Jump to content

Mazda KAI CONCEPT'i ve VISION COUPE’yi Tanıttı


MazdaClubTR
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bu haliyle cikmaz en azindan seri uretimde bu araca benzemez. Konsept tasarim gayet ozgun ve basarili goze batan kisimlari var ama ciplak gozle bakmak lazim. Motor konusunda atmosferik buyuk hacimli bize gelmeyecegine gore fazla beklentiye girmemek lazim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Ali :

İnşallah diyorum ama zor gibi bunlar atmosferikçi olduğundan turbo motorlar bize uzak. 

Tüm umut sky-x in superchargerında. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu Mazda tasarımcılarının üstüne başka tanımıyorum. Tamam motorlarda rekabet etmiyorlar, fakat tasarım neredeyse tüm üreticilere model oluşturuyorlar. Ben son zamanda üretilen standar araçlara bakıyorum, hepsi mazda bir önceki veya daha önceki tasarımlarından kopya.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Ali :

Bu tasarıma yakışacak motorlarla umarım gelir. Araca gidip 1.5 170 bg bir turbolu cihaz koyacaksın mis gibi olacak. Ama bizim japonlar bunu yapmayacağı için çok bir şey beklemiyorum. Çünkü son iki kasada hevesimi kursağımda bıraktılar. 

Aslında yapmıyor değiller. Amerika pazarında günümüzün Mazda3'leri 184hp,  CX-3'leri 146hp,.. olay yine bizim vergi sistemimizde bitiyor. Motor hacmine göre vergilendirme olması çok büyük etken :/

https://www.mazdausa.com/vehicles/mazda3-hatchback/specs

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bağcılardaki gençlerin hyundai i30 u modifiye ettiklerini zannederek getirdiği duruma benziyor bu.Sanki onlardan birinin eline düşmüşte modifiye etmişler gibi,kısacası zaten berbat olan kasa daha berbat olmuş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bütün bilinen youtube otomobil kanallarında bu iki konseptin (tabiki bunda skyactiv-x gibi teknolojilerin hatta Forddan ayrıldıktan sonra yeniden doğuşun da etkisi var) altına gelen yorumlara bakın. Herkes ağız birliği etmişçesine Mazda'yı bu kadar sıkıcı, kendini tekrar eden, sürekli aynı teknolojileri ve tasarımları kullanan markaların yanında kurtarıcı gibi görüyor. 

Gerçekten şuanda dünyada Tesla, Mazda ve Koenigsegg dışında kendi gittikleri yollarda birşeyleri farklı yapmaya çalışan, sürüden ayrılmaya çalışan marka yok gibi. Özellikle Mazda'nın otomobil meraklısı olan insanlara odaklanması, mühendisliğe, sürüşe ve tasarıma verdiği önem takdire şayan. Konseptlerden görüldüğü gibi, bence şuanki Mazda 3 hatchback'in, Cx serilerinin güzelliği bile ileride neyin geleceğinin habercisiydi zaten.

Ayrıca yukarıdaki arkadaşların görüşlerinin aksine 1.5 motorla gelmesini istemiyorum bu arabanın. 2.0lt 120-130hp civarı hcci atmosferikle başlasın, çeşitli güç seviyeleri ile 2.5lt 200hp üzeri bir motor ve güzel bir hothatch'le taçlandırsınlar. 1.5 dizeli de umarım kaldırırlar. Bu markanın en güzel yaptığı işlerden biri tam avrupa emisyon ölçümü kafası minik hacim turboları yapıp yapıp sokağa salmak yerine 2.0-2.5 üstüne mühendislik kasılmış atmosferiklerle yürümesiydi. Bizim çarpık vergi politikamıza uyar uymaz bunun bir önemi yok, umarım doğru bildikleri yoldan şaşmazlar.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hiç bir turbo  ,  14e1 sıkıştırma oranı kadar etkileyici ve başarılı olamaz.. 

turbo bir takıntı oldu.

dizel in torku saçma sapan bi emsal oldu. 

nerdeyse dizel linea  mx5 i geçer dicekler 

zaten sorsan 125 lik tsi lar da  147 lik mazda 6 yı geçer

 

Volkswagen yılda 10 milyon araba üretiyor

10 senedir TSI motor üzerinde çalışıyor.

10 milyon araba satan bir şirketin   141512321  tane de mühendisi vardır..  

bu kadar adam toplandılar..  10 yılda ilk defa  bu sene ele avuca gelir stabilitede bir motor yapabildiler..

bir zamanlar tek kırmızı çift kırmızı   ve 3 kırmızı TSI lar vardı

3 kırmızılar 170hp idi..  170 lik jetta ..  sapır sapır döküldüler.. yok oldular la

2 kırmızılar bi 140 dı. bi 150 oldu.. yok kırmızılar 160 a düştü.

olmazdı emisyona takıldı.

yetmedi zincir uzadı .

140 hp act ler vardı  olmadı..

sonra 160hp scrocco ve cc deki motor geldi.. biraz toparlanır gibi oldu. bu seferde   10 lt nin altına kimse düşüremedi..  

150 lik act çıktı..  sonunda güzel oldu.     bu noktaya gelene kadar 100 milyon tane araba üretmişler.. yarısı benzinli olsa  50 milyon tane..     50 milyon yahu 

fatihle ben 50 milyon kere  denesek  herhalde  en sonunda buluruz doğruyu 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arabalar her türlü üretime müsait gibi görünüyor, tamamen aynı olmaz tabi. Vision coupe yapı olarak aston martin rapide ye benzemiş. Çıkarsa fiyat ne olur, orta seviye tüketici alabilir mi bilinmez.

Kai concept in arkası alfa Romeo guiletta ya benzemiş biraz, biraz da yeni astra ya benziyor. Sadece ufak bir esinlenme taklit diyemeyeceğim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Zealot :

hiç bir turbo  ,  14e1 sıkıştırma oranı kadar etkileyici ve başarılı olamaz.. 

turbo bir takıntı oldu.

dizel in torku saçma sapan bi emsal oldu. 

nerdeyse dizel linea  mx5 i geçer dicekler 

zaten sorsan 125 lik tsi lar da  147 lik mazda 6 yı geçer

 

Volkswagen yılda 10 milyon araba üretiyor

10 senedir TSI motor üzerinde çalışıyor.

10 milyon araba satan bir şirketin   141512321  tane de mühendisi vardır..  

bu kadar adam toplandılar..  10 yılda ilk defa  bu sene ele avuca gelir stabilitede bir motor yapabildiler..

bir zamanlar tek kırmızı çift kırmızı   ve 3 kırmızı TSI lar vardı

3 kırmızılar 170hp idi..  170 lik jetta ..  sapır sapır döküldüler.. yok oldular la

2 kırmızılar bi 140 dı. bi 150 oldu.. yok kırmızılar 160 a düştü.

olmazdı emisyona takıldı.

yetmedi zincir uzadı .

140 hp act ler vardı  olmadı..

sonra 160hp scrocco ve cc deki motor geldi.. biraz toparlanır gibi oldu. bu seferde   10 lt nin altına kimse düşüremedi..  

150 lik act çıktı..  sonunda güzel oldu.     bu noktaya gelene kadar 100 milyon tane araba üretmişler.. yarısı benzinli olsa  50 milyon tane..     50 milyon yahu 

fatihle ben 50 milyon kere  denesek  herhalde  en sonunda buluruz doğruyu 

Ama adamlara helal olsun dökülen motorlara ve dsg skandalına rağmen yine de hala tutuluyorlar. Deneme aşamasını ürünleri ilk alan müşterilerine kitliyorlar. :D 

Bu arada 50milyon motor üretme 50milyon kez yeniden üretme olmuyor ki, bir yandan banttan çıkan otomobillere bu motorları yetiştiriyorlar, bir yandan da geliştirme yapmaya çalışıp makyaja yetiştiriyorlar. Seri üretimdekileri düşünürsek 2005 den beri üretiliyor galiba, en az 7-8 defa güncellenmiştir motorlar. Milyonu geçtim 100 adet yeni üretip deneyebilseler zaten çoktan bulunurdu. Ama eski motordaki parçalar için üretilmiş eldeki kalıpları mümkün olduğunca tasarruflu kullanmaya çalışıp bu işleri yapmak da kolay değil.

Yine burada Japon'un yalın üretimi ile Alman'ın seri üretim felsefesi  üstünden ayrışıyorlar.

Ah şu Alman'ın yalıtımı bizim Mazdalarda olsa. (İnşallah 4. nesil mazda 3 de)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda’ nın yalıtım konusunda kendini geliştireceğine artık ümidim kalmadı, yok yapmayacaklar. D sınıfı araçlarında bile yapmıyorlar adam akıllı. Ben çözebilmiş değilim bu adamları. Harakiri yapmaları lazım benim servise yaptığım şikayetlerle... 

Rüzgar sesi ve yol sesine çare bulması lazım artık, yıl 2017. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yorumlarin bir coguna katilmakla beraber degismeyen bir gercek var. Ulkemdeki vergi sistemi. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kapı kollarının çıkışına bakın be. sanat eseri vallahi.

 

Bir de şu direksiyon logosu kronik soyulmazsa çok iyi olur. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, M.E.G :

Mazda’ nın yalıtım konusunda kendini geliştireceğine artık ümidim kalmadı, yok yapmayacaklar. D sınıfı araçlarında bile yapmıyorlar adam akıllı. Ben çözebilmiş değilim bu adamları. Harakiri yapmaları lazım benim servise yaptığım şikayetlerle... 

Rüzgar sesi ve yol sesine çare bulması lazım artık, yıl 2017. 

Yeni cx-5 de yalıtım işini çözdüler sanıyorum. Camları bile çift cam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

26 dakika önce, Tarahumara :

Yeni cx-5 de yalıtım işini çözdüler sanıyorum. Camları bile çift cam.

Test etmek lazım, Erzurum servis sahibinde var. Teste çıkcam desem verir mi bilmiyorum :D Adımız çıktı artık, servis müdürü bile gelmiyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Mutlu Tekir araçların içinde çok fazla konsept tasarımlar oluyor ve bunlar üretime çok yansımıyor ama dışında ben çok ciddi değişiklik beklemiyorum.

Tabii Mazda bu, sürpriz yapıp burada görünen bazı özellikleri üretime taşır mı ? Taşıyabilir :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, M.E.G :

Mazda’ nın yalıtım konusunda kendini geliştireceğine artık ümidim kalmadı, yok yapmayacaklar. D sınıfı araçlarında bile yapmıyorlar adam akıllı. Ben çözebilmiş değilim bu adamları. Harakiri yapmaları lazım benim servise yaptığım şikayetlerle... 

Rüzgar sesi ve yol sesine çare bulması lazım artık, yıl 2017. 

Rüzgar sesine mükemmel bir çözüm var forumda da bahsedilmiş daha önceden;

-Akvaryum-serum hortumunu kapı fitillerinin içinden geçiriyorsunuz rüzgar sesi falan kalmıyor üstüne üstlük kapılar s 350 kapısı gibi toklaşıyor :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, Anilcanatan :

Rüzgar sesine mükemmel bir çözüm var forumda da bahsedilmiş daha önceden;

-Akvaryum-serum hortumunu kapı fitillerinin içinden geçiriyorsunuz rüzgar sesi falan kalmıyor üstüne üstlük kapılar s 350 kapısı gibi toklaşıyor :)

Bu daha da can sıkıcı durum :) Madem o kadar basit çözümü var bu çekik gözlüler bunu neden düşünmüyor? Biraz daha kalın fitil kullanabilirler. Şikayette var bununla alakalı. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hesap basit aslında 10$ x 1,5 milyon araç

yoksa emin olun bu kadar mühendis bosuna tasarım yapmıyor. ancak iş üretim ve satış aşamasına geldi mi maliyet azaltmaya dolayısı ile daha safla kar marjı gütmeye başlıyorlar. kapılarda 2 fitil varken bire düşüyor oda ince ve zayıf. sonra baslasın rüzgar sesi yol sesi. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, vethekim :

hesap basit aslında 10$ x 1,5 milyon araç

yoksa emin olun bu kadar mühendis bosuna tasarım yapmıyor. ancak iş üretim ve satış aşamasına geldi mi maliyet azaltmaya dolayısı ile daha safla kar marjı gütmeye başlıyorlar. kapılarda 2 fitil varken bire düşüyor oda ince ve zayıf. sonra baslasın rüzgar sesi yol sesi. 

Bunu mazda3 te yapabilir, sözüm yok ona zaten. Mazda3 rüzgar sesi alıyor şikayetim de yok. Söz konusu mazda 6 olunca işler değişiyor. D sınıfı, konfor sınıfı. Superb, insignia,tucson hele ki Ateca daha az rüzgar sesi alıyorsa bunun maliyetle alakası olmaması gerekiyor. Bazı şeylerin yanlış yapıldığı bence daha ağır basıyor. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...