Jump to content

Oksijen Sensörü Hakkında


murat.akyol
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Oksijen sensörü hakkında detaylı bilgi alabilirmiyim.

Serviste bilgisayara bağlanan aracımda herhangi bir uyarı çıkmadı ama LPG li olan aracımı gaz için ayarlatmaya gittiğimde normalde aracımdaki oksijen sensörü değerlerinin 100-800 olması gerekirken benim aracımda 10-700 olduğu söylendi. Bununda direkt sensörden olabileceği gibi buji ve/veya buji kablosundanda kaynaklanabileceği söylendi. Ayrıca tamamen arızalı bir sensörün yakıtı %30 arttırdığı, bende ise %10 civarı bir artışa sebep olacağını söylediler.

Sensörün servis fiyatı 450 ytl. (İşçilik dahilmi bilmiyorum) Sizce 100000kmdeki aracım için değiştirmeme gerek varmı. Ben bu rakamı yakıttan kurtarabilirmiyim. Yada bu parçayı daha ucuza temin şansı varmıdır?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27 okuma ve 0 yorum...

ben biraz araştırdım. BOSCH Car Service lerde sensör varmış... 110-120 YTL civarı dediler. Aracı getirin kablosuna bakar uygun olanı takarız dediler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi herhalde kimsenin tam anlamıyla bilgisi olmadığı için yorum yapılmamış  :)  anlayan birisi çıkarsa yorum yapacaktır  ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aslında önemli bir parça. özellikle 100000i devirmiş  arabalar için. ama forum üyeleri  genelde m3 sahibi ve daha sıfır araçlar :)

ama şunu bir daha gördümki, soygunculuk almış başını gitmiş. 450 neresi 110 neresi. birde şu açıdan baktım 12000 ytl lik arabaya 450 ytl ye parmak kadar parça. insaf yaa... :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Murat abi yanlız benzin ile lpg arasında oktan farkından dolayı oksijen sensörü hatalı ölçüm yapabilir

benzinde farklı lpg de farklı sonuçlar çıkabilir oksijen sensörü arıza vermeden değiştirmek pek mantıklı değil bence  ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Murat abi yanlız benzin ile lpg arasında oktan farkından dolayı oksijen sensörü hatalı ölçüm yapabilir

benzinde farklı lpg de farklı sonuçlar çıkabilir oksijen sensörü arıza vermeden değiştirmek pek mantıklı değil bence  ;)

bende sıralı sistem takılı ve bu sistemi bayağı bir çözdüm. Gaz ayarı yaparken önce benzindeki değerler ölçülüyor.

Dolayısıyla bildiğim daha doğrusu anladığım kadarıyla lamda sensörünün o anki ölçümü benzine ait. Daha sonra sistem gaza alınıp tekrar ölçülüyor.

Bana denilen benzindeki çalışmanın 100-800 arası, gazdakinin ise 100-750 değer vermesi gerektiği. benim aracımda ise 10-700 civarı. dolayısıyla karışımın dengesi bozuluyor ve havayı benzine göre az verdiğinden yakıt boşa uçuyormuş.

Bu arada bir arkadaşta 2,5 omega var. O baya kurdu olmuş bu işin. Oksijen sensörlerinden ve 150000 km de değiştirmenin (hata versin vermesin) gereğinden uzun uzun bahsetti. Yakıtı baya baya etkiliyormuş...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...