Jump to content

2.Nesil Mazda 3 İle Prins Teknomax LPG Tecrübem


brn
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar,

Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 

Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.

  • LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı. 
  • Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı. 
  • LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi. 
  • 38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim. 
  • 30 litre lpg alıyor depo. 
  • Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler. 
  • Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım :)
  • Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi. 
  • Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi. 

 

Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

57 dakika önce, brn :

Merhaba arkadaşlar,

Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 

Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.

  • LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı. 
  • Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı. 
  • LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi. 
  • 38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim. 
  • 30 litre lpg alıyor depo. 
  • Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler. 
  • Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım :)
  • Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi. 
  • Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi. 

 

Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 

ben de bu hesabı sevmeyenlerdenim ama 30 kuruş civarı lpg tüketen bir araç için çok degil mi? 

hayırlı olsun bu arada.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 dakika önce, Katil Balina :

ben de bu hesabı sevmeyenlerdenim ama 30 kuruş civarı lpg tüketen bir araç için çok degil mi? 

hayırlı olsun bu arada.

Tşkler dostum. Lakin neyin çok oldugunu anlayamadım cümlenizden:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yolda ayar yapmadılarsa kesin yaptırın. Özellikle agresif kullanarak ayarı yapsınlar. Fakire düşerse daha kısa sürede subapların ömrü biter çünkü. 

Keşke daha yüksek kapasiteli tank taktırsaydınız. 38 lt çok az bizim araçlar için özellikle. Çünkü yükseklik aynı sadece çapı 1 2 cm değişiyor. İmkan varsa 42 45 lt liğe geçin ve stepne yuvasını tahta takoz ve çekiç aracılığıyla düzleştirtin. Böylece bagaj tabanı ile tankın üst seviyesi 2 3 parmak seviyesine inecektir. Ayrıca gaz almadan da tankın şamandıra ayarıyla oynayarak alacağı yakıt miktarını artırmak mümkün. 

Hayırlı olsun. 

Fabrika şehiriçi verisi 9.8 lt olan aracın kaç litre yakmasını bekliyorsunuz katil balina? Şehiriçi koşulları herkesin farklıdır sonuçta. Malum İstanbul trafiği ani hızlanın yavaşlayan bir işkence. 8.2 gösterge gayet normal bir değer. Ayrıca bujiler eskimişse de bu değer normal. Periyodik bakım ve buji değişimi sonrası sabit akıcı trafikte 90 km hızla 6 7 lt arası gösterge gösterir. %20 fazlası da zaten yakın bir değer çıkartıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, brn :

Tşkler dostum. Lakin neyin çok oldugunu anlayamadım cümlenizden:)

km'de 29.2 kuruş demişsiniz ya ben mi yanlış anladım? km'de 30 kuruş lpg'li bir araç için çok değil mi diye sormuştum.

Bir saat önce, Mutlu Tekir :

 

Fabrika şehiriçi verisi 9.8 lt olan aracın kaç litre yakmasını bekliyorsunuz katil balina? Şehiriçi koşulları herkesin farklıdır sonuçta. Malum İstanbul trafiği ani hızlanın yavaşlayan bir işkence. 8.2 gösterge gayet normal bir değer. Ayrıca bujiler eskimişse de bu değer normal. Periyodik bakım ve buji değişimi sonrası sabit akıcı trafikte 90 km hızla 6 7 lt arası gösterge gösterir. %20 fazlası da zaten yakın bir değer çıkartıyor. 

benim ona bir itirazım yok hocam. lpg ile kuruş hesabında daha da düşesi gerekmiyor mu? 30 kuruş lpgli bir araç icin çok geldi. ona istinaden şaapmıştım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 dakika önce, Katil Balina :

km'de 29.2 kuruş demişsiniz ya ben mi yanlış anladım? km'de 30 kuruş lpg'li bir araç için çok değil mi diye sormuştum.

benim ona bir itirazım yok hocam. lpg ile kuruş hesabında daha da düşesi gerekmiyor mu? 30 kuruş lpgli bir araç icin çok geldi. ona istinaden şaapmıştım.

Hocam lpg 3 liraya yaklaşınca çok normal yakıt. Daha az yakan araç kalmadı maalesef. Benzinle şehir içi ortalamam 8.5 benzinle oda  45 kuruş ediyor. LPG de %40 tasarruf yapsa oda 27 kuruş yapar skyactiv motor için. Tabi söylediklerim Karabük için geçerli burda düz yol bulmak zor her yer tepelik rampa. Ankara da olsa 1 litre aşağıya düşer diye tahmin ediyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Mutlu Tekir :

Yolda ayar yapmadılarsa kesin yaptırın. Özellikle agresif kullanarak ayarı yapsınlar. Fakire düşerse daha kısa sürede subapların ömrü biter çünkü. 

Keşke daha yüksek kapasiteli tank taktırsaydınız. 38 lt çok az bizim araçlar için özellikle. Çünkü yükseklik aynı sadece çapı 1 2 cm değişiyor. İmkan varsa 42 45 lt liğe geçin ve stepne yuvasını tahta takoz ve çekiç aracılığıyla düzleştirtin. Böylece bagaj tabanı ile tankın üst seviyesi 2 3 parmak seviyesine inecektir. Ayrıca gaz almadan da tankın şamandıra ayarıyla oynayarak alacağı yakıt miktarını artırmak mümkün. 

Hayırlı olsun. 

Fabrika şehiriçi verisi 9.8 lt olan aracın kaç litre yakmasını bekliyorsunuz katil balina? Şehiriçi koşulları herkesin farklıdır sonuçta. Malum İstanbul trafiği ani hızlanın yavaşlayan bir işkence. 8.2 gösterge gayet normal bir değer. Ayrıca bujiler eskimişse de bu değer normal. Periyodik bakım ve buji değişimi sonrası sabit akıcı trafikte 90 km hızla 6 7 lt arası gösterge gösterir. %20 fazlası da zaten yakın bir değer çıkartıyor. 

- Benim hiçbir arabama yolda ayar yapmadılar fakat bunun subap hassas oldugu için mutlaka soracagım 1000km bakımına gittigimde. 

- Stepne kısmını ben cekicletmek istemedim acikcasi. Cünkü ecu soket kapagını mahvettikleri için bunu da cekiclerken o kısmı cok oynatırlar gibime geldi. Sonra sesler gelir oradan falan diye istemedim. Bana 42lik tankın yüksekliğinin fazla oldugunu soylediler. Eger cap olsaydı sadece mutlaka onu takardım. hesaplarıma gore sehirici 250-300 km arası menzil olacak. İdare ederim. Suzukim de 300 gidiyordu yaklasık:)

- Yakıt konusu bence cok degil. Ben swift gibi ekonomik bir arabada bile 7-8 litre lpg yakıyordum. bunun için 10-12 litre arası kabullenerek aldım zaten. Burdaki asıl sorun LPG fiyatları. 2-3 ay once 2.20'den aldıgım lpg 2.80 oldu aynı yerde. Yani %27 cıvarı artış var. Yani 2.20'den alsam 23 kurus yapıyormuş zaten. Ama anlaşılan önümüzde daha çok zam var:). Allah hepimizin yardımcısı olsun. 

- Bujileri değiştirmek gerekirmi size. Yakıta faydası olacaksa değiştiririm. Araba henüz 54000km de. 

2 saat önce, Katil Balina :

km'de 29.2 kuruş demişsiniz ya ben mi yanlış anladım? km'de 30 kuruş lpg'li bir araç için çok değil mi diye sormuştum.

benim ona bir itirazım yok hocam. lpg ile kuruş hesabında daha da düşesi gerekmiyor mu? 30 kuruş lpgli bir araç icin çok geldi. ona istinaden şaapmıştım.

Abi mesele dediğim gibi son zamlar:) Sanırım birçok araba için 20'li kuruşlar tarih olmaya baslayacak yavas yavas :(

Swifte ilk lpg taktırdıgımda 2 sene once 1.79'dan alıyordum lpg'yi. 13 kuruş yakıyordu:)

2 saat önce, ediz07 :

Hocam lpg 3 liraya yaklaşınca çok normal yakıt. Daha az yakan araç kalmadı maalesef. Benzinle şehir içi ortalamam 8.5 benzinle oda  45 kuruş ediyor. LPG de %40 tasarruf yapsa oda 27 kuruş yapar skyactiv motor için. Tabi söylediklerim Karabük için geçerli burda düz yol bulmak zor her yer tepelik rampa. Ankara da olsa 1 litre aşağıya düşer diye tahmin ediyorum.

Kesinlikle abi. İstanbulda ben son zamlardan sonra 2.75'ten ucuz lpg goremedim. Tem mehmetçik tesislerinde bugun baktım 3.26 liraydı. Ordan alsam 34 kurus olacak resmen :)

Bu arada bugun 226.2 km sonra birkez daha LPG aldım. 2.75tl'den 49,94 liralık lpg aldım. 22 kurus yapıyor ama bence imkansız. Muhtemelen istasyonun LPG basıncı azalmıştır. Dayımında urfada istasyonu var. Tankda LPG azalınca cok basamıyor arabaya. Ondandır diye tahmin ediyorum. Zaten bir sonraki alımda cok cıkarsa belli olur:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

otomatik zorunluluğu yoksa 2.nesilde en uygunu dizel mazda 3 benzinli ile dizel aynı para hem daha güçlü hem daha ekonomik hiç lpgli aracım olmadı ama okurken bile insanin içi darlanıyor arabayı deliyorlar falan sıkıntılı bir iş açıkçası 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Mazda41 :

otomatik zorunluluğu yoksa 2.nesilde en uygunu dizel mazda 3 benzinli ile dizel aynı para hem daha güçlü hem daha ekonomik hiç lpgli aracım olmadı ama okurken bile insanin içi darlanıyor arabayı deliyorlar falan sıkıntılı bir iş açıkçası 

Maalesef otm. zorunlulugu var. Hoş manuel alacak olsam bile benzinlisini alırım. Ben dizellere pek ısınamadım. Jetta vardı bende dizel olarak. Daha da dizel almadım. Bu arada LPG dısarıdan bakınca oyle ama bir defa dogru montaj yapıp muayene olayını falan hallettikten sonra farkı kalmıyor normal araba ile. Tabi yine de birkaç yeni delik oluyor arabada:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

LPG ile uzun yolda bazen dizelde az yakıyorum açıkçası. Kuruş hesabına göre tabi. Ama şehiriçinde her türlü dizel daha az yakıyor. O nedenle lpg ile kurul hesabı fazla gelmiş olabilir. 

Tercih meselesi. Delince bir şey olmuyor araca sonuçta. Yokuşlarda bayılmamak ister herkes ama dizel otomatik seçeneği uygun fiyatlarda olmadığı için el mahkum. Otomatiğin rahatlığı da anlatılmaz yaşanır diyorum. :)

Çekiçletmekte bir sıkıntı olmaz altında birşey yok çünkü. Mazdanın subapları daha hassastır. Yol ayarı yapmadan aracın hava yakıt karışımını her gaza basış oranında ve hızda tutturması imkansızdır. O taktırdıpınız yer yapmadıysa da bilgisi yoktur. Ayar için başka bir yer araştırın . Güzel bir yol ayarı sonrası uzun süre sıkıntı yaşamazsınız. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, Mutlu Tekir :

LPG ile uzun yolda bazen dizelde az yakıyorum açıkçası. Kuruş hesabına göre tabi. Ama şehiriçinde her türlü dizel daha az yakıyor. O nedenle lpg ile kurul hesabı fazla gelmiş olabilir. 

Tercih meselesi. Delince bir şey olmuyor araca sonuçta. Yokuşlarda bayılmamak ister herkes ama dizel otomatik seçeneği uygun fiyatlarda olmadığı için el mahkum. Otomatiğin rahatlığı da anlatılmaz yaşanır diyorum. :)

Çekiçletmekte bir sıkıntı olmaz altında birşey yok çünkü. Mazdanın subapları daha hassastır. Yol ayarı yapmadan aracın hava yakıt karışımını her gaza basış oranında ve hızda tutturması imkansızdır. O taktırdıpınız yer yapmadıysa da bilgisi yoktur. Ayar için başka bir yer araştırın . Güzel bir yol ayarı sonrası uzun süre sıkıntı yaşamazsınız. 

 

Öneriler için teşekkürler. Tank takıldıgı için artık ugrasmam o işle pek. Ama 1000km kontrolüne gittigimde yol ayarını mutlaka danısacagım. Cok tşkler. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 ay sonra ...
06.10.2017 at 14:59, brn :
  • Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler. 

Önceki aracımda benzer bir durum yaşadım. Hocam gittiğinizde o işlemi yapan cellat arkadaşa şu videoyu izletin lütfen :  https://www.percin.com.tr/percin-nasil-sokulur/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 3'üme montaj yaptırmadan önce taramadığım forum kalmamıştı ve sonunda Ankara'da BRC için Mavi Denizler'e karar kılmıştım. Daha önce birçok Mazda 3'e montaj yaptıkları için çok güzel bir iş çıkardılar. Aracın LPG'li olduğunu anlamak için regülatöre falan bakmak gerekiyordu, o derece ve bir gün dahi de tekleme, arıza lambası yakma falan olmadı. Birçoğu kit markasından ziyade işçiliğin önemli olduğunu söylüyor, ben de katılıyorum. Bizler de bir sürü para verdiğimiz, sevdiğimiz araçları kolayına geldiği gibi kesen, biçen afedersiniz öküzlere emanet etmek istemeyiz tabi. Ben de aynı tankı seçmiştim, maksimum 32 litre alıyordu, yaklaşık 3 cm çıkıntı yapmıştı, bunu kapatmak için de foamboard kesip koymuşlardı. Aracım da LPG'de sabah iş gidişi, akşam iş dönüşü yoğun trafikte kışın 11-12 l/100 km, havalar ısındığında 10-11 l/100 km LPG tüketiyordu. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 8 ay sonra ...
15.03.2018 at 17:23, serkan306 :

Mazda 3'üme montaj yaptırmadan önce taramadığım forum kalmamıştı ve sonunda Ankara'da BRC için Mavi Denizler'e karar kılmıştım. Daha önce birçok Mazda 3'e montaj yaptıkları için çok güzel bir iş çıkardılar. Aracın LPG'li olduğunu anlamak için regülatöre falan bakmak gerekiyordu, o derece ve bir gün dahi de tekleme, arıza lambası yakma falan olmadı. Birçoğu kit markasından ziyade işçiliğin önemli olduğunu söylüyor, ben de katılıyorum. Bizler de bir sürü para verdiğimiz, sevdiğimiz araçları kolayına geldiği gibi kesen, biçen afedersiniz öküzlere emanet etmek istemeyiz tabi. Ben de aynı tankı seçmiştim, maksimum 32 litre alıyordu, yaklaşık 3 cm çıkıntı yapmıştı, bunu kapatmak için de foamboard kesip koymuşlardı. Aracım da LPG'de sabah iş gidişi, akşam iş dönüşü yoğun trafikte kışın 11-12 l/100 km, havalar ısındığında 10-11 l/100 km LPG tüketiyordu. 

peki sübap erime sorunu yaşadınız mı? ya da lpg ile sorunsuz kaç km bindiniz? brc Sequent24 MY11 mi takılmıştı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, abcsefa :

peki sübap erime sorunu yaşadınız mı? ya da lpg ile sorunsuz kaç km bindiniz? brc Sequent24 MY11 mi takılmıştı

Ben aracı aldığımda tam 49.000 km'deydi, 50.000 km altı ve 5 yaşını geçmemiş araçlara LPG'den kaynaklı motor arızaları için kasko yapıyordular. 2 yıl için pazarlığın içine o kaskoyu da sokarak yaptırmıştım, bu yüzden onun tedirginliğini yaşamadan, motor sıkıştırmaktan korkmadan Sequent32 kit taktırmıştım. ben 27.000 km kullandım ve sattım. Sattığımda en küçük bir ibare göstermedi, zaten dinamometrede ve yetkili serviste de öyle birşey tespit etmediler. Yanlış hatırlamıyorsam motor 3.500 d/d'nin üstüne çıktığı zaman %10-15 gibi bir benzin de gidiyordu yanma odasına. Ben öyle ayarlatmıştım. Bunun da etkisi olmuş olabilir. Ancak herşeyden önemlisi doğru montaj ve doğru ayar. LPG düzen tutmazsa, isterse Ferrari olsun, insanı araçtan soğutuyor. Bu yüzden aracı LPG'li alacaksanız buna bakmak, baktırmak önemli. Benzinli alıp, kendiniz taktıracaksanız da kitin markasından ziyade işi bilen, daha önce aynı araca montaj yapmış bir yere yaptırmak önemli. Ben de İspirliyim, aracı İspir gibi farklı rakımların bulunduğu yerde test edemedim ama Bolu'dan, Marmaris'e, Bursa'ya kadar birçok şehirde kullanma fırsatı yakaladım. Ayarda sıkıntı olsa hissederdim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, serkan306 :

Ben aracı aldığımda tam 49.000 km'deydi, 50.000 km altı ve 5 yaşını geçmemiş araçlara LPG'den kaynaklı motor arızaları için kasko yapıyordular. 2 yıl için pazarlığın içine o kaskoyu da sokarak yaptırmıştım, bu yüzden onun tedirginliğini yaşamadan, motor sıkıştırmaktan korkmadan Sequent32 kit taktırmıştım. ben 27.000 km kullandım ve sattım. Sattığımda en küçük bir ibare göstermedi, zaten dinamometrede ve yetkili serviste de öyle birşey tespit etmediler. Yanlış hatırlamıyorsam motor 3.500 d/d'nin üstüne çıktığı zaman %10-15 gibi bir benzin de gidiyordu yanma odasına. Ben öyle ayarlatmıştım. Bunun da etkisi olmuş olabilir. Ancak herşeyden önemlisi doğru montaj ve doğru ayar. LPG düzen tutmazsa, isterse Ferrari olsun, insanı araçtan soğutuyor. Bu yüzden aracı LPG'li alacaksanız buna bakmak, baktırmak önemli. Benzinli alıp, kendiniz taktıracaksanız da kitin markasından ziyade işi bilen, daha önce aynı araca montaj yapmış bir yere yaptırmak önemli. Ben de İspirliyim, aracı İspir gibi farklı rakımların bulunduğu yerde test edemedim ama Bolu'dan, Marmaris'e, Bursa'ya kadar birçok şehirde kullanma fırsatı yakaladım. Ayarda sıkıntı olsa hissederdim.

değerli bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim. Ankarada Mavi Denizleri tavsiye eder misiniz?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 dakika önce, abcsefa :

değerli bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim. Ankarada Mavi Denizleri tavsiye eder misiniz?

Ben şahsen tavsiye etmem. Ayar sorunu yaşayan arkadaşımın daha 80bin km deki aracının bobinini boşu boşuna değiştirmesine neden oldular. Orda lpg takılmış araçta ayar yapmadan gönderiyorlar.

Ankara'da bence işin hakkıyla yapan tek LPG ustası var o da Quattro Garage Bekir Bey.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Mutlu Tekir :

Ben şahsen tavsiye etmem. Ayar sorunu yaşayan arkadaşımın daha 80bin km deki aracının bobinini boşu boşuna değiştirmesine neden oldular. Orda lpg takılmış araçta ayar yapmadan gönderiyorlar.

Ankara'da bence işin hakkıyla yapan tek LPG ustası var o da Quattro Garage Bekir Bey.

İl olarak başka illere de gidebilirim en çok güvendiğiniz, memnun kaldığınız başka yerler varsa söylerseniz memnun olurum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, abcsefa :

değerli bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim. Ankarada Mavi Denizleri tavsiye eder misiniz?

Ben teşekkür ederim. 

2 saat önce, Mutlu Tekir :

Ben şahsen tavsiye etmem. Ayar sorunu yaşayan arkadaşımın daha 80bin km deki aracının bobinini boşu boşuna değiştirmesine neden oldular. Orda lpg takılmış araçta ayar yapmadan gönderiyorlar.

Ankara'da bence işin hakkıyla yapan tek LPG ustası var o da Quattro Garage Bekir Bey.

Benki kit taktırdım, ikisinden de çok memnun kaldım. Özellikle kitin montajını yaparken gayet temiz olarak yaptılar. Hortum boyları vs. muntazamdı. Yine yaptıracak olsam, oraya yaptırırım. Biraz şans meselesi sanırım. Erzurum için o civarda bir yer bulmak daha iyi olur herhalde. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aman pardon hatlar karışmış. Ben Ankara'daki Mavi Denizler sandım. :D

Yo doğru görmüşüm. 

Erzurum'dan oralara gelinmek istenmiyorsa montajı iyi birini bulup taktırıp ayar kablosu alıp kendiniz ayar yaptırabilirsiniz.  BRC'nin de ayarı kısmen daha kolaydır. Araç dururken yapılan otomatik ayarla genelde diğer kitlere göre daha doğru ayar vermektedir. Fakat yine de yolda yapılan ayar daha önemli. Ya da obdli kit (atiker grand obd ya da lovato obd) taktırıp obd düzeltmesiyle ayara gerek duymazsınız. Ama onda da yol ayarı gereklidir zira ayar bozukluğu belirli bir değerin üstüne çıkarsa obd düzeltme yapmayı bırakıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • h_sahin
      Yazan: h_sahin
      Arkadaşlar herkese merhaba sonunda Mazda 3 Skayctiv Reflex otomatik aracıma Ankarada Lovato Exr direkt enjeksiyon kiti taktırdım.  
      3.650 Tl x 9 taksit maliyeti.
      Montaj sabah 9 da başladı akşam 6 da bitti.
      Şu an için cok bir yorum yapamayacağım fakat haftalık ve aylık kullanım sonrası verileri paylaşırım.
      İlk tüketim verisini paylaşayım. 
      Montaj bittikten sonra 20 liralık lpg alındı. 20tl/2.64=7.57 litre lpg alındı.
      Maşallah diyeyimde    114.8 km sonra lpg bittiğine dair uyarı verdi. 
      0.17 kuruş uzun yol tüketim  verisi.
      Forumdan bir arkadaşımız daha taktırdı ki sağolsun onun yorumları sonrası taktırdım.
       
       




    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       
    • quixotic
      Yazan: quixotic
      Bu konu hakkında forumda araştırma yaptım fakat pek tatmin edici bir sonuç bulamadım.

      Kendi aracım mazda 3  1.6 otomatik vites lpg'li. şehir içi km'de 210 kuruş yakıyor. lpg litre fiyatı: 1.70 TL Sizce aracım çok mu yakıyor?

      Sizin araçlarınız ne kadar yakıyor?

×
×
  • Yeni Oluştur...