Jump to content

Mazda CX-5 2.2 Dizel Yakıt Artışı Sorunu


kaara
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

2013 mazda-cx5 2.2 ekzoz sensörü değişimi sonrası yakıt tüketimi yaklaşık 2 katına çıktı. Servis sorun bulamadı benzer durum ile karşılaşan var mıdır garanti devam ettiği için çözüm için özel servise götüremiyorum teşekkürler.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Anormal bir ses ile birlikte araç çekişen düştü, güç azaldı devrilenmedi incelemede eksoz sensörü arızası nedeni ile motor kendini korumaya aldığı söylendi 400 TL ilk bir sensör değişimi yapıldı ama nasıl bir parça ayrıntısını bilmiyorum malesef.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Antalya mepazda değişti evet düzeldi ama 13 litreye çıktı yakıt egzoz çatlağına benzer motor sesi devam ediyor turbo dan yada katalitik konvektör den gelebileceği söylendi ilk götürdüğümde.  sonra özel bir cihaz getirdiler İzmir yetkili serviste bulunmayan onunla arızanın nerede olduğunu bulabileceklerini söylediler en son yapılan inceleme de ise hiç sorun olmadığı söylendi. Ben nereye başvuracağımı bilemiyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracınızın teknik bültenlerini okumadım ama , müsait olursam biraz çalışırım.

bildiğim kadarıyla 2 adet oksijen sensörü var aracınızda.

1. olanı  tüm yakıt hava karışımlarını aylarlar, ve aracın sağlıklı çalışabilmesi için mutlak veriler verir..  ve anlık olarak çalışır. wideband sensor.  çok geniş parametrelerle tahlil yapar.. üzerinden gaz geçince kendi kendine elektrik üretir..  

2. olanı katalitik veya partikül filtresi yerindemi kontrol eder..  genelde pek veri vermez..  narrowband sensor olarak geçer..  bazı araçlarda 2. sensör yoktur. olmasa da olur.. bazılarında da ilave veriler üreterek 1.  sensöre destek olur..

 

uzatmayayım,  bu wideband oksijen sensörü bozulduğunda araçlar çekişten düşer. yakıt artar. araç sapıtır..     bununla ilgili Google da LAMBDA SENSÖRÜ ARIZASI olarak aratırsanız karşınıza bir sürü konu çıkacaktır. herkesin şikayeti aynıdır.. çekiş düştü. yakıt arttı

şimdi tahminim şu yönde..  aracınızın orijinal sensörünü bulamadılar veya sipariş 2 hafta sürecekti.. emsali bir markanın sensörünü taktılar belkide.. çünkü bir çok sensörü birbirine uymaktadır. ama bazı parametrelerinde uyumsuzluk olmuş olabilir.  belkide orijinal sensör takıldı ama problem yaşandı..  veya başka bilemediğimiz bir şey var.. araştırmak gözlemlemek lazım...  tabi bu noktadan yorum yapmak da çok zor ...   daha çok parametreyi bilmem gerekiyor..    bilgisayara bağlayıp incelemek lazım..  hata kodu varı yokmu..  varsa sebepleri neler.. eğer yoksa oksijen sensörünün ürettiği voltajın  normal şartlar altında grafikleri var. onlarla karşılaştırmak lazım..  

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok teşekkür ederim konuya profesyonel derecede hakimsiniz. Sayenizde ana hatları ile anladım problemi. Benim arabanın kafası karışmış ne kadar yediğini gittiğini anlayamıyor :) size zahmet oldu teferruatlı yazıp anlattınız sağolun varolun.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

oksijen sensörü icat edilene kadar  ,  motorlar  belli varsayımlara göre çalışıyordu.. 

işte atıyorum deniz seviyesinde 20 dereceye göre ayar yapılyordu fabrikada..   kışın çekiş düşer yazın çok yakar...  bolu dağında çekmez, Erzurum da geç çalışır vsvs. 

şimdi oksijen sensörü  diğer emme tarafındaki sensörlerle birlikte çalışarak egsozdan çıkan gazı tahlil ediyor.. eğer önden giren oksijen  arkadan  yanmadan çıkarsa,  hemen yakıtı açıp yine mükemmel yanma sağlıyor... eğer egsozdan yanmamış yakıt çıkarsa  hemen motora yakıtı kıs emri gönderiyor.. anlık çalışıyor..    

sizin de bu nokta da bir probleminiz var..    

şuanda önereceğim tek bir deneme yöntemi var.. işe yarayıp yaramayacağını bilmiyorum mutlaka servis gerekli müdahaleyi yapmıştır ama siz yine deneyin.. akünün kutup -eksi  kutup başını söküp 5 dakika bekleyin.  belki işe yarar..  

birde yakıtınızı değiştirin. eğer ilk depo yakıtınızda böyle bir gözlem yaptıysanız, belki  yakıtta problem vardır..   ama 3-4 depo geçtiyse,  bu hipotez hemen çöker tabiki..  

siz bi -eksi kutup u söküp 5dk bekleyin de,  sonrası için bi yazılımla bakmak lazım.  yolunuz istanbul'a düşerse yardımcı olmaya çalışırım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

servisim yok,  bahçede takılıyorum.

şuan yakıt tüketiminiz  4 depo ortalaması yol bilgisayarında kaç gözüküyor..   ve son 4 deponuz u  pompa ölçümüne göre hesapladınız mı..  örneğin 50lt aldım. 400 km sonra bitti.. gibi 

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet evet aynen öyle hem pompa başı ölüyorum hem araç kadranında anlık ve sürüş ortalaması.. Çok yakın birbirine şu an 13.6 gösteriyor ortalaması 20 km oldu depoyu dolduralı kalkışlarda anlık 100 lt gösteriyor bazen.  51 litre ile 400 km gitmiş bir önceki dolumda. 8 litreye geçmezdi önceden

Söylemeyi unuttum özel bir servis bu sesin avans vuruntusu olduğunu söylemişti

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13.6 litre muazzam yüksek bir rakam. muhakkak bir inceleme yapılmalı.

neredeyse iki katına yakın yakıyor.. 

bu şartlarda eğer çok agresif sürüş yapmıyorsanız dizel partikül filtresi de kısa vadelerde tıkanabilir 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tekrar merhaba,

şöyle bir araştırdım da, aracınızda 2 sensör olduğunu anladım.

bir tanesi haritalamak için

bir tanesi hava yakıt oranını ayarlamak için

 

haritalama sensörü egsoz sensörü olarak geçmiyor.. pek bozulacak bir şey de değil. oksijen sensörüne benzemiyor..  daha çok basınç ile ilgili sanırım..   500-600 tl fiyatı var

diğer sensör  oksijen sensörü.. ana  hava yakıt oranınıa ayarlıyor.. yurtdışı fiyatı bile 800 tl falan türkiye fiyatı anlamsız bir şekilde 1000 tl den pahalıdır bence..

aracınızın tamir faturasının resmini atar mısınız özelden..

 

 

 

düzeltiyorum.. 1. sensör direk emme manifoldundaki bildiğimiz MAP sensörü imiş.     turbonun emme manifoldundaki uyguladığı basıncını ölçtüğü için ,  egsoz sistemi içerisinde göstermişler..  

bu durumda aracınzıda 1 tane egsoz da oksijen sensörü var.  katalitik ve partikül ün bir arada bulunduğu Kazan'a ortadan bağlı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Garanti kapsamında işlem olduğundan bende faturası yok malesef ama yarın arayıp öğrenirim yardımlarınız ve emeğiniz için ne kadar teşekkür etsem azdır.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence yarın bu akü sökme işini de yapalım.. servisi arayıp bu işlem in bir detayını öğrenelim. hangi parça değişmiş. parça kodu nedir vs..

bir de eminim bu parça türkiye stoklarında yoktur.. eer belçikada varsa 6günden önce de gelmez tğrkiyeye..  size hemen geldi mi. yoksa siparişten sonra bu kadar beklediniz mi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Muğla taraflarına yolunuzu denk getirebilirseniz, Gören Oto @okkko Okan'a bir uğrayabilirsiniz. Yanlış hatırlamıyorsam kendisi bayağı bir zaman da 2.2 Dizel CX-5 kullandı. Bu konuda tahminleri varsa etiketi gördüğünde yazacaktır eminim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Günaydın, Yok hayır aynı gün takıldı ellerinde önceden bulunduğunu yoksa dediğin gibi enaz 1 hafta bekleneceğini söylediler. Servis açılsın hemen arayıp öğreneceğim kodunu.. 

Merhaba İlhan Bey çok teşekkürler alakanız için ,oraya götürebilirim tabi 200 km buraya.. Okan Bey in malumatı var durumdan..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...