Jump to content

2. Nesil Mazda 3 & Aisin AMR500 Supercharger


quiteguide
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Kafamda ki bir  soru işareti de, ayağımı gaz pedalından çektiğim zaman, yokuş aşağı inerken (tam olarak olmasa da) kapanacak gaz kelebeğinden geri dönen havaya, MAF sensörünün vereceği tepki.

Stock motorlarımızda bu dump valve benzer bir sistem var mı?

Mesela bizim araçlarda hava giriş hortumunda, şu kare ile işaretlenmiş yerin altında ufak bir delik var. Hikmeti ne ola, bilen var mı?

supercharger.jpg

mazda-3-engine_0.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dump valve olunca sorun olmaz. 

Kelebek kapandığını ecu da biliyor merak etme. 

Gaz kelebeği pozisyon sensörü var. 

Emme manifold u iç basınç sensörü de var. 

 

Sen bu işi yapana kadar baya bilgi edineceksin bu gidişle 

Ayağı gazdan kesince zaten yakıt da kesiliyor,   teorik olarak sorun yok. 

Ama dump valve olmak zorunda ve ayağını çektiğin anda açılmak zorunda 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23 dakika önce, Zealot :

Ayağı gazdan kesince zaten yakıt da kesiliyor,   teorik olarak sorun yok. 

cut-off muydu o terim? yaptığım deneyimlerden elde ettiğim veriler, enjektörlerin de tetiklenmediğini gösteriyordu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 dakika önce, Mehmet Özdemir :

cut-off muydu o terim? yaptığım deneyimlerden elde ettiğim veriler, enjektörlerin de tetiklenmediğini gösteriyordu

Otomotiv fabrikası açarsam bi gün seni admin olarak işe alcam başkan :)) Hep otomotivci olduk :D 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, quiteguide :

Kafamda ki bir  soru işareti de, ayağımı gaz pedalından çektiğim zaman, yokuş aşağı inerken (tam olarak olmasa da) kapanacak gaz kelebeğinden geri dönen havaya, MAF sensörünün vereceği tepki.

Stock motorlarımızda bu dump valve benzer bir sistem var mı?

Mesela bizim araçlarda hava giriş hortumunda, şu kare ile işaretlenmiş yerin altında ufak bir delik var. Hikmeti ne ola, bilen var mı?

supercharger.jpg

mazda-3-engine_0.jpg

O kutu ve altına doğru uzayan kısım resonator olması gerekli. 

Atmosferik emmede zaten vakum oluşuyor emme sisteminde. -3 psi lere varan. Yokuş aşağı gaza basılmadığı durumda ise emilme olmuyor. Oluşacak basınçta taş çatlasın atmosfer basıncının çok az üstü olur mesela taş çatlası +3 psi. 

 

Alternatör üstü yer çok ideal gözüküyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

57 dakika önce, Zealot :

Dump valve olunca sorun olmaz. 

Kelebek kapandığını ecu da biliyor merak etme. 

Gaz kelebeği pozisyon sensörü var. 

Emme manifold u iç basınç sensörü de var. 

 

Sen bu işi yapana kadar baya bilgi edineceksin bu gidişle 

Ayağı gazdan kesince zaten yakıt da kesiliyor,   teorik olarak sorun yok. 

Ama dump valve olmak zorunda ve ayağını çektiğin anda açılmak zorunda 

Şemaya göre dump valve'in konumu nasıl sence? Supercharger hava çıkışına mi yakın olması mantıklı yoksa gaz kelebeği ve haliyle maf sensorune mi? 

Tam ortası deme de : )

 

39 dakika önce, Mehmet Özdemir :

cut-off muydu o terim? yaptığım deneyimlerden elde ettiğim veriler, enjektörlerin de tetiklenmediğini gösteriyordu

Seni görmek güzel.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, Mutlu Tekir :

O kutu ve altına doğru uzayan kısım resonator olması gerekli. 

Atmosferik emmede zaten vakum oluşuyor emme sisteminde. -3 psi lere varan. Yokuş aşağı gaza basılmadığı durumda ise emilme olmuyor. Oluşacak basınçta taş çatlasın atmosfer basıncının çok az üstü olur mesela taş çatlası +3 psi. 

 

Alternatör üstü yer çok ideal gözüküyor.

Mutlu, adını sanını, işlevini bilmiyorum ama çok dandik bir parça be kardeşim.

Krank kasnağı ve stock hava girişi, maf sensörü, gaz kelebeği maalesef çok alakasız yerlerde bir supercharger projesi için. 

O yüzden stock hava filtresi ve girişi iptal, sc' hava girişine yeni açık bir hava filtresi ve gerekli aparatlarla sc'nin bastığı havayı, basınca dayalı hortumlarla maf sensorune akabinde gaz kelebegine götürmek hedef.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

28 dakika önce, quiteguide :

Mutlu, adını sanını, işlevini bilmiyorum ama çok dandik bir parça be kardeşim.

Krank kasnağı ve stock hava girişi, maf sensörü, gaz kelebeği maalesef çok alakasız yerlerde bir supercharger projesi için. 

O yüzden stock hava filtresi ve girişi iptal, sc' hava girişine yeni açık bir hava filtresi ve gerekli aparatlarla sc'nin bastığı havayı, basınca dayalı hortumlarla maf sensorune akabinde gaz kelebegine götürmek hedef.

intakediagram21-550x366.jpg

 

O dandik parçanın görevi büyük ama. :) Subapların kapanması ve havanın akışının kesilmesi nedeniyle yüksek frekanslı titreşim oluşuyor. Bu titreşimi emmek taze hava girişinin efektif olarak sağlanabilmesi için önemli. Bu nedenle de belirli devirlerde maksimum verime ulaşacak (aynı zamanda torkun istenildiği devir) şekilde hava hattına bir odacık eklenir.

Yurtdışında orjinal stok hava filtresi kutularını iptal ettirip açık hava filtresinden düz boru çekerek bu boruya takıyorlar mafı.

Şunun gibi.

CIMG1060.jpg

 

Bu arada aslında orjinal ön tampon hava giriş kısmı tam soğuk hava almak için. Bu açık hava filtresinin ucunu bu tampondaki stok hava girişinden alsan. Aslında hiç açık hava filtresi kullanmadan boruları sadece halihazırdaki yerlere takarak da yapabilirsin.

engineBay1.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi motor tam önünde.

Kasnaklar, V kayışı solunda kaldı. Sc de haliyle buralarda bir yerlerde konumlanacak.

Ama aracın stock hava girişi tam sagimizda kaldı, hava filtresi motorun tam üstünde maf ve boğaz kelebeği de motorun  tam saginda kaldi, orta da intake manifoldumuz var.

Bu dediğini bende düşündüm ama sag kulağı sol elle kasimak gibime geldi.

YouTube da ki uygulamalara bakınca hemen hemen herkezin hava girişini scnin ucuna koydukları direk acik filtreden , temiz & filtrelenmis hava aldıklarını görüyorum, daha sonra havayı mafa ve boğaz kelebegine veriyorlar, kelebekten önce de bir dump yada  blow off valve koyuyorlar, bu bana da daha pratik bir işlem gibi geldi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 dakika önce, quiteguide :

Şimdi motor tam önünde.

Kasnaklar, V kayışı solunda kaldı. Sc de haliyle buralarda bir yerlerde konumlanacak.

Ama aracın stock hava girişi tam sagimizda kaldı, hava filtresi motorun tam üstünde maf ve boğaz kelebeği de motorun  tam saginda kaldi, orta da intake manifoldumuz var.

Bu dediğini bende düşündüm ama sag kulağı sol elle kasimak gibime geldi.

YouTube da ki uygulamalara bakınca hemen hemen herkezin hava girişini scnin ucuna koydukları direk acik filtreden , temiz & filtrelenmis hava aldıklarını görüyorum, daha sonra havayı mafa ve boğaz kelebegine veriyorlar, kelebekten önce de bir dump yada  blow off valve koyuyorlar, bu bana da daha pratik bir işlem gibi geldi.

Temiz filtrelenmiş olacak da motorun dibinde olduğundan sıcak hava olacak bu. Senin dediğin mantıklı ama en azından orjinal tampondaki hava girişine bağlı olursa en azından daha soğuk hava alır gibime geliyor. Orjinal hava girişinin sağa dönen borusu bu resonatöre giriyor. Belki bir modifikasyonla resonatörü çıkartır, tamponun hava girişi yuvası ile resonatör arasındaki boruyu (sağa doğru giden görünür hava hortumu) soldan çıkartabilirsin direk sc ye.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ekledigin resimdeki gibi, IAT (intake air temperature) sensorun, haliyle Maf sensorunun yerini degistirmedikten ve alüminyum hosa kullanmadiktan sonra verim almak çok zor. 

Maf & IAT afedersin motorun kicinda, dış sıcaklık 20 derece IAT'a bakıyorum 30-35 lerde geziyor. Normal, hava ne kadar soğuk gelse de, içinde bulundugu motor isini emen, plastikten geçerken ısınıyor, bu durum  yaklasik 1 hpmi yiyor. 

Yazın 52 derece olan iat 4 HP kemiriyor.

Sonuc olarak havayı motorda en az ısınan yerden almak iyidir, orası da dediğin gibi tampondaki hava girişinin oralar. Çünkü soğutma suyu haznesi solda, haliyle motorun sol tarafı hava girişi için daha sıcak. 

İşin en kolay kısmı bu olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tamponu indirdiğimde far yıkama motorunu onarmak için baya incelemiştim. Hava girişi radyatöre giren havanın üstünde. Hava bizim plakalık üstünde kaput altındaki aralıktan giriyor motora.

Isınmış havanın gücü kemirmesi yanında, motor tam sıcaklığına ulaşıtığında lpg yakıtının sıcaklığının regülatörde fazla artması da  motor içi yanma verimini düşürdüğünden en az %2 güç kemiriyor. Fırsat bulabilirsem regülatör sıcaklığını sabit tutacak bir sistem ve bunun güce ve emisyona etkisi konusunda bir ara bir çalışma yapacağım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Müstakbel gergi kasnağım.

Dump Valve de Çin Seddi'ni aşmak üzere.

Emin adımlarla...8)

IMG-20171027-WA0005.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...