Jump to content

17'' jantı 16'' ile Değiştirmek Performansı Nasıl Etkiler?


Ayyıldız
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

merhaba aracım 2009 mazda 3 hb amerikan kasa diye tabir edilen modeli. otomatik vites.

üzerince 17'' orijinal jantları var fakat ben aracı hantallaştırdığını yakıt ve performansını biraz düşürdüğünü düşünüyorum. Lastikleri 205/50/17. bu jantları 16'' alüminyum ile değiştirdiğimde lastikleri de 205/55/16 veya 205/50/16 yaptığımda ne gibi kazancım yada kaybım olabilir yardımcı olurmusunuz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

205 55 r16 en iyi secenek zira 50 yanak olunca captaki degişim oranı %3 uzerinde. Lastik ebatlarında secim yaparken cap değişimlerinin bu degerden fazla olması pek tavsiye edilmez.

Burak beyin dediği gibi bir miktar konfor artısı ve son süratte bir miktar azalma olabilir o kadar. Yeni jant ve lastik masrafı yapmış olursunuz sadece.

Tabi son tercih size ait.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 dakika önce, vethekim :

205 55 r16 en iyi secenek zira 50 yanak olunca captaki degişim oranı %3 uzerinde.

Kesinlikle tercih edilecekse 205x55xR16 tercih edilmeli çünkü %0.8 fark var. Neredeyse aynı.

Hız ve çekişte hiç fark olmamakla birlikte biraz konfor artışı ama cüzdandaki para azalışı olacak.

Bir de ileride lastik değiştirince daha ucuz lastik bulacaksınız 205x55xR16 daha çok bulunabildiği için ...

Karşılaştırma için aşağıdaki site faydalı olacaktır ;)

https://tiresize.com/tyre-size-calculator/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Ayyıldız :

merhaba aracım 2009 mazda 3 hb amerikan kasa diye tabir edilen modeli. otomatik vites.

üzerince 17'' orijinal jantları var fakat ben aracı hantallaştırdığını yakıt ve performansını biraz düşürdüğünü düşünüyorum. Lastikleri 205/50/17. bu jantları 16'' alüminyum ile değiştirdiğimde lastikleri de 205/55/16 veya 205/50/16 yaptığımda ne gibi kazancım yada kaybım olabilir yardımcı olurmusunuz?

http://nokianlastik.com/lastik_hesaplama.aspx sayfasından değişimleri görebilirsiniz.

Jantı ufaltıp yanağı büyültmeniz, konforu arttırır, ama yüksek süratta virajlarda hafif yol tutuş özellikleri azalır.

Ama tabi bu değişimler hissedeceğiniz ölçüde olmayacaktır. Jantı ufaltacağınız için oluşacak hafiflemede olumludur ama dediğim gibi yakıt tüketimi farkını anlamak zor olacaktır. Ancak belki hafif bir jant alırsanız olabilir ama mazda'nın kendi jantları zaten kaliteli.

Ben 19''den 17''e düştüm. Konfor artışını bariz farkettim. Ama tabi yumuşak lastik tercih etmemde etkili oldu. Yakıt farkını farketmedim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aynen 205/50/17 iyi bir lastiği 400 tl civarlarında söylüyorlar ve her yerde bulamıyorum. araçtaki lastikler oldukça yıprandı, kış geldsin diye bekliyorum açıkçası. kışlık aldıktan sonra kış sonunda sanırım tekrar yazlık lastik almam gerekir üzerindeki lastikler pek iyi değil. anlayacağınız bir sende 2 takım lastik masrafım olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araçtaki yakıt tüketimini ve performansı 3 şey etkiler :

1) Jant + Lastik Toplam ağırlık

2) Lastik çapı 

3) Lastik taban kalınlığı

2 ve 3 ün aşağı yukarı aynı kalıcağını anlıyorum yazdıklarınızdan. Bu durumda sonuca ulaşmak için ilk madde de yazdığıma dikkat etmenizi tavsiye ederim :) 

Jantı küçültmeniz her zaman daha hafif olacağı anlamına gelmez. İnternetten orijinal jant ağırlığınızı araştırıp, ebatta küçülmüşken en azından 1-2 kg daha hafif bir jant bulmaya çalışın derim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yani alüminyum jant ile değiştireceğim sonuç olarak ağır olmayacaktır zaten. 

sonuç olarak:

1-jant ağırlığı hafifleyecek

2-lastik ağırlığı 205/50/17 den 205/55/16 ya geçeceğimize göre lastik hafifleyecek; taban genişliği değişmeyecek. sonuç aşağıda;

Orjinal Lastik Çapı : 636.8 mm ve 25.07 inç 
İstenilen Lastik Çapı : 631.9 mm ve 24.88 inç 
Gerçek Çap Değişimi : 4.9 mm ve 0.19 inç 
Çaptaki Değişim Oranı : -0.78

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Alüminyum diyip geçmeyin :) aynı ebatta 7kg  jant ta var 12kg da. 

Alüminyum dediğiniz jantlar siyah saç jant(Teneke) değil dimi? Alüminyum(Alaşım) dediğiniz halk arasında çelik jant denilen jantlarsa dikkat etmekte fayda var.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

:) hocam ben kaynak mühendisiyim malzemeden iyi anlarım :)  al jantlar al-si alaşımlı olur zaten. gerçi farklı al alaşımları da olabilir elbette ....ama sonuç olarak özgül ağırlığı çelikten daha düşük olan ve sonuç olarak daha hafif al. dan söz ediyoruz... dilimiz ortak :) diğer alaşımlı dedikleri paslanmaz çelik onlar ağırdır. (krom-ni vs alaşımlar) ben ince eleyip sık dokuyorum bu konuda.... 1000 serisinden  8000 serisinde kadar bütün alüminyumları  hakkında detaylı bilgim var. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...