Jump to content

Deterjan tipinin boya koruma tabakasına etkileri


Misafir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

599c2e827010a_ScreenHunter_01Aug_2216_15.jpg.89dffa706aa9dd26997693695682388d.jpg

 

Otomotiv boya sistemleri tipik olarak en fazla beş farklı boya katından oluşur;

Otomotiv boya sisteminin toplam film kalınlığı her katmanın belirli bir amaca hizmet ettiği 90 ila 140 μm arasında değişir.

 Şekil-1 deki tipik katmanlara baktığımızda ;

En altta Korozyon koruyucu olarak galvanizli çelik üzerine metal kristalin metal fosfat tabakası uygulanır.

Daha sonra, korozyon önleyiciler içeren bir organik kaplama, (E-katman veya ED-katman, ~ 17 - 22 um) uygulanır.

Üstüne yapışmayı arttırmak ve ışıktan korumak için pigmentli bir astar (~ 30 - 50 um) ile kaplanır

Üstüne renk vermek için pigmentli bir temel kat (~ 10-20 um)

Şeffaf kat (~ 30 -50 μm) parlaklık sağlamak için astar üzerine uygulanır. Bu son katman dış hava koşullarına karşı koruma sağlamak için uygulanır.

 

Bu ön bilgiden sonra ekteki kaynakta verilen deneysel çalışmadan söz edelim. Araçlarımızı yıkarken kullanılan deterjanların etki ettiği katman, yukarıdaki sıralamadaki en son yer alan saydam vernik katmanıdır ( tipik kalınlık 30-50 miktron ). Atmosferik koşulların ilk etki ettiği yüzey katmanı bu olduğuna göre, araç yıkaması esnasında kullanılan deterjanın da etkilediği yüzey budur. Deneysel araştırmada iki tür deterjan kullanılmıştır. Bunların birisi araç yıkama deterjanı diğeri ise evlerde kullanılan deterjan.

Araştırma sonucunda; her iki tür deterjanın uygulanmasından sonra atmosferik koşullarda belli sürelerde bekletilmesinden sonra, aracın en üst katmanın pürüzlü dokusunun artması ve tabakanın bozulması açısından karşılaştırıldığında, araç deterjanının ev tipi deterjana nazaran, daha az bozulmaya sebep olduğu gözlenmiştir.

Yararlanılan Kaynak : http://file.scirp.org/pdf/MSA_2017063014051860.pdf

 

Selamlar.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bunlar hep "oto şampuan" lobisinin işleri. Parayla yazdırmışlar :) Geçen hafta sonu aracı önce normal yıkamada temizledim. Sonra krem cif'i kovada sulandırıp, süngerle yıkadım. Simsiyah bir tabaka aktı. Araba şeker beyazı en az 2 ton açıldı rengi. Sonra üzerine Sonax Xtreme Brilliant Shine Detailer yaptım mis gibi oldu.

Profesyonel ürünlere erişiminiz yoksa veya neden o kadar para harcayayım diyorsanız yılda en fazla 1 defa yapılabilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mutfakta aygazda yapışmış kirleri temizleme için kullanılan cifi otomobilde kullanmak pek iyi deil, aynı şekilde benim arabayı yıkasam çok geçmeden siyah rengi önce kurşun sonra griye dönebilir : )

Arabayı yıllardır önce normal oto şampuanı ile tümünü, sonra kaporta kısımlarını cilalı şampuan ile yıkarım ve aracın boyası fabrikadan çıktığı gibidir. Ön cam altındaki kapak ve difüzör gibi plastik kısımlar, jant ve lastikleri de gerçek arap sabunu ile (jöle kıvamında) yıkarım. sıvı şeklinde satılan arap sabunları var, onlar dahi plastik aksamların ağarmasına yol açabilir. Sıvı cif ile arabada neyi yıkayabilirim diye düşünüyorum, aklıma hiçbir parça gelmiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...