Jump to content

2017 Subaru XV


Arman-1999
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

@İlhan değerli yorumlarını rica ediyorum...

izmir ve eskişhir de bana göre lacivert onlara göre okyanus mavisini gördüm ve bir hayli heyecanlandım. Daha önce açmış olduğum o mu ? bu mu? şu mu? adlı konuda fikirlerinden bir hayli faydalanmış biri olarak bunu da merak ediyorum. 1.6 ve her daim 4x4 oluşu cazip gibi duruyor. Donanım özellikleri ise göz dolduruyor.

Hadi buyur bakalım... ( Subaru forum ne diyor bu işe bir de ) ^-^

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok gerçek bir araba. Yani gerçekten çok iyi bir 4 çeker sistemi var ve bu sistem sadece çoğu rakibi gibi otoparktan yukarı çıkarken devreye giren, önler patinaj çekince gücü arkaya aktaran o anı kurtarma amaçlı değil, kuru asfaltta bile tekerleklere binen yüke, direksiyon açısına göre dinamik olarak güç aktarımı yapan, daimi çalışan ve bunu hissettiren bir sistem.  Birde yeni jenerasyonda X-mode arazi konumu gelmiş, Forester'larda çok iyi iş çıkaran sistem bunda da farksız olacaktır.

Eski aracın 2 büyük sorunu vardı, ilki motor yetersizliği ki burda düşük hacimde herhangi bir gelişme yapılmamış, Cvt şanzımanda olduğu gibi duruyor, diğeri de biraz sarsıntılı, hafif zıplatmalı sürüş kalitesi, düzgün asfaltta bile böyle bir akmaz araç sanki arazi lastikleri üzerinde gidiyor gibi. Kasislerde arkası boşsa ciddi zıplar. Bu konularda çok iyileştiği söyleniyor yeni nesil şasi ile. Halamda Subaru Xv 2015 var beraber almıştık, bende bir ara çok kullandım bilmiyorum çok sempatim var o araca karşı :) Benim Mazda'ya göre bariz hızlı ve tepkili bir direksiyonu var, artık 4 çekerden mi burun kısımdaki düşük ağırlık merkezinden mi bilmiyorum dalacak viraj arıyor gibi gelir bana ki Geolander lastiklerine rağmen.  Bizim PS3'leri taksak ne olur hep merak ederim :) Böyle yüksek bir araba için inanılmayacak kadar dinamik bir sürüşü ve arazi kabiliyeti var, ancak performans bazen gerçekten çok ölü geliyor. 60-100kmh arası bir sorun yok, hatta bence ilk kalkışı da hafif gazlarla gayet seri ama 100'de falan tamgaz verince ses dışında cevap yok gibi. Yakıt tüketimi ise gerçekten aşağı çekilebilen bir araç, eskişehir yolunda açık güzergahta 5.3lt gibi tüketimlerle gidip gelebiliyordum ama trafiğe girince çabuk artıyor. 

Yeni modeli de bayraktara gidip kesinlikle kullanacağım. Tek hoşuma gitmeyen şey Amerikadaki versiyonlarda olan 18 jantları getirmemeleri oldu, harika duruyor o jantlarla.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi bir dönem Subaru XV'yi ciddi ciddi almaya niyetlenmiştim.  Ben öyle hemen karar verebilen birisi değilimdir. Uzun uzun enine boyuna araştırır, inceler öyle alırım ne alacaksam.

Benim almaya niyetlendiğim malum 1.Nesil XV idi. Şanzıman CVT şanzıman, direksiyonda vites değiştirme seçeneği olmadığı gibi. Vites kolundan da müdahale ettirmiyordu. Bunu çok yadırgamış ve hoşnut kalmamıştım. Benim 2006 model Honda Jazz otomobilimde bile hem direksiyondan vites değiştirebiliyordum...

Sunroof seçeneğinin sadece ve sadece en üst donanım olan, Premium modelinde oluşu. Aynı keza deri koltuk ve multimedia seçeneğide sadece bu pakette idi.

Motor performansı kişiden kişiye göreceli göreceli diyebilirim. O heybetine göre ilk kalkışı vs idareder. Ama şöyle uzayıp, kaçayım, uzun yolda basayım vs..cıkkkss beni memnun etmedi. Ama bu duruma sen çok takılmazsın abi..

Ama beni asıl vazgeçiren şey aşağıda ki paylaştığım görsel oldu abicim. 2015 yılında XV ararken denk gelmişti bu paylaşım. İlan sahibi aracındaki hasar sorgulamasında bu rakamın merakını giderebilmek için paylaşmış. Sadece sağ far 4 bin lira (Xenon Far)

Sağ çaprazdan hafif bir darbe almış, değişen parçalar ve ortaya çıkan rakam ortada. Bunun üzerine hatta acaba bu farın rakamını ben mi abartıyorum ben mi yadırgıyorum diye araştırmaya koyuldum. Benim gittiğim yetkili Mazda Servisini arayıp, tüm Mazda Modellerinin far fiyatlarını rica ettim. :)  En pahalı Led vs teknolojili Mazda 6'nın far fiyatı bile 900-1000 lira gibi daha ucuzdu. Mazda 3 filan yarı fiyatından bile ucuzdu..

Aracın servis maliyetleri de normal sıradan periyodik bakım minimum 900 lira idi. İşin içinde fren diski, balatası, yakıt filtresi vs girdiğinde 2500 liraları buluyordu..

Sonra gelelim bayi ve servis sayısına.. Mazda gibi çok sınırlı sayıdalar, ve hatta Mazda'dan sayıları daha düşüklerdi o dönem. Var olan servislerde de ciddi şekilde kalite ve güven sorunu var. En büyük sorun yedek parça temin etme süreleri. Allah muhafaza bir kaza filan yaptığında aracın serviste ne kadar yatacağını kestirmek mümkün değil. Yahutta beklenmedik bir arıza vs durumunda parça gerektiğinde, o parçanın ne kadar sürede temin edilebileceği filan hep soru işareti. Bu konuda 5 adet Subaru şirket aracı olan bir arkadaşım, bayiye dava açmıştı. Kaza yapan bir Forester araçları 1,5 aydan fazla serviste yatıp, çözüm bulamamışlardı. Sonra  olaya ben dahil oldum. Araya @EfeAksoy sayesinde bir yerlerden tanıdık filan sokup bir muhtap bulmuştuk. Nihayetinde satış müdürü kendi altındaki Subaru Levorg aracı tahsis etmişti bu süreçte.  Bu arada o satış müdürüde artık yok..Adam yeri yurdu bırakıp Çin'e yerleşti diye hatırlıyorum. :D 

Subaru'nun her modeli güzel araçtır, sorunsuzdur, güvenlidir, donanımlıdır..vs.vs..

Ama Türkiye'de tam bir macera işidir. SubaruClubTR'den ne kadar tanıdığım arkadaşım varsa, hiç birisi servise gitmiyor. Parçaları kendileri y.dışından temin edip, özel servislerde-ustalarda işlerini hallediyorlar.

Türkiye Distribütörü Bayraktar Holding. Çok ciddi sıkıntılar yaşatıyorlar müşterilerine...Çok yol kat etmeleri lazım çok..

7ypVLP.jpg

 

 

Bu arada yeni nesil XV'de şanzıman yine aynıymış. Ne direksiyondan ne vites kolundan bir müdahale etme şansı yokmuş.

İlk iki pakette yine katlanmayan anahtar..Pardon hançer seçeneği mevcutmuş..

Sadece en üst donanımda anahtarsız-sustalı mevcutmuş.. :fiuw:

Muhtemelen yine deri koltuk + sunroof vs seçenekleri de bu şekildedir..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim bundan önceki aracim 2009 Subaru Impreza manuel idi.  Onu 7 sene kadar kullandim.  Full-time AWD bence büyük bir avantaj.  Bir keresinde kumlu kisa bir yolda gittim ve araç bana misin demedi.  Acaba tekrar bir manuel Subaru alir miyim diye arastirdim.  Bir kere, Bayraktar artik Impreza ithal etmiyor (bence bir hata).  Ikincisi, hiçbir Subaru artik manuel ithal edilmiyor, hepsi otomatik (bu da ikinci hata).  Böyle olunca ben de Mazda 3 satin aldim ve oldukça memnunum.  Hem Mazda hem de Subaru Türkiye'de degerleri pek bilinmeyen elit markalardir.

Bir de kendinize su soruyu sorun.  Subaru XV yerden biraz yüksek bir araçtir.  Bu yerine göre bir avantaj, yerine göre ise bir dezavantajdir.  Örnegin, bozuk yollara giderseniz yüksek araç bariz bir avantajdir.  Öte yandan, fizik kurallarina göre yüksek bir araç viraj dinamikleri açisindan az da olsa dezavantajlidir, yani virajlara birazcik daha yavas girmenizde yarar olabilir.  Bu konuyu da degerlendirmenizi öneririm.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23 dakika önce, AKayhan :

Bir de kendinize su soruyu sorun.  Subaru XV yerden biraz yüksek bir araçtir.  Bu yerine göre bir avantaj, yerine göre ise bir dezavantajdir.  Örnegin, bozuk yollara giderseniz yüksek araç bariz bir avantajdir.  Öte yandan, fizik kurallarina göre yüksek bir araç viraj dinamikleri açisindan az da olsa dezavantajlidir, yani virajlara birazcik daha yavas girmenizde yarar olabilir.  Bu konuyu da degerlendirmenizi öneririm.

Tam da burası Xv'nin tüm rakiplerine teknik olarak üstünlük sağladığı konu. XV'nin 22cm ile sınıfındaki yerden en yüksek araç (LR Freelander'dan dahi yüksek) olabilme sebebi, boxer motorun ağırlık merkezini ciddi biçimde aşağıya çekerek buna imkan sağlaması, servistte liftte bakmıştım gerçekten sıralılarla alakası motor bloğu direk dipte. Üstte sadece intake bölümü ve kapağın bir kısmı gözüküyor. Sıralı bir motor kullanılsaydı bu derece yerden yüksek ayarlanması mümkün olmayacaktı. Arabanın temel tasarımı çok doğru bu iş için.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

40 dakika önce, Leanback :

Tam da burası Xv'nin tüm rakiplerine teknik olarak üstünlük sağladığı konu. XV'nin 22cm ile sınıfındaki yerden en yüksek araç (LR Freelander'dan dahi yüksek) olabilme sebebi, boxer motorun ağırlık merkezini ciddi biçimde aşağıya çekerek buna imkan sağlaması, servistte liftte bakmıştım gerçekten sıralılarla alakası motor bloğu direk dipte. Üstte sadece intake bölümü ve kapağın bir kısmı gözüküyor. Sıralı bir motor kullanılsaydı bu derece yerden yüksek ayarlanması mümkün olmayacaktı. Arabanın temel tasarımı çok doğru bu iş için.

Birde yeni XV selefine göre çok daha iyi hale getirilmiş durumda. X-Mode ve EyeSight özellikleri yeni XV'ye getirilmiş..

Araca söylenilecek laf aslında az..Olanda çok önemli kale alınacak bir durum değil..

Lakin en temel sorun Bayi / Servis = Yedek Parça - Bekleme - Maliyet..

İşin özü Bayraktar eline yüzüne bulaştırdı artık Subaru olayını...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...
7 dakika önce, İlhan :

Ne yaptın Kamil abi. Aracı görme, inceleme test imkanın oldu mu?

@Arman-1999 diyelim de sonradan haberim olmadı demesin :D Kendisinden bahsedince şaşırır da şimdi ne oluyor diye :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Burak :

@Arman-1999 diyelim de sonradan haberim olmadı demesin :D Kendisinden bahsedince şaşırır da şimdi ne oluyor diye :D 

Yok bence açtığı konuları takip ediyordur etiketlemeye gerek yok. :D 

Hatta yukarıdaki satırı yazarken içime kurt düşüp baktım konuyu kimler takip ediyor diye.. Kamil abi ve ben takip ediyormuşum sadece. :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İşte geldim burdayım...

Bir ara "kunteper canavarı " vardı, evlerden uzak ( bilmeyenler araştırsın öğrensin) :) 

hakkımda fazla konuşmayın öyle hahahahahahahahah şaka şaka  @Burak  @İlhan 

 

Takip ediyorum ama bazen dikkatle bakmıyorum. Bazen gün içi girip şöyle ilk sayfaya bakıyorum, bakıyorum, bakıyorum... İlgimi çeken bir konu olmayınca da çıkıyorum.

İzmir seyahatimde bayraktar oto da şöyle bir göz gezdirdim İlhan. Eğer Mazdayı bırakacaksak uğruna bırakılacak araç SUBARU olur. Harika donanım, iç dizayn vs vs senin de belirttiğin üzere tek eksik motor gücü. Her daim 4x4 oluşu bu eksikliği kapatır mı ? kapatır. Hem zaten hali hazırda kullandığımız Mazda da ki motor gücü ne ki :)   

 

  • Beğen 1
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada biz konu hakkında konuşurken SUBARU da boş durmamış... :) 

15 gün önce Eskişehir de baktığım 124,900 olan extreme modeli, şu an 137.500 olmuş 

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracın lansmanı Kastamonu'da yapılmıştı. Bu lansmanda aracı kısa sürelide olsa test edenler olmuş. Şöyle bir tanıtım videosu buldum. Test yapanlar arasında Alper'de vardı ama, sanırım halen yayınlayamadı videosunu..

 

İşleri rakiplerinden farklı yapan Japon SUV, 4x4 özellikleriyle öne çıkıyor.

– Kastamonu, Türkiye

Subaru markasını oldum olası sevmişimdir. Ralli efsanesi Colin McRae'nin 1996'da 1 numarayı giden "555 GC8C Impreza WRX"ini eminim birçoğunuz hatırlıyordur. Mesela BRZ modeli de safkan spor otomobil parolasını taşıdığı için bayağı hoşuma gider. Ancak Subaru yelpazesinde sevmeyi beklemediğin ancak beni etkilemeyi başaran bir diğer araç daha buldum: yeni XV.

Nissan Qashqai, SEAT Ateca, Renault Kadjar, Ford Kuga, Jeep Compass, Peugeot 3008, Hyundai Tucson ve Kia Sportage gibi birçok modelin yer aldığı rekabetçi C-SUV segmentinde mücadele eden Japon model sunduğu konfor, donanım ve fiyat seviyeleri ile öne çıkmayı başarabilecek gibi görünüyor.

Arazi kabiliyeti, güvenlik özellikleri ve şık tasarımı ile yola çıkan XV'yi Kastamonu ve Ilgaz Dağı çevresinde sizler için inceledik.

2017-subaru-xv.jpg

İlk izlenim

220 mm'lik yerden yüksekliği ile karakterini aşağı yukarı belli eden Subaru XV, artık ülkemizde satılmayan Impreza'ya tasarım anlamında bir miktar benziyor.

Neredeyse tüm markaların bolca kıvrım, çizgi ve süsleme kullandığı tasarımlara karşılık XV sade fakat basit olmayan bir yüze sahip. Her şey yerli yerinde, aracın amacına hizmet ediyor ve göze hitap ediyor. Özellikle sağlam duruşu destekleyen karbon fiber hissiyatı veren plastik malzemelerin bu bölümdeki kullanımı benim hoşuma gitti.

Yandan bakıldığında ise az önce bahsettiğim koruma plastiklerinin aracın profili boyunca çamurluklarda çoğalma yaparak devam ettiğini görüyoruz. Kapı üzerindeki çizgiler kararında ve aracı oldukça şık gösteriyor. Tavan rayları ve 225/60 R17 lastiklerle kombine edilen jantlar ise maceracı kişiliği ortaya koyan diğer detaylar.

Aslında Impreza'ya olan benzerlik daha çok arkadan. Eskiden toplu ve kare şeklinde tasarlanan farlarda Subaru dizayn ekibinin daha yatay bir düzen tercih ettiği görülüyor ki bu genişlik algısına da artı puan katmakta. Normalde gövde renginden farklı görmeye alıştığım "sahte" difüzörün test aracımız gibi Buz Gri renkte olması beni şaşırttı.

Hazır tonlardan söz açılmışken XV'yi tamamen ücretsiz olarak 9 farklı renk seçeneğiyle alabildiğinizi hatırlatayım. Buz Gri'ye ek olarak Sarp Gri, Kristal İnci Beyazı, Quartz Mavi, Okyanus Mavi, Ateş Kırmızısı, Koyu Gri, Kristal Siyah, Gün Işığı Turuncu adlı renkler sunuluyor. Okyanus Mavi ve Gün Işığı Turuncu benim en çok beğendiğim renkler oldu.

Bagaj kapağının altında normalde 385 litre var ki bu rakam rakiplerine göre bir hayli geride. Yine de XV'yle 3-4 kişi yolculuk yapmak zor değil çünkü alanın şekli ve esnekliği sayesinde kullanım oldukça rahat. Eğer daha fazla alana ihtiyacınız olursa da koltukları yatırarak hacmi 1,310 litreye kadar çıkarabiliyorsunuz. Hiç fena değil, değil mi?

İç tasarımda ise eskiye oranla büyük bir gelişim var. Marka yetkilileri bile yeni XV karşısında eski neslin oldukça zayıf kaldığını kabul ediyor. Aşırıya kaçmayan, kolay alışılan tasarım burada da kendini gösteriyor. Bu da XV ile kısa sürede bütünleşmenize imkân veriyor. Bizim test ettiğimiz araç en dolu paket Xclusive idi. Yani 8 yöne ayarlanabilen hakiki deri  elektrikli sürücü koltuğu, elektrikli sunroof, uzun far asistanı, kör nokta uyarı sistemi, geri manevra trafik uyarısı, anahtarsız giriş ve çalıştırma gibi özellikleri de deneyimleme şansı bulduk. Fiyatlara ve diğer detaylara daha sonra değineceğim.

Kaput altında hâlâ FB16 kodlu 1.6 litre hacme sahip dört silindirli Boxer (H4) motor sunuluyor. Güç ve tork değerlerinde bir değişim yok - 114 bg ve 150 Nm. Ancak Subaru mühendisleri maksimum güç ve tork değerlerini biraz daha aşağıya çekerek yeni XV'nin selefine oranla daha performanslı bir araç olmasını sağlamaya çalışmış. Kaydedilen gelişimi atlamamak lazım ancak atmosferik Boxer motor özellikle yokuş çıkarken bayağı zorlanıyor. Yine de şehir içi kullanım için kendisinin yeterli olduğunu söylemek lazım. Sunulan şanzıman ise Lineartronic adlı tork konvertörlü CVT.

2017-subaru-xv.jpg

2017-subaru-xv.jpg

2017-subaru-xv.jpg

Sürüşü nasıl?

XV'nin sürüş karakterini iki farklı çerçevede incelemek lazım. Birincisi, normal yol koşulları; ikincisi ise off-road kabiliyetleri.

Az önce bahsettiğim motorun 114 bg gücü ve 150 Nm torku açıkçası çoğu turbo destekli olan rakiplerine karşı yetersiz kalıyor. Bunu kabul etmek gerekiyor. Ancak bir SUV alıp maksimum sürat deneyen kişi sayısının ne kadar fazla olduğu tartışılır. Eğer şehirler arası yollarda 120-130 km/h hızı geçmeyecekseniz, şehir içinde sakince yol yapacaksanız XV gerekeni yapabiliyor. Konfor seviyesinin de oldukça yüksek olduğunu söylemem lazım. Arazide bile çok can sıkıcı salınımlar ile karşılaşmadım. Bravo, süspansiyon ve amortisör ikilisi.

Öte yandan konu off-road olunca XV, az önceki "rakiplerinin gerisinde" tabirini alıyor ve bir kenara fırlatıyor. "Ama 114 bg..." diyenlere simetrik sürekli dört çeker (AWD) sistemiyle tokadı vuruyor. "Atmosferik motor gider mi?.." cümlesine verimli şekilde güç aktarımı sağlayan aktif tork yönlendirme sistemiyle cevabı yapıştırıyor.

Samimi söylüyorum, XV 4x4 konusunda oldukça becerikli bir araç. Zaten Subaru'nun dört tekerlekten çekiş konusundaki uzmanlığını biliyoruz. Bana sorarsanız XV'nin en büyük kozu bu. Bir SUV'yi gerçekten bir SUV istediği için; yani arazi kullanımına meyli olduğundan alan kişiler Subaru'nun yerden yüksek hatch'iyle kesinlikle rahat edecektir.

2017 Subaru XV

2017 Subaru XV

XV, sürücü hatalarını mümkün mertebe affetmeye yönelik bir sürüş karakterine sahip. Tabii ki bu onun limitsiz olduğu anlamına gelmiyor. Normal yollarda virajlara aşırı hızlarla girerseniz ciddi miktarda yatma ile karşılaşıyorsunuz. Yine de bir SUV için XV, yol tutuşu konusunda oldukça başarılı. Çizgisini bırakmamakta ısrarcı olan bu Japon model, az önce saydığım AWD ve tork yönlendirme sistemi sayesinde elindekilerden en iyi şekilde yararlanmayı başarıyor. Anlayacağınız Subaru'nun yeni SGP (Subaru Global Platform) platformu gerçekten üzerinde düşünülmüş bir altyapı mimarisi.

Konu off-road'a gelince araç yetenekli fakat bu durum her zaman sürücüler için aynı olmayabiliyor. Mesela ben, off-road alanında oldukça tecrübesiz birisiyim. Bozuk zeminleri her zaman doğru okuyamıyorum. Burada da imdadıma X-Mode adlı donanım yetişiyor. İyi güzel de, nedir bu X-Mode?

Subaru, XV'de sunduğu simetrik AWD, aktif tork yönlendirme, yokuş iniş desteği gibi sistemlerin maksimumda çalışabilmesi ve zorlu koşullarda aracın hareketini sürdürmesi için gaz, fren, çekiş iletimi gibi detayları ele alan bir sistem geliştirmiş. İşte X-Mode o. Çamura saplandınız ve kendinizi kurtaramıyor musunuz? X-Mode işi çözer. Öyle bir sistem kendisi ve ben bayağı beğendim. Üstelik tepkilerin tamamı elektronik değil, pedalların hareket ettiğini hissedebiliyorsunuz!

Firma özellikle aracın kar performansını övüyor. Onu da kendisiyle bir sonraki buluşmamızda test edip sizlere aktaracağım.

Satın almalı mıyım?

Subaru, XV'yi Türkiye'ye Xtra, Xtreme ve Xclusive adlı 3 paket ile getiriyor. Tüm modellerde EyeSight adlı önleyici güvenlik sistemleri standart. Adaptif hız sabitleyici, şerit takip asistanı, trafikte hareket uyarısı, çarpışma önleyici frenleme, çarpışma önleyici gaz kontrolü gibi özelliklerin hepsi 114,900 TL'lik giriş paketinde bile var ki bana sorarsanız bu çok büyük bir artı.

Donanım tablosunu -kusura bakmayın ters olarak- aşağıdaki galeride bulabilirsiniz. Fiyatlar ise orta paket Xtreme'de 124,900; Xclusive'de ise 149,900 TL.

Bana sorarsanız Subaru XV, eğer motor dezavantajını görmezden gelebiliyorsanız donanımları, konforu, güvenliği ve 4x4 sistemiyle gerçekten makul bir seçenek.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

55 dakika önce, Fotifoti :

içişi nasıl acaba :) 

Motoru Önceki XV ile aynı olduğu için arkadaşımda var oradan biliyorum şehir içi 10 lt, şehirdışı 6 lt civarı diye hatırlıyorum. Doğal olarak geniş ve ağır bir araç olduğu için şehir içi kullanımda da sıkıntı olabileceğinden tercih etmeyip Cx-3 tercihi yaptık. Keşke motoru turbolu olsaydı, en azından kalkışı iyi olurdu, kalkışı baya bir ağır cidden.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, cnrps :

Keşke motoru turbolu olsaydı, en azından kalkışı iyi olurdu, kalkışı baya bir ağır cidden

CVT şanzımanın da etkisi olabilir bunda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben hiç CVT sanziman araba kullanmadim, dolayisiyla nasil reaksiyon verdigini pek bilmiyorum.  Bana öyle geliyor ki CVT yakit ekonomisini ön planda tutan bir sanziman olabilir.  Gerçi, otomobil üreticileri günümüzde hemen herseyi tasarlarken yakit ekonomisini düsünüyorlar.  Örnegin, simdi kullandigim Mazda 3 (manuel) ben 4. viteste giderken bazen 5. vitesi hatta 6. vitesi öneriyor.  Bu öneri asikar yakit ekonomisi için yapiliyor.  Tabii ben buna aldirmayip 4. viteste devam ediyorum.  Araçla 4. viteste hafif yokus yukari yol aliyorum ve gösterge panelinde bana 5. veya 6. vitesi öneriyor.  Bana göre bu durumda olabilecek en iyi vitesteyim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, İlhan :

Aracın lansmanı Kastamonu'da yapılmıştı. Bu lansmanda aracı kısa sürelide olsa test edenler olmuş. Şöyle bir tanıtım videosu buldum. Test yapanlar arasında Alper'de vardı ama, sanırım halen yayınlayamadı videosunu..

 

Alper kim ? Bizim sitede mi yoksa Subaru forumdan mı ?

Yayınladığın yazı ise her kiminse gayet güzel açıklamış her şeyi...ki ben sadece iki cümlede alınabilir demişim :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Subaru 4x4 uzmanı olmuş her araç full 4x4 :) kullananlar  Alman premium markalarla yarıştırıyor yalnız Levorg daki cvt sanırım motorunda gücüyle çok iyi yorumlar almış onda direksiyondan kumanda var..

Birde bu Eye sight çok övülüyor adaptif olarak aracı tam durdurma özelliğide var güvenli fren özelliği ile ilgili testi çok iyi, arka tampondada radar var. forumda yeni nesil Mazda 6  da güvenlik testinde aracın durmadığını görmüştüm subaru daha iyi gibi..

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Japon otomobil üreticisi Subaru, sürücülerin uykulu veya dikkatsiz olduğunu tespit eden yeni yüz tanıma teknolojisi DriverFocus'u tanıttı. Yeni teknoloji Subaru Forester'ın yeni modelinde yer alıyor.

      Japonya merkezli otomotiv şirketi Subaru, ABD'nin en çok satan otomobillerinden biri olan Subaru Forester'ın yeni modelini tanıttı. New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda ilk kez görücüye çıkan Subaru Forester yorgunluğu ve dikkat dağınıklığını tespit edebilen yüz tanıma teknolojisiyle birlikte geliyor. Lafı fazla uzatmadan Subaru'nun yeni aracının detaylarına geçelim.
      Subaru'nun yüz tanıma sistemi DriverFocus olarak adlandırıldı.
      Yeni teknoloji 'DriverFocus' olarak adlandırıldı ve yeni Forester'ın üst düzey Touring trim versiyonunda standart olarak mevcut olacak. Subaru'nun DriverFocus teknolojisi, sürücü yorgunluğu veya dikkat dağınıklığı gibi belirtileri tespit eden bir yüz tanıma yazılımını kullanıyor. Bu teknoloji beş farklı sürücüyü tanıyabiliyor ve aracın koltuk pozisyonu ve iklimlendirme gibi kontrollerini de otomatik olarak düzenleyebiliyor.
      Yeni tanıtılan Subaru Forester aynı zamanda çarpışma öncesi frenleme, adaptif hız sabitleyici, şerit ihlali uyarı sistemi, trafik işaretlerini algılama gibi teknolojilere sahip EyeSight sürücü destek sistemi ile geliyor. ABD'li lüks otomobil markası Cadillac da Subaru'ya benzer bir sürücü izleme teknolojisine sahip. İki teknoloji arasındaki farkı ise Cadillac'ın yüz tanıma teknolojisinden ziyade, sürücünün göz hareketlerini izleyen kızılötesi kameralar kullanması olarak açıklayabiliriz.
      Kaynak: Theverge & Donanımhaber
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Subaru’nun en çok satış yapan modellerinden bir tanesi olan ve hem C hem de D segmenti müşterilerinin ilgisini çeken SUV/Crossover modeli Forester yenilendi. Yeni Subaru Forester, makyajvari dış tasarım farklarına sahip olmasına rağmen, iç görünüm olarak bazı önemli değişimlere uğradı.
      Aşağıda üstte yeni ve altta da eski Forester modellerinin karşılaştırmalı fotoğrafları görülebilir. Bu doğrultuda önde en dikkat çeken detayın, önceki kasada ön panjurun altında yer alan ince bölmenin panjura birleşmesi gösterilebilir. Bu sayede ön panjur artık daha iri bir görünüme kavuşmuş. Farlarda da büyüme meydana gelmiş ancak genel formunu koruduğu söylenebilir. Tamponun da genel formu korunuyor olsa da belirgin bir değişim de kendini birçok detayda gösteriyor.

      Aracın arkasında ise çatal formlu yeni stop lambaları hemen dikkat çekiyor. Ayrıca C sütununun dik formu korunurken arka kelebek camın eğimi artık daha açılı. Bu durum arka ve yan tasarımın hareketlenmesini sağlamış diyebiliriz. Arka tampon ise büyük oranda değişikliğe uğramış. Araca yandan bakıldığında ise, şişirilmiş çamurluklar karakteri fazlasıyla vurguluyor ve aracı daha heybetli gösteriyor. Sonuç olarak; ilk bakışta tasarım çok fazla değişmemiş gibi görünse de, farklar detaylarda gizli denilebilir.
      Yeni Subaru Forester’ın içi ise daha belirgin bir değişime uğramış gibi görünüyor. Genel yerleşim aynen korunsa da görünüm farklı. Kokpitin ortasında yer alan havalandırmalar artık yatay bir şekilde değil, dikey bir şekilde bilgi eğlence sisteminin 2 kenarında yer alıyor. Ayrıca ekranın sağ ve solunda yer alan tuşlar da alta taşınmış. Üstte yer alan sürüş bilgi ekranı ise biraz daha büyük boyutları ve köşeli tasarımı ile hemen fark ediliyor. Bu arada bir önceki kasaya göre büyüyen boyutlar neticesinde arka diz mesafesinin yaklaşık 36mm arttığı açıklanıyor.

      Yeni Subaru Forester Teknik
      Yeni Subaru Forester modelinin en fazla ilgi çektiği bölgelerin başında gelen ABD’de, New York Otomobil Fuarı’nda tanıtıldığı düşünüldüşünde, motor seçeneği de bu yönde açıklandı. Daha önceden turbo beslemeye sahip motor artık sadece atmosferik olarak sunuluyor. 2.5lt Boxer 4 silindir motor 182ps güce sahipken, 238nm de tork üretebiliyor.
      Motorun ürettiği güç ve tork, Subaru patentli simetrik 4×4 çekiş sistemine CVT otomatik şanzıman ile aktarılıyor. Performans değerleri henüz belirtilmese de, aracın ortalama olarak 7.1lt/100km yakıt tüketimine sahip olduğu açıklandı. Ülkemizi de kapsayan Avrupa pazarında ise 2.0lt atmosferik-benzin ve 2.0lt turbo-dizel motorların aynen kullanılmaya devam edileceğini tahmin ediyoruz.
      Birçok farklı aktif-pasif güvenlik donanımının standart veya opsiyon olarak yer alacağı yeni Subaru Forester, yaz aylarında ABD’de satılmaya başlanacak. Avrupa’da ise tahminde bulunduğumuz motor seçenekleri ile 2019 yılı başında satılmaya başlanabilir. Ülkemizde ise, döviz kurundaki değişime bağlı olarak en az 220.000TL’den başlayacağı tahmin edilebilir.
       

       

       

       

       


      Kaynak:SekizSilindir
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Mazda gibi çok sevdiğim, saygı duyduğum ve takip ettiğim Subaru'nun bir fiyatlarına bakayım dedim.. Bakmışken de burada da paylaşayım dedim. Subaru XV'nin fiyatı bile benim ulaşabilirlik sınırılarımın çok üzerinde..Vay halime, vay halimize.. Yani istediğimiz, sevdiğimiz, beğendiğimiz markalara sahip olabilmek artık resmen hayal oldu... 
      Yeni Subaru XV
       
      Model Tavsiye edilen anahtar teslim satış fiyatı 1.6i Xtra 121.155 TL 1.6i Xtreme 131.247 TL 1.6i Xclusive 157.220 TL  
      LEVORG
       
      Model Tavsiye edilen anahtar teslim satış fiyatı 1.6i GT-S Sport Plus EyeSight  179.220 TL
       
       
      FORESTER
       
      Model Tavsiye edilen anahtar teslim satış fiyatı 2.0i Premium Plus EyeSight 190.122 TL 2.0i Adventure XT Turbo ASP 225.122 TL 2.0d Elegance 194.122 TL 2.0d Sport ASP 227.522 TL  
      OUTBACK
       
      Model Tavsiye edilen anahtar teslim satış fiyatı 2.0d Limited EyeSight 264.607 TL  
      Subaru BRZ
       
      Model Tavsiye edilen anahtar teslim satış fiyatı 2.0i Premium MT 190.522 TL 2.0i Premium AT 197.522 TL  
       
       
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Yeni Subaru Impreza Japonya’da Yılın Otomobili seçildi.
      1 Kasım 2015 ve 31 Ekim 2016 tarihleri arasında Japonya’da satışa sunulan binek otomobiller arasında birinci olan yeni Impreza; ön kaput üzerinde yaya hava yastığı sunan ilk Japon otomobili unvanıyla da tarihe geçti.
      Subaru’nun kazandığı sayısız ödüllere bir yenisi daha eklendi. 2003 yılında Legacy ile Japonya’da “Yılın Otomobili Ödülü” ile onurlandırılan Subaru; “2016-2017 Yılının En İyi Otomobili” ödülünü bu kez yeni Impreza ile kazandı. Bu ödül; Japonya’da 1 Kasım 2016 ile 31 Ekim 2016 tarihleri arasında satışa sunulan ve satış tahmini 500 adetin üzerinde olan binek otomobiller arasında yapılan bir değerlendirme.

      Subaru’nun yeni Global Platformu temel alınarak üretilen yeni Subaru Impreza’da; Standart EyeSight sürücü yardım teknolojisine ek olarak kaza anında; yayada kafa yaralanmalarını en aza indirgemek için tasarlanan yaya koruma havayastığı da standart olarak sunuluyor. Yeni Impreza, motor kaputu ile ön cam arasında yer alan “yaya havayastığı”nın standart olarak sunulduğu ilk Japon üretimi otomobil olma unvanına sahip.

      Yılın Otomobili Ödülü’ne ek olarak, Japonya yeni otomobil değerlendirme programı olan JNCAP’te de Subaru otomobilleri çok önemli başarılar elde ediyorlar. JaponNCAP’in içeriğine 2014 yılında eklenen “Önleyici Güvenlik Performansı” değerlendirmesinde, Subaru’nun EyeSight teknolojisine sahip modelleri Impreza, Legacy, Outback, Forester, Levorg ve WRX S4, İleri Derecede Güvenli Araç (ASV++) kategorisinde en yüksek puanları elde ederek önemli bir başarıya imza atmıştı.
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Nisan 2015 – Nisan 2016 mali yılında Subaru 965.892 dört çekişli taşıt sattı. Bu rakam global piyasanın %15.2’sini oluşturuyor. Böylece Subaru Audi’yi de geçerek bu alanda birinci oldu. Jaguar Land Rover 4x4 satışlarında daha çok Land Rover portföyündeki modellerle beşinci sırada.

      Daha önce Fuji Heavy Industries adıyla bilinen Subaru Corporation, pek çok farklı markadan oluşan bir grup ve gelirinin %94’ü otomotiv bölümünden geliyor. Havacılık ve uzay bölümünün ise gelirlerdeki payı %4.7. Amerika Birleşik Devletleri, Subaru için önemli bir piyasa ve buradaki satışlar firmanın bütün satışlarının %60’ını oluşturuyor. Japonya’da Subaru daha çok küçük şehir otomobilleri (Japon “kei” tipi otomobiller) ile tanınıyor. Bunlardan ilki Subaru 360 olmuştu. Japon firmanın ilk dört çekişli otomobili Subaru Leone station wagon dünyanın en iyi dört çekişli otomobili olmuş ve daha popüler hale gelen Subaru Legacy (1989) sedan ve wagon modellerinin temelini oluşturmuştu. Avrupa’da ise markanın popülaritesi ABD kadar yüksek değil. Bu yıl kıtada 50.000 otomobil satıldı ki bu ABD’de bir ayda satılan otomobil sayısından bile daha düşük. İngiltere’de yıllık satışlar 4000 adetin altında.

      ABD piyasasında 2016 yılında 615.000 adet Subaru otomobil satıldı. Subaru Indiana eyaletinde bir fabrikaya sahip ve fabrikada bu yıl sonuna kadar 400.000 adet otomobil üretilmesi, 2019 yılında bu kapasitenin yıllık 436.000 adete çıkması hedefleniyor. Subaru’nun başarısı 4x4 araçlardan oluşan sade ve net model portföyünde yatıyor. Basit dört ya da altı silindirli boksör tipi motor seçenekleri, tek tip süspansiyon ve tekerlek düzeni, ayrıca XV modelinden yedi koltuklu SUV’ye tüm modeller için tek platform kullanılıyor. 
      Subaru’nun sekiz birbiriyle yakından bağlantılı modeli aynı temel mimariye sahip. Yeni XV ve Crosstrek modellerinde ve gelecek yıl çıkacak Ascent SUV modelinde de aynı mimari var. Gelecek üç yıl içinde çıkacak diğer modeller de yeni mimariyi kullanacak. Subaru’nun 2021 yılında Forester ile benzer boyutta bir tam elektrikli crossover otomobili piyasaya sunacağına dair söylentiler var. ABD’de yoğun faaliyet gösteren firma bu elektrikli otomobille Kaliforniya ve diğer bazı eyaletlerdeki emisyon standartlarına uyum sağlamış olacak. Elektrikli crossover modelde de mevcut platformun bir uyarlamasının kullanılması bekleniyor.
       
      Subaru’nun “Prominence 2020” planı kapsamında, firma 2020 yılına kadar yılda 1.2 milyon adet otomobil üretimine ulaşmayı hedefliyor. Firma ayrıca müşteri güveninde bir numara olmak ve sektörde lider karlılığa ulaşmak istiyor. 2016 yılının son üç ayında işletme karı 1 milyar pound üzerine çıkan firmanın kar marjı %18.4.
      Kaynak
×
×
  • Yeni Oluştur...