Jump to content

3. Nesil Mazda 3 SKYACTIV Sonunda LPG ile Buluştu


h_sahin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

2007 mazda 6 147hp  ile  2014 audi a4 2.0tdi 150hp 320nm    0dan  210 km hıza kadar bastık.   tüm süre boyunca sadece 10 metre önde kaldım sabit bi şekilde..   başka bi a4 ile de denedik sonuç aynı oldu...

Dilovası yokuşunda 2.0tdi 140lık  passat ile kaç kere denedik  hiç gelemiyor bile.. 

dizel motorlar gücünü yavaş dönen ama yüksek itme gücüne sahip pistonlardan alır.

benzinli motorlar gücünü hızlı dönen ama düşük itme gücüne sahip pistonlardan alır.

bu yüzden birini alt devirde birini üst devirde sürmeniz gerekir. bunun ekonomi ile bağırma ile  saçma sapan şeyler bir alakası yoktur. öyle tasarlanmış öyle gider. 

2. nesil mazda 3ün motorunu bu karşılaştırmaya koymak doğru olmaz.  kendisi çok zayıf bi motor ve yanında daha da beter bi şanzımana sahip 

3. nesil mazda 3 ün motoru güzel.. kabul edilebilir bir performans sergiliyor.    hatta otomatik vites 3.nesil power sense  ile    2. nesil manuel i denemiştik.  3. nesil otomatik geçiyor..  

 

lpg ile direkt enjeksiyon olmadığı sürece her araç mutlak güç kaybına uğrayacaktır.. 

ama bunu öyle gözle anlamak çok zor.. ya emsal bir arabayla yan yana gaza basıp denemek lazım.yada kronometre tutmak..    

öte yandan deniz seviyesinden yukarı çıktıkça da aracınız ciddi güç kaybedecektir.   yine öyle yolda kalacak seviyede değil..   skyactiv motorlar bu konuda daha iyi...   o kadar güç kaybı olmuyor ..     ama 2.nesil mazda 6 1000metreden sonra resmen gitmiyor.. 

sonuç: tartışmasız   dizel skyactiv yerine lpgli skyactiv seçerdim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
  • 2 hafta sonra ...

Arkadaşlar merhaba ben de aracıma lpg bağlattım. Fakat şöyle bir sorunum var. Araç 4 viteste iken gaza yüklendiğim de 4500-5000 devir arasında direnç gösteriyor ve titreme yapıyor. 5. vitese geçişte gecikme yaşanıyor gibi hissediyorum. Vites geçtikten sonra sorun yaşamıyorum. Nasıl bir çözüm üretebiliriz sorun yazılımsal gibi geliyor bana sizler ne dersiniz?

Normal Sürüş te böyle bir sorun yaşamıyorum. 

Aracım 2014 3.Nesil Mazda 3 reflex 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, Mustafa Yılmaz :

Arkadaşlar merhaba ben de aracıma lpg bağlattım. Fakat şöyle bir sorunum var. Araç 4 viteste iken gaza yüklendiğim de 4500-5000 devir arasında direnç gösteriyor ve titreme yapıyor. 5. vitese geçişte gecikme yaşanıyor gibi hissediyorum. Vites geçtikten sonra sorun yaşamıyorum. Nasıl bir çözüm üretebiliriz sorun yazılımsal gibi geliyor bana sizler ne dersiniz?

Normal Sürüş te böyle bir sorun yaşamıyorum. 

Aracım 2014 3.Nesil Mazda 3 reflex 

Merhaba. Benim aracımda da titreme problemi var maalesef. Kiti takan ustalar ayarlarını yapmıyorlar o yüzden kablo alıp kendiniz yapmanız gerekiyor. Forumda ayrıntılı anlatan arkadaşlar var hatta yardımcı olacak arkadaşlar var. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

54 dakika önce, smeagol :

Merhaba. Benim aracımda da titreme problemi var maalesef. Kiti takan ustalar ayarlarını yapmıyorlar o yüzden kablo alıp kendiniz yapmanız gerekiyor. Forumda ayrıntılı anlatan arkadaşlar var hatta yardımcı olacak arkadaşlar var. 

Bilgi için teşekkürler bende öyle tahmin etmiştim. Ayar için şu an kablom yok ancak en kısa sürede temin edeceğim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Lpg taktıran arkadaşlar, son görüşlerinizi alabilir miyiz? Niyetine girdim son kez check edeyim istedim. Ayrıca Kocaeli'de taktıran var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hemen hemen aldığı her aracına lpg taktıran biri olarak nacizane görüşüm,

 

sizin için ön planda olan,

konfor,sürüş keyfiyse taktırmayın

yakıt tasarrufuysa taktırın

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

25 dakika önce, Anarchist :

Lpg taktıran arkadaşlar, son görüşlerinizi alabilir miyiz? Niyetine girdim son kez check edeyim istedim. Ayrıca Kocaeli'de taktıran var mı?

15k oldu sorun yok. Damlada(Ankara) taktırmanı tavsiye ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 dakika önce, Gümrükçü :

hemen hemen aldığı her aracına lpg taktıran biri olarak nacizane görüşüm,

 

sizin için ön planda olan,

konfor,sürüş keyfiyse taktırmayın

yakıt tasarrufuysa taktırın

Konfor sürüş keyfide maalesef bir yere kadar :( Yılda 20k'yı aşıyorum, sanırım zamanı geldi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benimde 10 bin km oldu herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Benzin ötv den karşılanmasa arabalara binemez hale geleceğiz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 dakika önce, Gümrükçü :

hemen hemen aldığı her aracına lpg taktıran biri olarak nacizane görüşüm,

 

sizin için ön planda olan,

konfor,sürüş keyfiyse taktırmayın

yakıt tasarrufuysa taktırın

Konfor ve sürüş keyfi farklımı oluyormuş benzinde ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, h_sahin :

Konfor ve sürüş keyfi farklımı oluyormuş benzinde ?

Altea kullandım daha önce, benzin lpg arasında sürüş keyfi oluyor. Konforda arızalardan kasıt olabilir sanırım.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, Anarchist :

Altea kullandım daha önce, benzin lpg arasında sürüş keyfi oluyor. Konforda arızalardan kasıt olabilir sanırım.

 

Ayarları güzel yapılmış bir lpg ile benzin arasında fark yoktur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, h_sahin :

Ayarları güzel yapılmış bir lpg ile benzin arasında fark yoktur.

Konunun büyük bir kısmını okudum. Değer artırılmaktan bahsediliyor. Burdaki değerler artırıldığında yakıtta artıyor sanırım(lpg) değil mi? Bu gün şartıyla km yakıt masrafınız nedir acaba?

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Anarchist :

Konfor sürüş keyfide maalesef bir yere kadar :( Yılda 20k'yı aşıyorum, sanırım zamanı geldi.

bende yılda 30-35k yapıyorum memur olmama rağmen onun için lpg taktırdım.

tavsiyem prins taktırmanız biraz pahalı olacaktır ama verdiğiniz paraya değer.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Gümrükçü :

bende yılda 30-35k yapıyorum memur olmama rağmen onun için lpg taktırdım.

tavsiyem prins taktırmanız biraz pahalı olacaktır ama verdiğiniz paraya değer.

15000tl gibi rakamlar dönüyor. Bana çok mantıklı gelmedi. O parayı vereceksem dizele geçiş yaparım.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, Anarchist :

15000tl gibi rakamlar dönüyor. Bana çok mantıklı gelmedi. O parayı vereceksem dizele geçiş yaparım.

 

Sizin fiyatını söylediğiniz sistem sıvı sistem, burada bahsi geçen Lovato ExR karma kit. Güncel fiyatı 3.000 - 3.500 TL civarında yanlış bilmiyorsam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, serkan306 :

Sizin fiyatını söylediğiniz sistem sıvı sistem, burada bahsi geçen Lovato ExR karma kit. Güncel fiyatı 3.000 - 3.500 TL civarında yanlış bilmiyorsam.

Prins için söyledim.. Ayrıca Lovatada güncel fiyat ne bilmiyorum ama 3500tl 2017 ağustos ayındaymış...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Anarchist :

Prins için söyledim.. Ayrıca Lovatada güncel fiyat ne bilmiyorum ama 3500tl 2017 ağustos ayındaymış...

Haklısınız, güncel fiyat 750€ yani yaklaşık 4.800 TL olmuş :D

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, serkan306 :

Haklısınız, güncel fiyat 750€ yani yaklaşık 4.800 TL olmuş :D

 

An itibari ile fiyat aldım 5500tl civarında dediler. :) 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • brn
      Yazan: brn
      Merhaba arkadaşlar,
      Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 
      Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.
      LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı.  Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı.  LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi.  38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim.  30 litre lpg alıyor depo.  Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler.  Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi.  Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi.   
      Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 
    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • azizbalci
      Yazan: azizbalci
      arkadaşlar 2010 mazda 3 hb otomatik sizce hangi marka ve çeşit lpg kiti taktırmalıyım.önerilerinizi bekliyorum...
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       

×
×
  • Yeni Oluştur...