Jump to content

Mazda CX-3 İngiliz Anahtarı Uyarı Işığı ve Yağ Seviyesi


lordshine61
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Dur bakalım nasıl çözülecek merakımı cezbetti bu mevzu.

DPF dizel partikül filtresi değilmi , bu durumda nasıl yağ artıyor kurum mu karışıyor yağa. ???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

maf sensör değişim yaptırdıktan sonra dpf rejenarasyon yapılıp , tekrardan yağ değişimi yaptırın , yağ değişimden sonra enjektör ayarı yaptırın servisinize , aynı durum dizel bir mazda3'te başımıza gelmişti , maf sensör değişim yaptık sonra rejenarasyon yağ değişimi sonra enjektör ayarı sorun : 0

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaş yağ fabrikası sahibi olmuş haberi yok. 

Nasıl iş bu ya.

Yağın fazlası boşaltılınca uyarı ışığı sönecektir bari öyle yapsınlar.

Bir ayda ne kadar yağ üretiyor tespit edilsin.  ;D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, NoooFearrrr :

           SN.lordshine61 aracınıza ilk yağ koyduğunuzda yağ çubuğuna bakmışsınızdır, peki şuan bu uyarı ışığı yandığında da bir bakın yağ seviyesi bu süre zarfında ne kadar artmış, bunu öğrenmek hayati önem taşıyor çünkü yağa mazot karıştığından yağın kalitesi ve yağlama dinamikleri  bozulacaktır bu durumda motor zarar görebilir yağı değiştirmenizi öneriyorum ayrıca daha öncede söylediğim gibi ya püskürtme enjektörlerini kontrol ettririn yada yenileri ile değiştirin eğer ki bu değişimden sonrada sorun devam ederse benim aklıma artık tek bir ihtimal geliyor oda motorun montajı aşamasında segmanların yanlış takılması. Tabii sky d motorun başka bir kısmında yakıtla yağın temas edeceği farklı bir sistem yok ise onuda bilemeyiz.

Yağı ölçtüm çubuktaki x seviyesinin üzerine çıkmış durumda. Yağ koyulduğunda iki çizgi arasındaydı

2 saat önce, M.E.G :

Daha önce konusu geçmişti. Dpf ile ilgili sıkıntı. Rejenerasyon yapamadığı için yağ miktarı artıyordu gibi hatırlıyorum. @okkko konuya hakimdir. 

Sorunun kesinlikle başarısız rejenerasyondan kaynaklandığını düşünüyorum ama neden araç rejenerasyonu yapamıyor?

2 saat önce, NoooFearrrr :

Arkadaş yağ fabrikası sahibi olmuş haberi yok. 

Nasıl iş bu ya.

Yağın fazlası boşaltılınca uyarı ışığı sönecektir bari öyle yapsınlar.

Bir ayda ne kadar yağ üretiyor tespit edilsin.  ;D

Yağa mazot karıştığı için muhtemelen yağın kalitesi bozulmuştur yağın fazlasını boşaltmak kalitesi bozulmus yağ ile araca binmek demek

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada birkaç makale okudum rejenerasyon ile alakalı lakin yakıt artış sebebi başarısız rejenarasyon değil rejenarasyonun sürekli olması ve motorun doğal çalışma düzenine dönmesinden kaynaklı olduğu ifade ediliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Forumda Cx3 ile ilgili tek sıkıntı filtre olayı idi bende. Ne bahsi geçen sıkıntı nede aşırı tüketim sıkıntım olmadı.

 

Aracın motoru benim 35.k'lık geçen sürede iyi olduğu. Burada tek sıkıntı servis kalıyor. İzmir'deki Cx5 sorunu ve bu araç. Servis teknisyenlerinin nokta atışı arızaları bulaşmamış olmaları aracın itibarını düşürüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, lordshine61 :

Yağı ölçtüm çubuktaki x seviyesinin üzerine çıkmış durumda. Yağ koyulduğunda iki çizgi arasındaydı

Sorunun kesinlikle başarısız rejenerasyondan kaynaklandığını düşünüyorum ama neden araç rejenerasyonu yapamıyor?

 

Rejenerasyon yapamaması;  şehir içi kısa mesafede çok fazla kullanılması. Çok düşük devirlerde sürekli sürüş. Dpf in tam temizliği için 800-900 derece sıcaklıklara ulaşması gerekiyor. Dpf tıkandığı algılandığında yüksek sıcaklıklara ulaşamıyorsa yakıt göndererek sıcaklığı artırmaya çalışıyor, araç çok yakıyor vs. Yanma tamamlanmadan stop ediliyor araç ve sıkıntılar başlıyor. Captiva var bende sık sık dpf ışığı yakıyor diyorlar, 1 kere yanmadı henüz. Dpf yüksek ihtimal 1000 dereceyi geçiyordur bende...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende şehir içi kısa mesafe çok kullandığımı düşünürsem şayet, bi 15 km kadar 4.vites sabit 2.500 devir gidip geliyorum. Sonrasında işlemi bıraktığım ilk ışıkta böyle bi araba rahatlamış gibi oluyor sanki psikolojik de olabilir :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar cuma günü çağrı merkezini arayıp bütün olan biteni aktardım. Aynı şekilde mazda sitesinden de mail olarak gönderdim. Bugün aracı servise götürdüm. Servis müdürü ilgilendi ve kendisine genel müdürlükten sorunun yönlendirildiğini, sorunla alakalı mazda 3 modeline ait bir hata kodu için yeni bir bülten yayınlandığını, benim aracı bilgisayara bağladıklarını ve aynı kodu aldıklarını ;

4 enjektörün garanti kapsamında değişeceğini ayrıca enjektörlerle alakalı farklı birkaç parçanın da değişeceğini, yağın değişeceğini ve bunların öncesinde dpf temizliği yapılacağını belirtti.

araba şu an serviste ve 10-12 gün kalacak parçalar gelecek ve takılacak şu an durum bu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

En azindan problemin kaynagi belli oldu. Parcalar gelip degisim yapilincaya kadar Servet hocanim dedigi gibi size ikame arac vermeleri lazim. Kaskodan degil yanliz. Mazdanin vermesi gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 ayıptır arkadaş . evet garanti belgesi yönetmeliğinde 10iş günü sonrası tamir tadilat bitene kadar ikame vereceksin ama 10iş günü beklemeden niye vermezsin ki ? incileri dökülür çünkü. müdür test aracıyla gezemez çünkü. zamanında yağ değiştirip 300 500 almayı biliyorlar. şimdi 10 iş günü diyorlar. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Musteri memnuniyeti dedikleri sey sozde degil ozde olmali. Servis muduru veya mazda arac vermeye yanasmiyorsa sizde bir onceki arizada servise odediginiz parayi geri isteyin. Sonucta kullanici hatasi degil garanti dahilinde ucretsiz yapilacak . 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Zealot :

Mazda Türkiye ikame araç  vermezse, Mazdaclubtr verir.  Gel benim arabayi al abi

Şey benim ciksüç bozuldu uf oldu. Bir kaç ay yatacakmış. Emiksbeş alırım bi dal

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazdanın sitesinde 2017 ocak ayında servislerindeki ikame araç sayısını arttırdıkları yazıyor. Trabzon mazda servis Adn otomotivin sitesinde ise uzun süren onarımlarda il dışından gelen kullancılara ikame araç sağlandığı yazıyor. Servis müdürüne geçen sefer yağ yükselmesinden dolayı ödediğim 300 tl nin ne olacağını sorduğumda "ilk yapmamız gereken işlem zaten yağ değişimi o yüzden normal bir prosedür" dedi. Ama ben yine de yarın mazda çağrı merkezini arayıp hem mazdanın üretim hatasından kaynaklanan bir arıza için 300 tl ödemiş olduğumu hem de şu an için ikame araç verilmediğini belirtecem. Bakalım bir faydası olacak mı. Kaskom sadece arıza durumlarında 2 gün için araç sağlıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • mesut2323
      Yazan: mesut2323
      Bu araç sahibi forumumuzda mı acaba? Bilgisi olan var mı? Ben mi yeni fark ettim?
      Haberin linkini bulursam atacağım.
      https://www.google.com/amp/s/m.haberturk.com/bingol-haberleri-amp/83093710-sifir-aldigi-otomobil-ayipli-mal-cikti-hukuk-mucadelesi-baslatti


    • farmutcu
      Yazan: farmutcu
      arkadaşlar merhaba
      2015 model power sense dizel cx3 üm var. gören otomotivden 8500 kmde aldım ve şu anda 20 bin kmde. motordan özellikle 90-100 km  ve 135 ile 140 km arasında vınlama şeklinde ses geliyor. 10 bin bakımda kazan değişti, 20 bin bakımdada motorda temizlik işlemi yapıldı ama ses azalmadı. sonrada servis sesin normal olduğunu her araçta olduğunu söyledi. hatta test ederken bir başka cx3 sahibi bayanda araca bindi ve bu sesin onun aracındada olduğunu söyledi. oda başta dert etmiş ama sonradan alışmış böyle dedi. ben alışmak istemiyorum. böyle bir sesi mazdaya hiç yakıştıramıyorum. aracımı almama sebep olan kuzenim fotifoti'nin aracında da böyle bir ses yok. başına böyle birşey gelen var mı? varsa çözüme kavuştumu yoksa servis elemanın önerisini dinleyip benzinli olanımı alayım  sesten şikayetçi isem benzinlisi ile değiştirelim dedi  konuyla ilgili bilgisi olan varsa açıklarsa sevinirim. 
      herkese teşekkürler
    • erdi24
      Yazan: erdi24
      Merhabalar, tanıtımda da belirttiğim gibi aracı 1 ay önce kadar aldım yaşadığım konum oldukça rampalı sürekli rampa çıkmak zorunda kalıyorum. Çıkarken genelde vitesi manuele alıyorum. Tabi bu da yakıt tüketimini oldukça etkiliyor(8.9L) siz rampalarda ne yapıyorsunuz ? Veya ne gibi önerilerde bulunabilirsiniz.
    • MayLife
      Yazan: MayLife
      Arkadaşlar herkese merhaba;
      Evin ilk aracını değiştirmek için artık vakit geldi geçiyor.Uzun süredir hayalini kurduğumuz cx3 e kavusmamız için çok az bi süre kaldı.Ailece mazda hayranıyız..Mazda cx3 power sense 2016  ortalama 100 bin tl bütçe civarı km düşük bi araç arayışlarına başladım.Aracın olmazsa olmazı donanım seviyesi ve siyah renk olması.Eşim de bende bu aracı ömürlük kullanmayı düşünüyoruz.2 kişi olduğumuz için bağaj ve iç hacimle ilgili hiçbir problem yok.Aracı şehir içi sıklık da kullansak da yılda 2  3 defa şehirler arası ve ayda en az  1 kere hafta sonu Ankara Konya git gel yapacağız.
      Araç ile ilgili sanırım izlemediğim test,inceleme vs. kalmamıştır ama siz değerli mazdaclubtr üyeleri ve araç sahipleri araç ile ilgili izlenimlerini paylaşırsa çok sevinir,mutlu olur,teşekkür ederim...
      Öncellikle uzun yol kullanımların da aracı her zaman performanslı kullanırım,tabiri caizse limitleri zorlarım her zaman, bu yüzden 270nm tork yeterli görünüyor ancak  105bg  korkutuyor.Bu motor için chip tuning e başvuran oldumu ? Yaptırırsam garanti bozulur mu ?a Araca herhangi bir zararı dokunur mu çünkü gerçekten fabrika verisi çok düşük görünüyor.Ben ve benim gibi bir çok mazda sever için can sıkıcı bir durum olduğunu düşünüyorum.
      2. olarak yalıtımı.Yüksek hızlarda lastik yol rüzgar sesi ne durumda.Sollama yaparken ağır bir araç yanından geçerken bazı araçlarda hafif bi sallanma oluyor.Mazda cx3 b sınıfı bi suv olarak geçiyor sonuçta,viraj performansı güven veriyor mu ?
      Değerli yorumlarınız için teşekküler...
    • Balaban
      Yazan: Balaban
      Merhaba Değerli Arkadaşlar.Benim ilk sıfır aracım olması münasebetiyle,takdir edersinizki araç hakkında tedbirli olmaya çalışıyorum.0 Araç alımlarında nelere dikkat edilmesisi gerektiği konusunda bilgi toplarken(Google Amca sağolsun) bir iki video ile karşılaştım.Servisler yeni araçların modern kesim yeni lazer sistemiyle üretildiklerini rodaja gerek olmadığını söylüyorlar.Bir kısım ustamızda;bunun servis gelirlerini artırmak için,yetkili servislerin, araç sahiplerinin araçlarıyla değil de,sürekli arızalanıp serviste para bayılan araç sahipleriyle ilgilendiğini söylüyor.Birde video paylaşayım belki yardımı olur.Değerli mazda Doğayenleri Rodaj konusunda fikirlerini beyan ederlerse sevinirim...
       

×
×
  • Yeni Oluştur...