Jump to content

Bir Otomobilde Olması İstenen Özellikler


Katil Balina
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

çeşitli markalarda mevcut olan ya da donanıma göre eklenebilecek olan degil de hiç yapılmamış ama yapılmasını istediğiniz bir özellik var mı?

motor, yaya ya da bisikletli geçince sınırları dahilindeyse kapının açılmaması gibi mesela?

@İlhan hocam james bond aracı gibi sinyal kolu fırlatan bir mekanizma isteyebilir. ekranda işaret edilen araca kusursuz isabet edecek sekilde:)

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sadece otomobil multimedia programlamasıyla halledilebilecek bir şey değil de şu trafik ışıklarıyla haberleşse mesela; yakınlaştığımız sinyalizasyon ışığının ne kadar daha kırmızı veya yeşil yanacağı bilgisini verse bizelere.

bir de ambulans veya itfaiye  araçları belirli bir alana sinyal yaysalar da onların yakınlaşmakta olduklarını aracımızın içinden görebilsek. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evdeki TV izlerken oluşan alışkanlıktan ötürü, Radyo yayını kaydı yapabilmek isterim. Bazen güzel bir şarkı, yahut güzel bir söyleşi oluyor. O an yayını kaydetmeyi isterim. :fiuw:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arabanın süspansiyon ve motor güç ayarlanmasını direk ekrandan müdahale edip kullanmak. Tabi bazı markalardaki gibi eco vs. moduna alınca arabayı komple öldürmesin diye bunu istiyorum. Bazen o kadar saçma ayarlamalar görüyorum bazı modellerde  müdahale edesim geliyor. Bmw eco modunda misal kullanınca beni ayar eden markalardan olduğundan sürekli sport moda alıyorsun :D  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, Arabalar :

Arkadan gelen aracın 3 adet / sn. den fazla selektör yapması durumunda yola çivi dökme mekanizması 

Bir benzerini de ben istiyorum aslında. Bu makas atarak birden önüne kırıp araya girenlere. Yahutta takip mesafesine aracını sokan tiplere. Böyle aracın önünden altından çıkan bir mekanizma olacak. Lazer Pointer işaretleyip taş/bilya filan atsın. Arka stoplara denk getirip kıracaksın. :D  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende karşıdan gelip selektör yapmama rağmen uzunlarını kapatmayan araçlar için otomatik devreye giren ön stadyum ışıkları opsiyonu isterim.

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, Katil Balina :

arabada uyuklarken şu koltuk yatırma işine bir çare bulsunlar. bir şekilde dümdüz olsun.

Benim eski Honda Jazz'ın koltukları neredeyse dümdüze yakın bir şekilde yatıyordu. Arka koltuk minderleri fotoğrafta görüldüğü gibi kalkıyordu. Bu sayede hem arkada çok geniş bir taşıma alanı oluşuyordu. Hemde ön koltukları yatırdığında düz bir zemin oluşuyordu.

İlgili resim 

İlgili resim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27 dakika önce, Katil Balina :

arabada uyuklarken şu koltuk yatırma işine bir çare bulsunlar. bir şekilde dümdüz olsun.

Bazı araçlarda oluyor bu. Örneğin Rav4, ASX. Ama yine de sert zemin nedeniyle yumuşak bir altlık istiyor.

 

Ben de sol şerit işgalcileri için otomatik sağ şeride girme, ya da yavaş gidenler için otomatik hızlanma donanımları istiyorum.

  • Beğen 1
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 dakika önce, Zealot :

benim için  0-200 e 25 sn de çıkacak güç   ve spor süspansiyonlar bi direksiyon 3 pedal 1 vites yeter..      geri kalanları ben yaparım..

 

mazda'da pek mümkün ol.ayan bir şey sanırım:)

2.5 böyle hızlanıyorsa bizim çok üzülmememiz gerekiyor galiba

https://youtu.be/iak5eUeWk3w

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Zealot :

videodaki 2.5  gayet iyi hızlanıyor. 0-150 16sn falan    1.5 skyactiv ile arasında dağlar taşlar var

arada fark olması çok normal tabi de sorun sanırım tam da 150 sonrası başlıyor?

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Asagidaki makalemin hedef kitlesi, yeni bir otomobil almak isteyen ancak bu konuda henüz ciddi bir bilgi birikimi olmayan tüketicilerdir.  Dolayisiyla konu sizler için biraz basit olabilir ama foruma yeni dahil olmus genç birtakim arkadaslar için çok yararli olabilir.  Bu arada, forumda mevcut en uygun baslik olarak bunu buldum.

Dogru Otomobili Seçmek

Ortalama bir insan için yeni bir otomobil seçimi, ev satın almaktan hemen sonra gelen ikinci en pahallı seçimdir. Üstelik, bir ev genellikle yatırım değeri taşırken, bir otomobil satın alındığı andan itibaren sürekli değer kaybeder. Yani bir otomobilin finansal açıdan yatırım değeri yoktur. Ayrıca, bir otomobil mekanik, elektronik, hidrolik, optik, gibi sistemlerin uyum içinde bir araya gelmesiyle oluşan karmaşık bir üründür. Görsel ve yazılı ortamlardaki otomobil reklamları nadiren bir otomobilin teknik üstünlüklerini ön plana koyar, ülkemizde bu reklamlarda genellikle tüketiciyi eğitmekten uzak ve duygusal temalar işlenir. Bu nedenlerden dolayı doğru otomobili seçmek hemen herkes için çok özel bir önem ve yetenek ister. Türkiye’de doğru otomobil seçimine gereken önemin pek verilmediğini net olarak görebiliyoruz. Bunu anlamak için ODD Otomotiv Distribütörleri Derneği web sitesini inceleyerek hangi otomobillerin ne kadar satıldığını bulmak yeterlidir. Burada verilen satış rakamları aşağıda inceleyeceğimiz kriterlerle bir uyum içinde olmayabilir.

 

Bir otomobilin birincil hedefi, içindekileri A noktasından B noktasına güvenli olarak nakletmektir. Bu cümleden otomobil seçiminde en önemli kriterin güvenlik olduğu sonucuna varabiliriz. Günümüzde hemen her otomobilin kontrollu ortamlarda çarpışma testleri yapılıp bazı web sitelerinde ücretsiz olarak yayınlanmaktadır. Bu sitelere örnek olarak Amerikan IIHS (The Insurance Institute for Highway Safety) ve Avrupa NCAP (New Car Assessment Program) web sitelerini verebiliriz. Örneğin, IIHS her sene güvenlik performansı en üstün otomobilleri seçer ve bunları “Top Safety Pick” diye isimlendirir. Bu web sitelerinden herhangi bir otomobilin çarpışma testi sonuçlarını incelemek son derece çabuk ve kolaydır. Bir otomobil seçerken ilk yapılması gereken de budur. Ben ülkemizde bu kritik basamağın nadiren yerine getirildiğine inanıyorum. Tüketiciler satın alacakları otomobilin sadece güvenlik özelliklerini incelemekle yetiniyorlar, Interneti kullanarak IIHS veya NCAP sonuçlarını kontrol etmiyorlar. Bu önümüzdeki hafta sizin üzerinizde önemli bir operasyon yapacak doktorun ismini Google etmemek gibi bir bireysel sorumsuzluktur. Yani, Internetimiz var ama onu yeterince etkin kullanamıyoruz.

 

Bir otomobil seçiminde güvenlikten sonra bence ikinci önemli kriter, güvenilirlik olarak isimlendirilir. Güvenilirlik gerçekte bir mühendislik terimidir ve bir makine/otomobil/cihaz için herhangi bir arıza yapma olasılığının istatistiksel bir ifadesidir. Güvenilir bir otomobil, bir arıza yapma olasılığı en az olan otomobil demektir. Güvenilirlik sadece parayla ölçülen bir kavram değildir. Eğer gecenin yarısında ücra bir yerde motorunuz stop edip çalışmazsa bu eziyetin parasal bir karşılığı yoktur. Ülkemizde maalesef otomobil markalarının güvenilirlik verileri hiçbir yerde yayınlanmamaktadır. Bu durumda tüketicilerin otomobil güvenilirliği konusundaki dağarcığı minimaldir. Halbuki ABD’de otomobil markalarının güvenilirliği sürekli olarak tüketicilerin bilgisine sunulur. Hatta otomobil reklamlarında herhangi bir markanın güvenilirliği rakip marka(lar) ile karşılaştırılır. Böylece çok daha bilinçli seçimler yapılması sağlanır. Mantıken olması gereken de bu şeffaf senaryodur. Bizdeki güvenilirlik konusundaki bilgi eksikliği bence daha çok Orta Doğu kültürüne hitap eder (bilgiyi tüketiciyle paylaşmak yerine onu gizlemek).

 

Yirmibirinci yüzyılda çeşitli marka ve model otomobillerin arıza istatistikleri detaylı olarak mevcuttur. Geçmiş arıza kayıtları daima gelecek ile ilgili somut bir veri oluşturur. Bir başka deyişle, geçmişte sürekli arıza yapan belirli bir otomobil modelinin gelecekte de benzer durumu sürdüreceğini söyleyebiliriz. Bu tarz güvenilirlik verilerini araçlardan derleyip analiz eden kurumlardan en önemlileri Amerikan Consumer Reports ve J.D. Power firmalarıdır. Consumer Reports bu verileri her sene milyonlarca araç sahibine gönderdiği detaylı anketlerle elde eder. Consumer Reports tarafsız bir tüketici sivil toplum kurumudur, etkinliklerinde kar amacı gütmez. Hiçbir şirketten reklam almaz ve hibe otomobil kabul etmez. Otomobil markalarının güvenilirlik verilerini kendi web sitesinde Ingilizce yayınlar. Ancak, bu verilere erişebilmek için senelik $35 karşılığında bir aidat ödeyip Consumer Reports üyesi olmak gerekir çünkü CR verilerini sadece üyeleriyle paylaşır. Senelik $35 aidat özellikle Türkiye’deki otomotiv firmaları için bence kolay geri dönüşü olacak makul bir tutar ve amaca uygun bir yatırımdır. Ben Türkiye’de yaşayan bir birey olarak senelerdir bir Consumer Reports üyesiyim çünkü oradan aldığım bilgiyi başka kaynaklardan elde etmem mümkün değildir, özellikle otomotivde güvenilirlik konusunda. Bilgi her zaman güç demektir. Seçim tamamen sizindir.

 

Yakıt olarak benzinli motorlar her zaman dizel motorlardan daha güvenilir olurlar. Dizel motorlar daha verimli olma avantajlarına karşın güvenilirlikte benzinli motorları geçemezler. Daha iyi yakıt ekonomisi veren çevreci hybrid motorlu araçlarda dizel değil benzinli motorların kullanılmasi bu yüzdendir. Dizel motorlar daha çok ses ve titreşim üretirler, soğuk havaları pek sevmezler. Dizel motorlar yaygın olarak kütlesi büyük (kamyon, otobüs, toprak makineleri, vs) araçların tercihidir. Eğer siz ortalama bir otomobil satın alıp her sene ortalama miktarda yol yapacaksanız benzinli motor en ekonomik ve isabetli seçimdir. Senede ortalama 22 – 24,000 km üzerinde yol yapacaksanız o zaman dizel veya hybrid motorlu bir araç size daha çok uyabilir.

 

Hybrid motorlu araçlar bir benzinli motor ve bir elektrik motoru olmak üzere iki motor birden kullanarak daha ekonomik çalışır. Elektrik motoru gücünü benzinli motor ile ve frenlerden kazanılan enerjiyle şarj edilen büyük bir bataryadan alır. Hybrid motorlu araçlar sıradan araçlara göre çok daha sessiz çalışır. Genelde iki tür hybrid araç vardır: prize takılıp şarj edilen (bunlara “plug-in” denir) ve prize takılmayan (“plug-in” olmayan). Bunlardan ikinci tür hybrid araçlar ülkemiz için uygundur çünkü bizim henüz “plug-in” araçlar için ülke çapında bir altyapımız yoktur. Zaten piyasadaki çoğu hybrid araç bu sınıfa girer. Hybrid araçlar çok daha az CO ve NOx üretirler. Teknolojinin ilerlemesi ile hybrid motorlu araçların güvenilirliği de seneler içinde artmıştır.

 

Ülkemizde en pahallı otomobil en iyi otomobildir gibi bir yanılgı vardır. Consumer Reports güvenilirlik sıralamalarından görülebileceği gibi güvenilirlik bir otomobilin fiyatından bağımsızdır. Örneğin, listenin en üstlerinde uygun fiyatlı otomobil markaları olabildiği gibi listenin en altlarında pahallı markalar yer alabilmektedir (Bakınız Tablo 1, 2). Yani fiyat ile güvenilirlik arasında teknik olarak bir korrelasyon bulunmamaktadır. Benzer bir şekilde fiyat ile güvenlik arasında da bir korrelasyon yoktur. Pahallı otomobiller çarpışma testlerinde daha güvenlidir, diye bir kural yoktur. Bir SUV bir otomobilden her zaman daha güvenlidir, diye bir kural da yoktur. SUV güvenlik konusunda bazı avantajlara sahip olduğu gibi dezavantajlara da sahiptir. Örneğin, SUV bir kazadan kaçınma durumunda hiçbir zaman bir otomobil kadar çevik değildir (tamamen fizik kuralları, kütlesi daha az olan daha çabuk yön değiştirir). Özetle, otomobilde para size güvenlik ve güvenilirlik satın almaz, para size belki lüks satın alır. Otomobilde önemli olan ise lüks değil, güvenlik ve güvenilirlik kavramlarıdır çünkü bir otomobilin odak noktasında hep insan ve öncelikleri bulunur. Bilinçli bir otomobil tüketicisi bu gerçeğin farkında olarak seçimlerini yapar.

 

Güvenlik ve güvenilirlikten başka tüketicilerin otomobil seçerken kullandıkları bazı kriterler yakıt ekonomisi, otomobilin fiyatı, ülke çapında servis ağı, çevrecilik, dış görünüm ve motor gücüdür. Bu makalede kapsanan konular tüketiciyi bilinçlendirmeye yönelik genel bilgilerdir. Otomobil seçimi kişisel tercihler doğrultusunda yapılması gereken ve sorumluluk gerektiren önemli bir seçimdir. Bu makaleyi okuduktan sonra bence siz de daha bilinçli bir otomobil tüketicisi oldunuz.

© 2019

 

Tablo 1. CR Otomobil Marka Güvenilirlik Sıralaması 2019 (asagida)

Tablo 2. CR Sınıfın En Üstü ve En Kötüsü 2017 (asagida)

 

Referans Web Siteleri

  1. www.odd.org.tr

  2. www.iihs.org

  3. www.safercar.gov

  4. www.euroncap.com/en

  5. www.consumerreports.org

  6. www.jdpower.com

  7. www.usnews.com

 

CR Car Brands Reliability 2019.jpg

CR Top and Bottom of the Class 2017.jpg

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şöyle de bir durum var kaza anında motorin patlamıyorken benzin deposu havaya uçabilir. Hatta yangın varsa bomba gibi patlar. Benzinli araçlar nasıl daha güvenli oluyor anlamadım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, tansu87 :

Şöyle de bir durum var kaza anında motorin patlamıyorken benzin deposu havaya uçabilir. Hatta yangın varsa bomba gibi patlar. Benzinli araçlar nasıl daha güvenli oluyor anlamadım. 

Benzinli araçlar daha "güvenli" degil, daha "güvenilir" yani daha az ariza yapma egilimindedir (istatistiksel olarak).  Güvenlik (safety) ve güvenilirlik (reliability) Türkçe'de birbirine çok benzeyen sözcükler.  🙂

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

53 dakika önce, AKayhan :

Benzinli araçlar daha "güvenli" degil, daha "güvenilir" yani daha az ariza yapma egilimindedir (istatistiksel olarak).  Güvenlik (safety) ve güvenilirlik (reliability) Türkçe'de birbirine çok benzeyen sözcükler.  🙂

Hmm ben hızlı okudum sanırım :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...