Jump to content

215 45 R18 Yerine 225 45 R18 Kışlık Lastik Nasıl Olur ?


Katil Balina
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

arkadaşlar malum kış geliyor ve kışlıklara ihtiyacımız olacak. ben de lastik bakarken acaba tabanı 1 cm genişletmek daha mı iyi olur diye düşünmedim değil. tabi ki bu iş mühendislik işi ve hesapları ona göre yapılmış ama malum yakıt ekonomisi vs de etkili oluyor ebatlarda. 

tabi bu örenkteki ebat değiştirmede sadece taban genişlemiyor aynı zamanda çap da %1.36 büyüyor. bildiğim kadarı ile %2.5 civarına kadar fabrika toleransı var?

tabi yakıt zaten kışın artacakken bunu bi de ebat degişikliği ile arttırmamak gerek ama hangisinin daha güvenli olacağı konusunda fikir sahibi olan var mı?  şu an için önceliğim yakıt değil güvenlik.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben 225 40 18 kullanıyorum. Gecen kış kullandım. Sorun yasamadim ama yanak genisliginde az da olsa küçülme konforu etkiliyor. Bahsettigin caplar yakittan ziyade motoruda yorabilir. Lasikcim bana o çapları önermemisti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kis lastiklerinin hamuru zaten daha yumusak. Ayni ebatlardaki yaz lastigine nazaran daha konforlu olacagi asikar. Yani lastik yuksekligini artirmak konfordan daha ziyade arac motorunu yorar. Taban 225 olunca surtume artacak ve dolayisi ile yakit artisi kacinilmaz. 225 ve 215 taban olculeri arasinda ne kadar fiyat farki var oda ayri konu.taban genisliginin artmasi yol tutusu artiracaktir. Ancak zemine gore dezavantaji olacagi noktalarda var bunuda unutmamak gerek.:- Mazda muhendislerine guvenmek lazim.  Bence orjinal olculeri iyidir tabi temin konusunda sikinti yasamiyorsaniz.O0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

47 dakika önce, mesut2323 :

Temin etme sıkıntısı yüzünden 225 40 18 almıştım bende. En iyisi aynı ebat ama mevcut şartlar bizi buna itiyor.

arkadaşlar temin konusunda sıkıntı yok. fiyatlar da aşağı yukarı aynı. hocam siz 225 40 18 ile -2.11 oranında çapı küçülmüşsünüz. elbette konforu olumsuz etkilemiştir. zaten 18 inç bu arabaya fazla. siz bi de 40 yanak ile iyice yerde gidiyor olmalısınız.

benim önerdiğim +1.36... daha konforlu olacağı ise kesin. 

ayrıca bu araçların yurtdışındaki 2.0 motorluları da aynı ebatlarla mı kullanılıyor?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Tarahumara :

Evet 2.0 da 2.5 motor da 215 45 18 kullanıyor.

işte bu iyi olmadı:) hayır büyük ve güçlü motora büyük ebat bir lastik kullansalardı yakıttan makıttan feragat edip genel yapısına kısmen de olsa uygun diye bir bahane ile kullanabilirdik...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Katil Balina :

arkadaşlar temin konusunda sıkıntı yok. fiyatlar da aşağı yukarı aynı. hocam siz 225 40 18 ile -2.11 oranında çapı küçülmüşsünüz. elbette konforu olumsuz etkilemiştir. zaten 18 inç bu arabaya fazla. siz bi de 40 yanak ile iyice yerde gidiyor olmalısınız.

benim önerdiğim +1.36... daha konforlu olacağı ise kesin. 

ayrıca bu araçların yurtdışındaki 2.0 motorluları da aynı ebatlarla mı kullanılıyor?

Ben alırken hiçbir bayide 215 45 18 yoktu maalesef. Tek bulabildigim 225 45 18 di. Dediginiz gibi konfor daha da azaldı. Diger sefer orjinal ebatlar denk gelir insallah. Hepinize güvenli ve konforlu sürüşler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Burak :

Kışlık lastikte daha küçük jant ve daha dar lastik tercihim olurdu.

215x45xR18 yerine 205x60x16 çok da uyumlu görünüyor.

ne yaptıniz hocam onun için 16 janta mı geçelim:) bunun için 18 jantları satıp 16 inç jant almamız lazım.

bahsi geçen ebatlarda 18 inç sabit. sorun yanak ve taban genişliğinde. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, Katil Balina :

ne yaptıniz hocam onun için 16 janta mı geçelim:) bunun için 18 jantları satıp 16 inç jant almamız lazım.

Kışlık lastik almayı düşünsem benim yapacağım bu olurdu. 215x45xR18 lastik oldukça pahalı. Bunun yerine sadece kışa özel jant+lastik alırdım. Saklaması da kolay olurdu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Burak beye aynen katılıyorum. Kesinlikle 16 jant ve 205/60R16 lastik ile kombine edilmeli. Hem konforlu hem 16R lastik fiyatları daha uygun ve hem de kış lastiği performansı yüksek olacağı garanti. Kış aylarında tuzlama buzlama derken yollar çukur ve göletlerle doluyor. Dolayısıyla büyük yanaklı lastik konforlu olacaktır. Bazı araçlarda disk çapı ve fren kaliperlerinin boyutundan dolayı janta temas sebebiyle jant küçültme durumuna uyum sağlamayabiliyor ancak 16 jant boyutunda sorun olacağını sanmıyorum.

Kış lastiklerinde lastik iz genişliğini daraltmak mantıklı. Jant küçülterek yanak ölçüsünü artırmak çok daha mantıklı. Hem orjinal jantlarınız lastik değişimi esnasında yıpranmayacak.

http://www.yokohama.com.tr/lastik-jant-hesaplama

7j janta maksimum takılabilir lastik ebatı 225mm 

ibz2af.jpg

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Burak :

Kışlık lastik almayı düşünsem benim yapacağım bu olurdu. 215x45xR18 lastik oldukça pahalı. Bunun yerine sadece kışa özel jant+lastik alırdım. Saklaması da kolay olurdu.

başta hiç aklıma yatmamıştı ve hiç düşünememiştim ama sanırım öyle yapacam hocam en mantıklısı bu. 

hem zaten bir alt donanımda bildiğim kadarıyla bu ebatlar kullanılıyor? o zaman problem de olmaz. 3200 tl sadece lastiklere vereceğime 2000 civarları jant-lastiğe vermek cok daha mantıklı hem de @DoctoR arkadaşın belirttiği gibi sök takta minimum yıpranma olur..

teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

225 45 18  olabilr, 

225 40 18 de balon olma ihtimali yüksek. 7J de Hiç önermem.. 

Yukarıda ki tabloya aldanmayın, 7J de  65 Yanak olursa 255 bile takarsıniz.  Ama 40 yanakta  225 taban çok zor. 

 

225 e 45  ben kullandım 1 sene. 7J jantta.   Ve Sonuç olarak 4 lastiğim de tel kırması yaptı ve 1 tanesi balon yaptı. Özellikle arka lastiklerin yan telleri aşırı deforme oldu.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Zealot :

225 e 45  ben kullandım 1 sene. 7J jantta.   Ve Sonuç olarak 4 lastiğim de tel kırması yaptı ve 1 tanesi balon yaptı. Özellikle arka lastiklerin yan telleri aşırı deforme oldu.  

hocam bugün servisi aradım 16 inç jant 412 tl. oldukça uygun bence. ellerinde bir tane varmış ama getirtebilirler.

4 tane orjinal 16 inç alıp 205 60 r16 ile sorunu çözmeyi düşünüyorum.  böylece orjinal iki set lastiģim olmuş olur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

eğer orijinal jantın tanesi 412 tl  ise  ,  kesinlikle sıfır gibi temiz  ikinci el jant takımı alın.. 600e falan çiçek gibi hatasız takım alınır. veya 300 tl  ye  kapaklı jant takımı da alabilirsiniz.  böyle bir tercihte bulunursanız yardımcı oluruz. 

tabi orijinal takım alma tercihinizi de saygıyla karşılarım..  

15 jant da alabilirsiniz..

kış lastiğinizi de  205 55 16 alabilirsiniz..  fiyatta bir miktar düşüş olacaktır . 195 65 16   195 60 16    195 65 15  gibi ebatlar da tercih edebilirisniz 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Zealot :

eğer orijinal jantın tanesi 412 tl  ise  ,  kesinlikle sıfır gibi temiz  ikinci el jant takımı alın.. 600e falan çiçek gibi hatasız takım alınır. veya 300 tl  ye  kapaklı jant takımı da alabilirsiniz.  böyle bir tercihte bulunursanız yardımcı oluruz. 

tabi orijinal takım alma tercihinizi de saygıyla karşılarım..  

15 jant da alabilirsiniz..

kış lastiğinizi de  205 55 16 alabilirsiniz..  fiyatta bir miktar düşüş olacaktır . 195 65 16   195 60 16    195 65 15  gibi ebatlar da tercih edebilirisniz 

hocam tercihim 16 inç jant ve 205 60 r16 şeklinde olacak. 

elinde uyan 16 inç jantı olan varsa alıcısıyım. dışarıda da tanesi 350 küsüre sıfırı satılıyor o durumda orjinal alırım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

215 45R18 Petlas veya Sava gibi genelde 400tl civarına bulunabilen lastikler kışın az yol yapan kullanıcı için yeni 16 jantlık set yerine daha mantıklı olmaz mı? 2-3bin km'yi geçmiyor genelde kullanımım kasımdan marta kadar. Eğer bulunamazsa 235 40 R18 de olur gibime geliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...