Jump to content

3.Nesil Mazda3 SKYACTIV Bakım Fiyatı - 100.000 Km


Sergio_01
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

9 saat önce, Anarchist :

Merhaba arkadaşlar,

Şanzımanda @Sergio_01 'in şikayetine benzer bir şikayet ile (r'den d'ye aldığımda bazen gecikme yaşıyorum) kalibrasyon için servise uğradım. Yeni bir güncelleme olmadığı söylendi. Şikayetim için ise ağır bakımın yaklaşmış dendi. Bu garip geldi çünkü daha önce hatırladığım kadarıyla periyodik bakım kataloğunda böyle bir bakım görünmüyordu. Kabaca detayını sorduğumda ise buji, normal bakım, şanzıman yağ ve filtre, kayışlar dendi. 4850tl gibi kaba bir rakam verildi. Dışarıdaki kendi ustam ile görüştüğümde yağın özel olduğunu ve serviste değiştirmem gerektiğini söyledi. Bu rakamdaki bir bakımı yaptırmak istemediğim için kataloğa uymayı düşünüyordum. taa ki @Sergio_01 'in şanzımanda iyileşme olduğunu belirtmesine kadar. Yorumlardan gördüğüm kadarıyla bu işi dışarıda yapabilen yok. Servise gireceksem mecburi olanlar haricindekileri yaptırmayacağım. Yani kayış, gergi, şanzıman olayını halledip çıkmayı planlıyorum. Bu zamana kadar dizellere karşı ağır bakımımız yok diye kendimizi avutuyorduk, bu ağır bakım işi canımı sıktı. 

 Ayrıca başıma daha önce gelen bir durumdan söz etmek isterim. 2006'da 2001 model bir honda jazz aldık. Araç 50k'da olmasına rağmen filtreler aşırı kötüydü. Bakımını yaptık, sonra kullanım klavuzuna bir göz gezdirdim. Aynen şu yazıyordu; şanzıman filtre ve yağı 20 binde bir değişir. Servise gittim, servisteki yetkili bire bir şu açıklamayı yaptı; Filtre şanzımanın içinde, bunun için şanzımanı sökmem gerekiyor. Sen istesende ben sorunsuz bir şanzımanı filtre değişimi için açmam o sorumluluğu almam dedi. Böyle bir işlem yok, yağ değiştirmek istersen 2 bidon 1'i temizleme için biride yenisini koymak için kullanılıyor bidonu 200tl gibi bir rakam dedi. 

@Anarchist merhabalar şanzıman yağı konusu her zamanki çok tartışılan bir konu tabikide.... Bende değişim 95 binde yaptırmıştım yağ değiştiği anda şanzımana güncellemede yapıldı... Vites geçişlerim düzeldi diyebiliriz fakat R  den D ye geçişteki gecikme tekrar başladı maalesef... Bende konunun üstüne çok gitmedim açıkçası.... Ama dikkatimi çeken şu oldu araç soğukken ilk hareket esnasında bu gecikmeyi yaşıyorum... (Sizde bir dikkat edin böylemi oluyor)

Şanzıman yağı değişimi iki şekilde oluyor 1-Komple değişim 2-Kısmi değişim

Komple değişimde bir makinaya bağlanarak yeni yağı sistemde devirdaim yaptırarak sistemde komple yeni yağ dolana kadar olan bir prosedür. (Aslında en sağlıklısı budur bence ama yüksek maliyetli bir işlem)

Kısmen  değişimde ise şanzımanın altındaki yağ boşaltma kapağını açarak eski yağ boşaltılıyor ama toplam sistemdeki yağın hepsi boşalamıyor maalesef bu işlemde. (Bu işlem bence her 50-60 binde yapılırsa komple değişime gerek görülmez diye düşünüyorum çünkü sistemdeki yağ çok kirlenmicektir)

Şanzıman filtre değişimi için ise her iki işlemdede yapılması gerekir diye düşünüyorum....

Servislerin bu işe pek sıcak bakmamalarının nedeni bence filtre ve yağ değişiminde şanzıman karter muhafazası sökülüp tekrar takılırken yağ sızdırmaması için oraya uygulanan sızdırmazlık macununun sıkıntılı bir iş olması ve %100 garantisinin olmaması....

Bir varyant olarak şanzıman adaptasyonu var nasıl yapıldığını müsait bir zamanımda yazarım....

Mazda cx-5 yağ ve filtre değişim videosu

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2. nesil aracımın şanzıman yağını değiştirdim Herter'de. Bir sıkıntıyla karşılaşmadım. Kaliteli bir markanın sıvı contası kullanılırsa sıkıntı da olmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...
17.05.2019 at 19:00, Sergio_01 :

@Anarchist merhabalar şanzıman yağı konusu her zamanki çok tartışılan bir konu tabikide.... Bende değişim 95 binde yaptırmıştım yağ değiştiği anda şanzımana güncellemede yapıldı... Vites geçişlerim düzeldi diyebiliriz fakat R  den D ye geçişteki gecikme tekrar başladı maalesef... Bende konunun üstüne çok gitmedim açıkçası.... Ama dikkatimi çeken şu oldu araç soğukken ilk hareket esnasında bu gecikmeyi yaşıyorum... (Sizde bir dikkat edin böylemi oluyor)

Şanzıman yağı değişimi iki şekilde oluyor 1-Komple değişim 2-Kısmi değişim

 Komple değişimde bir makinaya bağlanarak yeni yağı sistemde devirdaim yaptırarak sistemde komple yeni yağ dolana kadar olan bir prosedür. (Aslında en sağlıklısı budur bence ama yüksek maliyetli bir işlem)

Kısmen  değişimde ise şanzımanın altındaki yağ boşaltma kapağını açarak eski yağ boşaltılıyor ama toplam sistemdeki yağın hepsi boşalamıyor maalesef bu işlemde. (Bu işlem bence her 50-60 binde yapılırsa komple değişime gerek görülmez diye düşünüyorum çünkü sistemdeki yağ çok kirlenmicektir)

Şanzıman filtre değişimi için ise her iki işlemdede yapılması gerekir diye düşünüyorum....

Servislerin bu işe pek sıcak bakmamalarının nedeni bence filtre ve yağ değişiminde şanzıman karter muhafazası sökülüp tekrar takılırken yağ sızdırmaması için oraya uygulanan sızdırmazlık macununun sıkıntılı bir iş olması ve %100 garantisinin olmaması....

Bir varyant olarak şanzıman adaptasyonu var nasıl yapıldığını müsait bir zamanımda yazarım....

Mazda cx-5 yağ ve filtre değişim videosu

 

 

Merhaba,

Bilgiler için teşekkürler. Evet benimde tek şikayetim R'den D'ye aldığımda(hızlı geçişlerde) gecikme yaşıyorum. Şanzıman ile ilgili tek şikayetim bu. Sonrasında tekrar ediyor diyorsanız ben bu şanzıman yağ değişimi olayına girmek istemiyorum. Yani bu maliyet oldukça yüksek. Ayrıca daha önce de dediğim gibi kitapçıkta ki periyodik bakım cetvelinde böyle bir kalem yok. Son bakımı yapan usta kayışları elle ve gözle kontrol edip sorun olmadığını söylemişti. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • CRO
      Yazan: CRO
      Merhaba Değerli forum üyeleri;
      Aracım Mazda3 BL 2012 Otomatik makyajlı kasa 72.000 km de olup bu zamana kadar yetkili servis bakımlıydı; ancak gerek garanti süresinin dolması gerekse de yetkili servis ücretlerini yüksek bulmam sebebiyle bundan sonraki bakımlarını özel servis aracılığıyla yaptırmayı düşünüyorum. Bakım ile ilgili forum üzerinden önceki mesajları elimden geldiğince okuyarak bakım için tercih edilebilecek ürünleri oluşturmaya çalıştım. Bu noktada sizlerin de görüş ve tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. Yapmış olduğum araştırmalar neticesinde bakım için gerekli malzeme listelerini aşağıya sıralıyorum, daha önce kullandığınız memnun olduğunu ürünleri de söylerseniz memnun olurum.
      Araç Yağı;
      Liqui Moly Toptec 4200 5w30 (Sentetik, ACEA:C3 - API:SN) Liqui Moly Longtime High Tech 5w30 (ACEA:A3/B4/B3 - API: SM,CF) Liqui Moly Toptec 4500 5w30 (ACEA:C1 - API bulamadım, yalnız üzerinde direk mazda ibaresi mevcut olduğundan listeme ekledim.) Motul 8100 xClean EFE 5w30 (Tam Sentetik, ACEA:C2/C3 - API:SN) Motul Energy 5w30 (ACEA:A5/B5 - API:SL) Castrol Edge 5w30 C3 (Tam Sentetik ACEA:C3 -API:SN/CF Son bakımda bu yağ konulduğu için listeme ekledim.) Mobil 1 ESP 5w30 (Tam Sentetik, ACEA:C2/C3 -API: SN Forumda da araç yağı tercihi konularını okudum ama tam manasıyla şu kullanılabilir şeklinde bir öneriyle karşılaşmadım herkes gerekli özellikleri barındıran uygun yağı tercih ettiği sonucuna ulaştım. Benim listelemiş olduğum yağlar arasında Motul 8100 xClean EFE ile LiquiMoly Toptec 4500 arasında kaldım ama açıkcası netleştirmedim birsürü özellik viskozite, farklı derecelerdeki akışkanlık vs gibi birsürü özellik söz konusu olduğundan yağ konusunda önerilerinize açığım.
      Fren Hidroliği;
      Fren Hidroliği konusunda konusunda Dot3 veya Dot4 niteliklerine sahip bilindik markalardan birisini tercih etmeyi düşünüyorum. Bi önceki bakımda değişmedi diye biliyorum araç kitapçığında ise yanlış hatırlamıyorsan 2 yıl veya 40Bin km de değişimden söz ediyordu. Bakımda durumuna göre değiştirmeyi düşünüyorum.
      Direksiyon Hidroliği; 
      Direksiyon hidroliğinde kullanılan yağ ile otomatik şanzımanlarda kullanılan yağ aynısı tercih edilebileceğini öğrendim. Bu noktada Dexelia ATF 3 (M-V) veya Liqui Moly Atf Toptec 1200 (Dexron2-3 ) değerlerine sahip yağların işimi görebileceği sonucuna ulaştım.
      Bujiler;
      Buji konusunda muhtemelen aracın üzerinde orjinal mazda bujileri var diye biliyorum, değişimin gerekli olduğu görülürse Denso, Ngk veya Mazda Orjinal buji markalarından birisini tercih etmeyi düşünüyorum. Bu noktada da kararsızım önerilerinize açığım.
      Yağ Filtresi;
      Yağ filtresini orjinal ürün tercih etmeyi düşünüyorum, yine forumdaki konuları incelediğimde Mahle OC195 markalı ürünün orjinal ürün ile birebir aynı olduğunu öğrendim. Orjinal filtre bulamaz isem eğer bu ürünü tercih edebilirim.
      Hava Filtresi; 
      Hava filtresinde de orjinal ürün kullanmayı düşünüyorum ama tavsiye edebileceğiniz ürünlere de açığım bu konuda net bir karar veremedim açıkcası.
      Polen Filtresi;
      Polen filtresinde ise muadil ürün kullanmayı düşünüyorum. İnternetteki araştırmalarımda Bosch, Filtron ve blueprint markalarını gördüm bu konuda da önerilerinize açığım.
      Uzunca bir yazı oldu arkadaşlar sürçü lisan ettiysek kusuruma bakmayın. Konu ile ilgili hertürlü tavsiyelerinize açığım. Teşekkür eder keyifli günler dilerim.
       
    • sany
      Yazan: sany
      Arkadaşlar merhaba,
      Hepinizin araştırmalarınızdan bildiği üzere, otomatik şanzıman yağı el ile değiştirildiğinde 4 Litresi değişiyor,
      diğer yarısı şanzımanın içinde kalıyor. Yani yarım iş yapmış oluyoruz. 
      Bu sebepten yağ değişimini makine ile yapan servisleri araştırdım ve adreslerini sizinle paylaşıyorum.
      İzmir ve Çevre iller'de
      Otomatik Şanzıman yağını makine ile değiştiren servislerin iletişim bilgileri;
       
      İzmir
      KEBAN OTOMATİK ŞANZIMAN SERVİSİ !!!
      (Makinası arızadan dolayı yurt dışına değişime gitmiş - Yurt dışından gelmesi bekleniyor) !!!
      http://www.kebanotomatiksanziman.com
      3.Sanayi Sitesi 405 Sokak No:17 Kazımdirik Mahallesi
      İzmir/Bornova
      Mobil: 0506 328 44 44
      Servis: 0232 486 44 10
      Yetkili - Hasan usta
       
      Manisa
      Kaizen Oto
      Manisa Sanayi - (Manisa Merkezde)
      5305-(3) Sk.
      T.+90 532 634 19 82
      Yetkili - Bekir Usta
       
      Denizli
      OTO TEKNİKER 
      Sümer Mahallesi 3. Sanayi Sitesi
      37 Sokak No: 43-45-47
      Denizli/Türkiye
      T.+90 532 431 6145
      +90 258 251 3433
      Yetkili - Şeref Usta
       
      Denizli
      JAPON OTO
      Sümer Mah. 3. Sanayi Sitesi 37Sk. No.49
      Denizli
      +90 532 481 5057
      Yetkili - Ahmet Canyılmaz
       
      Umarım ihtiyacı olanlara faydalı olurum.
       
      Ben İzmir'den Manisa'daki Kaizen Oto'ya gittim.
      Bekir ustanın titiz ve temiz işçiliği var. Ayrıca, Makine, Techizat ve Donanımı çok iyi .
      Çok bilgili, memnun kalırsınız. Tavsiye ederim.
       
    • noers
      Yazan: noers
      Merhaba arkadaşlar,
      Geçtiğimiz ağustos ayında 2014 model polumu satıp, Ankara Mazda S.K otomotivden 1.5 skyactiv-g power sense mazda 3 aldım. 
      Önümüzdeki ay aracın ilk 6 ay bakımı gelecek, normalde ara bakımlarda sadece kontrol yapıldığını herhangi bir işlem yapılmadığını söylemişlerdi ancak ben yine de yağını değiştirmek istiyorum aracın. SK ve herter var Ankarada, bu ikisinden hangisini tavsiye edersiniz? Olumlu olumsuz tecrübelerinizi duymak isterim.  

       
    • Atchsn
      Yazan: Atchsn
      Merhaba saygıdeğer forum üyeleri;
      2015 model aracımın 20.000 bakımı geldi de geçti. 22000 lere yaklaştım. Kayseri'de ikamet ediyorum ve maalesef burda yetkili servis yok. Aracı alırken 3 sene garantili demişlerdi ama birkaç yerde 5 yıl olduğunu duydum. Hangisi doğrudur?
      Eğer 3 sene ise garantinin bozulmasını göze alıp Kayseri'de özel bir serviste mi yaptırsam? (Yer tavsiyelerine açığım, hatta ihtiyacım var.)
      5 sene ise; bozmam uygun olmaz ve Kayseri'ye en yakın Adana Mıçı görünüyor. Fakat orası ile alakalı da şikayetvar sitesinde 1 - 2 şikayet  gördüm.
      Tavsiyeleriniz neler? 
      teşekkürler...
    • Guitarist5993
      Yazan: Guitarist5993
      Arkadaşlar herkese merhaba. Bugünki sorucağım soru aracımın artık vites geçişlerinde eskiye göre yıprandığını hissediyorum hele ki geri viteste. Dün bulunduğum yerdeki ustama bu konuyu danıştım ve bana artık aracının baskı balata değişme zamanının geldiğini söyledi. Bende bunun üzerine ustama bana tavsiye edebileceğin bir marka var mı diye sordum oda bana genellikle japon araçlarında sıkça kullanılan bir marka olarak SACHS marka debriyaj setini önerdi. Çünkü senin aracına uyum sağlayabilecek bir debriyaj seti ve diğerlerinde sorun yaşayabilirsin dedi. Birde son soracağım soru şanzıman yağı olarak hangi marka tavsiye edebilirsiniz. Bu arada aracım mazda 3 2006 1.6 Benzin şuan 152.000 de. Bu konu hakkında sizin düşünceleriniz nelerdir. İlginiz için şimdiden teşekkür ederim.

×
×
  • Yeni Oluştur...