Jump to content

Mazda CX-3 İngiliz Anahtarı Uyarı Işığı ve Yağ Seviyesi


lordshine61
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Evet trabzondayım. Serviste L200 lerini bakıma getiren birçok hacı amcayla bile karşılaştim. Saolsun mazda sayesinde servise gidip gelmekten , çok sosyal bir insan oldum. Sorunlarım çözülürse ve aracımla gelebilirsem karadeniz buluşmalarında görüşürüz tabiki

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracı motor arıza lambası yandığı için çarşamba akşamı servise bırakmıştım. Perşembe günü aradılar turbonun yazılımının yenilendiğini belirttiler. Bunun dışında aracı aldıktan sonra serviste taktırtmış olduğum temsan marka arka park sensörümün 1 ve 4. gözleri de arızalanmıştı ama çok önemsemiyordum. Madem araç kalacak onları da kontrol etmelerini söyledim. Cuma günü hepsini garanti kapsamında hallettiklerini aracın artık turbo sensörüyle alakalı motor lambası yakmayacağını belirttiler. Park sensörü için de uğraşıp garantiye dahil ettiklerini belirttiler (farklı marka park sensörü olmasına rağmen takılalı 3 ay oldu zaten garanti dahili yapılması gereken bir işlem olduğunu düşünüyorum) 

Dün akşam aracı almaya gittim bu yazdıklarım dışında ayrı bir iş emriyle bagaj amortisörlerimi de değişmişler. Bununla ilgili de bülten varmış galiba. Şimdilik durum bu. IMG_5641.thumb.JPG.70209cdc410c3e51844f501d489ea174.JPG

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
01.10.2017 at 02:06, lordshine61 :

Aracı motor arıza lambası yandığı için çarşamba akşamı servise bırakmıştım. Perşembe günü aradılar turbonun yazılımının yenilendiğini belirttiler. Bunun dışında aracı aldıktan sonra serviste taktırtmış olduğum temsan marka arka park sensörümün 1 ve 4. gözleri de arızalanmıştı ama çok önemsemiyordum. Madem araç kalacak onları da kontrol etmelerini söyledim. Cuma günü hepsini garanti kapsamında hallettiklerini aracın artık turbo sensörüyle alakalı motor lambası yakmayacağını belirttiler. Park sensörü için de uğraşıp garantiye dahil ettiklerini belirttiler (farklı marka park sensörü olmasına rağmen takılalı 3 ay oldu zaten garanti dahili yapılması gereken bir işlem olduğunu düşünüyorum) 

Dün akşam aracı almaya gittim bu yazdıklarım dışında ayrı bir iş emriyle bagaj amortisörlerimi de değişmişler. Bununla ilgili de bülten varmış galiba. Şimdilik durum bu. IMG_5641.thumb.JPG.70209cdc410c3e51844f501d489ea174.JPG

 

son durum nedir araçta varmı herhangi bir sıkıntı 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu anda görünürde bir sorun yok sadece bazen 2000 devir civarında çok ince derinden bir metal sürtme sesi geliyo gibi hissediyorum ama bu tamamen psikolojik te olabilir. O yüzden önemsememeye başladım. Aracın yağ seviyesini her 1000 km de kontrol ederek yağ yükselme sorununun devam edip etmediğine bakacam. 5000 km sonunda yine çubuktaki "x" seviyesine veya bu seviyenin üzerine çıkmışsa bu sefer işim çağrı merkezi üzerinden genel müdürlükle olacak. 

Bu arada sizin cx3 leriniz de stop ettiğinizde fanı belli süre çalıştırıyor mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu sorunun kaynağı yakıt püskürtme sistemi olabilir yani direkt enjeksiyon herhangi bir pisdona aşırı yakıt giderse yakıt yanmaz ve pisdondan motorun içine sızabilir o bakımdan serviste yakıt püskürtme enjektörlerini kontrol ettririn hepsini tek tek söktürüp teste sokun . 

Çok geçmiş olsun benim önerim bu yönde.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yahu bazı motorlarda 1, bazı motorlarda 2 adet yağ sekmani var. İlave olarak 1 adet de kompresyon sekmani var. 

O sekmanlardan yağ sızıyorsa,  hava yani basınç da kat be kat sızıyordur. 

Motor üretimi hatalıdır 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

        Durum öyle değil zealot motor çalışır durumda iken oluşan aşırı basınç kaçma azda olsa farketmemize engel olur ve yanma odasında fazla yakıt yok ise yanma tam olur ve sorun olmaz ama yanma odasına aşırı mazot dolduğunu düşün yani segman aralıklarından sızmazmı aşağıya sence,  hem sen pisdonlarda hiç hava bile geçmiyor diyorsan yanılıyorsun aslında segman boşlularından  geçer lakin motorun çalıştığı sırada oluşan basınç kaçan havadan çokta fazla olduğundan bu kaçan hava önemsiz kalır . Yani segmanalrın arasına kaçan hava zaten bir aşağı bir yukarı hareket ederken kendi odacığında bir yastık oluşturur,  Ben sızıntının motor çalışırken değil daha çok stop haldeyken olacağını düşünüyorum. Yani yanma odasına fazla dolan yakıt devir düşükken veya stop haldeyken aşağı sızıp motor yağına karışır. Bu durum illa motor sorunlu olduğu zaman olacak diye bir şey yok dikkat edersen segmanların açık ksımları birbirne denk gelmeyecek şekilde konumlandırılır lakin genede üstünde sıvı birikecek olursa önce birinci segmandan sonra ikinciden ve en sonda üçüncüden geçerek yağa karışabilir.

        Bir benzetme yapacak olursak tubless lastik gibi düşün hava az gelirse kenarlar da sızar ama bir anda gelirse lastik kenarlara oturur ve hava sızmaz .

        Sonuç olarak denemesi bedava stop haldeyken enjektörlerin oradan yanma odasına huni mazot  doldurulursa  tamamı segmanlardan aşağıya sızacaktır. 

       Bu arkadaşın sorunu büyük ihtimalle bozuk bir püskürtme enjektörü veya yakıt hava karşımını ayarlayan elektronik parça hangisi ise onun arıza yapmış olması olarak gözüküyor.

       Sonradan düşününce elektronik beynin arızalı olması olası değil çünkü bu durumda tüm pisdonlara yakıt dolacağından araba çalışmayacaktır , pisdonlara yakıt veren enjektörlerden biri yakıtı püskürtmüyor resmen akıtıyor bence. Sorunlu enjektörüde ancak test ederek tespit etmek mümkün olabilir.

       Tabii bu tahmin sfıır ve sorunsuz bir motor içindir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Bugün itibari ile araç 16599 km de  Yani son yağ değişiminin üzerinden 2500 km civarı geçti ve "motor yağ seviyesi yüksek yağı değiştirin" uyarısı tekrar yandı. Ne yapmamı önerirsiniz?

IMG_5798.JPG

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gecmis olsun. Umarim en kisa zamanda probleminiz çözülür. Servis bu konuda bir sey soyledi mi yada enjektor testi yapildi mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzinli araçlara LPG yedirmek ne ise, Japonlarında otomobiller için Dizel motor üretip araçlarında kullanmaları ayni sonuçları getiriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Servet :

Yakıt tüketimi ne alemde? Yol pc değilde tabanca testi olarak?

Yakıtta değişen bişey yok. Tüketim yol bilgisayarı ile eşdeğer. Şehir içi 6.0 litre/100 km

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, lordshine61 :

Bugün itibari ile araç 16599 km de  Yani son yağ değişiminin üzerinden 2500 km civarı geçti ve "motor yağ seviyesi yüksek yağı değiştirin" uyarısı tekrar yandı. Ne yapmamı önerirsiniz?

Arabayi geri vermeni öneririm. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dizel motor sikistirma orani rakiplerinden dusuk. Asiri arge kasilmis muhendislik yapilmis motor boyle oluyor demek. Isin geyigi bencede araci tekrar servise sokun sorunu bir sekilde cozeceklerdir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dizel skyactiv de öyle aham Şaham bi arge de yok, hatta oldukça vasat bence. 

Vw in ilk tsi larda başarısız olduğu gibi, mazda da dizel cx3 de Biraz bocaladi. 

Benzinli skyactiv ler ise tam tersine, son derece başarılı.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 dakika önce, Zealot :

Dizel skyactiv de öyle aham Şaham bi arge de yok, hatta oldukça vasat bence. 

Vw in ilk tsi larda başarısız olduğu gibi, mazda da dizel cx3 de Biraz bocaladi. 

Benzinli skyactiv ler ise tam tersine, son derece başarılı.. 

Mazda 3'ler ve Mazda 2' lerde aynı motoru ve şanzımanı kullanıyorlar. (Awd hariç). 

Sebebi ne ola ki sadece Cx-3'lerde böyle enteresanlıklar oluyor? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cx3 ilk göz ağrısı... 

Mazda 3 ün motoru aynı olsada,  bazı parçalar update edilmiş olabilr.  Mesela gördüğüm kadarıyla,  cx5 2.2 deki basınç sensörü,  mazda 6 2.2 de update edilmiş. Parça kodundan belli.. 

Bir diğer yandan da, belki mazda 3 dizel de sorunludur ama satışı az olduğu için , haberimiz olmuyordur. 

Uzun lafın kısası, cx3 dizel bi tık, problemli, mazot pompası, yağ yükselmesi  vsvs 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

           SN.lordshine61 aracınıza ilk yağ koyduğunuzda yağ çubuğuna bakmışsınızdır, peki şuan bu uyarı ışığı yandığında da bir bakın yağ seviyesi bu süre zarfında ne kadar artmış, bunu öğrenmek hayati önem taşıyor çünkü yağa mazot karıştığından yağın kalitesi ve yağlama dinamikleri  bozulacaktır bu durumda motor zarar görebilir yağı değiştirmenizi öneriyorum ayrıca daha öncede söylediğim gibi ya püskürtme enjektörlerini kontrol ettririn yada yenileri ile değiştirin eğer ki bu değişimden sonrada sorun devam ederse benim aklıma artık tek bir ihtimal geliyor oda motorun montajı aşamasında segmanların yanlış takılması. Tabii sky d motorun başka bir kısmında yakıtla yağın temas edeceği farklı bir sistem yok ise onuda bilemeyiz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • mesut2323
      Yazan: mesut2323
      Bu araç sahibi forumumuzda mı acaba? Bilgisi olan var mı? Ben mi yeni fark ettim?
      Haberin linkini bulursam atacağım.
      https://www.google.com/amp/s/m.haberturk.com/bingol-haberleri-amp/83093710-sifir-aldigi-otomobil-ayipli-mal-cikti-hukuk-mucadelesi-baslatti


    • farmutcu
      Yazan: farmutcu
      arkadaşlar merhaba
      2015 model power sense dizel cx3 üm var. gören otomotivden 8500 kmde aldım ve şu anda 20 bin kmde. motordan özellikle 90-100 km  ve 135 ile 140 km arasında vınlama şeklinde ses geliyor. 10 bin bakımda kazan değişti, 20 bin bakımdada motorda temizlik işlemi yapıldı ama ses azalmadı. sonrada servis sesin normal olduğunu her araçta olduğunu söyledi. hatta test ederken bir başka cx3 sahibi bayanda araca bindi ve bu sesin onun aracındada olduğunu söyledi. oda başta dert etmiş ama sonradan alışmış böyle dedi. ben alışmak istemiyorum. böyle bir sesi mazdaya hiç yakıştıramıyorum. aracımı almama sebep olan kuzenim fotifoti'nin aracında da böyle bir ses yok. başına böyle birşey gelen var mı? varsa çözüme kavuştumu yoksa servis elemanın önerisini dinleyip benzinli olanımı alayım  sesten şikayetçi isem benzinlisi ile değiştirelim dedi  konuyla ilgili bilgisi olan varsa açıklarsa sevinirim. 
      herkese teşekkürler
    • erdi24
      Yazan: erdi24
      Merhabalar, tanıtımda da belirttiğim gibi aracı 1 ay önce kadar aldım yaşadığım konum oldukça rampalı sürekli rampa çıkmak zorunda kalıyorum. Çıkarken genelde vitesi manuele alıyorum. Tabi bu da yakıt tüketimini oldukça etkiliyor(8.9L) siz rampalarda ne yapıyorsunuz ? Veya ne gibi önerilerde bulunabilirsiniz.
    • MayLife
      Yazan: MayLife
      Arkadaşlar herkese merhaba;
      Evin ilk aracını değiştirmek için artık vakit geldi geçiyor.Uzun süredir hayalini kurduğumuz cx3 e kavusmamız için çok az bi süre kaldı.Ailece mazda hayranıyız..Mazda cx3 power sense 2016  ortalama 100 bin tl bütçe civarı km düşük bi araç arayışlarına başladım.Aracın olmazsa olmazı donanım seviyesi ve siyah renk olması.Eşim de bende bu aracı ömürlük kullanmayı düşünüyoruz.2 kişi olduğumuz için bağaj ve iç hacimle ilgili hiçbir problem yok.Aracı şehir içi sıklık da kullansak da yılda 2  3 defa şehirler arası ve ayda en az  1 kere hafta sonu Ankara Konya git gel yapacağız.
      Araç ile ilgili sanırım izlemediğim test,inceleme vs. kalmamıştır ama siz değerli mazdaclubtr üyeleri ve araç sahipleri araç ile ilgili izlenimlerini paylaşırsa çok sevinir,mutlu olur,teşekkür ederim...
      Öncellikle uzun yol kullanımların da aracı her zaman performanslı kullanırım,tabiri caizse limitleri zorlarım her zaman, bu yüzden 270nm tork yeterli görünüyor ancak  105bg  korkutuyor.Bu motor için chip tuning e başvuran oldumu ? Yaptırırsam garanti bozulur mu ?a Araca herhangi bir zararı dokunur mu çünkü gerçekten fabrika verisi çok düşük görünüyor.Ben ve benim gibi bir çok mazda sever için can sıkıcı bir durum olduğunu düşünüyorum.
      2. olarak yalıtımı.Yüksek hızlarda lastik yol rüzgar sesi ne durumda.Sollama yaparken ağır bir araç yanından geçerken bazı araçlarda hafif bi sallanma oluyor.Mazda cx3 b sınıfı bi suv olarak geçiyor sonuçta,viraj performansı güven veriyor mu ?
      Değerli yorumlarınız için teşekküler...
    • Balaban
      Yazan: Balaban
      Merhaba Değerli Arkadaşlar.Benim ilk sıfır aracım olması münasebetiyle,takdir edersinizki araç hakkında tedbirli olmaya çalışıyorum.0 Araç alımlarında nelere dikkat edilmesisi gerektiği konusunda bilgi toplarken(Google Amca sağolsun) bir iki video ile karşılaştım.Servisler yeni araçların modern kesim yeni lazer sistemiyle üretildiklerini rodaja gerek olmadığını söylüyorlar.Bir kısım ustamızda;bunun servis gelirlerini artırmak için,yetkili servislerin, araç sahiplerinin araçlarıyla değil de,sürekli arızalanıp serviste para bayılan araç sahipleriyle ilgilendiğini söylüyor.Birde video paylaşayım belki yardımı olur.Değerli mazda Doğayenleri Rodaj konusunda fikirlerini beyan ederlerse sevinirim...
       

×
×
  • Yeni Oluştur...