 yok. Şu anda o şartları karşılayan satışta sadece bir RX-8 var fakat 2006 model, 458415722 no lu ilan, uyar mı?

Öte yandan bu arac @Karsiyakaliozi nin dediği gibi özellikle büyük şehirde hergün kullanılacak araç değil. Wankel, hafif ve küçük boyuttaki bir motordan yüksek güç ve rpm almayı sağlayan özel bir tasarımdır ve RX-8 özünde yarış arabasıdır ancak Mazda onu öyle konforlu yapmış ki, coğu kişi gündelik olarak kullanıyor. Bu araç her gün her saatte her yere gitmek için kullanılmamalı, bu sadece teknik  değil, imaj olarak ta araca eziyet.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, ea1338 :

İlana baktım, genelde temiz araç fakat eleştiri konusu olabilecek birkaç yanı da var.

Hava filtre kutusu üstündeki izler nedir? Benim 11 yıllık 128bin km RX-8'imde o kutuda öyle izler yok.

Extra dediği alçaltılmış süspansiyon ve çift egzosun tek egzosa dönüştürülmesi mi? Benim bildiğim extra, navigasyon, sunroof gibi şeylerdir, bunlar bildiğin 'modifiye'.

İlan açıklamasında neden 'sahibinden' diye yazmış ki?  İlan bilgilerinde sahibinden/galeriden bilgisi zaten yer alıyor. Ancak ondan önemlisi kaçıncı sahibinden olduğunu yazmamış. Yine benim araçtan örnek vereyim: benim aracın : 1.sahibi: İstanbul, Avcılar 88bin km (mart 2006-kasım 2011), 2.sahibi Bursa, Osmangazi 112bin km (aralık 2012), 3.sahibi (ben) Bursa, Osmangazi 128bin km : )

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, Revivo73 :

İlana baktım, genelde temiz araç fakat eleştiri konusu olabilecek birkaç yanı da var.

Hava filtre kutusu üstündeki izler nedir? Benim 11 yıllık 128bin km RX-8'imde o kutuda öyle izler yok.

Extra dediği alçaltılmış süspansiyon ve çift egzosun tek egzosa dönüştürülmesi mi? Benim bildiğim extra, navigasyon, sunroof gibi şeylerdir, bunlar bildiğin 'modifiye'.

İlan açıklamasında neden 'sahibinden' diye yazmış ki?  İlan bilgilerinde sahibinden/galeriden bilgisi zaten yer alıyor. Ancak ondan önemlisi kaçıncı sahibinden olduğunu yazmamış. Yine benim araçtan örnek vereyim: benim aracın : 1.sahibi: İstanbul, Avcılar 88bin km (mart 2006-kasım 2011), 2.sahibi Bursa, Osmangazi 112bin km (aralık 2012), 3.sahibi (ben) Bursa, Osmangazi 128bin km : )

Fiyat 70-80 olunca 40-50 km arası kusursuz bulmak zor :D İncelemen süper yalnız 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok teşekkür ederim yorumlarınız için. @Revivo73 Almışken biraz daha paraya kıyıp yüksek modelli olsun istiyorum. En azından 2010 olması tercihimdir o yüzden fiyat konusunda 80 bin e çıkablirim. Kesin almaya karar verdikten sonra +10-15 bin üste çıkabilirim. @Karsiyakaliozi aslında otoban ve virajdan ziyade 0-100 ve ivme benim için daha önemli. Rx 8 bu isteği tam anlamıyla karşılamaz diyorsun. @ea1338 Dediğim gibi konfor çok önemli değil benim için performansı iyi olduktan sonra. ancak r3 ve porshe örneği hoşuma gitti :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşımın 2010'u ilk sahibi ve seyrek kullanıo:

VMJ7LV.jpg

Bu da benim 2006:

YNGd5E.jpg

0-100km hızlanmaya bakmak iyi değil. rx-8'i ince saçtan yapsalar 1390 değil de 1000 kilo olsa ve yazılımla 231HP deil de 280HP yapılsa 4 sn de 100km yapabilir ancak güvensiz ve dayanıksız olurdu. Bir de yüksek hızda şerit değiştirme olayı var. 350-400HP'lik BMW, Mitsubishi Evo 100 km'ye 4 sn'de ulaşıyor fakat 200km hızlarda ani şerit değiştirebilecek güvende mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Revivo73 Yani bmw, mitsubishi'den yüksek hızlarda daha güvenli olduğunu söylüyorsunuz? Bu kaydadeğer bi özellik tabiki. Yani kısaca şehir içinde oynamalık bi araç değil. Otobanda sol şeritten kapatmacalı bi araç :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet fakat bazı şartlar altında. Benim araç süspansiyon ve jantları ile hiç oynanmamış durumda. Kışa girerken başka yaza girerken başka lastik takmam üstünde Goodyear UG8 4 mevsim lastik durur. Drift ve kaydırma yapıp lastikleri aşındırmam zorlamam ve TCS/DSC (Traction Control System/Dynamic stability Control) hep devrede olur, o zaman 180 gibi hızlarda hızlı serit değiştirmede savurmaz. Ancak onu da aracı aldıktan 1-2 ay sonra denedim. Bu arada ben de Fiesta'dan RX-8'e geçenlerdenim. Bu araç alçak ve önu cok uzun olduğu için ilk 2 hafta sağ şeritten ve tobüslerden bile yavaş kullandım.

Sürekli sol şeritten gidilecek bir araç denilemez, cunku rüzgarsız düz yolda son hızı 234km/h. Yokuş yukarı 3 şeritli ve virajlı yollar en etkili olduğu yollar.

Ekleme: 2010'da sunroof ve koltuk ısıtma gibi bazı kullanışlı özellikler yok. Ayrıca süspansyionları 2006'ya göre çok sert, bunu daha iyi yol tutuş için yapmışlar fakat anlattığım şartlarda 2006'da yol tutuş zaten süper. Şu ana dek 2 farklı 2010 RX-8'e bindim ikisinde de sert süspansiyon sadece konforsuz gidiş olarak kendisini gösterdi. bu ve diğer bir forumda iki arkadaş uzun yolda olayın rahatsız edici olduğunu da söyledi. 2010 motorunda her bir rotor için 3. yağlama kanalı eklenmiş, bu motor ömrü açısından iyi birşey fakat, 3500km'de uygun yağ ve filtre değişimi yapıldığı, diğer bazı prosedürler uygulandığı sürece o 3. yağlama kanalının da esprisi yok , ve motorlar geometrik tasarım olarak aynı, 2010'da bazı parçalar biraz daha sert malzemeden yapılmış diye biliyorum. Sonuçta HP değerleri de aynı ya da 2010 1HP fazla. Yani Mazda 3. yağlama kanalı olan, daha sertleştirilmiş malzeme var , bu motor daha yüksek HP kaldırabilir diye yazılımdan HP'yi arttırmamış, bu tip ayrıntılara dikkat. Son olarak, 2010 modellerde de cok sık sahip değiştirildiğini görüyorum yani yeni model olması, aracın az ve öz kullanıldığı anlamına gelmeyebiliyor. diğer forumda Samsun'dan bir arkadaş İstanbul'dan beyaz R3 aldı, birkaç ufak modifiye yaptı (ya da onun gibi, tam hatırlamıyorum) ve ardından sattı. arac gecen sene 95bin TL gibi değerden satıştaydı (ya da cabuk satmak için 90bin TL'ye kadar cekmiş olabilir, tam hatırlamıyorum)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Forumdaki konuları zaten okumuşsundur diye düşünüyorum. Verebileceğim tek tavsiye var, o da eğer bakabileceksen RX8 al. Ben çok uğraşamam nazik arabayla dersen hiç girme. RX8 kullanıp zevkimi alayım, 1 sene sonra satarım dersen de alma çok abartılacak bir zevki yok. Ama eğer bakabileceksen zaten bu arabayı seviyorsun demektir, o zaman alacağın zevk paha biçilmez.

Ben 2 hafta her gün yoğun trafikte 100 km (işe git-gel) kullandım, sonra bir baktım arabadan sıkılmaya başladım. 1 gün kullanmadım, sonra keyfi bir yere gitmem gerekti ve yine ilk günkü zevki verdi. Motorun sesi (tınısı), @Revivo73 nun sevmediği bilstein amortisörün (2009 40. yıldan itibaren) sertliğinden dolayı arabanın hiç savrulmaması, gazı köklediğinde ister istemez yanlaması ve max devire ulaştığında çıkan bip sesi, bose müzik sistemi falan filan. Ama bunlar düzgün bakarsan güzel, zamanı geldiğinde değişmesi gerekenleri değiştirirsen.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Amortisör/süspansiyon sertliği yol tutuşu fark ettirebilir ancak o kadar fark için sürekli konforsuz yolculuk yapmaya değer mi özellikle yolları berbat olan bir ülkede? Bursa'da asfaltlar berbat, amortisörler yumuşak old halde, asfalttaki düzensizlikler aracı zorluyor, 2010 olsaydı aracın hali ne olurdu diye düşünmeden edemiyorum  :  )

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hep sert amortisörlü araçlarım oldu yol tutuşa katkısı yadırganamaz  ayrıca  hothatc dediğimiz ufak sporlarda çok daha sert amortisörler var ondan bana oldukça konforlu geliyor :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Melih Yıldırım :

 @ea1338 Dediğim gibi konfor çok önemli değil benim için performansı iyi olduktan sonra. ancak r3 ve porshe örneği hoşuma gitti :) 

70-80 Bin tl arası 230/250 hp araç çok  mesela bmw 3.30ci  z4  3.30ci  kullandım daha önce RX8 e göre çok hantal ve eski km si  çok yüksek. Z4 ler de ufak ve görünüm olarak RX8 kadar iyi değil. RX8 i çoğu kişi bilmiyor onla bi mekana gitsen bilmeyen birinin onu görünce dediği şey bu '' oha porsche mi bu/kesin zengin oyuncağı belli/yabancı araba galiba'' gibi gibi :D Fiyat Performans oranında RX8 den daha iyi olan kesinlikle yok. +10BİN RPM Çevirebiliyor ve bunu zorlanmadan yorulmadan yapıyor  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Karsiyakaliozi :

Hep sert amortisörlü araçlarım oldu yol tutuşa katkısı yadırganamaz  ayrıca  hothatc dediğimiz ufak sporlarda çok daha sert amortisörler var ondan bana oldukça konforlu geliyor :) 

Amortisör sertliği, aracın yol tutuşundan cok sürücünün tercihiyle de ilgili olmalı. Sürücünün kendini rahat ve güvenli hissettiği ayar sert veya yumuşak olsun en iyi ayardır. 2 sene kullandığım 2009 Yamaha XJR1300SP oldukça yumuşak yay ve amortisöre sahipti örneğin,

ZEyb6o.jpgilk başta o yumuşaklığa alışamadım,  cunku yolu ben değil motor tutuyormuş gibi oluyordu, yolu tam hissedemiyordum. Fakat sonradan sert yaylı motorlara göre cok daha güvenli gelmeye başladı cunku buradaki  konu, yollardaki beklenmedik tümsek ve çukurlar. Bursa çevre yolunda bazen 250km üstünde kullandığım anlar oldu, düşünebiliyor musun o hızda pis bir tümseğin çıktığını : ) İşte bu motor, o durumları tek kelimeyle mükemmel şekilde geçiyordu. Ve buna bir kere alıştıktan sonra, sert yaylı Racing motor kullanmak bana gereksiz hammaliye gibi görünmeye başladı : )

Ve 2006 RX-8'ün süspansiyonları işte bu yüzden bana en idael geldi. bundan biraz daha sert olsa yol tutuşu öyle çok arttırmayan ve yol boyunca konforu azaltmaktan başka bişeye yaramayan birşey gibi görebilirdim.Bu araçla bazen annem, kız kardeşim ile de geziyorum ve o esnada aracın yumuşak olması büyük bir keyif bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor güzelmiş bu arada :) motoru bilemem hiç kullanmadım ama arabada ne kadar sert o kadar rijit bence konfor önemli tabi ama yol tutuş bence daha  önemli gönül ister ayarlı amortisör olsun hop bas tuşa sert,bas tuşa jöle kıvamı ben genelde şehir içi alışveriş v.s için rx-8 kullanmıyorum tümsek çukur sehir içi olumsuzluklarından uzağım yani  2. aracım var rx-8 genelde uzun yolda kullanıyorum rx-8 olmasa bile spor karakterli her araç şehir içi eziyet spor aracın varsa 2. aracında olmalı bence :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Karsiyakaliozi :

Motor güzelmiş bu arada :) motoru bilemem hiç kullanmadım ama arabada ne kadar sert o kadar rijit bence konfor önemli tabi ama yol tutuş bence daha  önemli gönül ister ayarlı amortisör olsun hop bas tuşa sert,bas tuşa jöle kıvamı ben genelde şehir içi alışveriş v.s için rx-8 kullanmıyorum tümsek çukur sehir içi olumsuzluklarından uzağım yani  2. aracım var rx-8 genelde uzun yolda kullanıyorum rx-8 olmasa bile spor karakterli her araç şehir içi eziyet spor aracın varsa 2. aracında olmalı bence :) 

O motorun 0-100km/ 3 saniye : ) 1251 cc olduğu için devasa bir torka sahipti ve 5 vitesti, fazla vites değiştirmeden kullanılabiliyordu.  Ve Racing motorların tipik 17-18bin rpm'inden aşağıda 13bin rpm'e sahipti.

Ben de RX-8'i 2.araç olarak kullanıyorum. İlk aracım ise Honda 250cc Scooter tarzı motosiklet : )

RX-8 Series II amortisör sertliği konusuna dönecek olursak, Series II'deki sertlikten kaynaklanan yol tutuş 1% veya 2% veya hadi 5% olsun, o kadar fark edebilir.  Bursa cevreyolundaki düzlükte 200km/h ile hızlı serit değiştirince araç hiç savurmuyorsa, 120km/h de aniden şerit değiştirince araç kendini hemen toparlıyorsa, bunlardan ötesi önemsiz ayrıntıdır bence.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Önemsiz ayrıntı için otomotiv dünyasında özel bir kol olan sportif yay ve amortisör şirketleri var. Üstelik araçların orijinal amortisörlerinden 3-4 kat pahalıya satılan bu ürünler modifiyecilerin (sadece görüntü için değil, pist gibi ortamlar için) vazgeçilmezidir.

Aslında konu "bilstein amortisörü gerçekten kullanıyor muyuz yoksa seri 1 in standart amortisörü de yetiyor mu?" dur. Bu iş biraz kullanım alışkanlığına da bağlı, belki 1 hafta seri 2 kullansanız seri 1 in amortisörü size çok yumuşak gelmeye başlayacak ve rahatsız olacaksınız. Tüketicilerin orta segment bir araba olan Mercedes cla 180 in normali yerine amg sini almasının sebebi sadece görünüş değil, sürüşte verdiği sertlikten dolayı spor hissidir.

Bu arada benim araçta olan amortisör bilstein ın o seride ürettiği en sert amortisörler ve daha kısa yaylarla çalışma özelliğine sahipler. Yani modifiye için de ekstra maliyete gerek kalmıyor.

24-110068 ön
24-110075 arka

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Karsiyakaliozi :

o %5 sakar geçidinde ki virajlarda baya fark ettiriyor :) 

Tecrübesiz kullanıcı için fark ettirebilir. 50bin km Racing kullanmış biri Series I 'in direksiyonuna geçerse durum ne olur sence : )

Jlj6LB.jpg

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...