Jump to content

Mazda otomatik viteslerde PRNDSL ve Hold düğmesi


gobris
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhabalar. Kayıp notlardan biri de bu sanirim.

Hatirladigim kadarini yazayim. Yanlisim varsa duzeltin.

AT Mazdalarda bulunan HOLD düğmesi ne işe yarar.

D=1-2-3-4

D+Hold= 2-3

S=1-2-3

S+Hold= 1-2

L=1-2

L+Hold=1

Boyle bir islevi var arkadasin.

Holda basiliyken bu arada gaz kesme falan devre disi kaliyor. 7000-8000 falan devire cikarsiniz aman ha :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Bu arada mazda service manualini de buldum arkadaslar .

Buradan bu hold button ve normal vites islevlerini anlatan kismi gondereyim diyorum.

Buyrunuz efendim.

Fotograftan yapacagim yorum, yukarida yazdiklarima benzer.

D 1-2-3-4

D+Hold= 2+3(cift yonlu)

S=1-2-3

S+Hold=2-3(tek yonlu)

L=1-2

L+Hold=1

Tek yonlu cift yonlu demek te.. D+Holdta devire gore 2 ve 3. vitesler arasi gidip gelirken

S+Holdta 3'ten 2 ye indikten sonra tekrar 3 e cikmiyo. 2 de devam ediyor.

post-319-14169526227_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Oğuzhan bende de Mazda6 Training manual var (hatta download bölümünde de var) ama şekilden bu anlattıklarını çıkarmak biraz zor :) Ya da ben becerememiştim ilk gördüğümde :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomatik şanzıman kullanmak isteyen arkadaşlardan gerçekten tam olarak nizami kullanılması istenilse herhalde hemen manual bir araca geçerlerdi, aslında alışana kadar otomatik vites biraz dikkat istiyor, yoksa kullanıcı hataları olmasa kolay kolay arıza yapmazlar.

  Ayrıca paylaşım için teşekkür ederim ;) yararlı bilgi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomatik şanzıman kullanmak isteyen arkadaşlardan gerçekten tam olarak nizami kullanılması istenilse herhalde hemen manual bir araca geçerlerdi, aslında alışana kadar otomatik vites biraz dikkat istiyor, yoksa kullanıcı hataları olmasa kolay kolay arıza yapmazlar.

  Ayrıca paylaşım için teşekkür ederim ;) yararlı bilgi.

Yani Dündar şehir içinde sıkışık trafikte L, biraz daha iyi bir durumda S ve uzun yolda D ye almakta bir sakınca yok anladığım kadarı ile. Ben genelde bu şekilde kullanıyorum da :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben sadece D ye atıp kullanmıyorum D-S-L ve HOLD düğmesi ile biraz oynuyorum. Manuel gibi kullanıyorum desem yeridir :)

Niye ki :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomatik olarak sürekli 4 e yükselmeye çalışmasına sinir oluyorum. Onu kısıtlamak için :)

Abi kısıtlama bence, az yaksın boşver :) Sonra uyumsuz abinin davetine yol uzak diye bahane buluyorsun :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

otomatik kullanırken avantajları varken sırf d ye takıp kullanmak ta doğru değil aslında.. biz qx4 ile 2 ile kalkardık sonra D ye geçerdik.. aynen düşük hızlarda giderken 2 ye getirdik yine.. birde vitesin üzerinde overdrive off diye bir tuş vardı.. rampa aşağı veya hızlanma gerekmeyeecek durumlarad kullanıyorduk..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomatik olarak sürekli 4 e yükselmeye çalışmasına sinir oluyorum. Onu kısıtlamak için :)

Gereksiz yere yakıtını artırıyorsun Burak, şehir içinde hold'u yanık bırakman ve sadece dik yokuş inerken S ile L yi kullanman daha ekonomik ve uzun ömürlü bir şanzıman kullanışı olur, benden söylemesi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gereksiz yere yakıtını artırıyorsun Burak, şehir içinde hold'u yanık bırakman ve sadece dik yokuş inerken S ile L yi kullanman daha ekonomik ve uzun ömürlü bir şanzıman kullanışı olur, benden söylemesi :)

O zaman 5 numaralı mesajını biraz açıklaman gerek ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Usta burada benimde kafam karıştı.

Şimdi biz, Şehir içinde "Holdsuz" olarak "S" ve"L" yi kullanalım diyorsun. "Hold"u da sadece rampa inerken ve buzda kullanalım.

Öyle mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Açıklıyorum  ;) şimdi aracımızla seyir ederken 40-50 km hızı geçtikten sonraayağımızı gazdan çektikten sonra  şanzıman hemen en yüksek vitese geçer , sen bunu engellemek için manual kullanıyorsun , her nekadar devirli kullanmasanda yakıta negatif etkisi var.

  Şehir içinde hold yanık kullanırsan gereksiz yere bir vites daha yükseltmemiş olacaksın.

Vitesi senin değiştirmenin şanzımana bir zararı yok fakat yakıt yükselir, en azından D nin bir altından başla en aşağıdan başlama ayrıca mekanik yükselttiğin gibi kesinlikle mekanik düşürme 20 km hızın üzerindeyken kesinlikle bunu yapma, motor freni uygulayıp aracın hızını şanzıman aracılığı ile yavaşlatırsan şanzımanın ömrünü çok kısaltmış olursun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Usta burada benimde kafam karıştı.

Şimdi biz, Şehir içinde "Holdsuz" olarak "S" ve"L" yi kullanalım diyorsun. "Hold"u da sadece rampa inerken ve buzda kullanalım.

Öyle mi?

Hayır HOLD' un görevi her vites konumundayken elektriksel olarak vitesi bir konum düşürmektir, uygun vites aralığını yakalamak için hold u kullanacağız, s ile l konumunu yokuş çıkmaktan ziyade yokuş inişlerinde motorun kompresyonundan faydalanmak aracı yavaşlatmaktan bahsediyorum, güvenli kullanım için bu şart.

  Yukarıdaki anlatımımla karıştırmayın 20 km nin altında vites küçültebiliriz, aracı yavaşlatmak için vites küçültemeyiz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...