Jump to content

3. Nesil Mazda 3 SKYACTIV Sonunda LPG ile Buluştu


h_sahin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

10 saat önce, Adanus01 :

İyi akşamlar sonunda lpg işini sakaryadan gidip ankara damlada hallettim sadece motor arıza ıșığı sürekli yanıp sönüyor onu halletmek için tekrar bayiden bağlanmam gerekiyor bilgisayara onun dışında suan için bir sıkıntı yok.

*Lpg kit fiyatı pesin= 3500 tl

*2 yıl/ 100.000 km motor garanti=170 tl

*Avrupa pompa ucu (benzin kapağı girişinden lpg dolumu için) =150 tl

IMG_20171013_102315.jpg

IMG_20171013_123305.jpg

IMG_20171013_164142.jpg

 Güle güle kullanın hayırlı olsun. Arıza lambasının yanmasının sebebi , fakir yada zengin karışıma düşmesi. Uzaktan bağlanıp hallederler sıkıntı yok ama nacizane tavsiyem detaylı bir yol ayarı yaptırmanız yönünde. Bayiler genelde yanaşmıyorlar bu işe ve hatta gereksiz deyip geçiştiriyolar. Linkini paylaştığım videoda Ltft ve stft baz alınarak nasıl yapıldığı anlatılıyor. Kablo temin ettik bende ufaktan başladım ayara :)) 

bu video nasıl yapılması gerektiğini anlatıyor;

Buda benim aracımdaki damlanın yaptığı ayar;

 

Fuel trim değerlerine bakarsanız ne kadar mükemmel (!) ayar yaptıklarını görebilirsin :) Sağolsunlar ilgililer alakalılar ama ayar konusunda anlaşamıyoruz kendileriyle :) 

En kısa zamanda ideal ltft ve stft değerleriyle bir video paylaşacağım.

Tekrardan hayırlı uğurlu olsun.

 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guzel paylaşım. Elinize saglık. Umarım uzun yıllar problemsiz olarak kullanırsınız. Yol ayarı yapıldıktan sonra arac guc degerlerinde bir fark oldu mu? Bg kaybı ne kadar acaba? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, h_sahin :

 Güle güle kullanın hayırlı olsun. Arıza lambasının yanmasının sebebi , fakir yada zengin karışıma düşmesi. Uzaktan bağlanıp hallederler sıkıntı yok ama nacizane tavsiyem detaylı bir yol ayarı yaptırmanız yönünde. Bayiler genelde yanaşmıyorlar bu işe ve hatta gereksiz deyip geçiştiriyolar. Linkini paylaştığım videoda Ltft ve stft baz alınarak nasıl yapıldığı anlatılıyor. Kablo temin ettik bende ufaktan başladım ayara :)) 

bu video nasıl yapılması gerektiğini anlatıyor;

Buda benim aracımdaki damlanın yaptığı ayar;

 

Fuel trim değerlerine bakarsanız ne kadar mükemmel (!) ayar yaptıklarını görebilirsin :) Sağolsunlar ilgililer alakalılar ama ayar konusunda anlaşamıyoruz kendileriyle :) 

En kısa zamanda ideal ltft ve stft değerleriyle bir video paylaşacağım.

Tekrardan hayırlı uğurlu olsun.

 

Teşekkürler hocam bu iş beni aşar galiba riskli bi iş sakarya merkezdeki bayiye gidicem damla lpg uzaktan hallederiz dedi buna rağmen yol ayarı şart mı şartsa neden bu ayarlar yapılmadan işi yarım bırakıyorlar. Bu arada ankarada mısınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, Adanus01 :

Teşekkürler hocam bu iş beni aşar galiba riskli bi iş sakarya merkezdeki bayiye gidicem damla lpg uzaktan hallederiz dedi buna rağmen yol ayarı şart mı şartsa neden bu ayarlar yapılmadan işi yarım bırakıyorlar. Bu arada ankarada mısınız.

İstanbulda Ümraniye de çözüm otogaz var Lovato takıyor. Onu da öneririm. Ta bursadan kalkıp oraya taktırmaya gelenler oldu toyotaclubtr.com da. Size daha da yakın. 

Bu arada yol ayarı önemli ama %95 usta daha bilgisayar kullanmasını bilmezken bırak ayar yapmasını istemek... Arıza ışığı yakmıyor diye başlarından savıyorlar. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Adanus01 :

Teşekkürler hocam bu iş beni aşar galiba riskli bi iş sakarya merkezdeki bayiye gidicem damla lpg uzaktan hallederiz dedi buna rağmen yol ayarı şart mı şartsa neden bu ayarlar yapılmadan işi yarım bırakıyorlar. Bu arada ankarada mısınız.

 

Benim arıza lambası yandığında rica etmiştim yol ayarı yapmışlardı fakat yine yandı. Yol ayarı çok detaylı ve zahmetli bir iş. Aslında zor olan bir durum yok. Ltft+Stft değerini alıyorsunuz ve ekranda yüzde olarak ekliyorsunuz bu kadar basit fakat her devirde yükte hızlanırken vb durumlarda tek tek değer atamanız gerekiyor buda saatlerce süreceği için haliyle bayilerin işine gelmiyor :D LPG montajına ayrılan süreden fazlası bir aracın ayarına ayrılması gerekiyor ki maalesef bu işle uğraşan kimsede olmuyor.

Bende video yükledim vakit bulursam güzel bir ayar yapacağım.

 

 

Bir saat önce, Mutlu Tekir :

İstanbulda Ümraniye de çözüm otogaz var Lovato takıyor. Onu da öneririm. Ta bursadan kalkıp oraya taktırmaya gelenler oldu toyotaclubtr.com da. Size daha da yakın. 

Bu arada yol ayarı önemli ama %95 usta daha bilgisayar kullanmasını bilmezken bırak ayar yapmasını istemek... Arıza ışığı yakmıyor diye başlarından savıyorlar. 

 

 

Üstad hazır gelmişken bayinin yaptığı yol ayarına bir bak istersen :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

50 dakika önce, h_sahin :

Üstad hazır gelmişken bayinin yaptığı yol ayarına bir bak istersen :D 

Valla üstadlık bir durum yok hocam. :) Ben  prins kiti mağduru olduğum için,  bu işe el atamadım. Kablosu 700 tl. :)

Damla yaptıysa iyi yapmıştır diye düşünüyorum. Fakat sanki yüksek devirlerde pek ayar yapmamışlar gibime geldi, göremedim ya da. Düşük devirlerden çok yüksek devirler sıkıntı .

Benim tavsiyem kablo alıp kendiniz yapmanız, Boza yapa öğreniliyor illaki.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Mutlu Tekir :

Valla üstadlık bir durum yok hocam. :) Ben  prins kiti mağduru olduğum için,  bu işe el atamadım. Kablosu 700 tl. :)

Damla yaptıysa iyi yapmıştır diye düşünüyorum. Fakat sanki yüksek devirlerde pek ayar yapmamışlar gibime geldi, göremedim ya da. Düşük devirlerden çok yüksek devirler sıkıntı .

 Zengin çalışıyor şu an. Fırsatını bulur bulmaz bir ayar yapacağım. Araştırdığım kadarıyla biraz zengin çalışmasının motor sağlığına faydası olduğunu söylüyorlar .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, h_sahin :

Ltft+Stft değerini alıyorsunuz ve ekranda yüzde olarak ekliyorsunuz

Hayır sadece ltft ekleyeceksinz. 

Stft anlık olarak düşebilir, yükselebilir.  anlık değişir, buna göre hareket edilemez.  Hava sıcaklığı basınç, rakım vs  anlık değişir. 

Stft nin  belirli birsüre verdiği veriler kayıt edilir ve bu Ltft ye işlenir.  YYani Stft nin atıyorum 5dk lik ortalamasi zaten Ltft dir. 

 

Sadece Ltft yi ekleyecek veya çıkaracaksınız. Nokta. 

Ukalalık olsun diye söylemiyorum : Ezbere iş yapmayın mantığını öğrenin efendim. 

Saygılarımla 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=70480.0

ayar yapmak isteyenlerin okuması gereken bir konu. 24 sayfasının her bir sayfasında eşsiz bilgiler var.

Doğru ayar ltft+stft toplamı ile yapar. stft, ltft ye göre belirler çünkü. aracın ltft +%10 da ise  ecu tarafından verilen stft oranı bu ltft ye göredir, stft -%3 diyorsa yakıtı +%7 veriyordur.  Referans noktası %0 normal şartlar altındaki stokyometrik karışım çünkü.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada ltft de öyle dendiği gibi çat diye sıfırlanmıyor. :) stft tam tersi miktarda verilmesine rağmen belirli bir süre geçmesi gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çok afedersiniz ama tüm bu konuşulanları neden biz tüketiciler yapıyoruz? verilen hizmet bu iş için aldıkları paraya dahil değil mi ? 

işini düzgün yapmayan adamı arkasından olması gereken neyse ona doğru düzeltmek gibi bir zorunluluk mu var?

ittire ittire iş yapıyorlar ya çıldırmamak elde değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

26 dakika önce, Katil Balina :

çok afedersiniz ama tüm bu konuşulanları neden biz tüketiciler yapıyoruz? verilen hizmet bu iş için aldıkları paraya dahil değil mi ? 

işini düzgün yapmayan adamı arkasından olması gereken neyse ona doğru düzeltmek gibi bir zorunluluk mu var?

ittire ittire iş yapıyorlar ya çıldırmamak elde değil.

Sonuna kadar haklısın hocam. Ama yine halimiz iyi, büyükşehirlerimizde önerebileceğimiz yol ayarı yapan ustaları biliyoruz. Almanya'da yol ayarını bilen lpgci yok ki. Takıyorlar, durduğu yerde ayar yap gönder. Arıza ışığıyla dolaşanlar varmış hatta. Duyduklarım bunlar. 

4 milyon araçla en çok lpgli aracın olduğu ülkemizde bile yol ayarı yapan bu kadar azken diğer ülkelerdekileri düşünemiyorum.

(kaynak:https://auto-gas.net/about-autogas/the-autogas-market/)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ltft ve stft'yi sifirlamanin en uygun yolu, benzine göre yapılmış yanma odasına benzin + hava vermektir. Yani paraya kiyip aracı bir müddet benzinde kullanınca trimler eski haline döner. Uzun yolda sabit hız 70 km kullanımda benim değerler sıfırlanır. Gaz pedalı taş gibi olur. Sonra ne zaman lpye aldım yine bir süre sonra ltft 14.8 de çakılı kalır bazen iner ama asla ustune çıkmaz. Yani araba %14.8 fakir karışımda çalışıyor benzine göre, gazi 14.8 açmak gerekiyor (rolanti hariç, yukteyken 3000 devire kadar, çünkü yol ayarini 3000 devirde yapiyor arkadaş), bunu ayar yapan arkadaşa anlatamıyorum. Çok açmak iyi olmaz abi diyor, ula sana mı guvenecem matematiğe mi. Neyse nasıl olsa garantisi doldu, bir kablo alıp başımın çaresine bakacağım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ltft ye göre yaparsanız ortalama değerde ayarı düzgün yapmış olursunuz. İnce ayar için aracın her devir aralığında her motor yükünde ayar yapılması gerekir. Ortalama yapılan ayar ile bu her durum için ayar tutturulmaz.ltftye göre lpg ayarını düzelttiniz diyelim. 2000 3000 arasında zengin kalacak belki, halbuki 4000 5000 arasında da fakir kalıyor. Bunu ltft ile düzeltemezsiniz. Anlık olarak stft gösterir lpg ayarındaki o devir ve yükteki durumu. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Ayarlarla bir kaç gündür ilgileniyordum bugün uzun yola çıkınca düzenleme yapmaya çalıştım. Uzun bir video fakat kısa bir kesitini paylaşıyorum.

Bir kaç sayfa önce aracın orijinal haritasını ve değerlerini gösteren haritayı paylaşmıştım, orijinal haritada arıza lambam zaman zaman yanıyordu ve LPG obd menüsüne girince zengin karışım, fakir karışım vs  diye hata veriyordu. Bu ayarlardan sonra arıza lambası yanmadı ve OBD menüsünde de arıza yok diye belirtiyor.

Rölantide çalışma benzinde ayarlı olduğu için , bazı devirlerdeki yüksek değerlerin bir zararı olmuyor malum araç kendi ltft stft sini benzinde ayarlıyor sıkıntı çıkmıyor.  

Bu arada daha önce belirttim mi bilmiyorum Lovato EXR direkt enjeksiyondaki OBD yakıt trimlerinde düzenleme yapmıyormuş araçdaki ltft,stft,enjeksiyon ms gibi değerlerini görmeye ve sadece zengin yada fakir karışım hatasını siliyormuş dolayısıyla bu türde bir yol ayarı yapmak kesinlikle gerekiyor.

Yapılmazsa ne olur ? Zengin yada fakir karışım sonucu sübaplarla kucaklaşma anı kaçınılmaz olur.

Bir kaç gün sonra değerleri kontrol edip tekrar düzenleyeceğim. 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, h_sahin :

 Ayarlarla bir kaç gündür ilgileniyordum bugün uzun yola çıkınca düzenleme yapmaya çalıştım. Uzun bir video fakat kısa bir kesitini paylaşıyorum.

Bir kaç sayfa önce aracın orijinal haritasını ve değerlerini gösteren haritayı paylaşmıştım, orijinal haritada arıza lambam zaman zaman yanıyordu ve LPG obd menüsüne girince zengin karışım, fakir karışım vs  diye hata veriyordu. Bu ayarlardan sonra arıza lambası yanmadı ve OBD menüsünde de arıza yok diye belirtiyor.

Rölantide çalışma benzinde ayarlı olduğu için , bazı devirlerdeki yüksek değerlerin bir zararı olmuyor malum araç kendi ltft stft sini benzinde ayarlıyor sıkıntı çıkmıyor.  

Bu arada daha önce belirttim mi bilmiyorum Lovato EXR direkt enjeksiyondaki OBD yakıt trimlerinde düzenleme yapmıyormuş araçdaki ltft,stft,enjeksiyon ms gibi değerlerini görmeye ve sadece zengin yada fakir karışım hatasını siliyormuş dolayısıyla bu türde bir yol ayarı yapmak kesinlikle gerekiyor.

Yapılmazsa ne olur ? Zengin yada fakir karışım sonucu sübaplarla kucaklaşma anı kaçınılmaz olur.

Bir kaç gün sonra değerleri kontrol edip tekrar düzenleyeceğim. 

 

 

Dipgaz durumlarında benzindekine  göre Biraz daha zengin ayarlamanızı tavsiye ederim. Önemli yerler Dipgaz yapılan kısımlar. 

Ayrıca eğer obd özelliği varsa firmanın orjinal programından obd nin hata silme özelliğini iptal ettirebilir. Bu saçma özellik yüzünden zaten çoğu usta obd li kit lerin sadece hata sildiğini sanıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Mutlu Tekir :

Dipgaz durumlarında benzindekine  göre Biraz daha zengin ayarlamanızı tavsiye ederim. Önemli yerler Dipgaz yapılan kısımlar. 

Ayrıca eğer obd özelliği varsa firmanın orjinal programından obd nin hata silme özelliğini iptal ettirebilir. Bu saçma özellik yüzünden zaten çoğu usta obd li kit lerin sadece hata sildiğini sanıyor. 

 

Zaten aklımdaki o üstadım, %3 - % 4 kadar zengin çalışmasını istiyorum , değerleri tam sıfırlayayım sonrasında biraz zenginleştirmeyi düşünüyorum. Sırf bu ayarları yapacağım diye hiç yoksa 500 km yol yaptım farklı günlerde :D  Orijinal programında menü o kadar kısıtlı ki daha ucuz kitlerde bile daha fazla ayar yapma imkanı var.  OBD sayesinde ltft stft okunabiliyor başka bir numarası yok , bende düzenleme yaptığını zannediyordum işin içine girince bir numarası yok lovatonun bu kitindeki obd nin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • brn
      Yazan: brn
      Merhaba arkadaşlar,
      Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 
      Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.
      LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı.  Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı.  LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi.  38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim.  30 litre lpg alıyor depo.  Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler.  Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi.  Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi.   
      Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 
    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • azizbalci
      Yazan: azizbalci
      arkadaşlar 2010 mazda 3 hb otomatik sizce hangi marka ve çeşit lpg kiti taktırmalıyım.önerilerinizi bekliyorum...
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       

×
×
  • Yeni Oluştur...