Jump to content

Mazda otomatik viteslerde PRNDSL ve Hold düğmesi


gobris
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Hayır HOLD' un görevi her vites konumundayken elektriksel olarak vitesi bir konum düşürmektir, uygun vites aralığını yakalamak için hold u kullanacağız, s ile l konumunu yokuş çıkmaktan ziyade yokuş inişlerinde motorun kompresyonundan faydalanmak aracı yavaşlatmaktan bahsediyorum, güvenli kullanım için bu şart.

  Yukarıdaki anlatımımla karıştırmayın 20 km nin altında vites küçültebiliriz, aracı yavaşlatmak için vites küçültemeyiz.

aracı yokuş yukarı çıkarken 2000 devirin altına düşmemek için aşırı gaz vermek yerine bir vites küçültüp atıyorum 3500 devirle çıkmak daha iyi değil mi?sonuçta yokuşta aracı devirde tutmak için belki de(bir önceki viteste olsa) 4500 5000 devirlik bir basınç uyguluyoruz gaza...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracı yokuş yukarı çıkarken 2000 devirin altına düşmemek için aşırı gaz vermek yerine bir vites küçültüp atıyorum 3500 devirle çıkmak daha iyi değil mi?sonuçta yokuşta aracı devirde tutmak için belki de(bir önceki viteste olsa) 4500 5000 devirlik bir basınç uyguluyoruz gaza...

Aşırı gaz vermenize gerek yok yokuş yukarı çıkarken, verdin gazı çıkıyorsun araç çekiyor deviri düşürmek istiyorsun gaz pedalına hafif boşluk ver şanzıman hemen vites büyütecektir  ve devirde düşecektir, yani herşeyi gaz pedalından kontrol debilirsiniz, sadece yokuş aşağı inerken gazı bıraktığımızdan araç hemen vites yükselttiğinden aracın frenlere daha fazla yüklenir  bunu engellemek içinde manual olarak vites düşürürüzki motor kompresyonundan faydalanalım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Hoooooooooortttttt :egy:

Şimdi merak ettiğim şu..Konuyu baştan sona okudum..Bildiğiniz gibi Derya henüz rodaj süresinde..Bu süre zarfında arabanın S ve L viteslerinin de denenmesi mi ( her devir ve hızı görmesi açısından ) yoksa kullanılmaması mı daha iyidir..? Bir de konuda baştan sona okuduklarım doğruysa şanzımanın vitesini yüksek hızdayken manuel olarak düşürmemek ama yokuş inmeden önce gaz kestiğimiz için artan bir vitesi manuel şekilde geri almak doğru kullanım oluyor..?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 10 ay sonra ...

Yeni activematicler de durum nedir peki ?

M ye alıp vites küçültsek, motor freni yapsak yine zararlı olur mu ?

ben genelde 4 . vites gidiyorum, malum yakıt ekonomisi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sanırım en sağlıklısı D ye alıp kontrolü arabaya bırakmak. Araba zaten her zaman 4. vitese geçmek ister sen istemesende. M daha çok yokuş aşağı ve yukarı durumlar için kullanılıyor diyebiliriz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

D de gidiyorum da,arada m ye geçip kaçıncı vites gittiğine bakıyorum.birde araba alıştı galiba 2bini geçmeden kendisi büyütüyo vitesi.  özellikle yumuşak kullanımda .. Sanırım M de arabayı istediğimiz stile göre alıştırabiliriz. c4 ün vitesinin 42 programı hafızada tuttuğunu okumuştum. Bizimkiler de de öyle bişey olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

D de gidiyorum da,arada m ye geçip kaçıncı vites gittiğine bakıyorum.birde araba alıştı galiba 2bini geçmeden kendisi büyütüyo vitesi.  özellikle yumuşak kullanımda .. Sanırım M de arabayı istediğimiz stile göre alıştırabiliriz. c4 ün vitesinin 42 programı hafızada tuttuğunu okumuştum. Bizimkiler de de öyle bişey olabilir.

Yeni M3 lerde D'de giderken kaçıncı vites olduğu görünmüyor mu?

Birde Mazda 3 lerin şanzumanları akıllı şanzuman diye geçiyor.Sürücünün sürüş tekniğini öğreniyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

görünmüyor, işin komiği vites attığını anlamıyorsunuz :) çok sessiz ve ivmede herhangi bir dğeişiklik olmadığından anlaşılmıyor genelde.

M ye alıp, vitesi görüyorum. 3'teyse gazdan hafif çekiyorum 4 e alıyor. sonra öyle alışıyo araba, gazdan çekmesende 2bin devir civarı büyütüyor vitesi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

görünmüyor, işin komiği vites attığını anlamıyorsunuz :) çok sessiz ve ivmede herhangi bir dğeişiklik olmadığından anlaşılmıyor genelde.

Bak bu özelliğini sevmedim.Bende kaçıncı viteste gittiğini görmek isterim.Benim 2006 model Mazda 3'te gösteriyor.

Eminmisin?belki kıyıda köşede bir yerde gösteriyordur :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kocaman bir D var , başka bişi yok. M ye çekince, kaçınca viteste oldğunu görüyon.

ya zaten 4 tane vites var topu topu niye dert ediyosun ki  :fiuw:

moderatöre not: bu foruma biraz daha gülücük lazım. kendimi tam ifade edemiyorum  :nea: mesela güleceğim ama ya ufak bi gülücükle geçmek zorunda kalıyorum yada abartı bir  :2funny: patlatıyoruz  :D

daha fazla gülücük isteriz . divxplanet forumdan çalabilirisiniz  :fiuw:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Açıklıyorum  ;) şimdi aracımızla seyir ederken 40-50 km hızı geçtikten sonraayağımızı gazdan çektikten sonra  şanzıman hemen en yüksek vitese geçer , sen bunu engellemek için manual kullanıyorsun , her nekadar devirli kullanmasanda yakıta negatif etkisi var.

  Şehir içinde hold yanık kullanırsan gereksiz yere bir vites daha yükseltmemiş olacaksın.

Vitesi senin değiştirmenin şanzımana bir zararı yok fakat yakıt yükselir, en azından D nin bir altından başla en aşağıdan başlama ayrıca mekanik yükselttiğin gibi kesinlikle mekanik düşürme 20 km hızın üzerindeyken kesinlikle bunu yapma, motor freni uygulayıp aracın hızını şanzıman aracılığı ile yavaşlatırsan şanzımanın ömrünü çok kısaltmış olursun.

Dündar abi doğru söylüyor. ben toy zamanlarımda 1993 model 626 otomatik şanzumanını kucaklamıştım. sırf mekanik olarak küçültmek hoşuma gidiyor diye. sonra fren bantları falan değiştirilmesi gerekmişti. ama ben abartmıştım o zamanlar ufaltma işini, kazıtıyordum resmen... :D ayıp etmişim...

şimdi vites koluna bile gerek duymuyorum. herşey ayakta.(tabi yokuş aşağı giderken ayrı mesele...) hergün görüyorum kucaklayıp gelenleri şanzumanını...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

en iyisi manuel, hem kaçıncı viteste gittiğini biliyorsun, istediğin zaman vites küçült kompresör yap, veya yüksek devirde seri kullan :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

en iyisi manuel, hem kaçıncı viteste gittiğini biliyorsun, istediğin zaman vites küçült kompresör yap, veya yüksek devirde seri kullan :)

Bunların hepsini benim otomatik Mazda 3'de yapıyorsun.

ıhtıyac meselesı.katılıyorum,manuel vıtesın artıları,otomatıkten daha fazla...

Günümüzün otomatik arabaları bence gayet başarılı.Öyle artıları var diye düşünmüyorum.Sadece daha az yakıyor.

Hele İstanbulda bariz bir şekilde Otomatik arabanın artıları daha fazla

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...