Jump to content

Honda Civic FC5 Mağdurları


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yeni Civic Sedan, yüksek mukavemetli çeliğin muazzam kullanımıyla ve gürültü, titreşim, sertlik, sürüş, yol tutuş, yakıt tasarrufu, çarpışma başarısı gibi unsurlarda yapılan kayda değer geliştirmelerle Civic tarihindeki en rijit, gergin gövdesiyle ve aerodinamik gövde tasarımıyla öne çıkıyor. Daha uzun, daha alçak, daha geniş, yeni Civic’in gövdesi yolcu ve bagajdaki ekstradan 150 litrelik hacimle aynı zamanda daha ferah. Büyüyen boyutlarına rağmen yeni Civic Sedan’ın yekpare kütlesi 30 kg daha hafif, burulma rijitliği %25 daha fazla, azalan yüksekliği, genişleyen duruşu ve kısaltılmış burun çıkıntısıyla yeni Civic’i daha sportif yapan ve ona daha premium duruş ve his katan unsurlar.

 

Honda’nın gelecek nesil ACE gövde yapısı ve şasisiyle beraber gelişmiş yeni yekpare konstrüksiyon teknikleri, ön, yan ve arka çarpmalara karşı olağanüstü dayanıklılık sağlıyor. Geniş kapsamlı gövde yalıtım tedbirleri, akustik ön cam, hidrolik süspansiyon ve motor bağlantıları gibi yeni şasi teknolojileri 2016 Civic Sedan’ı en sessiz ve rafine Civic yapıyor.

 

2016-honda-civic-sedan-sasi1.jpg

2016 Civic Sedan Önemli Gövde Özellikleri

Advanced Compatibility Engineering (ACE) teknolojisiyle gelen çarpışma performansı ve ön taraftaki şase tasarımı
%59 yüksek dayanımlı çelik (%14 çok yüksek dayanımlı çelik)
B sütunları ve şasinin arkasındaki elemanlar seçici temperlenmiş ve sünek
590 Mpa gerilmeye dayanan yüksek dayanımlı çelikten yapılmış zemin sacı
84.3 derecelik görüş açısı sağlayan dar A sütunları
Akustik cam, gömme ön cam
Akustik elyafı alt paneller
Akustik fitilli gövde
Geniş gövde altı kaplama

 

 

Civic Sedan 2016 Arttırılmış Bagaj Kapasitesi

2016 Civic Sedan 430 litrelik depolama kapasitesine sahip daha geniş ve derin bagajıyla, eski Civic Sedan modelinin 357 litrelik hacmine göre (yüzde 20) 73 litre daha fazla hacme sahip. Genişletilmşi yolcu yaşam alanıyla birlikte bu hacimsel genişleme yeni Civic Sedan’ı toplam iç hacim bakımından sınıfında başarılı bir noktaya taşıyor. 68 cm’lik düşük yükleme eşiği ve 100 cm’lik genişlik, büyük eşyaları yükleme ve boşaltmayı kolaylaştırıcı rol oynuyor, 140 cm’lik genişlik ve 103 cm’lik derinlik ölçülerine sahip düz bagaj zemini de bunda pay sahibi. Tüm bu özellikler geçmiş modele göre göze çarpan gelişmeler. Bagaj zemini ve duvarları yükün taşınma esnasında korunmasına yardımcı olmak ve yolcu kabinine giren yol sesini düşürmeye katkı sağlamak için halıya kaplı.

civic%20bagaj.jpg

 

Eski Civic Sedan’a göre 1 birim artışla yeni Civic Sedan’ın bagajı 4 adet bavul veya 4 adet golf çantasına ev sahipliği yapabilecek. Kayak gibi uzun ve dar eşyaların bagajın içinden geçebilmesi için önceki modelden %20,6 daha büyük olan 0,3 metrekarelik açılabilir bir bölme mevcut. Çıkarılabilir zemin paneli yedek lastik, kriko ve sökme aparatını gizliyor. Yükleme alanındaki bir adet led bagaj kapağı açıkken aydınlatma sağlıyor.

Kaynak

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bana biraz aracın şasisindeki esnemenin nizami olduğu, fakat hem aşırı ince ve zayıf kaporta sacı hem çok büyük yekpare C direği hemde o kaporta bölümünde hafif esneme payı bırakılmaması yüzünden, özellikle iki farklı çeliğin birleştiği bu bölgelere yansıyan en ufak esnemelerin, sıcaklık farklarının (sıfır araçlarda da görülebiliyor bu sorun) bile ufak çukurlar, dalgalanmalar yapması gibi geliyor durum. Büyük ihtimal bir çok araçta bu tip kaporta aksamına da binen bazı yükler vardır ama daha iyi sac yapısı ve esneme payı bırakılması bunları tolere ediyor olabilir. Bilmiyorum Civic sedanlara bakan var mı bu sac konusunda, piyasadaki en zayıf kaporta sacı bu arabada olabilir, dokununca göçüyor araba.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç sahipleri için üzücü bir durum olmuş gerçekten. Bu olay da dış etkenler diye geçiştirilmeyip üretim hatası olduğu kabul edilmeli bence de. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

2017 Honda Civic’teki kaporta göçük probleminin nedeni “Kobe Çelik” mi?

Son dönemlerde ciddi anlamda artış gösteren şikayetlerin üstüne çelik tedarikçisinden gelen itirafla birlikte ortalık iyice karmaşık hal aldı.

Otomobil tarihinin belkide skandallarla anılacak en yoğun dönemlerinden birisini yaşadık ve yaşamaya da devam ediyoruz. Volkswagengrubunun ardından Japonya’da Mitsubishi‘nin itirafıyla gelen emisyon skandalları, FIAT-Chrysler üzerinde yapılan iddia ve araştırmalar gibi hareketli günlerin yaşandığı günümüzde çok daha geniş çaplı bir skandalla daha karşı karşıyayız. Japonya kaynaklı olarak karşımıza çıkan son skandalın boyutlarıysa çok ciddi bir yelpazeyi kapsıyor. Çünkü karşımızda tek bir dalda yer alan tedarikçi yok. Geçtiğimiz dönemde 200’den fazla sanayi kuruluşuna sahte ölçümlerle dayanıklılık değerlerini olduğundan fazla gösterilen alüminyum ve bakır sattığını açıklayan Japonya’nın en büyük çelik üreticilerinden Kobe Çelik sattığı demir cevheri tozunun kalite değerlerinde de oynama yapıldığı açıkladı. Olayla ilgili tekrar bir araştırma sürecine girildiği bilgisini veren şirket yetkilileri başka ürünlerde de benzeri hilelere başvurulup vurulmadığının kontrolünü gerçekleştirecek.

kobesteel-660x371.jpg

civicsedan2-660x371.jpg

OTOMOBİLLERİNİ YENİ ALAN HONDA CİVİC SEDAN KULLANICILARI BİR SÜRE SONRA ARAÇLARININ C SÜTUNUNDA CİDDİ ANLAMDA GÖÇÜK VE YAMULMA OLMASINDAN ŞİKAYETÇİ. HİÇTE AZIMSANMAYACAK SEVİYELERE ULAŞAN BU ŞİKAYETLERLE HONDA’NIN KAPISINI ÇALAN KULLANICILAR, ÇOĞUNLUKLA SİZİN HATANIZ CEVABINI ALARAK MEMNUNİYETSİZ ŞEKİLDE YETKİLİ SERVİSLERDEN AYRILIYOR.

Skandalı farklı yelpazelere dağıtan noktaysa Kobe Çelik’in trenden rokete, uçaktan uzay sanayisinekadar önemli alanlarda tedarikçi rolü üstlenmesi. Honda, Nissan ve Mitsubishi gibi dev markaların da ürünlerini kullandığı tedarikçinin bizi ilgilendiren kısmıysa 2017 Honda Civic ile alakalı. Açıklamasında, sahtekarlık olduğu iddia edilen demir cevheri tozunun sert materyallere dönüştürülerek genelde otomotiv endüstrisindeki araba parçaları yapımında kullanıldığını kaydeden sözcünün hileli materyalin hangi markalara satıldığını henüz açıklamaması doğrudan şüphe oklarını şikayetlerin odağında olan Honda Civic’e çevrilmesine neden oldu. Şikayetlerin yoğunlaşmasının ardından açıklama yapmak zorunda kalan Honda Türkiye, üretimi Gebze’de gerçekleştirilen Civic Sedan’ın söz konusu parçalarının Kobe Çelik’ten değil Avrupa’daki bir üreticiden satın alındığı belirtti. İşin küresel tarafındaysa Kobe Çelik’i kullandığı bilinen Honda var. 

Kaynak: Log

 

  • Teşekkürler 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ulan bi takata vardı şimdide kobe çelikmi eklendi. haber için teşekkürler İlhan bey. bizde kullanılan çeliğin sağlayıcı firmasının kobe  olduğunu zannetmiyorum. Mesafeden dolayı maliyeti yüksek olur. bizdeki tedarikçi muhtemelen avrupadadır. ingiltere honda fabrikası ile aynı olma olasılığı yüksek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dayanımın en yüksek olması gereken kısımlarda kullanılan malzeme kalitesinin belirtilenden düşük olması, bu probleme yol açıyor olabilir.

59e4708c1dc00_ScreenHunter_01Oct_1611_36.thumb.jpg.4b314fe0b05e70a7dbc497957adbf206.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Honda Türkiye`den `göçük` açıklaması!

Japon otomobil devi Honda'nın yeni Civic modeli araçlarında oluştuğu iddia edilen göçük ve dalgalanmalardan dolayı artan müşteri şikayetleri üzerine Honda Türkiye'den yazılı bir açıklama geldi. Firmanın açıklamasında "Söz konusu araçlarla ilgili detaylı bir teknik inceleme ve araştırma devam etmekte olup, bir sonuca varıldığında bilgiler muhatapları ile derhal paylaşılacaktır" ifadeleri yer aldı.

Firmanın açıklamasında şöyle denildi:
"Halihazırda kullanımda olan bazı Honda Civic Sedan modeli araçların C sütununda yaşandığı iddia edilen sınırlı sayıdaki kaporta göçükleri ile ilgili, Honda Türkiye olarak resmi bir açıklama yapılması gereği doğmuştur. Bu konuda almış olduğumuz müşteri başvuruları ve tespit ettiğimiz bazı sosyal medya paylaşımları üzerine, gerek teknik ekiplerimizce gerekse bağımsız ve tarafsız otoritelerce yapılan test ve incelemelerde araçlarımızın fabrikadan çıkışlarında hiçbir sorunu olmadığı kayıt altına alınmıştır. Ancak yine de, müşterilerimizin beyanlarına istinaden söz konusu araçlarla ilgili detaylı bir teknik inceleme ve araştırma devam etmekte olup, bir sonuca varıldığında bilgiler muhatapları ile derhal paylaşılacaktır."

Sosyal medyada örgütlenen bazı Honda Civic kullanıcıları, Japon otomobil devi Honda'nın 2017 FC5 model Civic araçların şase direklerinin yanlarında irili ufaklı birçok göçük ve dalgalanma oluştuğunu öne sürüyor. Sürücüler şikayetlerini defalarca Honda Türkiye'ye bildirseler de herhangi bir yaptırımın olmadığını ve sorunun kullanıcı hatasından dolayı kaynaklandığı cevabını aldıklarını iddia ediyor.

 

Kaynak : http://uzmanparam.milliyet.com.tr/haber-detay/gundem2/honda-turkiyeden-gocuk-aciklamasi/74000/74720/?utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

forumda arkadaşımızın biri paylaşmıştı sanırsam " güvenilirlik ve güvenlik" diye. bulursam linki atarım. tabi orası a.b.d. biraz avrupa pazarından farklı. emin olun en iyi kaliteli araclara onlar biniyor. audisinden toyotasına...:rolleyes:

her marka ve model bazında bazen üretim bazende tasarım hatası vardır. yada firma maliyet azaltma kaygısı nedeniyle olması gerekenden daha az kaliteli parça kullanabilir. bu durum bazen sadece belli pazarlarda söz konusu bazen geneldir. bir ara hatırlarsanız bmw nin 500 bine yakın aracı kronik ateşleme problemi ve motor arızası (hemide lüks olanlar z4,m3 v.s.) yüzünden çinde geri toplanmıştı.şimdi bu bmw kotu bir marka mı yapar? bence yapmaz. tabi mevcut pazarda müşteri kaybedeceği kesin.O0

genel anlamında fransız araçlarındaki ( ekonomi sınıfı için geçerli, lütfen lüks grubu ayıralım) kalite düşüklüğü yüzünden bende tercih etmiyorum. tabi bu benim kendi sahsi düşüncem. Şimdi ben böyle düşünüyorum diye bunu genelleyip sanki tartışmaya gerek yok gibi lanse etmek hem haddim değil hemde hakkım değil.:clap:

mercedes s serisi sıfır araçta açılmayan arıza veren panoramik can tavanlı araçta var. toyotayı gömmüşsünde (tr için sana kesinlikle katılıyorum) ne kadarda olsa belli bir kalite ve güvenirliğe sahip firma. dizaynı veya tasarımını sevmeyebilirsin hatta sınıfında referans olacak bir araçta olmayabilir ancak yerin dibine sokmak ne kadar hakkaniyetli?

bir ara passat veya vw catısı altında satılan diğer markaların forumunlarınada girmeni tavsiye ederim. bir üst yazınızda eleştirdiğin markalar kadar problemi var emin olun. Burada su hususa değinmeden de geçemeyeceğim.2000 yıllarda ülkemde güzel ancak çok sorunlu olan vw markası 2017 itibari ile prestij ve lüks marka olmuş haberim yok. Emisyon, dsg , cartel oluşturma v.s. konulara girmek bile istemiyorum. tercih meselesidir.:jedi:

konuyu daha fazla uzatıp sayfa kirliliği yapmak istemiyorum. Yazı biraz uzun oldu ve konu dışına çıktık.

Eğer bu mağduriyet ile ilgili bir bilginiz, haberiniz veya duyumunuz varsa buyurun paylaşın.  bu problem uzerinden honda veya sizin sevmediğiniz markaları eleştirip kötüleyeceksek bir başka konu başlığı altında devam edebiliriz. bir markanın savunucu veya sahibide değilim(keşke olsam). Sürçü lisan ettiysek affola.O0

2. sayfada Akayhan beyin yazısı.

security and reliability

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Honda Türkiye bu mağduriyeti nasıl düzeltecek merak ediyorum !

Bu durumun tamirle, değişimle filan olacağını düşünmüyorum. Olsa da çok ama çok zahmetli bir iş . yamulan bölgelerin sil baştan değiştirilmesi / onarılması çok güç iş. Hadi yapıldı diyelim tekrarlayıp-tekrarlamayacağı soru işareti.

Araçları geri alsa maliyet..Değer kaybı ödemesi en mantıklı olan sanırım. Tabi bir çok kullanıcı buna karşı çıkacaktır.

Çok ama çok zor bir süreç.  Honda'nın Allah yardımcısı olsun.

Japonlar bu tür konularda müşteriyi mağdur etmezler. Ama söz konusu Ülkemiz olunca, Honda TR'de çok ağırdan aldı işlemleri. En başından bir açıklama yapıp tüketiciyi dinleseydi, onları suçlamasaydı.. Durum belki buralara gelmeyecekti..

Şimdi ayıkla pirincin taşını. Honda Türkiye yönetiminden bayağı bir kafa kopar bence...

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2012'den beri suzuki satıyoruz (aylık olarakta 40-45 arası) ve tüm modellerde honda vs gibi bir sıkıntı yok , gayet kullanıcı memnun sadece vitaralardaki multimedya sıkıntısı hariç 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bunun arızalardan ve geri çağırmalardan ciddiyetli bir farkı var, bana kalırsa önce bu konuda anlaşmak gerekiyor.

hani  sunroof açılmaz, buji ateşlemez, şanzıman arıza çıkarır, ordan burdan gıcırdar... bunlar olabilir şeylerdir ve bi şekilde halledilir.  bu türden sorunlarda geri çağırma denilen şeyin başına gelmedigi marka zaten yoktur. bentley'den jaguar'a mercedes'ten BMW'ye her firmanin basına gelmiştir ve gelecektir de.

ama bu durum farklı, burada aşılabilecek türden  belirgin bir arıza yok, otomobil komple saçmalayarak bir yeri yamultuyor. sorunun rahatsız edici tarafı da burada. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Umarim sikinti sasede cikmaz. Bir aracta en kritik gorev sasede. Dis kaporta saci ve dizayni ise daha basit ama genede maliyetli bir revizyon olur.

Sanzuman, motor, suspansiyon , turbo v.s. arizalanir garantiden degisir olur biter. Sasede onarim demek vw emisyon skandali gibi bir problem. Gerci bizi hatta avrupayi bile teğet gecti ya neyse....:2funny:

Konu su an yargi surecinde bakalim nasil sonuclanacak. Honda kendi arastirmasini tamamlasin o zaman yorum yapacagim.

Ilhan bey bencede problemli araclarin bir kismini tamir edip dava acanlara kismi bir geri odeme yapip isi kapatmaya gidecekler gibime geliyor.( kapitalizmi sevmiyorum)

Japon ureticiler pek musterilerini yuz ustu birakmazlar. Genelde boyle bir problem oldugunda avrupali ureticiler uretimi durdurmaz araclari cikartir sonra revizyon yapar. Japonlar ise bir problem cikinca uretimi durdurup problemin kaynagina bulur gerekli duzeltme ve revizyonu yapar. Sonra uretime devam eder. Bu isin bu noktaya gelmesinde en buyuk pay honda tr ait. 3 maymunu oynayan sozum ona ust duzey yoneticilere bir soru sormak lazim. Sen ne is yaparsin birader?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yangına körükle gittiğim filan yok..  Tamamen tesadüften ibare. :D

Bu arada eski bir Honda kullanıcısıyımdır. Mazda'dan önceki aracım Honda Jazz idi..

Honda Mağdurlar grubu sayısı 5 binlerdeyken 14 bini geçmişler bu arada. Çok kısa sürede çığ gibi büyümüşler.

@Revivo73 abi sen dersen de..Adamlar ülkemizde peynir ekmek gibi araç satıyorlar. Hatice'ye değil neticeye bakacaksın...

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öve öve bitirilemeyen Mercedes markasının son kasalarında bile bir çok kronik problemler var, açın forum sitelerini okuyun şikayetleri.

Benimde bir tanıdığımda 2012 model c180 var ve arka camların yanında su girip kapının altından arabaya sızıyor ve koskoca Mercedes servisi bunun çözümünü bulamadı, hadi o zaman Mercedes'e binilmez para bile verilmez diyelim. Ergen tavırlardan vazgeçelim asıl meseleye dönelim bence.

Honda firmasının başına gelen bu talihsiz durumun telafisi zor olacaktır elbette. 

Hatanın neden ileri geldiği tespit edilip kullanıcılara açıklanmalı ve hangi kullanıcı ne gibi bir geri dönüş istiyorsa ona göre bir karar alınmalı.

Aracını vermek isteyenin aracını alırsın, değer kaybı miktarı belirleyip onu ödersin veya C stunu komple değiştirir işi kökten çözersin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar herkesi sakin olmaya davet ediyorum. Lütfen konumuzun özüne geri dönelim. Gereksiz polemiklere girip, birbirimizi kıracak seviyelere getirmeyelim durumu. Koca koca insanlarız...Sırf bu sebepten ötürü bizlere konu kilitletmeyin, gerçekten komik olur.

Dediğim gibi lütfen konumuzu saptırmayalım. Konu dışı tüm mesajlar silinecektir bilgilerinize..

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Her aracında her firmanın da ürettiği ürünlerde benzer durumlar olabiliyor, gün geçmiyorki bir firma araçlarını geri çağırmasın  sonuç olarak bence araçlardaki çoğu sorunun kaynağı tedarikçi firmaların kalitesiz parça üretmesidir tek bir hata dahi olmayan araç üretmek için tüm parçaların kalitesini kanıtlamış ve testleri geçmiş tedarikçilerden alınması ayırca tüm araçlarda da bu parçaların kullanılması gerekir, homda bakalım nasıl bir açıklama yapacak sonuçta ortada büyük bir sorun var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 dakika önce, İlhan :

Arkadaşlar herkesi sakin olmaya davet ediyorum. Lütfen konumuzun özüne geri dönelim. Gereksiz polemiklere girip, birbirimizi kıracak seviyelere getirmeyelim durumu. Koca koca insanlarız...Sırf bu sebepten ötürü bizlere konu kilitletmeyin, gerçekten komik olur.

Dediğim gibi lütfen konumuzu saptırmayalım. Konu dışı tüm mesajlar silinecektir bilgilerinize..

Konudaki tüm gereksiz mesajları sildim. Arada yanlışlıkla sildiğim mesaj varsa da hakkınızı helal edin. Malum iş güç arasına sıkıştırıyoruz bizler forum işlerini.  Bu ve benzer konularda ilkokul talebesine nasihat verip, şunu yapma bunu yapma gibi telkinde bulunma mesası yazmaktan. Kendi adıma açıkçası utanıyorum. 

Dediğim gibi tüm mesajları sildim. Bir süre sonra da bir önceki ve bu mesajımı da sileceğim..

Bilgilerinize.

Keyifli forumlar diliyorum arkadaşlar..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hakaret içeren mesaj olmadığı sürece silmeye gerek yok bence. Her konuda bunu uygulayalım o zaman abi. Konu dışı hiç kimse  hiç bir konuya mesaj atmasın.

İyi forumlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Revivo73 :

MEG, Mazda RX-8 Lambo'dan üstündür, cunku performans ve kullanışlılık / fiyat olarak üstün, bunu senle tartışmama gerek dahi yok cunku RX-8 'i bilmiyorsun.

 

hocam bir şeyi merak ettim de,  niyetim polemik yaratmak değil 

"meg rx8 i bilmiyor bence de  , bu tamam ,      sen lambo yu  ne kadar biliyorsun"  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Honda Civic göçük problemi araç sahiplerinin canını sıkmaya devam ediyor. Öyle ki bazı araç sahiplerinde 10 adet küçük gamze şeklinde göçükler mevcut. Biz de durumu daha iyi analiz edebilmek için sosyal medya hesaplarımızda açtığımız çeşitli başlıklarda konuya değindik. Takipçilerimizden de konu ile ilgili çeşitli fotoğraflar topladık.   Ayrıca şunu da belirtelim ki, Bu durum sadece ülkemizde üretilen araçlarda değil, ABD’de üretilip ABD ve Kanada’da satılan araçlarda da meydana geliyor. Ancak en azından şimdilik sadece Sedan kasa tiplerini kapsıyor gibi görünüyor.  Bunun yanında aynı araca sahip olan takipçilerimizden bazılarında göçük oluşmamış ancak dalgalanma meydana gelmiş, bazılarında ise her 2 sorun da kendini göstermemiş. Yani genel anlamda küresel bir sorun ve bir dönem üretilen araçları kapsıyor olabilir.   Honda Türkiye konu hakkında son açıklamayı aşağıdaki şekilde 1 gün önce yapmıştı;   “Halihazırda kullanımda olan bazı Honda Civic Sedan modeli araçların C sütununda yaşandığı iddia edilen sınırlı sayıdaki kaporta göçükleri ile ilgili, Honda Türkiye olarak resmi bir açıklama yapılması gereği doğmuştur. Bu konuda almış olduğumuz müşteri başvuruları ve tespit ettiğimiz bazı sosyal medya paylaşımları üzerine, gerek teknik ekiplerimizce gerekse bağımsız ve tarafsız otoritelerce yapılan test ve incelemelerde araçlarımızın fabrikadan çıkışlarında hiçbir sorunu olmadığı kayıt altına alınmıştır. Ancak yine de, müşterilerimizin beyanlarına istinaden söz konusu araçlarla ilgili detaylı bir teknik inceleme ve araştırma devam etmekte olup, bir sonuca varıldığında bilgiler muhatapları ile derhal paylaşılacaktır.”   Görüleceği gibi; Honda Türkiye bahsi geçen araçların fabrika çıkışında yapılan kontrollerinde herhangi bir sorun olmadığını açık bir şekilde belirtiyor. Yine de teknik bir incelemenin yapıldığı ifade ediliyor.   Ayrıca yaptığımız araştırma ile aracın ne gibi bir mimariye sahip olduğunu tespit ettik. Bu doğrultuda aracın mimari yapısını ve oluşan göçükleri inceleme fırsatı bulduk. Yapacağımız bu teknik analiz, oldukça kısıtlı verilerle gerçekleştiği için kesin olarak bu şekilde bir sonuç çıkar da diyemeyiz. Ancak yine de sonuca yaklaşabileceğimizi düşünüyoruz.   Bizim elimizde ise; ne soyup soğana çevirip inceleyebileceğimiz bir Honda Civic aracımız ne de bu araç üstünde çeşitli deneyleri yapabileceğimiz ekipmanımız bulunmuyor. Elde ettiğimiz bazı araç mimarisi çizimlerinin ve takipçi fotoğraflarının fikir verebileceğini düşünüyoruz.   İlk olarak Honda Civic göçük şikayetlerinin hangi bölgede gerçekleştiğine bir göz atalım;   Aşağıda yer alan fotoğraflardan honda civic göçük problemi net bir şekilde görülebilir. Ayrıca sayfa sonunda da farklı fotoğraflar yer alıyor. C sütunu yani arka kelebek camının en üstünde daha belirgin olan bu göçükler, ışık karşıdan geldiği zaman rahatlıkla görülebiliyor. Çeşitli Honda Civic Göçükleri;     Şimdi Honda Civic Sedan’ın kasa mimarisine bir bakalım;
      Aşağıdaki Honda FC5 Civic Sedan kasa mimarisinden de görüleceği gibi, tam da göçüklerin meydana geldiği bölgede 3 farklı parça yer alıyor. 1 numara ile işaretli en yüksek dayanıma sahip kırmızı parça A, B ve C sütununda tek bir parça halinde kullanılırken, 2 numara ile işaretli orta düzey dayanıma sahip mavi parça tam olarak C sütunundaki göçüklerin oluştuğu bölgede kullanılmış farklı bir parça olmasıyla dikkat çekiyor. Yani kırmızı parça ile büyük ihtimalle kaynaklı olarak birleştiriliyor. Ayrıca 2 numaralı bu parça, en düşük dayanıma sahip parça olan gri renkli 3 numaralı parça ile de diğer iki tarafından aynı şekilde birleştirilmiş. Yani 2 numaralı parçanın 1 ve 3 numaralı parçalar ile 3 farklı bağlantısı yer alıyor. Bu arada bahsi geçen bu parçaların çelik olduklarını da belirtmeden geçmeyelim. Önde yer alan turuncu parçada ise alüminyum tercih edilmiş.   Honda Civic Sedan’da kullanılan metal malzeme ve dayanımları   Honda Civic Sedan mimari Aşağıdaki bir başka fotoğrafta ise;
      Göçüğün tam olarak kırmızı ve mavi parçaların birleşiminde meydana geldiği görülebilir. Yani büyük bir ihtimalle, bu mavi parçanın diğer parçalarla olan bağlantısında bir sorun var gibi görünüyor. Sedan kasanın arka kısmının daha uzun ve biraz daha ağır olması nedeniyle bu parça bağlantılarında oluşan moment, parçada göçükler oluşmasına neden oluyor olabilir.   Honda Civic göçük probleminin bulunduğu bölge   Honda Civic Sedan’da yer alan göçüklerin parça birleşimlerine denk gelmesi   Hatta bu göçüklerin bir bezin iki taraftan güçlü bir şekilde çekilmesiyle oluşan gerilmelere benzediğini bile söylemek mümkün diye düşünüyoruz. Biz de bu durumu gösterebilmek için, gözlük bezini alttan ve üstten çekerek benzer bir görünüm elde etmeye çalıştık. Açıkçası bez örneği sayesinde C sütununda yer alan bu dalgalanma ve dikine göçüklerin, hangi yöne doğru etkiyen kuvvetler sonucu oluştuğunu tahmin edebiliriz diye düşünüyoruz. Solda Honda Civic göçüklerinin en bariz anlaşıldığı fotoğraflardan bir tanesi sağda çekiştirilmiş bez örneği   Diğer taraftan fotoğraflardan da görülebileceği gibi, kasa mimarisinin 3 parçalı yapısının aksine, göçüklerin olduğu parça oldukça büyük tek bir parçadan oluşuyor ve 3 farklı çelikten oluşturulmuş C sütununu da tamamen kaplıyor. 046036-TBA-A00ZZ numaralı bu parça arka camın ortasından aracın arkasına kadar uzanıyor. Yani 3 parçanın da tüm gerilmeleri bu parça üzerinde hissediliyor denilebilir. Aracın arkasında oluşan bir esneme esas olarak bu parçanın altında kalan 1, 2 ve 3 nolu iskelet parçalarını etkilerken, özellikle 2 nolu parçanın 1 ve 3 nolu parçalarla olan bağlantısı ciddi gerilmelere maruz kalıyor ve bu nedenle de 046036-TBA-A00ZZ nolu parçayı özellikle kelebek camı üstünde kalan kısımdan etkiliyor olabilir. Honda Civic Sedan, göçük oluşan 046036-TBA-A00ZZ nolu parça   Honda Civic göçük problemi sonuçta;
      Elimizdeki oldukça kısıtlı bilgiler doğrultusunda, Honda Civic göçük ve dalgalanma probleminin esas nedeni, C sütununda yer alan 3 parçalı ve farklı dayanıma sahip iskelet parçaları ve bunların birbirlerine olan bağlantıları gibi görünüyor. Özellikle tam da göçüklerin meydana geldiği parçanın altında yer alan ve diğer 2 parça ile 3 noktadan bağlantısı bulunan parça oldukça şüpheli. Bu 3 bağlantı iyi bir şekilde incelenirse bize göre sorunun kaynağı ortaya çıkacak gibi görünüyor.   Not: Yaptığımız bu teknik analizde herhangi bir parçayı deneye tabi tutmadık ve inceleme fırsatımız da olmadı. Sadece göçük oluşmuş bazı araçları dıştan canlı şekilde görme ve el ile muayene fırsatımız oldu. Ayrıca birçok fotoğraf da takipçilerimiz tarafından gönderildi. Bu nedenle konu hakkındaki fikirlerimizi aldığımız eğitim doğrultusunda belirttik ancak çok farklı nedenlerden dolayı da bu tip durumlar ortaya çıkabilir ve yaptığımız analiz sadece takipçilere fikir verme amacıyla yapılmıştır. Herhangi bir bağlayıcılığı da yoktur.                Kaynak: Sekizsilindir
    • NoooFearrrr
      Yazan: NoooFearrrr
      2018 Honda Civic Sedan dizel görücüye çıktı
      Honda, uzun zamandır beklenen ve üretimi Türkiye'de yapılan Civic Sedan'ın dizel motor seçeneğini tanıttı. Aracın satış fiyatı da belli oldu.
      Honda, son dönemde kaportalarda yaşanan göçükler nedeniyle otomotiv tutkunları arasında tartışma konusu olurken Japon markanın servis hamlesiyle eleştiriler hafiflemişti. Honda, bu hamlenin hemen ardından 2 yıldır beklenen Civic sedanın dizel versiyonunu Türkiye pazarında satışa sürüyor.

          lk etapta Executive ve Elegance donanım paketleriyle sunulacak olan otomobilin Premium paketi sene sonunda satışa çıkarılacak.   Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura, yeni modelin tanıtımında yaptığı konuşmada, Civic sedan dizelin Türkiye'de yeni satış rekoru kırmalarına yardımcı olacağını söyledi. Satışa sunulduğu andan itibaren beğeniyle karşılanan yeni Civic sedanın 2017'de 19 bin 171 adet satıldığı bilgisini veren Tsumura, ayrıca bu modeli ihraç ettikleri ülke sayısının 6'dan 33'e çıktığını, artan talebe karşılık yıl sonunda ikinci vardiya üretime başladıklarını dile getirdi. Honda'nın açıklamasına göre 1.6 elegance dizel 121.000 TL başlangıç fiyatıyla, 1.6 exclusive dizel ise 130.000 TL başlangıç fiyatıyla satılacak. Sunroof, deri koltuk ve navigasyon sistemli dokunmatik ekran ise standart olarak geliyor.Giriş seviyesi olarak sunulan Premium donanım seviyesinde 16 inçlik alaşım jantlar, otomatik yanan farlar, adaptif hız sabitleme sistemi, ısıtmalı ön koltuklar ve sekiz hoparlörlü 180 Watt gücünde ses sistemi devreye giriyor.legance donanım seviyesinde bunlara ilave olarak Honda Connect bilgi ve eğlence sistemi, çift bölgeli otomatik klima, 17 inçlik alaşım jantlar, ön ve arka park sensörleri ve geri görüş kamerası sunuluyor.Ürün gamının tepe noktasını oluşturan Executive donanım seviyesinde ise deri döşeme, LED ön farlar, uyumlu akıllı telefonlar için kablosuz şarj, Garmin uydu navigasyon, ısıtmalı arka koltuklar ve 10 hoparlörlü 452 Watt gücünde premium bir ses sistemi sunuluyor. Dizel motorların Volkswagen skandalı sonrası gündemde daha fazla yer bulmasına neden olan emisyon salınımlarında Honda değerleri 100 km mesafede 91 gram. Araç aynı zamanda her 100 kilometrede 3.4 litre yakıt tüketimine sahip.6 ileri vitesli manuel şanzımanla satışa çıkacak aracın performans değerleri ise 1.6 litre motorda 4000 devir için 120 beygi gücü ve 2000 devirde de 300 nm olarak açıklandı. Temmuz ayından itibaren 9 ileri otomatik ve hatchback versiyonu da geliyor.Altı ileri manuel şanzımanla kombine edilen Civic sedan 0’dan 100 km/s hıza 9,9 saniyede ulaşıyor.   Kaynak : mynet
    • Misafir
      Yazan: Misafir
      Darısı Mazda'ya ;
      Japon marka Honda, 2016 yılında Avrupa’nın en hızlı büyüyen otomotiv markası oldu.
      Son iki yıldır ürün gamını yenileyen ve yeni modellerle genişleten Honda, 2016 yılında Avrupa ve EFTA pazarlarında yüzde 20,8'lik büyüme kaydetti.
      Honda Türkiye ise özellikle Aralık ayında yakaladığı satış ivmesi ile Honda'nın Avrupa pazarında Aralık ayı satış lideri oldu. Markanın ürün gamına olan talep artarken özellikle HR-V, Jazz ve Civic modellerinde ciddi satış artışları yaşandı. Honda 2017 yılında Avrupa'nın en önemli beş pazarında büyüme kaydetti.
      Honda, 2016 yılında Avrupa'nın en hızlı büyüyen ana otomobil markası oldu. ACEA verilerine göre Honda Aralık sonu rakamlarıyla Avrupa ve EFTA ülkelerinde 2016 yılında 159.126 adet otomobil satışı gerçekleştirdi ve 2015 yılı ile kıyaslandığında yüzde 20,8 büyüme kaydetti. Böylece Honda, yüzde 6,8 büyüyen Avrupa pazarının 3 katı büyüme gösterdi.
      Honda Türkiye ise Aralık ayında önemli bir satış ivmesi göstererek Avrupa ülkeleri içinde birinciliği elde etti. Honda'nın mali yıl satışlarında ise Honda Türkiye İngiltere'nin ardından ikinci oldu. Bu başarıda Şekerpınar fabrikasında üretilen ve Ekim, Kasım, Aralık aylarında 6 bin 623 adet satılan Civic Sedan'ın etkisi büyük oldu.
      Honda 2016 yılında tüm ürün gruplarıyla etkin bir performans sergilerken özellikle HR-V, Jazz ve Civic modellerinin satış performansı dikkat çekiyor. Honda HR-V Avrupa ve EFTA* ülkelerinde 34.921 adetlik bir satış performansına imza atarken, Jazz satışları bir önceki yıla oranla yüzde 26 artarak 39.613 adet ve yeni Type R modelinin sağlamış olduğu ivme ile Civic ürün gamı satışları ise yüzde 4,9 artarak 47.300 adet olarak gerçekleşti.
      Honda, İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya ve İspanya olmak üzere Avrupa'nın en önemli beş pazarında da büyüme kaydetti. En büyük büyümeyi yüzde 98 ile İtalya pazarında kaydeden Honda yüzde 47,7 ile Finlandiya, yüzde 38,6 ile Portekiz ve yüzde 58,1 ile Romanya olmak üzere diğer Avrupa ülkelerinde de büyüdü.
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Honda, Ford, Rolls-Royce, Mercedes-Benz ve Tesla'yı geride bırakarak Google'ın Amerika'nın önde gelen otomotiv markaları listesinin başında geldi.

      Google'ın en çok aranan isimlerden aldığı sonuçları karşılaştırdığı 2015 listesinden farklı olarak, Google Trends 2016 listesinde, arama trafiğinde en belirgin ve sürekli artış gösteren, en yüksek öneme sahip isimler sıralandı. Honda ile ilgili anahtar kelimeler arasında özellikle güncellenmiş 2017 CR-V modeli için yapılan aramalar zirve yaptı, bunu 2017 Pilot, 2017 Civic, 2017 Accord ve 2017 HR-V anahtar kelimeleri takip etti. İkinci sıradaki Mercedes-Benz yıl boyunca tutarlı kaldı ve Florida ve Georgia'da özellikle popüler bir anahtar kelime oldu.

      Üçüncü sırada ise, Mart ayının sonlarında Model 3'ün lansmanını takiben popülaritesi büyük bir hız kazanan Tesla yer aldı. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, elektrikli otomobilleri seven Kaliforniya eyaleti Tesla'yı en çok arayan eyalet oldu.

      Listede Volvo dördüncü, Lamborghini beşinci sırada yer aldı. Skrillex ve Rick Ross tarafından Purple Lamborghini'nin piyasaya sürülmesinin ardından İtalyan otomobil üreticisi Lamborghini için yapılan aramalar zirveye ulaştı.

      ABD'de bu yıl en çok aranan 10 otomobil markası listesinde Ford, Jaguar, Bentley, Maserati ve Rolls-Royce da yer aldılar.
       
      Listenin ilk onu şu şekilde:
      1. Honda
      2. Mercedes-Benz
      3. Tesla
      4. Lamborghini
      5. Volvo
      6. Ford
      7. Jaguar
      8. Bentley
      9. Maserati
      10. Rolls-Royce
       
      Kaynak
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Yeni Honda Civic Type R prototipi Paris Otomobil Fuarında tanıtıldı. Prototip geniş ve agresif tamponları, genişletilmiş tekerlek bombeleri ve dramatik arka kanada sahip.
       

      Yeni Honda Civic Type R prototipi 2016 Paris Otomobil Fuarı'nda 29 Eylül’den itibaren sergilenmeye başladı. Paris’teki prototip ile 2017’de çıkacak yeni nesil Civic Type R modelinin stili hakkında tatmin edici şekilde fikir edinilebiliyor. Yeni Civic hatchback modelinin alçak ve geniş boyutları temel alınarak geliştirilen Type R prototipi kaslı kaporta stili ve aerodinamik performansı geliştiren modifikasyonları ile dikkat çekiyor. Dış cephe fuara özel olarak yansımalı, ince taneli ve fırçalanmış alüminyum efektli finiş ile kaplanmış. Ön kısımda agresif tampon kanatlı karbon fiber ayırıcı ile ve sportif kırmızı aksan çizgisi ile vurgulanmış. Panjurlu ilave hava kanalları tamponu daha da geniş gösteriyor, tel örgü kapaklar oyuntulu hava girişlerini örtüyor.
       
      Honda’nın tüm Type R modellerini süsleyen meşhur kırmızı “H” logosu artık yeni bir hava girişinin üzerinde, otomobilin burnunda yer alıyor. Kaputun üzerinde de ortaya yerleştirilmiş ikizkenar yamuk şeklinde bir hava girişi var. LED farlarda buzlanmış lensler, sinyal lambaları ve yan tekrarlayıcılar (LED repeater) Type R prototipinin agresif karakterini yansıtıyor.

      Karbon fiber yan etekler aks aralığı boyunca 20 inç piyano siyah renkte ve kırmızı aksanlı alaşım tekerlekler ile 245 tabanlı yüksek performans lastikleri arasında uzanıyor. Genişletilmiş tekerlek bombeleri yeni tekerleklere ev sahipliği yapıyor.
       
      Sağlam bir karbon fiber difüzör geniş arka tamponun altından geçiyor, arka tampon ise üçü de tam fonksiyonel durumdaki egzoz borularını çerçeveliyor. Ortadaki egzoz borusu çap olarak daha küçük ve parlak metalik kırmızı renkte. Çatının bitiminde yer alan arka kanat dramatik ve görsel olarak etkileyici.
       
      Yeni nesil Civic Type R’ın mühendisliği, Civic ailesinin diğer üyeleri ile aynı geliştirme programı içerisinde yapılmış. Model gelecek yıl üretim versiyonu ile tanıtılacak. Modelin üretimi Honda’nın İngiltere Swindon fabrikasında yapılacak. Satışların ise 2017’nin ikinci yarısında başlaması bekleniyor.

      Type R bu fabrikadan dünya piyasalarına ihraç edilecek. Honda Type R ilk kez Kuzey Amerika’da da satılacak.
       
      Kaynak

×
×
  • Yeni Oluştur...