Jump to content

Dünyanın En Hızlı Aracı Tanıtıldı, Tesla Roadster


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Elon Musk, Tesla Semi'nin tanıtım etkinliğinde büyük bir sürpriz yaparak yeni Roadster hakkında çeşitli detaylar paylaştı. 2020 yılında yollara tekrar dönmesi beklenen modelin performansı akıl almaz seviyede olacak - en azından Musk'ın açıklamalarına göre.

Aşağıda detayları veriyoruz, yorumlaması size kalmış:

  • 0-97 km/h hızlanması 1.9 saniye - kendisi en çevik üretim modeli olur.
  • 0-160 km/h hızlanması 4.2 saniye.
  • Çeyrek mil, yani 400 metre derecesi 8.8 saniye - diğer tüm üretim modellerinden hızlı.
  • 400 km/h'si aşan maksimum sürat.
  • Şehirler arası menzil 997 km.

2020 Tesla Roadster

Bu arada bu rakamlar sergilenen prototipe ait; yani üretime hazır versiyon çok daha hızlı ve daha uzun menzilli olabilir. Elon Musk'ın söylediklerine göre hız sınırlarına uymak durumunda yeni Roadster ile Los Angeles-San Fransisco arasında gidiş dönüş yolunu tek şarj ile yapabiliyorsunuz.

Aslında örneği Türkiye'den vermek daha doğru olur. Musk'a göre İstanbul'dan Adana'ya gitmek istediğinizde bir Tesla Roadster alıp ikisi arkada, biri önde üç elektrik motorunu besleyen 250 kWh'lik bataryasını %100 doldurmanız yeterli.

Tabii her şey o kadar kolay değil çünkü adından da anlaşılacağı üzere tavanı çıkarılabilen ve dört kişiye oturma imkânı sunan (bizce arkadaki ikili pek insan oturağı değil) yeni Roadster'ın giriş fiyatı 200,000 $ (günümüz kuruyla yaklaşık 772 bin 140 TL) olacak. Eğer 1,000 adetlik Founders Series partisinden istiyorsanız hazır etmeniz gereken miktar 250,000 $ (yaklaşık 965 bin 175 TL). Standart pakette ise 50,000 $ (yaklaşık 193 bin 35 TL) rezervasyon ücreti var.

Kaynak: Motor1.com

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tesla da telefon dunyasina dalan iphone gibi. yıllarca bir adım atmayıp ayni tuşlu telefonu değişik isimlerle ve şekillerle piyasaya süren nokia ve benzerleri iphone ile darma duman olmuştu. konsept tamamen değişmişti. 

şimdi de yıllardir aynı teknolojiyi tuşlu telefonlardaki gibi küçük değişikliklerle sunan ve çok büyük bir iş yaptığını zanneden ya da ettirmeye çalışan otomobil dunyasını tesla darma duman ediyor.

içten yanmalı motorlarda mekaniğin neredeyse sınırlarına dayanmışlardı zaten. 

ayrıca bu otomobillerin fiyatını tl'ye çevirmek çok dogru değil. yurt dışı (batı) için de pahalı görünse de aslında değil. ülkemizde kıcı kırık pek çok otomobile zaten 200-250 bin birim ödeniyor. bu da onlar için aynı. almanya örneği tipiktir.  asgari ucretin 1500 birim (€) olduğu almanya'da mazda3 18.000 birim(€) mazda2 12.000 birim (€)

bir bmw 320d'nin 276.000 birimden (tl) başladığını düşünürsek bu performansta bir aracın fiyatı aslında gayet iyi orası için. yani en azindan bize kıyasla cok cok iyi.

bu arada biz bunlari konuşurken limonataya sodaya meyve suyuna da ötv gelmiş. hayırli olsun.

 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Katil Balina :

bu arada biz bunlari konuşurken limonataya sodaya meyve suyuna da ötv gelmiş. hayırli olsun.

Bu bir şaka olmalı :P Değilse vay halimize >:(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, zoptrik :

Bu bir şaka olmalı :P Değilse vay halimize >:(

yok hocam bu kez şaka değil. şakaları konulabilecek muhtelif vergiler baslıgında yapıyoruz:)) 

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yukaridaki Tesla Semi gibi araçlar aslinda Ingilizce tabiriyle "esoteric" araçlardir, yani çok ufak bir kesime hitap ederler.  Hani her sene Forbes dergisinin dünyanin en zengin 500 insani gibilerinden siralamalari vardir ya, iste onlar gibi insanlara hitap ederler.  Yoksa bizler gibi siradan insanlarin bu tarz otomobilleri satin alip kullanmasi pek gerçekçi degildir.  En azindan ben alamam.  :rolleyes:

Yukarida verilen $200,000 gibi fiyatlar muhtemelen ABD fiyatlaridir (vergi öncesi fiyatlar).  Türkiye için bunun üzerine biraz (!) vergi de eklenecektir.  Böyle olunca da ancak Forbes 500 siralamasindaki Türkler için (eger varsa) gerçekçi rakamlar ortaya çikar.  Geri kalanlar 0 - 100 km/h ivmesi iki basamakli olan araçlara talim ederler.

ABD'de $200,000 gibi rakamlar tip doktoru, avukat, sirket yöneticisi, vs gibi insanlarin yaklasik bir senelik kazançlarina karsilik gelir.  Muhtemelen bunlar bile Tesla Semi almazlar ama çok isteseler ve biraz zorlasalar alabilirler.  Türkiye'de ise bu tarz astronomik ücretler olmadigindan (en azindan benim bildigim kadariyla) bir doktor, avukat, sirket yöneticisi Tesla Semi pek alamaz.  Olsa olsa fotograflarina bakabilir.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen fotosuna bakıp binmiş gibi zevk alıyoruz. 

Bu arada menzil mevzuusuna takıldım ben. Günümüzün dc elektrik motorları zaten verim olarak %99 ları yakalamış durumda. Bu kadar enerjiyi depolamak için çok özel piller lazım. Bence Tesla buna yatırım yapıyor. Gerisi yazılım ve tasarım ki zaten bu konuda dünya baya ileri durumda. Tesla bunu bir adım öteye götürüp otomatik pilot olayını oturtmuş. Belki bilmediğimiz daha bir çok olay var Tesla nın araçlarında. Hiç olmazsa bunu dünyada yapabilen ilk ve tek marka. Bu yüzden istenen her kuruşu hak ediyor ve maalesef biz alamıyoruz. Yapacak bir şey yok. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, AKayhan :

Yukaridaki Tesla Semi gibi araçlar aslinda Ingilizce tabiriyle "esoteric" araçlardir, yani çok ufak bir kesime hitap ederler.  Hani her sene Forbes dergisinin dünyanin en zengin 500 insani gibilerinden siralamalari vardir ya, iste onlar gibi insanlara hitap ederler.  Yoksa bizler gibi siradan insanlarin bu tarz otomobilleri satin alip kullanmasi pek gerçekçi degildir.  En azindan ben alamam.  :rolleyes:

Yukarida verilen $200,000 gibi fiyatlar muhtemelen ABD fiyatlaridir (vergi öncesi fiyatlar).  Türkiye için bunun üzerine biraz (!) vergi de eklenecektir.  Böyle olunca da ancak Forbes 500 siralamasindaki Türkler için (eger varsa) gerçekçi rakamlar ortaya çikar.  Geri kalanlar 0 - 100 km/h ivmesi iki basamakli olan araçlara talim ederler.

ABD'de $200,000 gibi rakamlar tip doktoru, avukat, sirket yöneticisi, vs gibi insanlarin yaklasik bir senelik kazançlarina karsilik gelir.  Muhtemelen bunlar bile Tesla Semi almazlar ama çok isteseler ve biraz zorlasalar alabilirler.  Türkiye'de ise bu tarz astronomik ücretler olmadigindan (en azindan benim bildigim kadariyla) bir doktor, avukat, sirket yöneticisi Tesla Semi pek alamaz.  Olsa olsa fotograflarina bakabilir.

Hocam Tesla semi çekici zaten (amiyane tabirle tır) şirket yöneticisinin avukatın doktorun ne işi var tırla? Burada hedef ticari sektörde çalışanlar kişi ve firmalar.Özellikle lojistik firmaları ilgi duyacaktır.

Zan ederim siz Roadstar 2.0 ile karıştırdınız Tesla Semiyi.Onunda fiyatı 250.000 Dolar olacakmış ki rekabet ettiği sınıfta ucuz bile sayılabilecek bir fiyat bu.Bu fiyata Bugatti Lomborghini falan zaten alamazsınız ki bu araçlar bile Tesla'nın vaat ettiği değerlere yaklaşamıyor.Hasılı adamların hedefi ve fiyat aralıkları çok iyi.Tek sorun zaman 3 sene beklemek gerekecek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17.11.2017 at 13:31, Katil Balina :

limonataya sodaya meyve suyuna da ötv gelmiş

soğuk çaya da geldi, sabah demliğini biriktiyoruz artık. tesla candır çok başarılı işler yapacak, mini mini nükleerlerimiz olacak

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Bir süredir gördüğümüz teaserları ve Tesla'nın TIR dünyasını kasıp kavuracağına dair söylentileri düşünürsek, büyük bir şeyler olmasını bekliyorduk. Elon Musk Los Angeles'ta Semi'nin performansını anlatırken biraz etkilenmiştik. Fakat bize aracın sıfırdan 100 kilometreye 5 saniyede çıktığını söyleyince gerçekten de aklımız şaştı. Semi bunu arkasında yükü yokken yapıyor. Fakat diğer kamyonları bir kenara koyun, bu bir Alfa Romeo Giulia'dan bile daha hızlı.

      Bu epey iyi, fakat çekicinin sırtında yükle yüz kilometreye çıkması ne kadar sürüyor? Tesla'nın söylediğine göre TIR arkasında 36 ton yükle yüz kilometreye yaklaşık 20 saniyede çıkabiliyor, böyle bir kütle için bu inanılmaz bir rakam. Daha önemlisi ise, Semi %5 eğimde (dik bir yokuş) 105 kilometre sabit hızla tırmanabiliyor. Dolambaçlı yollarda bir TIR'ın arkasına takılan her insan bu özelliğe saygı duyacaktır.
      Dahası da var. Açıklanan rakamlara öre Semi otoyol hızında 800 kilometre menzile sahip. Bu rakam dizel motora sahip bir çekicinin bir depoyla gidebileceğinden çok daha fazla. Çekicinin verimli aerodinamik tasarımının da bu menzile katkısı var. Aracın tabanı düz, ve verimliliği arttırmak için yan taraflarında plakalar var. Bütün bu detaylar bir araya geldiğinde Tesla'nın sürtünme katsayısı bir Bugatti Chiron'dan daha küçük.
      Tabi ki en büyük sorun bataryaların tekrar şarj edilme süresi. Fakat Tesla, DC megaşarj istasyonlarında 30 dakikada aracın 650 kilometre menzile yetecek kadar şarj olduğunu söylüyor. TIR parklarına kurulacak şarj istasyonları ağı ile bir anda uzun menzilli bir çekiciye epey yaklaşmış oluyoruz.
      Şoför mahalinde ise Tesla Semi merkezi bir sürüş pozisyonuna sahip. Direksiyonun iki tarafında iki büyük ekran mevcut. Aracın her tarafında bulunan kameralar kör noktaları izlemeyi mümkün kılıyor. Aynı zamanda araç büyük ölçüde sürücü güvenlik yardımcılarıyla geliyor. Tesla Semi'lerden oluşturulmuş bir konvoyda ise araç otopilota alınarak en öndeki Semi'yi takip edebiliyor.
      Fiyata gelirsek, Tesla masraflardan çok bahsetmiyor fakat 1.6 milyon kilometre sonunda 200,000 dolara varan yakıt masrafından kurtularak kar edilebileceğini söylüyor. Bu mesafe araçlarını günlük olarak süren bizler için çok fazla gelebilir, fakat taşımacılık dünyasında hiç de büyük bir rakamdan bahsetmiyoruz.
      Tesla, Semi'nin 2019'da üretimine başlanacağını söylüyor. Marka çoktan 5000 dolar karşılığında ön sipariş alımına başladı. Eğer bu makine gerçekten tanıtıldığı gibiyse, otomobil ve taşımacılık dünyalarının değişiminin eşiğindeyiz diyebiliriz.
      Kaynak: Motor1.Com

      Tüm haberi görüntüle
×
×
  • Yeni Oluştur...