Jump to content

Mazda CX-3 İngiliz Anahtarı Uyarı Işığı ve Yağ Seviyesi


lordshine61
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Serviste koyulan motor yağının dpf özellikli ve orjinal mazda motor yağı olmadığına dair şüphelerim var. Başka bir arabayla alakali bir forumda dpf özellikli yağ yerine normal yağ konursa ne olur diye birisi sormuş. Verilen cevaplar dpf in erken tıkanacağı ve motor yağ seviyesinin rejenerasyon esnasında yükselmesi gereken seviyeden daha çok yükseleceği yönünde.( bunu yazan arkadaş ayrıca dpf li araçlarda rejenerasyon esnasında partikülleri yakmak için motorun daha çok ısıya ihtiyaç duyduğunu ve yağa belli miktar mazot karıştığının normal olduğunu açıklamış.)

Servis formunda da sadece "motor yağı" 5.10 lt ibareleri var. Dpf özellikli yağ konulmadığı yönünde kuşkuluyum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, lordshine61 :

.( bunu yazan arkadaş ayrıca dpf li araçlarda rejenerasyon esnasında partikülleri yakmak için motorun daha çok ısıya ihtiyaç duyduğunu ve yağa belli miktar mazot karıştığının normal olduğunu açıklamış.)

bu arkadaş sallamış.  her ısınan motorda yağ seviyesi artsaydı, İstanbul park'ta millet yağ üretirdi =) 

öte yandan son 10 yıldır neredeyse tüm esas marka yağlar DPF ile uyumlu..

veya  ay çiçek yağı kullansanız bile, aracınız yağ eksiltmediği sürece   DPF tıkanmaz, zaten yağ seviyesi yükselmesinden bahsetmiyorum bile. 

 

hiç düşündünüz mü  yağ neden DPF i tıkıyor, bu DPF uyumu nereden geliyor diye.. 

motor yağı bi şekilde yanarsa,  eksilirse, yanan yağ eksozdan atılırken DPF te  kurum bırakıyor..  

sizin aracınız yağ mı eksiltmiş.. aksine yağ yükseltmiş. =) 

neyse bu muhabbet çok saçma sapan yerlere doğru gitmeye başladı..

size tavsiyem internette her gördüğünüze inanmayın...  tabi bu yazdıklarıma da inanmayabilirsiniz =)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, lordshine61 :

bunu yazan arkadaş ayrıca dpf li araçlarda rejenerasyon esnasında partikülleri yakmak için motorun daha çok ısıya ihtiyaç duyduğunu ve yağa belli miktar mazot karıştığının normal olduğunu açıklamış.

Evet doğru yüksek ısıya ihtiyacı var. Fakat yağa nasıl mazot karışıyor buradan ben hala çözemedim :) Yüksek ısıya ihtiyacı olduğundan dpf e mazot gönderiyor ve yanmayı hızlandırıyor, yanma ısısını artıyor. Bu sayede biriken partiküller yanıp gidiyor falan. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda sitesinde CX-3 kullanım kılavuzunda sayfa 538 de durum ile ilgili bilgi var. ben bu kullanım kılavuzunda bir miktar yağ artışı gözlemlenebilir gibi birşey okumuştum ama onu bulamadım. ama yanlış hatırlamıyorsam tork konventörden kaynaklı bir yükselme oluyordu türbinlerden miydi hatırlayamadım o yüzden bu konuda kesin birşey demiyorum ama kullanım kılavuzunda aracı ilk aldığımda okumuştum.

 

Şuan ki badire ile ilgili olarak dediğim gibi 538 en mantıklı açıklama gibi..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tek şekilde mazot yağa karışır. Piston aşağı inerken püskürtme yapılırsa yanma odası kenarlarında yanmayan yakıt eser miktarda kartere akar. Zamanla yağ seviyesi yükselir. Başka şekilde karışma olmaz

 

 

clean-diesel-and-aftertreatment-2-21-728

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

önce: dpf nin çalışma şekli: içerde partikülü biriktirir belli gr a gelince bunlrı yakarak gaz formunda atar. yakarak atma kısmında subaplar egzos zamanına geldiği an enjektörler ilave mazot püskürtür, amacı egzos sürecindeki sıcaklığı artırıp partküller yansın gaz haline geçip dışarı atılsın. Atıldıktan sonra da eser miktar kül kalır (dpf bozuldua rtık denen bu külün max.depolamaya ulaşmasıdır. Genelde 100bin ler üstü km)

bu ilave püsürtme sırasında blok çeperinde eser miktar yakıt kalır, kompresyon segmanı yukarı çıkarken bunları tam sıyıramaz dolayısı ile yağ karterine eser miktar yakıt iner.

yağa mazot karışıp seviye artmasının fiziksel oluşumu bu.

 

Rejenerasyon tekrarının X km peryodu yoktur, dpf de biriken kurum miktarı ile alakalıdır, 60 kmde bir de olabilir 300 km de bir de.

Genelde yol şartında yaşamn içde kontrollerden benim gözlemlediğim 5-6000 km de ikaz yakacak kadar bir yükselme normal olmaz, zaten aksi halde bakımlar arası gelmeden alayımızın uyarı lambası yanardı. Erken fazla yükselme sk tekrarlanan ve başarısız sonuçlanan rejenerasyon demektir veya, kül miktarının artık aşırı olması ve depolama limitine yaklaşmış olması.

manuel rejenerasyon külü yakmaz, partikülü yakar. Külü temizlemenin üretici spec inde bir tarifi yoktur, dpf sök yenisini al der.

Yapılacak işlem:

Servis arıza teşhis cihazına bağlanacak, kül miktarı okunacaak. % kaç dolu olduğu max kapasiteden ne kaldığı okunacak, sonra tamire devam ederiz..

 

not: yağ arta arta max üstünde çok fazla seyrederseniz, youtube da görüldüğü gibi şeyler olur:

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bakımdan sonra yapılan 6282 km den sonra yanan "motor yağı yüksek, yağı değiştirin" uyarı ışığını kullanım kitapçığında anlatıldığı gibi söndürmemden 6 gün sonra yani bugün, 6282 km den 6445 km ye geldim ve uyarı ışığı tekrar yandı. Yarın aracı servise götüreceğim ve eminim ki servis " pis mazot almışsın, dpf tıkanmış, yağı değiştirmemiz gerekiyor" diyerek geçiştirecek. Ne yapmamı önerirsiniz?

IMG_5599.JPG

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu an servisteyim yağ ve yağ filtresi değişiyor. Ustanın söylediği şu: araç rejenerasyon yaptığında ısıyı arttırmak için daha fazla mazot püskürtüyor ve fazla püskürtülen mazot sekmanlardan yağa karışıyor. Yağa fazla mazot karıştığı için yağın kalitesi bozulabiliyor. Bu normaldir ve partikullu tüm araçlarda kısa mesafe sürüşten böyle olabilir. Yağ seviyesini azaltip araci sana versem yarin obur gun yatak sararsa garanti kabul etmez. Yağın kesin değişmesi lazım." Birdahaki bakımımı 26000 e ayarlıyorlar. Şimdilik durum bu

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda servislerinin bu konuyu dikkate aldığına artik inanmıyorum bir üyemiz de sürekli bu sekilde yağı ve filtre değişimi yapılıp gonderiliyo demişti galiba cx 3 kullanicilarin kaderi bu. Ama tüm cx 3 lerde aynı hata yok bazılarında var ne ye gore nasil bi çözümü olacak hala bi ümit beklemekteyiz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Çağlar Bayur :

dpf teki kül kaç gr? % kaçı dolu olduğunun sorun

Sordum dpf de sorun görünmüyor dedi. Enjektörleri de sordum. Bilgisayara bağlayıp uyarı ışığını söndürdüler. Bilgisayara bağlıyken komple teste soktular sorun görülmedi. Yağ, yağ filtresi, işçilik 300 tl aldılar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selamlar...

Kabaca okudum olan biteni. Cevaplamaya çalışayım.

Aracın kendi yaptığı rejenerasyon aşamasında mazota bir miktar mazot karışır. Bu kabul edilebilir düzeydedir. Dpf li yağlar bunun için var. Ama dendiği gibi kısa kısa sürülen araçlarda rejenerasyon daha sık olduğu için yağ değişim zamaanından önce fazla mazottan yağ bozulabilir. Bunun için araçlarda yağ kalite sensörü var. Mzd connect te bakım aralığının görüldüğü yerde bu görülür. Tabiki ayar kapalı değilse.

Normal bir durum özetle.

Manüel rejenerasyon daha etkili temizlik sağlar fakat yağa mazot karışması sebebiyle ardından yağ değişimi önerilir.

Mazot yağa nerden karışır derseniz tabiki segmanlardan kaçar. Unutmayın ki gazlar sıkıştırılabilir ancak sıvılar sıkıştırılamazlar. Rejenerasyon esnasında mazot miktarı ve zamanlaması değiştiği için fazla mazot eksozdan atıldığı gibi karter de iner.

Rejenerasyona bağlı olmayan yağ seviyesi artışının bir sebebi arızalı enjektör olabileceği gibi yağa soğutma sıvısı karışımı da göz ardı edilmemelidir ki O başka konu...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

13 saat önce, lordshine61 :

Peki yağ seviyesindeki artışın rejenerasyondan mı yoksa başka bir sebepten mi gerçekleştiğini nasıl anlarız?

Birçok sebep ve birçok teşhis yolu var. Bunun en iyi yolu işin ehli bir servise göstermek olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün akşam işten eve giderken yani 1.5 saat önce bu sefer motor arıza ışığım yandı. Aracın gidiş ve çekişinde hiçbir sorun yok. Ekrandan uyarılara baktığımda "motor sistemi arızası, aracınızı derhal bayiinize kontrol ettirin" yazıyor. Ustayı aradım, arabanin gidişinde sorun yoksa turbo sensöründen olabilir, hata vermiş olabilir, bilgisayara bağlıcaz, aracın yazılımı eskiyse yazılım yüklenecek dedi ve aracı servise bırakıp dolmuşa atlayıp eve geldim. Aracın ne zaman hangi ışığı yakacağını bekler oldum resmen.

IMG_5629.JPG

  • Şaşkın 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir buçuk yıllık bi arabanın nasil oluyorda bu kadar kronikmis gibi arızaları çıkabiliyo anlamıyorum hele ki en az ariza veren diye bir idol oluşturmuş marka olarak. Ama hala cx 3 karsi beğeni ile tutkulu bakışım değişmedi umarim bu gibi sorunların devam edipte işleri tersine dondurmez. Geçmiş olsun diyorum size araciniz la ilgili ayrıntıları bekliyoruz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yarin sabah çağrı merkezini arayıp bu olanları bir bir anlatacağım. 2006 model d4d toyota corollaya 2011 den 2017 ye kadar bindim bir kez bakım haricinde servise götürmedim. Bu aracı alacağım zaman aynı fiyatlara birçok alternatif varken  öncelikle japon olduğu için cx3 ü tercih ettim ama insan acaba hata mı ettim diye düşünmeden edemiyor. Araç sıkıntı çıkarttığı için iki dolmuş değiştirerek eve geliyorum. Yarın sabah ta dolmuşla gitmek zorundayım. Yoğun çalışan biriyim, bu olaylar zaman kaybına neden oluyor. Servisin yapacağı işlemi az çok kestirebiliyorum, aracı bilgisayara bağlayıp ışığı söndürüp yazılım yükledik deyip iade edecekler. Madem aracın yazılım eskiyse sorun çıkabiliyor diyosunuz, kaç kez servise gittim, yazılımın yenilenmesi hiç mi akıllarına gelmedi. Ayni motor ışığı 1 ay önce yandığında usta manyetik alandan geçmiş olabilirsin dedi şimdi de turbo sensöründen olabilir diyor. Ben bu işten hiçbişey anlamadım. Herhalde birgün ya yolda kalacağım ya da motor patlayacak. Arabaya güvenip bir yere gidemez oldum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, lordshine61 :

Yarin sabah çağrı merkezini arayıp bu olanları bir bir anlatacağım. 2006 model d4d toyota corollaya 2011 den 2017 ye kadar bindim bir kez bakım haricinde servise götürmedim. Bu aracı alacağım zaman aynı fiyatlara birçok alternatif varken  öncelikle japon olduğu için cx3 ü tercih ettim ama insan acaba hata mı ettim diye düşünmeden edemiyor. Araç sıkıntı çıkarttığı için iki dolmuş değiştirerek eve geliyorum. Yarın sabah ta dolmuşla gitmek zorundayım. Yoğun çalışan biriyim, bu olaylar zaman kaybına neden oluyor. Servisin yapacağı işlemi az çok kestirebiliyorum, aracı bilgisayara bağlayıp ışığı söndürüp yazılım yükledik deyip iade edecekler. Madem aracın yazılım eskiyse sorun çıkabiliyor diyosunuz, kaç kez servise gittim, yazılımın yenilenmesi hiç mi akıllarına gelmedi. Ayni motor ışığı 1 ay önce yandığında usta manyetik alandan geçmiş olabilirsin dedi şimdi de turbo sensöründen olabilir diyor. Ben bu işten hiçbişey anlamadım. Herhalde birgün ya yolda kalacağım ya da motor patlayacak. Arabaya güvenip bir yere gidemez oldum.

Sanırım bu elektroniksel bir problem. Aracın genel motor dinamiği ile ilgili problem olduğunu düşünmüyorum (şayet servis yaptım dediği işlemleri gerçekten yaptıysa ve siz performans kaybı yaşamadığınızı söylediniz.) 

Çok enteresandır işin içine sensörler girdiği zaman bazen gerçekten yapacak çok birşey olmuyor nasıl bozulacaklarının bir kestirimi yok maalesef. 

Arkadaşımın aracında lastik basınç sensörü çatlamıştı sürekli arıza veriyordu. Adn otomotiv Shell yağını kullanıyor size tavsiyem bir  sonraki bakımda orjinal mazda dpf yağını temin edin reklam olmasın ama Türkiyede satan bayiler var. 

Bu arada sizde Trabzondasınız sanırım abi hatta muhtemelen birkaç kez karşılaşmış olabiliriz. Müsait olduğunuz zamanlarda Mazdanın Karadeniz buluşmaları için görüşebiliriz şuan dertlisiniz pek yeri değil sanırım ama araba düzelir dostluklar da baki kalır. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • mesut2323
      Yazan: mesut2323
      Bu araç sahibi forumumuzda mı acaba? Bilgisi olan var mı? Ben mi yeni fark ettim?
      Haberin linkini bulursam atacağım.
      https://www.google.com/amp/s/m.haberturk.com/bingol-haberleri-amp/83093710-sifir-aldigi-otomobil-ayipli-mal-cikti-hukuk-mucadelesi-baslatti


    • farmutcu
      Yazan: farmutcu
      arkadaşlar merhaba
      2015 model power sense dizel cx3 üm var. gören otomotivden 8500 kmde aldım ve şu anda 20 bin kmde. motordan özellikle 90-100 km  ve 135 ile 140 km arasında vınlama şeklinde ses geliyor. 10 bin bakımda kazan değişti, 20 bin bakımdada motorda temizlik işlemi yapıldı ama ses azalmadı. sonrada servis sesin normal olduğunu her araçta olduğunu söyledi. hatta test ederken bir başka cx3 sahibi bayanda araca bindi ve bu sesin onun aracındada olduğunu söyledi. oda başta dert etmiş ama sonradan alışmış böyle dedi. ben alışmak istemiyorum. böyle bir sesi mazdaya hiç yakıştıramıyorum. aracımı almama sebep olan kuzenim fotifoti'nin aracında da böyle bir ses yok. başına böyle birşey gelen var mı? varsa çözüme kavuştumu yoksa servis elemanın önerisini dinleyip benzinli olanımı alayım  sesten şikayetçi isem benzinlisi ile değiştirelim dedi  konuyla ilgili bilgisi olan varsa açıklarsa sevinirim. 
      herkese teşekkürler
    • erdi24
      Yazan: erdi24
      Merhabalar, tanıtımda da belirttiğim gibi aracı 1 ay önce kadar aldım yaşadığım konum oldukça rampalı sürekli rampa çıkmak zorunda kalıyorum. Çıkarken genelde vitesi manuele alıyorum. Tabi bu da yakıt tüketimini oldukça etkiliyor(8.9L) siz rampalarda ne yapıyorsunuz ? Veya ne gibi önerilerde bulunabilirsiniz.
    • MayLife
      Yazan: MayLife
      Arkadaşlar herkese merhaba;
      Evin ilk aracını değiştirmek için artık vakit geldi geçiyor.Uzun süredir hayalini kurduğumuz cx3 e kavusmamız için çok az bi süre kaldı.Ailece mazda hayranıyız..Mazda cx3 power sense 2016  ortalama 100 bin tl bütçe civarı km düşük bi araç arayışlarına başladım.Aracın olmazsa olmazı donanım seviyesi ve siyah renk olması.Eşim de bende bu aracı ömürlük kullanmayı düşünüyoruz.2 kişi olduğumuz için bağaj ve iç hacimle ilgili hiçbir problem yok.Aracı şehir içi sıklık da kullansak da yılda 2  3 defa şehirler arası ve ayda en az  1 kere hafta sonu Ankara Konya git gel yapacağız.
      Araç ile ilgili sanırım izlemediğim test,inceleme vs. kalmamıştır ama siz değerli mazdaclubtr üyeleri ve araç sahipleri araç ile ilgili izlenimlerini paylaşırsa çok sevinir,mutlu olur,teşekkür ederim...
      Öncellikle uzun yol kullanımların da aracı her zaman performanslı kullanırım,tabiri caizse limitleri zorlarım her zaman, bu yüzden 270nm tork yeterli görünüyor ancak  105bg  korkutuyor.Bu motor için chip tuning e başvuran oldumu ? Yaptırırsam garanti bozulur mu ?a Araca herhangi bir zararı dokunur mu çünkü gerçekten fabrika verisi çok düşük görünüyor.Ben ve benim gibi bir çok mazda sever için can sıkıcı bir durum olduğunu düşünüyorum.
      2. olarak yalıtımı.Yüksek hızlarda lastik yol rüzgar sesi ne durumda.Sollama yaparken ağır bir araç yanından geçerken bazı araçlarda hafif bi sallanma oluyor.Mazda cx3 b sınıfı bi suv olarak geçiyor sonuçta,viraj performansı güven veriyor mu ?
      Değerli yorumlarınız için teşekküler...
    • Balaban
      Yazan: Balaban
      Merhaba Değerli Arkadaşlar.Benim ilk sıfır aracım olması münasebetiyle,takdir edersinizki araç hakkında tedbirli olmaya çalışıyorum.0 Araç alımlarında nelere dikkat edilmesisi gerektiği konusunda bilgi toplarken(Google Amca sağolsun) bir iki video ile karşılaştım.Servisler yeni araçların modern kesim yeni lazer sistemiyle üretildiklerini rodaja gerek olmadığını söylüyorlar.Bir kısım ustamızda;bunun servis gelirlerini artırmak için,yetkili servislerin, araç sahiplerinin araçlarıyla değil de,sürekli arızalanıp serviste para bayılan araç sahipleriyle ilgilendiğini söylüyor.Birde video paylaşayım belki yardımı olur.Değerli mazda Doğayenleri Rodaj konusunda fikirlerini beyan ederlerse sevinirim...
       

×
×
  • Yeni Oluştur...