Jump to content

Mazda CX-3 İngiliz Anahtarı Uyarı Işığı ve Yağ Seviyesi


lordshine61
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Toyota'nın D4D dpfli dizel motorları 2010-2013 yılları arasında çıktığında çok fazla yağ yakıyordu. Şükür bizimkiler yağı artırıyor. :D

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir de şu var, bu meret neden tek yönlü gidiyor ? Yağa mazot karışan yerde neden mazota yağ karışmıyor ? Aklımda deli sorular :D

@Zealot bu dünyada kendi göbeğini kendin keseceksin. Bak ne buldum :)

The oil dilution issue was caused by diesel fuel moving into the diesel CX-5’s oil sump in some vehicles that regularly undertook short trips.

Brief running periods were found to prevent the diesel particulate filter from heating up and operating correctly, causing it to clog with soot prematurely.

To stop the filter clogging with soot, diesel fuel is discharged during the exhaust stroke of the engine to raise heat levels faster, but some fuel finds its way into the sump, where it combines with the oil and increases the level in the engine.

Mazda says the problem does not affect its brand-new Mazda6 sedan and wagon, which went on sale in December with the same 2.2-litre diesel engine.

Kısacası sürekli kısa mesafe kullanan kişilerin araçlarında DPF Rejenerasyonu sırasında yakıt bir şekilde kartere (burası hala muallak ) karışıyormuş. 2 gündür arıyoruz, yine kendimiz bulduk cevabı :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yaw nereden karıştığını bir bulsak..

1 bar atmosfer basıncı + 1 bar turbo basıncı..   = 2 bar.. bunu 14 kat sıkıştırıyor  = çok kabaca 28 bar..  

ha buradaki hava    sekmandan kaçmıyor da,   mazot mu kaçıyor..    hava kaçmıyor havaa 

bahisi geçen rakam da 3 litre yahu.  bu araba zaten 100 klometrede 4-5 litre yakıyor..   

100 km de 1 litre fazla yaksa..   300 km aralıksız rejenerasyon yapması lazım..   da  zaten piston sekman dan kaçmaz..  ben anlamadım biri anlatsın 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Zealot :

yaw nereden karıştığını bir bulsak..

Bence yanma odasından değil. DPF den kaçıyor. Onun nasıl çalıştığını ve nereler ile ilişkisi olduğunu bilmek lazım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben mazotun yağa karışacağı bir nokta göremiyorum motorda..   yanma odasına     gerekenden 2 kat fazla mazot da göndersen,  su da göndersen , metanol de göndersen  egsozdan çıkar gider..   

yan benzinli araçta benzin, lpg li araçta lpg mi karışacak..  water methanol takınca su mu karışacak..   3 tane sekman var pistonda babalar gibi..        dediğim gibi 28 kat sıkışmış hava  kaçmıyor , mazot kim oluyor da o sekmanlardan geçecek

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yani  yanma odasından motora mazot kaçma ihtimali mi daha yüksek

yoksa birinin kaputu açıp  gizlice yağ koyma ihtimali mi daha yüksek   

 

diye sorsanız..   ben   "gece biri arabanıza yağ eklemiş"  derim 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Burak :

Bir Ufuk bir de Hakan bilir işin aslını :D

@okkko dan da ben ümitliyim. Araştırır en azından :D 

1 dakika önce, Zealot :

yani  yanma odasından motora mazot kaçma ihtimali mi daha yüksek

yoksa birinin kaputu açıp  gizlice yağ koyma ihtimali mi daha yüksek   

 

diye sorsanız..   ben   "gece biri arabanıza yağ eklemiş"  derim 

Belki motor hatalı üretim?? Yağ yakmayı anladık da yağ üretme nedir :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bahsedilen noktadan yakit yaga karisiyorsa bu aracin bu motorla yurumesi bile mantiga yatmiyor. Heleki bahsedilen motorda performans kaybi olmadigini soylemis arkadas. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

DPF temizliiği esnasında  motorun zengin karışım yapmaya çalıştığı doğrudur. 

fazla mazot püskürtür.. yüksek ısı ister.. yüksek devir çevirtir ve bu fazla mazotun yolda yanmasını sağlanır . 

böylece partikül deki yanmamış karbon da  gönderilen bu sıcaklıkla mazotla yakıtla bilmemneyle yanar...

 

ama bunun  yağ seviyesinde artış olarak karşımıza çıkması,  çılgınca ..

dediğim gibi biri araca yağ eklemiştir..   daha mantıklı yani

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla servislerde bakim sonrasi motor ariza isigi yanan ve tekrar servise giren bir cok kisi gordum. Sebep servis elemaninin motora fazla yag koymasi. Bence soylediginiz sey cok daha mantikli biri motora fazladan yag koymus olmasin?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

grande punto forumundan bir parça 

 

Alıntı

ustamın demesine göre aracın chipli olduğu için enjektörlerden püskürtülen fazla mazotun silindirlerden kartere indiği va yağ seviyesinde artma olduğu,

 

Alıntı

dün yetkili servise gittim, içeride tanıdığım olduğu için hemen ayak üstü yağına falan baktırdım en son yağ değişimini yapan usta 4 lt koydu demem üzerine ustabaşı 3 lt konulması lazım 4 lt fazla bunlar için dedi,  sorun çüzülmüş oldu

 

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

42 dakika önce, Zealot :

yaw nereden karıştığını bir bulsak..

1 bar atmosfer basıncı + 1 bar turbo basıncı..   = 2 bar.. bunu 14 kat sıkıştırıyor  = çok kabaca 28 bar..  

ha buradaki hava    sekmandan kaçmıyor da,   mazot mu kaçıyor..    hava kaçmıyor havaa 

bahisi geçen rakam da 3 litre yahu.  bu araba zaten 100 klometrede 4-5 litre yakıyor..   

100 km de 1 litre fazla yaksa..   300 km aralıksız rejenerasyon yapması lazım..   da  zaten piston sekman dan kaçmaz..  ben anlamadım biri anlatsın 

Yanma sonucu oluşan yüksek basınç nedeniyle yanmayan yakıt kaçabilir mi acaba? 

Fazladan yağ konması daha mantıklı geliyor ama.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, mesut2323 :

Yanma sonucu oluşan yüksek basınç nedeniyle yanmayan yakıt kaçabilir mi acaba? 

kaçamaz.   

yakıttan önce  o yüksek basınçlı havanın kaçması lazım.

o hava kaçarsa da  zaten araba motor ister ..

özetle :   bi arabanın motoru   "silindirden bir şeyler kaçmaya başladığında" bitmiş oluyor.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ufuk haklı. Hiçbir şekilde kaçma yolu yok. Hem kaçabilecek bile olsa mazotun yanma odasında sıvı halde kalıp da benzin gibi patladığını hayal edenler yanılıyor. (Benzin bile sıvı halde kalmazen iyi ihtimal vaporize halde çoğunlukla havada çözünmüş halde bulunur) Mazot silindir sıkıştığı anda püskürtülüyor ve püskürtüldüğü an direk nakavt :D Fazla koyulmuş olması muhtemel. Ben başka yol göremiyorum. 

Olay nerelere gelmiş. Ya biz çok düz mantığız @Zealot ya da insanların hayal gücü çok geniş :D 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • mesut2323
      Yazan: mesut2323
      Bu araç sahibi forumumuzda mı acaba? Bilgisi olan var mı? Ben mi yeni fark ettim?
      Haberin linkini bulursam atacağım.
      https://www.google.com/amp/s/m.haberturk.com/bingol-haberleri-amp/83093710-sifir-aldigi-otomobil-ayipli-mal-cikti-hukuk-mucadelesi-baslatti


    • farmutcu
      Yazan: farmutcu
      arkadaşlar merhaba
      2015 model power sense dizel cx3 üm var. gören otomotivden 8500 kmde aldım ve şu anda 20 bin kmde. motordan özellikle 90-100 km  ve 135 ile 140 km arasında vınlama şeklinde ses geliyor. 10 bin bakımda kazan değişti, 20 bin bakımdada motorda temizlik işlemi yapıldı ama ses azalmadı. sonrada servis sesin normal olduğunu her araçta olduğunu söyledi. hatta test ederken bir başka cx3 sahibi bayanda araca bindi ve bu sesin onun aracındada olduğunu söyledi. oda başta dert etmiş ama sonradan alışmış böyle dedi. ben alışmak istemiyorum. böyle bir sesi mazdaya hiç yakıştıramıyorum. aracımı almama sebep olan kuzenim fotifoti'nin aracında da böyle bir ses yok. başına böyle birşey gelen var mı? varsa çözüme kavuştumu yoksa servis elemanın önerisini dinleyip benzinli olanımı alayım  sesten şikayetçi isem benzinlisi ile değiştirelim dedi  konuyla ilgili bilgisi olan varsa açıklarsa sevinirim. 
      herkese teşekkürler
    • erdi24
      Yazan: erdi24
      Merhabalar, tanıtımda da belirttiğim gibi aracı 1 ay önce kadar aldım yaşadığım konum oldukça rampalı sürekli rampa çıkmak zorunda kalıyorum. Çıkarken genelde vitesi manuele alıyorum. Tabi bu da yakıt tüketimini oldukça etkiliyor(8.9L) siz rampalarda ne yapıyorsunuz ? Veya ne gibi önerilerde bulunabilirsiniz.
    • MayLife
      Yazan: MayLife
      Arkadaşlar herkese merhaba;
      Evin ilk aracını değiştirmek için artık vakit geldi geçiyor.Uzun süredir hayalini kurduğumuz cx3 e kavusmamız için çok az bi süre kaldı.Ailece mazda hayranıyız..Mazda cx3 power sense 2016  ortalama 100 bin tl bütçe civarı km düşük bi araç arayışlarına başladım.Aracın olmazsa olmazı donanım seviyesi ve siyah renk olması.Eşim de bende bu aracı ömürlük kullanmayı düşünüyoruz.2 kişi olduğumuz için bağaj ve iç hacimle ilgili hiçbir problem yok.Aracı şehir içi sıklık da kullansak da yılda 2  3 defa şehirler arası ve ayda en az  1 kere hafta sonu Ankara Konya git gel yapacağız.
      Araç ile ilgili sanırım izlemediğim test,inceleme vs. kalmamıştır ama siz değerli mazdaclubtr üyeleri ve araç sahipleri araç ile ilgili izlenimlerini paylaşırsa çok sevinir,mutlu olur,teşekkür ederim...
      Öncellikle uzun yol kullanımların da aracı her zaman performanslı kullanırım,tabiri caizse limitleri zorlarım her zaman, bu yüzden 270nm tork yeterli görünüyor ancak  105bg  korkutuyor.Bu motor için chip tuning e başvuran oldumu ? Yaptırırsam garanti bozulur mu ?a Araca herhangi bir zararı dokunur mu çünkü gerçekten fabrika verisi çok düşük görünüyor.Ben ve benim gibi bir çok mazda sever için can sıkıcı bir durum olduğunu düşünüyorum.
      2. olarak yalıtımı.Yüksek hızlarda lastik yol rüzgar sesi ne durumda.Sollama yaparken ağır bir araç yanından geçerken bazı araçlarda hafif bi sallanma oluyor.Mazda cx3 b sınıfı bi suv olarak geçiyor sonuçta,viraj performansı güven veriyor mu ?
      Değerli yorumlarınız için teşekküler...
    • Balaban
      Yazan: Balaban
      Merhaba Değerli Arkadaşlar.Benim ilk sıfır aracım olması münasebetiyle,takdir edersinizki araç hakkında tedbirli olmaya çalışıyorum.0 Araç alımlarında nelere dikkat edilmesisi gerektiği konusunda bilgi toplarken(Google Amca sağolsun) bir iki video ile karşılaştım.Servisler yeni araçların modern kesim yeni lazer sistemiyle üretildiklerini rodaja gerek olmadığını söylüyorlar.Bir kısım ustamızda;bunun servis gelirlerini artırmak için,yetkili servislerin, araç sahiplerinin araçlarıyla değil de,sürekli arızalanıp serviste para bayılan araç sahipleriyle ilgilendiğini söylüyor.Birde video paylaşayım belki yardımı olur.Değerli mazda Doğayenleri Rodaj konusunda fikirlerini beyan ederlerse sevinirim...
       

×
×
  • Yeni Oluştur...