Jump to content

2. Nesil Mazda 3 & Aisin AMR500 Supercharger


quiteguide
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Sierra o şanzımanla hayatta yanlayamaz..   bide önden çekiş arabanın şanzımanı arkadan çekişe uymaz.  

100 tl veririm   demirci hasan alır  =) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Zealot :

çekiş çekişş..

önce arkadan çekiş araç  sahibi olun..   sonra tartışalım..

önden çekişlerle muhattap olmuyorum sorry   8)

Çok değiştin sen çook :D MX-5 i test ettikten sonra bambaşka biri oldun :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

gözlerim açıldı...   adamın konusunu tröllemeyin .. supercharger ı destekliyoruz.. olursa Sierra ya da takarız =)  zaten ölüm ile yaşam arasındaki ince çizgi de gidiyorum. tam olur 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

24 dakika önce, Zealot :

Sierra o şanzımanla hayatta yanlayamaz..   bide önden çekiş arabanın şanzımanı arkadan çekişe uymaz.  

100 tl veririm   demirci hasan alır  =) 

Önden çekiÇçç yaparsın arabayı ne olacak, motoru çevirirsin falan o iş senin işin :)

@quiteguide hocam gelişme var mı SC de. Çalışmalar ne alemde? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şöyle ki, V kayış gergi rulmanından bir adet sipariş verdim.

SC'a ekstra bir kayış düşünmüyorum (ama hala bir seçenek), uygun bir yerden V kayışına oturtmayı planlıyorum. Haliyle gergi kasnağına da yük bineceği için, stock rulmanı değiştireceğim, yerine yeni aldığım rulman  takılacak. Çıkan rulmanın da içinde ki bilyayı değiştirip, SCa takacağım. Şu an SC üzerinde ki rulman 55 mm, gergi rulmanı 80 mm.  Yani başlangıcı  150/80, 1:1,87 ile yapacağım (öyle planlıyorum)5500-6000 devirde, +-3 psi kadar, ortam uygun olursa 1:2,76 sadece bir rulman değişimine bakar.

Resimdeki elemanı sıkı takipteyim.

 

22426476_1454159097995851_1882207340439283031_o.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kayış kanallı değil ama SC kasnağı kanallı (kanalsız kasnak bulamamış galiba), SC'nın altında ki 2 kasnak bu işlemi yapabilmek için sonradan atılmış zaten, sırıtıyor. Panik yok. Hallolur.

 

 

 

1embt1.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

supercharger ı sığdırmak bi sıkıntı..  onu bide şase ye değil motora bağlamak gerekiyor çünkü motor hareket ediyor..

2. sıkıntı adam düz kayış kullanmış..  böylece kayışın 2 yüzünden de tahrik alabiliyor..   ama mazdanın kayış ve kasnakları  6pk..  

3. olarak da   gergi rulmanının ölçüsü ile yapılan hesabı anlamadım.  krank kasnağı / sc kasnağı na bakmak lazım   150 mm krank kasnağı ve 50 mm sc kasnağı varsa  6000 devirde   sc 18000 devir döner 

__________

mazda 3 1.6 nın kayış kasnak düzeni bu şekilde..  yukarıdaki  resim  2.0 LF motorun 

 

 

3B68382.GIF

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motoru patlatıp, SC'ı sana 500 TL'ye kaptırmamak için kasnağını değiştiriyorum.  ;D

SC üzerinde ki kasnak 55 mm, 80 mm gergi kasnağı ile değiştireceğim. 55 mm depoda duracak yani.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim 500 cclik guzum, onun dişinin kovuğunu doldurmaz.

Sen bir SC14 bak ona.

21 dakika önce, Zealot :

supercharger ı sığdırmak bi sıkıntı..  onu bide şase ye değil motora bağlamak gerekiyor çünkü motor hareket ediyor..

2. sıkıntı adam düz kayış kullanmış..  böylece kayışın 2 yüzünden de tahrik alabiliyor..   ama mazdanın kayış ve kasnakları  6pk..  

3. olarak da   gergi rulmanının ölçüsü ile yapılan hesabı anlamadım.  krank kasnağı / sc kasnağı na bakmak lazım   150 mm krank kasnağı ve 50 mm sc kasnağı varsa  6000 devirde   sc 18000 devir döner 

__________

mazda 3 1.6 nın kayış kasnak düzeni bu şekilde..  yukarıdaki  resim  2.0 LF motorun 

 

 

3B68382.GIF

Pulley, idle (avara kasnak) güzel bir başlangıç olabilir.

Google da ilk çıkan resmi atmıştım. Şema için mersi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

o iddle yerine kompresörü koyunca  kayışta oluşacak açıya dikkat etmen lazım..

şöyle,  gergi bilyasının çok payı yok  + -  1 cm  gibi düşün .. alt veya üst tepeye yaklaştığında vuruntu yapıyor...

bide üstteki pump vane  ye kayış daha az değerse,   kaçırma yapabilir..   kayışı fazla dolandırıp  yüzey alanını arttırıyorlar..  

bknz  su pompasında kayışı tersten bastırıyor.  normalde kaçırması lazım ama bunu kesmek için   nerdeyse 270 derece döndermiş.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 kanallı kayışta arka tarafını nasıl kullanıyor? Kayışın o kanallarında deformasyon olmuyor mu? 

Avare kasnağını sc de kullanıp yerini aynı tuttursanız? Yani normalde avare kasnağı dıştan somun ile motor bloğuna tutturuluyor. Pin ya da 2 uçlu vida gibi birşeyle hem sc nin ucuna hem de motor bloğuna sabitlenir. Sc de 2 metal profil ile bir şekilde motor bloğuna sabitlenebilir. Ama yer sıkıntı olacakmış gibi hissediyorum. Olmadı avare kasnağının üstüne ek bir kasnak yerleştirip burdan kayış alınabilir. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

42 dakika önce, Zealot :

o iddle yerine kompresörü koyunca  kayışta oluşacak açıya dikkat etmen lazım..

şöyle,  gergi bilyasının çok payı yok  + -  1 cm  gibi düşün .. alt veya üst tepeye yaklaştığında vuruntu yapıyor...

bide üstteki pump vane  ye kayış daha az değerse,   kaçırma yapabilir..   kayışı fazla dolandırıp  yüzey alanını arttırıyorlar..  

bknz  su pompasında kayışı tersten bastırıyor.  normalde kaçırması lazım ama bunu kesmek için   nerdeyse 270 derece döndermiş.. 

'sen, ek bir kayış ve kasnağa hazırlıklı ol' diyorsun yani

2 dakika önce, Mutlu Tekir :

6 kanallı kayışta arka tarafını nasıl kullanıyor? Kayışın o kanallarında deformasyon olmuyor mu? 

Avare kasnağını sc de kullanıp yerini aynı tuttursanız? Yani normalde avare kasnağı dıştan somun ile motor bloğuna tutturuluyor. Pin ya da 2 uçlu vida gibi birşeyle hem sc nin ucuna hem de motor bloğuna sabitlenir. Sc de 2 metal profil ile bir şekilde motor bloğuna sabitlenebilir. Ama yer sıkıntı olacakmış gibi hissediyorum. Olmadı avare kasnağının üstüne ek bir kasnak yerleştirip burdan kayış alınabilir. 

 

avara kasnak düz mutlu, kayışın arkası gibi, kanallı değil.

Daire avara kasnak, kutunun içinde ki alana dediğin gibi ek bir kasnak atılıp, kayış takılabilir.

IMG-20171024-WA0002.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu mazda 1,6 ve 2.0 larda,  israrla su pompası ni kayışın tersiyle bağlıyor. Montaj alanı yetersizliği nedeniyle. 

Bi sorun olmuyor ama o kasnak a  kayışın upuzun bir yol boyunca temas etmesi gerek, yoksa kaçırabilir. 

Ayrıca bana da  çok mantıklı gelmiyor ama böyle, 

Avare kasnak da yük yok, kayışın arkası temas etse de bi şey olmaz, 

Ama süpercharge in gücü çok fazla,  öyle Kayış tersiyle falan olmaz 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...